Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

urpiainen kirjoitti: tunnettuus
Mikä sana se tämäkin on? Tätä on viime aikoin näkyny ahkerasti siellä ja täällä ja minun sanakirja ei tämmöistä sanaa tunne. Selittäkää pliis, mikä se on ja mistä se on tullu (/johdettu).
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ampumahiihdosta en ole löytänyt muuta hienoa kuin erään kansallisesti menestyneen urheilijan takapuoli, jota tuli opiskeluaikoina tuijoteltua aktiivisesti.

Hiihtourheilu nyt sattuu olemaan aivan helvetin tylsää seurattavaa paitsi jos ei viimeisellä viidelläsadalla metrillä satu olemaan useampaa kilpailijaa tappelemassa kullasta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Bluntly kirjoitti:Kiitti nyt tästäkin.
Bro, unohda nuo toppakondomit ja siirry puettavaan makuupussiin. Oikea koko löytyy "takuulla" ja on lämmin, myös märkänä. Oma ollut käytössä kohta seitsemän vuotta eikä vieläkään ole menettänyt lämmöneristyskykyään.

http://www.weezle.co.uk/products/unders ... _piece.htm
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Dave kirjoitti:En mä vihaa urheilua. Mua ei vaan kiinnosta joku marginaalilaji, esim. hiihto. Jos pelataan esim. jalkapallon MM:stä, niin se kiinnostaa.
Kiinnostaako sinua kriketti? Sehän on maailman toiseksi suosituin pallopeli.
.
Ei kiinnosta.

Ja jotta asia ei olisi niin yksinkertainen, Jääkiekon MM kyllä kiinnostaa, vaikka kyseessä onkin B (tai C)-kategorian urheilu.

Ja siis edelleenkään en mä vihaa urheilun katsomista. Se ei vaan kiinnosta. En mä vihaa esim perunannostoakaan.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bhven kirjoitti:Mutta jos olisit vasemmistointellektuelli ajattelisit, että Afrikan maassa on laitettu erittäin paljon rahaa juoksuun ja siellä on kehittynyt doping-ohjelma, koska geenejä ei ole olemassakaan.
Miten tarkkaan ottaen näet tässä tämän implikoimasi kytköksen vasemmistolaisuuden ja geenipuheen vastustamisen välillä?

Yleisestihän kai ajatellaan, että geenifetisistit vastustavat yli kaiken tätä tabula rasa -ajattelua, eli että ihmismieli olisi syntyessään tyhjä taulu - eli kaikilla täsmälleen samat kyvyt mahdollisuudet - jonka pohjalta sitten maailmassa touhutaan ja jonnekin päädytään. Tätä vastaan sosiobiologit ja seuraajansa esittävät, että ihmisillä en erilaisia synnynnäisiä kykyjä ja taipumuksia, ja niiden mukaan sitten pärjätään maailmassa.

Mutta siis se vasemmistokytkös. Tabula rasa -ajattelun isoisähän on John Locke - sama mies, joka on esim. amerikkalaisen yhteiskuntamallin pääteoreetikko ja taustapiru. Jos kaikilla on samat kyvyt ja mahdollisuudet, niin meillä ei ole mitään moraalista syytä esim. tasata tulonjakoa ottamalla rikkailta köyhille, koska kaikilla olisi ollut samat mahdollisuudet rikastua yhtälaisilla kyvyillään. Toiset vain olivat laiskoja.

Toisaalta, jos geeniajattelu on otta, homma on paljon mutkikkaampi porvarilliselle kokoomusoikeistolle: jos toisilla ei geeniperimänsä heikkoutta olekaan samoja mahdollisuuksia pärjätä, emme voikaan selittää esim. varallisuuseroja yrittämisen puutteesta, laiskuudesta tms johtuviksi. Toisilla ei vain ollut samoja mahdollisuuksia kuin toisilla. Kyky kärsiä on kuitenkin sama - tällöin on kai moraalisesti perusteltua ottaa rahaa niiltä menestyjiltä, joille maallinen menestys geenilotossa voittamisen takia tuli kirjaimellisesti niin paljon helpommalla ja antaa niille, joille pärjääminen omasta yritteliäisyydestä riippumatta oli vaikeampaa tai peräti mahdotonta heikoista geeneistä johtuen. Tämähän on kirjaimellisesti marxilainen ajatus: kaikilta vaaditaan kykyjensä mukaan, kaikille annetaan tarpeensa mukaan.

Siis: millaisena näet tuon implikoimasi vasemmistolaisuuden ja geenipuheen vastustamisen elimellisen yhteyden?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 354
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

Bluntly kirjoitti:
Minä taasen ymmärrän heitä oikein hyvin. He kun ovat monta miljoonaa rikkaampia kuin ne muutaman sekunnin murto-osan hitaammat.
Taitaa urheilijoissa olla enemmän raajarikkoja kuin rikkaita.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Cavallo kirjoitti:Taitaa urheilijoissa olla enemmän raajarikkoja kuin rikkaita.
Aivan varmasti, urheilijahan ei tervettä päivää näe ja puhdas huippu-urheilu on nauretta myytti tänä päivänä. Mutta mikään ei ole ilmaista tässä maailmassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

urpiainen kirjoitti:
Bhven kirjoitti:Mutta jos olisit vasemmistointellektuelli ajattelisit, että Afrikan maassa on laitettu erittäin paljon rahaa juoksuun ja siellä on kehittynyt doping-ohjelma, koska geenejä ei ole olemassakaan.
Miten tarkkaan ottaen näet tässä tämän implikoimasi kytköksen vasemmistolaisuuden ja geenipuheen vastustamisen välillä?

Yleisestihän kai ajatellaan, että geenifetisistit vastustavat yli kaiken tätä tabula rasa -ajattelua, eli että ihmismieli olisi syntyessään tyhjä taulu - eli kaikilla täsmälleen samat kyvyt mahdollisuudet - jonka pohjalta sitten maailmassa touhutaan ja jonnekin päädytään. Tätä vastaan sosiobiologit ja seuraajansa esittävät, että ihmisillä en erilaisia synnynnäisiä kykyjä ja taipumuksia, ja niiden mukaan sitten pärjätään maailmassa.

Mutta siis se vasemmistokytkös. Tabula rasa -ajattelun isoisähän on John Locke - sama mies, joka on esim. amerikkalaisen yhteiskuntamallin pääteoreetikko ja taustapiru. Jos kaikilla on samat kyvyt ja mahdollisuudet, niin meillä ei ole mitään moraalista syytä esim. tasata tulonjakoa ottamalla rikkailta köyhille, koska kaikilla olisi ollut samat mahdollisuudet rikastua yhtälaisilla kyvyillään. Toiset vain olivat laiskoja.

Toisaalta, jos geeniajattelu on otta, homma on paljon mutkikkaampi porvarilliselle kokoomusoikeistolle: jos toisilla ei geeniperimänsä heikkoutta olekaan samoja mahdollisuuksia pärjätä, emme voikaan selittää esim. varallisuuseroja yrittämisen puutteesta, laiskuudesta tms johtuviksi. Toisilla ei vain ollut samoja mahdollisuuksia kuin toisilla. Kyky kärsiä on kuitenkin sama - tällöin on kai moraalisesti perusteltua ottaa rahaa niiltä menestyjiltä, joille maallinen menestys geenilotossa voittamisen takia tuli kirjaimellisesti niin paljon helpommalla ja antaa niille, joille pärjääminen omasta yritteliäisyydestä riippumatta oli vaikeampaa tai peräti mahdotonta heikoista geeneistä johtuen. Tämähän on kirjaimellisesti marxilainen ajatus: kaikilta vaaditaan kykyjensä mukaan, kaikille annetaan tarpeensa mukaan.

Siis: millaisena näet tuon implikoimasi vasemmistolaisuuden ja geenipuheen vastustamisen elimellisen yhteyden?
Kaiken muun ymmärrän, mutta en kohtaa "Kyky kärsiä on kuitenkin sama". Mistä tämä toteamus yht'äkkiää ilmestyy ja mihin se perustuu? Kyllä mun mielestä esim. G-miehellä vaikuttaa olevan keskivertoa kehittyneempi kyky kärsiä.

Toisaalta esim. E-mies puolestaan on ainakin itse toistuvasti todistanut, että hänellä tämä kyky on alikehittynyt.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Bluntly kirjoitti:
Cavallo kirjoitti:Taitaa urheilijoissa olla enemmän raajarikkoja kuin rikkaita.
Aivan varmasti, urheilijahan ei tervettä päivää näe ja puhdas huippu-urheilu on nauretta myytti tänä päivänä. Mutta mikään ei ole ilmaista tässä maailmassa.
Panos-tuotos suhde urheilussa taitaa keskimäärin olla kehno. Jos verrataan maailman kaikkien ammatikseen urheilevien työtunteja (harjoitustunnit ovat työtunteja) maailman kaikkien ammatikseen urheilevien kokonaisansioihin. Vai miten olisi?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dave kirjoitti:Kaiken muun ymmärrän, mutta en kohtaa "Kyky kärsiä on kuitenkin sama". Mistä tämä toteamus yht'äkkiää ilmestyy ja mihin se perustuu?
Joo, lapsus. Ei kai se mitenkään elimellisesti kuulu ajatustapaan. En kuitenkaan ole näiden tatuvanhasten nähnyt koskaan esittävän, että köyhät, afrikkalaiset tms. kärsisivät vähemmän geeniperimästään johtuen, tai että heidän kärsimyksensä olisi jotenkin laadullisesti vähemmän ikävää kuin valkoisen keskiluokan. Sen kai kuitenkin ajatustapa edellyttäisi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^^ Tuokin on totta, mutta mitäpä muita mahdollisuuksia savannilla kipittävällä kikkarapäällä on?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

urpiainen kirjoitti:
Dave kirjoitti:Kaiken muun ymmärrän, mutta en kohtaa "Kyky kärsiä on kuitenkin sama". Mistä tämä toteamus yht'äkkiää ilmestyy ja mihin se perustuu?
Joo, lapsus. Ei kai se mitenkään elimellisesti kuulu ajatustapaan. En kuitenkaan ole näiden tatuvanhasten nähnyt koskaan esittävän, että köyhät, afrikkalaiset tms. kärsisivät vähemmän geeniperimästään johtuen, tai että heidän kärsimyksensä olisi jotenkin laadullisesti vähemmän ikävää kuin valkoisen keskiluokan. Sen kai kuitenkin ajatustapa edellyttäisi.
Tänään on "kritisoi Urpiaista -päivä". Ei kait Vanhanen-fiksumpi ole tehnyt muuta pahaa kuin tutkinut älykkyyseroja?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

annepa kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: tunnettuus
Mikä sana se tämäkin on? Tätä on viime aikoin näkyny ahkerasti siellä ja täällä ja minun sanakirja ei tämmöistä sanaa tunne.
Sulla on huono sanakirja. Kyllä se useimmissa on (tsekkasin tähän hätään helposti sähköisesti saatavat Kielitoimiston sanakirjan ja Gummeruksen sanakirjan). Kielitoimiston sanakirja sanoo näin:
Kielitoimiston sanakirja kirjoitti:tunnettuus
se että jk on tunnettu. Mainonta lisää tuotteen tunnettuutta
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dave kirjoitti:Tänään on "kritisoi Urpiaista -päivä". Ei kait Vanhanen-fiksumpi ole tehnyt muuta pahaa kuin tutkinut älykkyyseroja?
Kyllä se niissä kirjoituksissaan ohittaa metodologisia ja sisällöllisiä ongelmia sekä vetää laajoja ja tulkinnallisia johtopäätöksiä siihen malliin, että kysessä on ideologinen ohjelma eikä tutkimus.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

annepa kirjoitti:Mikä sana se tämäkin on? Tätä on viime aikoin näkyny ahkerasti siellä ja täällä ja minun sanakirja ei tämmöistä sanaa tunne. Selittäkää pliis, mikä se on ja mistä se on tullu (/johdettu).
Markkinointitermi. Olen aina ajatellut, että se tarkoittaa tunnettavuutta ja sitähän se tekee. Huonoa suomea, mutta kauppatieteiden kieli on englanti.
Paras päivä ikinä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

urpiainen kirjoitti:
annepa kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: tunnettuus
Mikä sana se tämäkin on? Tätä on viime aikoin näkyny ahkerasti siellä ja täällä ja minun sanakirja ei tämmöistä sanaa tunne.
Sulla on huono sanakirja. Kyllä se useimmissa on (tsekkasin tähän hätään helposti sähköisesti saatavat Kielitoimiston sanakirjan ja Gummeruksen sanakirjan). Kielitoimiston sanakirja sanoo näin:
Kielitoimiston sanakirja kirjoitti:tunnettuus
se että jk on tunnettu. Mainonta lisää tuotteen tunnettuutta
Minusta se kuulostaa väärältä. Siitä puuttuu kirjaimia. En suostu käyttämään.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

