Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Elppis kirjoitti:^Ei onneksi. Mitään ei sanottu ääneen.. suora vihjaus siihen että jään äitiyslomalle, joten turha tätä kehityskeskustelua on ENÄÄ pitää..
Kysyitkö että mitä siinä vihjailet, sano suoraan?

Törkiää tuommonen :(
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Elppis kirjoitti:Jos mä olisin mies, mun palkka olis parantunut eilen.

Jos mä olisin mies.

Perkele. :evil:

:9mm:
Yleensä kyllä kehityskeskustelu ei ole se paikka, jossa palkankorotuksista puhutaan. Ei ainakaan IT-alalla ja niissä firmoissa missä mä olen ollut töissä.

Sinne vaan pomon koppiin ja lyöt sille naaman eteen faktat:

Teen näin paljon, näin lyhyessä ajassa, näin hyvin ja näin tehokkaasti. Olen säästäny teiltä xx-euroa ja xx-aikaa näin paljon. Ansaitsen palkankorotuksen xx-euroa.

(Jos palkankorotusta ei tule, tämä keskustelu voidaaan tulkita irtisanoutumiseksi.*)


*) kaveri teki noin, ja korotus tuli heti. :P
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Viesti Kirjoittaja par-sky »

^^Eiköhän se näy työn laadussa ja aikaansaadun määrässä kun jäät äitiyslomalle. Luulisi myös TJ:n tajuavan että ohitti pätevämmän ylennysjonossa koska toisella oli kivekset. Muistelen ainakin lueskelleeni että se jamppa mikä ylennettiin sun ohi ei olisi niin kovin pätevä.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Boner- edeltäjäni teki noin. Ei saanut palkankorotusta, irtisanoutui kun pimahti kun homma myrkyttyi täysin. Osakas kävi "ostamassa ulos".
The great club outshines the individual, always and forever.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Elppis kirjoitti:Boner- edeltäjäni teki noin. Ei saanut palkankorotusta, irtisanoutui kun pimahti kun homma myrkyttyi täysin. Osakas kävi "ostamassa ulos".
No eikö se ole selkeä viesti, että kannattaa vaihtaa duunia asap, jos palkankorotusta ei tipu, ja olet sen mielestäsi ansainnut?

Joka tapauksessa, keharit ei ole se paikka jossa noista korotuksista keskustellaan.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Boner kirjoitti:
Joka tapauksessa, keharit ei ole se paikka jossa noista korotuksista keskustellaan.
Kyllä meillä yleensä on.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Meillä on erikseen keharit ja palkkakeskustelut.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

annepa kirjoitti:
Boner kirjoitti:
Joka tapauksessa, keharit ei ole se paikka jossa noista korotuksista keskustellaan.
Kyllä meillä yleensä on.
Niinkö. No kai tossakin on sitten eroja käytännöissä, mutta taidan kuulla ekaa kertaa että IT-alalla toimittaisiin noin.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Pulkannaru kirjoitti:Meillä on erikseen keharit ja palkkakeskustelut.
Näin meilläkin. Keharit kerran vuoteen ja palkkakeskustelut silloin kun lisää palkkaa haluava näkee sille tarvetta. Eri asia on sitten saako sen.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Keharit kerran vuodessa ja palkkakeskustelu kahdesti.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Keharit kahdesti vuodessa ja toinen, ns. vuosikeskustelu, sisältää myös palkkakeskustelun. Mutta kukapa estää siinä välissäkin pyytämästä lisää liksaa/etuja.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Boner kirjoitti: Joka tapauksessa, keharit ei ole se paikka jossa noista korotuksista keskustellaan.
Kokemusta on isosta konsulttitalosta, jossa ei olekaan paikkaa, jossa palkankorotuksista keskustellaan.

Nykyään pienemmässä talossa hoidellaan linjaorganisaation keskustelut koko vuoden tarpeiksi kerralla: viime vuoden tavotteiden toteutuma, palkankorotus ja seuraavan vuoden tavoitteet. Sinänsä kätevää.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

V*tun word on koko ajan jossain h*lvetin yhteensopivuustilassa tai vaihtoehtoisesti not responding. V*ttuuuuuuuuuuh!! Menee viiden minuutin hommassa viistoista, eikös näiden uusien härpäkkeiden pitäs toimia entisiä paremmin!??! HÄH!!??
Work like a captain, play like a pirate.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

On aika hankalaa keksiä mitään mieltäylentävämpää kuin juosta kuumeisena _KOKO_VITUN_PÄIVÄ_ arvauskeskuksesta ja labrasta toiseen, kertoa lääkärille miten viime yönä tuntui että henki meinaa lähteä ja sanoa ettei ole pystynyt nukkumaan neljään päivään vaan kuullakseen että "nää sun cerppiarvot näyttäis olevan ihan normaalit, joten mä en osaa suositella sulle kuin lepoa".

Kiitos vaan tästäkin. Tyhjän saa saatana pyytämättäkin. Vihaan lääkäreitä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No eipä tämä töissäistuminen kuumeisena ja nenä kuin Volga, ole mitään herkkua. Varsinkin kun pitää vielä keskittyä numeroihin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kunnallisbyrokratia syö tällä hetkellä aika isosti. Päässä sanoo joku iso suoni *poks* pian, siihen malliin puristaa. Sitäpaitsi on jotenkin petetty olo, olenhan normaalisti byrokratian suuri ystävä. Kunnallistoiminta vaan tuntuu olevan hienon järjestelmän väärinkäytön huipentuma.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Luettuani tätä ketjua tajusin ettei mua oikeestaan niin hirveesti vitutakaan.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

Suku on pahin.

Kuolleen tädin sisarukset eivät ottaneet mitään yhteyttä leskimieheen, vaikka heille oltiin viety suruviesti useita päiviä aiemmin. Leskimies oli sitten soittanut edesmenneen vaimonsa veljelle, kertonut vielä tilanteesta, ja antanut mahdollisuuden pahoitella. Ilmeisesti puhelu ei ollut mennyt kuitenkaan ihan putkeen, ja leski oli puhelun lopuksi tokaissut, että ei tarvitse lähetellä adresseja, pärjätään ilmankin.

Tähän pohjustuksena, että olin itse jo viime viikon lauantaina (eli ennen ko. puhelua) maininnut tädille, että lähetin kukkia, joiden pitäisi olla perillä maanantaina. Tätini kertoi harkinneensa samaa, mutta päätti olla lähettämättä, kun ei tiennyt tarvitsevatko surevat kukkia.

No, nyt nämä idiootit (siis sisarukset) soittelevat keskenään ja pähkäilevät, että uskaltaako sinne lähettää adressin vai ei, sen sijaan että toimisivat. Nyt myös minulle soitettiin konsultaatiopuhelu siitä, miten maanantaina paikalle mennyt kukkalähetys oli otettu vastaan, jos sen perusteella voisi tehdä jotain päätelmiä siitä mitä sinne lähettäisi.

Aika monta kertaa sai vetää henkeä puhelun aikana, ettei sano pahasti. Kiireellistä tuntuu olevan eläkeläisen arki, kun ei ole ehtinyt edes adressia lähettää. Vaikka toisaalta, eihän sitä tiedä, että tarvitsevatko sellaista.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Lilo kirjoitti:Luettuani tätä ketjua tajusin ettei mua oikeestaan niin hirveesti vitutakaan.
No ei muakaan HIRVEESTI. Vituttaa vähäsen. Ei tämä mikään hotelli ole, saatana.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

Suvinen kirjoitti:
exsu kirjoitti:Suku on pahin.
Tää on just tätä ylivarovaista käytöstä, mitä en ymmärrä. Vastasyntyneen äiti jätetään yksin viikkokausiksi, kun ei sitä tiedä jos ne haluaa olla rauhassa. Äkillisesti kuolleen leskelle ei uskalleta soittaa, kun jos se vaikka alkaa puhelimessa itkemään ja sitten ei tiedä mitä sanoisi. Käymään nyt ainakaan ei voi mennä, sehän olisi toisen yksityisyyden loukkaamista ja ties mitä kuolleiden kunnianloukkausta tai muuta bullshittiä.
Joo. Paitsi että mä väitän, että kyseessä on ihan laiskuus. Helpompi jättää väliin kuin kohdata, ja mikäs sen helpompaa kuin perääntyä tuollaisen "en hennonut häiritä" -verhon taakse.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

^^^Vaikka yleensä en halua käyttää "suomi on paska maa" -korttia, niin suomi on paska maa, koska täällä ihmisten on niin vaikea puhua toisilleen.
Esim. soittaa ja ottaa osaa. Tai sanoa anteeksi, jos pitää puskea toisen ohi. Tai moikata tuntematonta, kun tullaan polulla vastaan.

Suomalainen varmuudeksi ei koskaan sano toiselle mitään, ellei ole _ehdottoman absoluuttisen varma_ että se on tarpeellista.

Kanarialla menin katsomaan lautan aikataulua, jolloin toiselle lautalle jonossa ollut brittiläinen huomautti ystävällisesti asiasta infoa. Suomalainen _ei koskaan_ antaisi tuntemattomalle spontaanisti jotain infoa.
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 354
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

^Tuu pois sieltä netistä. Sää oot kännissä.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Mitään en oo ottanut11
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dave kirjoitti:Kanarialla menin katsomaan lautan aikataulua, jolloin toiselle lautalle jonossa ollut brittiläinen huomautti ystävällisesti asiasta infoa. Suomalainen _ei koskaan_ antaisi tuntemattomalle spontaanisti jotain infoa.
Jaa? Kyllä mä itse ainakin nimenomaan teen noin, jos huomaan että joltakin on jäänyt tärkeä osa informaatiosta vastaanottamatta. En kai sitten ole suomalainen.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Manaaja kirjoitti:
Dave kirjoitti:Kanarialla menin katsomaan lautan aikataulua, jolloin toiselle lautalle jonossa ollut brittiläinen huomautti ystävällisesti asiasta infoa. Suomalainen _ei koskaan_ antaisi tuntemattomalle spontaanisti jotain infoa.
Jaa? Kyllä mä itse ainakin nimenomaan teen noin, jos huomaan että joltakin on jäänyt tärkeä osa informaatiosta vastaanottamatta. En kai sitten ole suomalainen.
Hyvä homma!
Vastaa Viestiin