Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Varmasti kannattaa vaihtaa maisemaa. Ei se ainakaan huonommaksi voi mennä.
Niin, tai mitä jos keräisi faktaa ja tekisi ehdotuksia ja toimintasuunnitelmia? Sitten varaisi pomolta ajan ja kävisi asiat ammattimaisesti läpi. Ja jos tyyppi ei tämänkään jälkeen tajua, sitten voi nostaa kytkintä, koska pomo/paikka ei ole Suvisen arvoinen. Ei tällä nyt ainakaan kovin vikaan voi mennä.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Varmasti kannattaa vaihtaa maisemaa. Ei se ainakaan huonommaksi voi mennä.
Niin, tai mitä jos keräisi faktaa ja tekisi ehdotuksia ja toimintasuunnitelmia? Sitten varaisi pomolta ajan ja kävisi asiat ammattimaisesti läpi. Ja jos tyyppi ei tämänkään jälkeen tajua, sitten voi nostaa kytkintä, koska pomo/paikka ei ole Suvisen arvoinen. Ei tällä nyt ainakaan kovin vikaan voi mennä.
Periaatteessa tuo on tietysti se oikea tapa. Käytännössä tuo vaatii aika paljon energiaa ja sen, että on itse riittävän hyvässä kunnossa, jotta jaksaa käydä läpi taistelun. En tiedä, mikä on Suvisen tilanne, mutta aina tilanne ei ole se, että tuon vaatimaa energiaa/kuntoa on.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Verkot veteen Suvinen ja uutta työtä kiikariin!

Itse taistelen kaikessa hiljaisuudessa kouluttautumisesta. Aluksi oli tarkoitus kollegan kanssa kouluttautua oppisopimuksella työn ohessa merkonomiksi, siis juuri se koulutus, johon toimistohenkilöstöä virallisesti kannustetaan, ja omaehtoista koulutusta halutaan tukea. Kun ensin oli vakuutettu esimiestasolle, että työt eivät kärsi, poissaoloja olisi minimaalisesti ja työnantajalle maksetaan siitä lystistä, niin vielä isompi pomo sanoi ei.

Tästä kollega ei lannistunut (mä olen perässävedettävä) vaan hakeuduimme samaan kouluun ja koulutukseen monimuotokoulutuksena, johon ei työnantajaa tai lupia tarvita. Ainoa, missä joustoa saatetaan tarvita on ne kaksi lähiopetuspäivää kuukaudessa, joihin molemmat olemme valmiita käyttämään palkatonta virkavapaata. Eilen isot pomot pyysivät kaivamaan esiin laitoksen ohjeen omaehtoisesta kouluttautumisesta ja haluavat vähän katsoa ja miettiä jotakin. Tuskin tästä mitään hyvää seuraa.

Samaan aikaan eräs konstaapeli kouluttautuu rakennusmestariksi työn ohella ja pienillä joustoilla. Ihan vaan haluttaisiin jonkinlainen muodollinen pätevyys omiin töihimme, joita kumpikin on tehnyt kymmenen vuotta. Molemmat ollemme sen verran kunnianhimoisia (jopa minä!) että halua olisi kehittyä omassa työssä, tai ainakin omalla työnantajalla. Että se siitä kannustuksesta ja hienoista korulauseista koulutuksen tukemisessa. Helpompi olisi varmaan saada persaukiselta laitokselta rahaa johonkin kämäseen työväenopiston kielikurssiin, kuin luopua kahden hengen kahden päivän palkasta kuukaudessa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ehkäpä orjia (tai naisia) ei kannata kouluttaa, saavat vaan päähänsä kaikenlaisia ajatuksia ja alkavat vaatia asioita. Tai voivat huomata miten tehotonta työnteko suojatyöpaikkoineen on :think:
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Lolita kirjoitti: Eilen isot pomot pyysivät kaivamaan esiin laitoksen ohjeen omaehtoisesta kouluttautumisesta ja haluavat vähän katsoa ja miettiä jotakin. Tuskin tästä mitään hyvää seuraa.

Samaan aikaan eräs konstaapeli kouluttautuu rakennusmestariksi työn ohella ja pienillä joustoilla. Ihan vaan haluttaisiin jonkinlainen muodollinen pätevyys omiin töihimme, joita kumpikin on tehnyt kymmenen vuotta.
Nyrkit pystöön ja syrjintäpykälä esiin. Teillä on linjat laitoksella vedetty ton raksamestarikoulutuksesn myötä ja nyt voisi olettaa että valittu linja pitää. Jos ei pidä niin sota käyntiin.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Vastaus tuli pikemmin kuin kuvittelin. Pomo kävi pelottelemassa, että pitää tehdä ison pomon kanssa sopimus ja ison pomon kanssa pitää sopia poissaoloista, mutta jälleen vakuuttelin, ettei tule mitään poissaoloja eikä haluta talolta mitään paitsi ne kaksi päivää kuussa. Jo muuttui ääni kellossa, ei sitten mitään hätää, ja voitte sumplia työvuorojanne ja tehdä tunteja sisään ja kaikki käy.

Seuraavaa vastoinkäymistä odotellessa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

^Hyvä!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Lolita kirjoitti: Seuraavaa vastoinkäymistä odotellessa.
Ehkä parasta johtamista ikinä. Ei voi kuunnella mitä alaisella on sanottavaa jos viesti saattaa olla epämieluisa, hyi yök.

edit: oon ollut kipeenä jo pari viikkoa, välillä melkein terve ja välistä kuollut.
Tosi kivaa.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dumiz kirjoitti:
Lolita kirjoitti: Seuraavaa vastoinkäymistä odotellessa.
Ehkä parasta johtamista ikinä. Ei voi kuunnella mitä alaisella on sanottavaa jos viesti saattaa olla epämieluisa, hyi yök.
Hahaha tuohan on meillä ihan valittu linja. Yli 1000 alaista ei kuunnella ennen kuin konfliktin uhka on konkreettinen. "Niin mutta kun me on päätetty näin".

Oon tätä nykyä koko ajan leuka rinnassa menossa kohtu uusia vastoinkäymisiä, mutta mieliala on muuttunut jostain kumman syystä niin, että nuo firman toilailut vaan alkaa naurattaan. Lähinnä siksi että en tajua miten tämä semmoiseksi ja tämmöiseksi mainostettu firma on niin ammattitaidoton.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Nooh, tuleehan noita "väärinkäsityksiä" kun minullakin on pomoja omassa talossa neljässä täsossa. Siitä sitten asian laatu ja vakavuus huomioon ottaen valitaan sopiva käsillä olevaan asiaan liittyen. Päivittäistoiminnassa niitä esimiesasemassa olevia tai niin käyttäytyviä alkaakin varmaan olla kymmenkunta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Iso kiitos työtilan väliseinien kaadosta pikkupomolle. Hermot menee kun tuo pakistanilainen laulaa koodatessa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bluntly kirjoitti:Iso kiitos työtilan väliseinien kaadosta pikkupomolle. Hermot menee kun tuo pakistanilainen laulaa koodatessa.
:D Ala laulaa säkin!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Iso kiitos työtilan väliseinien kaadosta pikkupomolle. Hermot menee kun tuo pakistanilainen laulaa koodatessa.
:D Ala laulaa säkin!
Mun ex-pomo laulaa ja hyräilee koko ajan tossa vastapäätä. Ratkaisin ongelman langattomilla kuulokkeilla.
Work like a captain, play like a pirate.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Bluntly kirjoitti:Iso kiitos työtilan väliseinien kaadosta pikkupomolle. Hermot menee kun tuo pakistanilainen laulaa koodatessa.
Eikö sitä voi pyytää lopettamaan häiritsevää metelöintiä?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Kun istuin kahden kaverin kanssa huoneessa, käytin pehmeää palloa jolla heitin tarvittaessa.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

aasi kirjoitti:Kun istuin kahden kaverin kanssa huoneessa, käytin pehmeää palloa jolla heitin tarvittaessa.
*Like*
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Koska en harrasta pehmoilua niin voisin paiskata naapurin kahvikupilla. Kipeän olkapään takia heittäisin kuitenkin itseäni munille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Kuumaa kahvia täynnä olevalla kupilla pääsisit kuitenkin saikulle :)
Ei tarttis kuunnella laulua. Tosin jomotus taitaisi olla niin kova, ettei siitä laulusta enää olisi niin väliksi.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Jos huomenna kone on taas kolme tuntia myöhässä niin juon itseni niin känniin kuin alkoholilla pääsee ja jätän bemarin kentälle saavuttuani Helsinkiin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

Ei tee mieli juhlia joulua. Päätin jo viime vuonna, et skippaan tän vuoden, ei ollu niin mukava silloin. Eikä härkäpää pysty taipuun jos jotain todella päättää. Nyt mies, joka ei ole ollenkaan jouluihmisiä, yrittää patistaa mua viettään joulua. Olis vaan tyytyväinen ku haluan skipata...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Manzel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 13.08.2011 0:28

Viesti Kirjoittaja Manzel »

Kirjastossa oli kaikki jouluaiheiset nuottikokoelmat loppu. Perse. Lainasin sitten lukion musiikkioppikirjan kun siinä oli yksi hyvä biisi.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Koko motari durggusesta kityyn oli 80 rajoituksella. Puolilta päivän afa paistoi, tie oli tyhjä ja kuiva; tuuli vähän. Vitutti ajaa 115km/h kun napsahtaessa olisi tullut neljä numeroa sakkoa.

Vituttaa myös poliisien laittomuudet: autot on parkissa pysähtymskieltoalueella jne kun paskalakit ovat donitseilla eikä yksikään poliisiauto koskaan aja 30-40km/h rajoitusten mukaan Helsingissä. Vituttaa se, että peruslainkuuliaiselle keskiluokalle säädetään jatkuvasti tiukentuvia lakeja ja rankaistaan niiden rikkomisesta samalla kun väkivaltakoneisto itse osoittaa täydellistä piittaamattomuutta samoista säännöistä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Se oli ilmeisimmin sen myrskyn takia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Dieselin hinta 1,504€/L!

Vitun hyvää uutta vuotta :maanantai:
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

masa kirjoitti:Dieselin hinta 1,504€/L!

Vitun hyvää uutta vuotta :maanantai:
Ajaksää paljon? Me laskettiin, että meidän ajoilla (eli vähän) ei kokonaisuudessa tule juuri muutosta (siis verot ja diesel). Tosin autokin on tuollainen mopon kokoinen, joten ei se juuri mitään kulutakaan. Autoliitolta löytyy taulukkoa: http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajon ... l_laskuri/
Vastaa Viestiin