urpiainen kirjoitti:
Dave kirjoitti:Tänään on "kritisoi Urpiaista -päivä". Ei kait Vanhanen-fiksumpi ole tehnyt muuta pahaa kuin tutkinut älykkyyseroja?
Kyllä se niissä kirjoituksissaan ohittaa metodologisia ja sisällöllisiä ongelmia sekä vetää laajoja ja tulkinnallisia johtopäätöksiä siihen malliin, että kysessä on ideologinen ohjelma eikä tutkimus.
Ah so. Luulin, että hän on vain kuvannut eri kansojen älykkyyseroja ilman sen syvällisempää agendaa.

Jos lukisi enemmän, luulisi vähemmän.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Riemumieli kirjoitti:
annepa kirjoitti:Mikä sana se tämäkin on? Tätä on viime aikoin näkyny ahkerasti siellä ja täällä ja minun sanakirja ei tämmöistä sanaa tunne. Selittäkää pliis, mikä se on ja mistä se on tullu (/johdettu).
Markkinointitermi. Olen aina ajatellut, että se tarkoittaa tunnettavuutta ja sitähän se tekee. Huonoa suomea, mutta kauppatieteiden kieli on englanti.


:jee:
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

annepa kirjoitti:Markkinointitermi. Olen aina ajatellut, että se tarkoittaa tunnettavuutta ja sitähän se tekee. Huonoa suomea, mutta kauppatieteiden kieli on englanti.:jee:
Minun mielestäni suomen kielen raiskaaminen on aina paha asia.
Paras päivä ikinä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Riemumieli kirjoitti:Olen aina ajatellut, että se tarkoittaa tunnettavuutta ja sitähän se tekee.
Voisiko ajatella, että tunnettuus olisi tavallaan kuitenkin yksiselitteisempää kieltä? Tunnettuudeltaan korkea entiteetti on de facto hyvin tunnettu. Ei virhetulkinnan vaaraa. Mutta onko tunnettavuudeltaan korkea entiteetti hyvin tunnettu vai (vain) sellainen, joka ominaisuuksiensa perusteella on potentiaalisesti aika hyvin tunnettavissa? Huonona vertauksena (tule apuun muumio!) voisi kai sanoa, että Yhdysvaltain kansallislaulun laulettavuus on vaikeana biisinä aika heikko, mutta koska jenkit nyt ovat nationalistisia pölhöjä, sen tosiasiallinen laulettuus on hyvinkin korkea, kun ne veisaavat sitä jatkuvalla syötöllä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Riemumieli kirjoitti:
annepa kirjoitti::jee:
Minun mielestäni suomen kielen raiskaaminen on aina paha asia.
Minusta tuo on ihan selvää laiskuutta että pudotetaan muutama kirjain sanasta pois jotta se olisi "vetävämpi". Kun ei se edes ole vetävämpi vaan typerämpi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

urpiainen kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Olen aina ajatellut, että se tarkoittaa tunnettavuutta ja sitähän se tekee.
Voisiko ajatella, että tunnettuus olisi tavallaan kuitenkin yksiselitteisempää kieltä? Tunnettuudeltaan korkea entiteetti on de facto hyvin tunnettu.
Mutta onko tunnettuus oikea sana? Entä pelattuus (hyvä peli), käveltyys (mukana kävelykatu), pantuus (hyvä petikuNppani), käytettyys (hyvä käyttis), sekoitettuus (menee helposti sekaisin) jne. Kuulostaa väärältä.
Paras päivä ikinä.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Kieli kehittyy. Niin se vain on. Yleensä kieli kehittyessään lyhenee.

Esim. etäispesäkkeistä on tullut etäpesäkkeitä.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Dave kirjoitti:Kieli kehittyy. Niin se vain on. Yleensä kieli kehittyessään lyhenee.

Esim. etäispesäkkeistä on tullut etäpesäkkeitä.
Joo ja perheen elättävistä ja ainoista talouden töissäkäyvistä henkilöistä on tullut sovinisteja!
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Luottamusmies on nykyään luottamushenkilö, WTF. Lienee selviö, että vain miehet ovat luotettavia, miksi siis useampikirjaiminen uudisversio?
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin