Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Tyyliin:

Byrokraatti: Kelan paikallinen puhelinpalvelu
ND: hyvää päivää, miten menee. Kysyisin mitä mahtaa kuulua hakemukselleni?
B: ei olla ehditty mitään tehdä, mitäs tänne soitat?
ND: Niin, tottahan se on, nykyään on niin kiire kun on työntekijöistäkin pulaa. Voisivat määrärahojanne kyllä lisätä.
B: Mikäs se hakemusnumeronne olikaan? katsotaan
...
ND: kiitokset korvaamattomasta avustanne. Hyvää syksyn jatkoa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Kiitos neuvoista :)

Täytyy harjoitella linkkuveitsikumarrusta ennen konttoriin lähtöä!

Tässä sairaanhoitokorvaushakemuksessa Kelalla on kyllä vahva yliote, koska hakemuksia ei kirjata lainkaan järjestelmään tulovaiheessa. Eli ei ole mitään mahdollisuutta selvittää, missä se on :)

Voisi tietysti kumartaa heti ovesta tullessaan ja vielä ennen asiakaspalvelijalle puhumista..
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja huima »

^Niin. Empatialla pärjää yllättävän hyvin.

Eivät ne byrokraatitkaan koneita ole vaan ihmisiä, jotka joutunevat vieläpä toimimaan tosi tympeässä koneistossa joka rajoittaa heidän mahdollisuuksiaan tehdä asioita hyvin. Esimerkiksi se Hesarin artikkeli, jossa se sossusetä sanoi että pomot ja mittarit pakottavat käsittelemään raha-anomuksia nopeasti, sen sijaan että ratkottaisiin miksi sama kaveri on taas matti kukkarossa ja elämänhallinta hukassa.

Ei sun asiaa auta yhtään jos siihen menee vielä lisäksi vittuilemaan päälle.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tää sairaanhoitokorvausasia on kyllä ihan mekaaninen. Ei tarvitse muuta katsoa kuin taksan mukainen hinta, josta Kela korvaa 60%. Mutta en tosiaankaan usko, että asia on ilkeyttään jätetty käsittelemättä.

Mutta kuten sanoin, Kelan systeemissä on kyllä tässä tapauksessa sellainen v-mäinen piirre, että näitä hakemuksia ei tulovaihessa diarioida järjestelmään. Eli mun on mahdotonta selvittää, onko hakemus tullut konttoriin ja missä se mahtaa tällä hetkellä olla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Muutenkin mun mielestä toi on vähän suhteetonta alkaa vaatimaan kelan päätöksiä alle kelan listaamien keskimääräisten käsittelyaikojen, kun siinä samassa käsittelyjonossa on ihmisiä jotka odottaa kolme kuukautta tuijotellen yksinumeroista rahasummaa sillä ainoalla tilillään, mistä pitäis penskatkin ruokkia. Daven elämänlaatu ei taida kurjistua ihan samoilla mittareilla, jos se kelan pilluralliraha joka menee yhdellä tankkauksella Audin tankkiin, ei nyt tulekaan tilille ihan tällä viikolla.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä luulen, etä Dave on tottunut saamaan rahalla keskimäääräistä parempaa ja joutuisampaa palvelua, eikä vaan kykene alentumaan taviksen tasolle. Muistakaamme bussikaistan käyttö tässä yhteydessä!
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Asiaa auttaa kamalasti kun on hyvä tuttu Kelassa töissä... :roll:
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1661
Liittynyt: 17.01.2011 19:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Kahvinkeitin laukesi, aamu on pilalla.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mulle oleellista on, että tiedän, että asia on hoidossa. Eli jos saan vastaukseksi, että kyseisssä konttorissa heinäkuun hakemukset ovat vielä käsittelemättä, niin se kelpaa mulle. Mun ei ole mahdollista selvittää asiaa puhelimitse, koska Kelan konttoreihin ei voi soittaa. Soitin palvelunumeroon maanantaina ja silloin lupasivat välittää viestin ko. konttoriin ja välitää, että odotan yhteydenottoa. Jos ko. konttorista olisi vaivauduttu ilmoittamaan mulle, että heinäkuun hakemukset ovat vielä käsittelemättä, niin se kelpaisi mulle.

Tavoiteaika sairaanhoitokorvauksien käsittelyyn on kaksi viikkoa ja nyt on kulunut ainakin yhdeksän viikkoa. Ei ole kohtuutonta kysyä, missä mennään.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kelasta muuten voi todeta, että sieltä ei tule ulos kuin tuubaa. Perustelemattomia päätöksiä (yleensä kaikki, ne kun tulevat paskanpuhumisgeneraattorista), päätöksiä ilman hakemusta, asiantuntemattomuutta ja kaikkea maan ja taivaan välillä. Mutta miten muuten voisi ollakaan, kun sitä valvoo eduskunta, tuo dorkien tiivistymä?

Edelleen Davella on oikeus pyytää arviota päätöksen antamisajankohdasta hallintolain (434/2003) 23.2 §:n perusteella.
Paras päivä ikinä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Ei ole kohtuutonta kysyä, missä mennään.
Ei olekaan. Itse tartuin vaan harmituksesi voimakkuuteen.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Riemumieli kirjoitti: Edelleen Davella on oikeus pyytää arviota päätöksen antamisajankohdasta hallintolain (434/2003) 23.2 §:n perusteella.
Kiitos tästä.

Tulostin nyt ko. lain mukaan konttorivisiittiä varten. :)
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 28.09.2012 9:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ei ole kohtuutonta kysyä, missä mennään.
Ei olekaan. Itse tartuin vaan harmituksesi voimakkuuteen.
Mulla on joissain asioissa tarvetta kontrollifriikkiyteen. Mun täytyy tietää, missä mennään.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^ Voiko arviota vaatia kirjallisena?
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 28.09.2012 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja elco »

huima kirjoitti:^Niin. Empatialla pärjää yllättävän hyvin.

Eivät ne byrokraatitkaan koneita ole vaan ihmisiä, jotka joutunevat vieläpä toimimaan tosi tympeässä koneistossa joka rajoittaa heidän mahdollisuuksiaan tehdä asioita hyvin. Esimerkiksi se Hesarin artikkeli, jossa se sossusetä sanoi että pomot ja mittarit pakottavat käsittelemään raha-anomuksia nopeasti, sen sijaan että ratkottaisiin miksi sama kaveri on taas matti kukkarossa ja elämänhallinta hukassa.

Ei sun asiaa auta yhtään jos siihen menee vielä lisäksi vittuilemaan päälle.
Olen vakuuttunut siitä, että byrokraattien kanssa pärjää parhaiten kun ei hermostu, ymmärtää että viiveitä tapahtuu ja on mukava Mies.

En ole muistaakseni koskaan diilannut jonkun kelan kanssa, mutta esim. lentomatkaillessa saa seurata megaperttien skitsoamista jos lento on myöhässä, matkatavarat hukassa tai muita kamalia vastoinkäymisiä tapahtuu. Se tyyppi siinä asiakaspalvelukontaktissa kuuntelee sitä samaa paskaa päivästä toiseen, joten voisi kuvitella, että skitsoilulle on aika turta. Vittuilu ei auta asiaa: jos haluat, että jotain tapahtuu niin rakentavalla suhtautumisella ei häviä mitään, mutta sillä voi voittaa, koska skitsoiluun turta aasiakaspalvelija auttaa mieluummin mukavaa Miestä kuin perttiä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja exPertti »

elco kirjoitti:Olen vakuuttunut siitä, että byrokraattien kanssa pärjää parhaiten kun ei hermostu, ymmärtää että viiveitä tapahtuu ja on mukava Mies.

En ole muistaakseni koskaan diilannut jonkun kelan kanssa, mutta esim. lentomatkaillessa saa seurata megaperttien skitsoamista jos lento on myöhässä, matkatavarat hukassa tai muita kamalia vastoinkäymisiä tapahtuu. Se tyyppi siinä asiakaspalvelukontaktissa kuuntelee sitä samaa paskaa päivästä toiseen, joten voisi kuvitella, että skitsoilulle on aika turta. Vittuilu ei auta asiaa: jos haluat, että jotain tapahtuu niin rakentavalla suhtautumisella ei häviä mitään, mutta sillä voi voittaa, koska skitsoiluun turta aasiakaspalvelija auttaa mieluummin mukavaa Miestä kuin perttiä.
Siis mukava mies = pertti.

Minähän juuri neuvoin miten näitä pitää käsitellä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja huima »

elco kirjoitti:Vittuilu ei auta asiaa: jos haluat, että jotain tapahtuu niin rakentavalla suhtautumisella ei häviä mitään, mutta sillä voi voittaa, koska skitsoiluun turta aasiakaspalvelija auttaa mieluummin mukavaa Miestä kuin perttiä.
Jeh.

Vittuilu voi auttaa hetkellisesti omaa tunnetilaa ja pätemisen tarvetta, mutta sillä tavalla ei saa automaagisia upgradeja parempaan huoneeseen, paikkaan koneessa tai mitään muutakaan positiivista, joka saattaisi olla asiakaspalvelijan vaikutusmahdollisuuksien piirissä.

Yllätyin positiivisesti pari vuotta sitten, kun maailman tympeimpiin ja kivikasvoisimpiin yrittänyt pariisilainen asiakaspalvelijatar lentokentän tiskillä auttoi minua ja kolleegaa hoitamaan itsemme koneesta myöhästyttyämme kustannustehokkaasti takaisin Suomeen vielä saman illan aikana -- vaikka ensimmäinen hinta-quote oli tuhansia. Ystävällisyys ja wink-wink - nudge nudge - auttoi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^^ +1
Kun malttaa aluksi olla ymmärtäväinen kiireelle yms. selittelyille, olet jo vahvoilla myöhemmille vaatimuksillesi.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

NuoriDaavid kirjoitti:^^ Voiko arviota vaatia kirjallisena?
Eihän siinä muuten mitään järkeä olisi. "Suullisesti on näin kerrottu", sanot sinä. "Ei ole kerrottu, olet ymmärtänyt väärin, olemme Kela eli yli-ihmisiä", sanoo Kelan koppi. On muistettava myös se, että tiskeillä ei ole asiansa osaavaa väkeä, muuten olisivat muualla.

Lisäksi on muistettava, että virkamies on eri asia kuin vaikkapa lentoyhtiön työntekijä. Kenellekään ei tarvitse vittuilla, mutta ei myöskään tarvitse ymmärtää kiirettä, resurssipulaa tai muuta. Ne eivät kelpaa perusteiksi laillisuusvalvojille, miksi siis kansalaiselle? Oikeuksista kiinni pitäminen ja niiden perään kuuluttaminen ei ole vittuilua, vaikka se virkamiehestä siltä tuntuukin. Itse olemme osamme valinneet, fiksut eivät virkamiehiksi päädy.
Paras päivä ikinä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Minä puolestani uskon, että paras asenne on ystävällinen, mutta antaen kuitenkin ymmärtää, että asia on helpompi hoitaa nyt kuin myöhemmin. Eli sen takia varaudun ottamalla mukaan kirjallisen vaatimuksen hallintomenettelylain 23§:n mukaisen arvion saamiseksi. En tietenkään vedä pyyntöä esiin ensimmäiseksi, vaan vasta, jos en saa vastausta.

Olen aivan samaa mieltä, että vittuilu ja itsensä korostaminen harvoin auttaa asian eteenpäin viemistä. Sen sijaan ystävällinen vihjaus siitä, että jos et nyt hoida asiaa, niin joudut tekemään paljon enemmän työtä, saattaa auttaa.

Mutta puhtaalla ystävällisyydellä kannattaa aloittaa ja sitten korottaa panoksia tarvittaessa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1661
Liittynyt: 17.01.2011 19:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Paras asenne on:

Kuva
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Riemumieli kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^^ Voiko arviota vaatia kirjallisena?
Eihän siinä muuten mitään järkeä olisi. "Suullisesti on näin kerrottu", sanot sinä. "Ei ole kerrottu, olet ymmärtänyt väärin, olemme Kela eli yli-ihmisiä", sanoo Kelan koppi. On muistettava myös se, että tiskeillä ei ole asiansa osaavaa väkeä, muuten olisivat muualla.

Lisäksi on muistettava, että virkamies on eri asia kuin vaikkapa lentoyhtiön työntekijä. Kenellekään ei tarvitse vittuilla, mutta ei myöskään tarvitse ymmärtää kiirettä, resurssipulaa tai muuta. Ne eivät kelpaa perusteiksi laillisuusvalvojille, miksi siis kansalaiselle? Oikeuksista kiinni pitäminen ja niiden perään kuuluttaminen ei ole vittuilua, vaikka se virkamiehestä siltä tuntuukin. Itse olemme osamme valinneet, fiksut eivät virkamiehiksi päädy.
Olen varma, että sinulla olisi mahdollisuus saada parempaa palvelua menettelemällä toisin. Tässä on vähän samantyyppinen asetelma kuin oletko mielummin oikeassa vai onnellinen-sanonnassa. Eli paras lopputulos usein syntyy, kun itse antaa vähän periksi. On itsensä huijaamista ajatella toisin.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Olisko tällainen vaatimus viskaalille annettavaksi ok?

Voinko vaatia itselleni kuittausta siitä, että olen antanut vaatimuksen heille?

Vaatimus Hallintolain (6.6.2003/434) 23§:n mukaisen arvion saamiseksi.

ND (xxxxxx-xxxx) lähetti Kelan Kampin konttoriin heinäkuussa 2012 sairaanhoitokorvausanomuksen koskien käyntiään lääkärikeskus xx 12.7.2012.

Vaadin Hallintolain (6.6.2003/434) 23§:n mukaista kirjallista arviota, koska Kela antaa kyseisestä hakemuksesta päätöksen.

Helsinki

28.9.12

ND
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja saira »

^ Pyydän jo etukäteen anteeksi, mutta naurahdin, kun tuli mieleen, et voi kun niillä, jotka ihan oikeasti tarvitsisivat rahojaan Kelasta, jaksaisivat yhtä hyvin vaatia/pyytää vastauksia sieltä... (Elä ND käsitä väärin, ihan yhtä lailla mä monessa muussa asiassa vaadin vastauksia yms. ja mietin miksei mun mieskään jaksa vääntää niinkuin minä esim takuuasioista.)
Viimeksi muokannut saira, 28.09.2012 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:Olisko tällainen vaatimus viskaalille annettavaksi ok?

Voinko vaatia itselleni kuittausta siitä, että olen antanut vaatimuksen heille?

Vaatimus Hallintolain (6.6.2003/434) 23§:n mukaisen arvion saamiseksi.

ND (xxxxxx-xxxx) lähetti Kelan Kampin konttoriin heinäkuussa 2012 sairaanhoitokorvausanomuksen koskien käyntiään lääkärikeskus xx 12.7.2012.

Vaadin Hallintolain (6.6.2003/434) 23§:n mukaista kirjallista arviota, koska Kela antaa kyseisestä hakemuksesta päätöksen.

Helsinki

28.9.12

ND
Lähetä tämä vasta jos et saa sieltä mitään vastausta hienovaraiseen kyselyysi.
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin