Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 15:13

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Dumis.. mä saan kyllä tiputtaa vielä ihan kunnolla painoa, ennen kuin alan olla "kuihtunut" .. reilu 64 kg kuitenkin vielä :)

Mutta siis joo, ruokavalion ja urheilu merkityksestä. Pelkällä ruokavaliollahan saa paljon isompia muutoksia painoon kuin pelkällä liikunalla. Nyt siis puhutaan normi liikkumisesta. Itse onnistui laihduttamaan 58 kiloon kolmisen vuotta sitten karppaamalla, ilman mitään liikuntaa.. mutta.. silloin en ollut kuitenkaan yhtä pienessä kunnossa kuin nyt... tai no .. en mä nytkään oon enää pieni, on lihaksia, mutta rasva% on varmasti pienempi nyt kuin silloin.

Mä oon myöskin elämässäni urheillut paljon, vuosi saksassa oli aikaa jolloin treenasin salilla 5-6 kertaa viikossa.. ja olin silti auttamattomasti ylipainoinen ja läde... huitelin reilusti 70 kilossa.. varmaan lähemmäs 75. Silloin taasen en kiinnittänyt ruokaan mitään huomiota, kuvittelin että tuolla liikuntamäärällä saa syödä mitä sattuu.. ihme ettei peilikuva herättänyt missään vaiheessa.

Isoimmillani olin kuiten vielä tuossa reilut neljä vuotta sitten, painoin silloin 80 kg.

Mä en oo ikinä ollut fyysisesti sekä psyykkisesti näin hyvässä kunnossa, kun on ruokavalio sekä liikkuminen balancessa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Duunissa oli kuntomittauksen yhteydessä parina viime vuotena kehonkoostumusmittaus(?). Rasva% on laskenut mukavasti ja nyt ennen joulua oli vain 2% yli suosituksen. Kuitenkin BMI on melko mojova arvoilla 184 ja 122, eli en 'oikeaan' BMI:in edes pääse ilman lihasten kuihdutusta. Polkemalla mitatessa ei pyörästä (+tietokoneesta) löytynyt tarpeeksi suurilla portailla nousevaa ohjelmaa ja polkemin loppui muistaakseni hetki ennen 20 minsaa.
Neuvolapaino on tavoite, joskin välitilinpäätöksiä pitänee tehdä matkalla pari tuossa 10kg välein. Josko tänä vuonna ois neuvolakunnossa?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pulkannaru kirjoitti: 184 ja 122
Äijä on hauska köriläs. Paljos painoit armeijassa? Mulla paino pysyy säännöllisellä liikunnalla 80:ssä ja saan käytännössä syödä mitä huvittaa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti: 184 ja 122
Äijä on hauska köriläs. Paljos painoit armeijassa? Mulla paino pysyy säännöllisellä liikunnalla 80:ssä ja saan käytännössä syödä mitä huvittaa.
Meikäkin veti intissä suklaata ja karkkia ihan miten paljon vaan kerkes, niin silti paino tuli 96->80kg. Loppusotaan tais olla 3 litraa kokista, 2-3 levyä suklaata, pari megapussia karkkia ja ties mitä muuta reppuun vain mahtui.
Niin ja maagiset 184 on pituutta.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Paljos painoit armeijassa?
Pienimmilläni 84kg ja silloin kylkiluut oli koko ajan näkyvissä. Ei tytöt tykänneet. Ja on tainnut lihasmassaa karttua tuon jälkeen kilo tai kaksi.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Pulkannaru kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Paljos painoit armeijassa?
Pienimmilläni 84kg ja silloin kylkiluut oli koko ajan näkyvissä. Ei tytöt tykänneet. Ja on tainnut lihasmassaa karttua tuon jälkeen kilo tai kaksi.
Joo, mullakin 80kg tienoilla äiti kauhisteli että "syötetäänkö teille siellä mitään". Siinä kohtaa taitaa muuten olla bmi 23,6 meidän pituisilla jätkillä :D
84 jää justiinsa(24,81) alle lievän lihavuuden!
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Uimarannalla tutut kauhisteli, että 'älä vaan laihduta enää!'.
Kuitenkin toinen mummo huolehti, ettei lomilta palata ilman tusinaa isoa Fazerin sinistä levyä ja siihen joku kilo muuta naassia päälle. Vakio annoksena sodessa oli neljä munkkia ja limu. Toisinaan vielä uusi satsi heti perään. Ja muuten söin ruokailuissa kaiken mitä oli tarjolla.
No mutta - ulkoilma laihduttaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Pulkannaru kirjoitti:Ja muuten söin ruokailuissa kaiken mitä oli tarjolla.
No mutta - ulkoilma laihduttaa.
Mä muuten nirppanokkana en syönyt läheskään kaikkea.
Leireillä oli parhaat safkat kun kokkas sissimuonapaketeista kaikennäköistä, ei sitä paljoa ollut mutta parasta tuli kun ite teki.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Leirit kun oli 300m kasarminnurkalta metsään niin ei sielläkään laihtunut. Akvaariossa oli messissä aina muutama paketti makkaraa ja muuta mussutettavaa.

Ei tehnyt intti hyvää painolle, kunnosta puhumattakaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Dumis kirjoitti:Leireillä oli parhaat safkat kun kokkas sissimuonapaketeista kaikennäköistä, ei sitä paljoa ollut mutta parasta tuli kun ite teki
Mä vedin reilut 2 vkoa sissimuonaa. Kapiaisemme oli näppärästi varannut matkaan vain samaa satsia! Lihakeittoa en pystynyt syömään, joten kanaa ja riisiä cyrrykastikkeessa tuli niin tutuksi, että vieläkin tulee tuo reissu mieleen kun samaa sattuu pöytään :D
Nyt loppu inttimuistelut multa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dumis kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Paljos painoit armeijassa?
Pienimmilläni 84kg ja silloin kylkiluut oli koko ajan näkyvissä. Ei tytöt tykänneet. Ja on tainnut lihasmassaa karttua tuon jälkeen kilo tai kaksi.
Joo, mullakin 80kg tienoilla äiti kauhisteli että "syötetäänkö teille siellä mitään". Siinä kohtaa taitaa muuten olla bmi 23,6 meidän pituisilla jätkillä :D
84 jää justiinsa(24,81) alle lievän lihavuuden!
Nyt kun Dave, joka on vähän turhan kiinnostunut fyysisestä habituksestani, lekottelee rannalla kerrankin ilman kommunikaattoriyhteyttä Kitinään, voinen hakea vertaistukea tästä ryhmästä paljastamalla, että samat maagiset 184 cm on kertynyt tännekin. Tyypillisen suomalaisvartalon edustajana kesivartalo on aina ollut, hmm, roteva, ja raajat vastaavasti balettitanssijamittoja lyhyemmät. Moisella ruumiinrakenteella ei niihin ihan alhaisiin BMI-lukemiin oikein edes kannata pyrkiä, ja olenkin ollut tyytyväinen tuohon joskus kahdenkymmenen ikävuoden jälkeen saavuttamaani noin 84 kg painoon. Lukioaikaiset mittani, eli samalla pituudella joku 78 kg, oli jo vähän turhan lähellä kukkakeppirunoilijaa: viihdyin paremmin tuossa vähän painavammassa olotilassani.

3-kympin jälkeen tilanne on sitten vähän päässyt heikkenemään, vaikka omasta mielestäni elän aika samalla tavalla. No, ehkä liikunta on tosiasiassa jäänyt vähemmälle. Joka tapauksessa, paino on salakavalasti muutaman viime vuoden aikana hivuttautunut tasan 90 kiloon samalla, kun lihasten osuus ei ainakaan ole kasvanut. Kyllä mä ihan suht koht tyytyväinen olen tähänkin tilanteeseen, mutta olisi ihan mukava hinata painoa kuitenkin hiljalleen takas tuonne 85 kg suuntaan.

Monta vuotta mun painonhallintani perustui siihen, että elokuussa teki yhden pitkän (1-2 viikkoa) vaelluksen Lapissa tai Keski-Euroopan vuorilla kantaen kaiken tarvittavan tavaran selässään. Siinä paino tippui ja lihaskunto koheni, ja vaikutus ylsi pitkälle talvikauteen. Nyt on muutaman viime vuoden aikana nämä reissut jääneet väliin, ja samalla on paino noussut. Vai onko se lähes samalla ajanjaksolla tapahtunut Kitinöinti, joka muuttaa minua toimistotuoliperunaksi, en tiedä. Joka tapauksessa, uusia metodeja täytyisi varmaan keksiä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Jännä katsella teidän miesten painovertailuja, kun itse olen sen saman maagisen 184 senttiä, mutta nainen. Miten erilaiselta sama paino toisen sukupuolen yllä näyttääkään.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Joskus jopa kuumalta ! Ainakin iho ihoa vasten !!1
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Lolita kirjoitti:Jännä katsella teidän miesten painovertailuja, kun itse olen sen saman maagisen 184 senttiä, mutta nainen. Miten erilaiselta sama paino toisen sukupuolen yllä näyttääkään.
Kaipa tuo selittyy lähes yksinomaan lihasmassan eroilla. Täällä asuu yksi vinkuheinän mallinen yksilö, jolla pituus on 192 ja paino nykyään peräti 87 kg. Ei siltä näytä.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Viimeiset 2 viikkoa vauhtia kilo viikossa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Sama vauhti on jatkunut :hep:
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 15:13

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

^ hienoa :jee:
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Mie en ennää laihu olleskaan :(

Junnaa vaan tuossa 75-85 välissä. Noh, paikat on kyllä turvonnut, nyt pitää jo käyttää munatyynyä öisin ettei lonkat paina.
Kirjoitan tätä alasti
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

NuoriD kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Käyksä Dave joka päivä vaa'alla ja sitten itket silleen lohduttoman tyttömäisesti kun paino onkin heittänyt taas sen yhden kilon väärään suuntaan? Meet polvilles seinän eteen takomaan nyrkkejä ja huudat että "Mä oon niin läski!!"

Niinku. Jos se paino on sen 77,9 vs. 76,5 niin mitä väliä? Menee ihan normaaleihin elimistön nesteenkeräysmarginaaleihin.
Daah!

Tottakai joka aamu käydään vaa'alla vessassa käymisen jälkeen.

Siis oikeesti, yritän nyt pysyä tässä. Jos en pidä tiukkaa rajaa, niin hitaasti paino nousee vääjäämättä.
78!!1

Mä oon läski11

:x
Melkein 80!111

EN vaaan osaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Hoida se paskakaivo kuntoon, niin et pidättele alitajunnan voimalla lokaa sisälläsi !!1
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

urpiainen kirjoitti:--
*tekee muistiinpanoja*
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Viimeiset 2 vkoa yhteensä -500g. Hidasta, mutta ainakin suunta oikea.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Päivän kolmas lämmin ateria oli rullakepappi. Vaaka huiteli 78,5kg:ssa, joten ei hätiä. Jatkan tukevien aterioiden nauttimista, sillä terve, liikkuva nykynuori ei pläskiydy. Minua muuten saa...pitää onnitella yhden kilon laihduttamisessa noin viikon aikana. Mihinkä vielä ehdinkään...
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Kulutettu 56 009 kcal / 48 treenipäivässä (per 8.1.2011)

-> 1167 kcal/treenipäivä
-> 226 779 kcal/vuosi

Paino ei kyllä ole pudonnut kun kuutisen kiloa.

edit: muna, en osaa enää laskea treenipäiviä, leuhuutukset korjattu
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Edellinen vko -800g.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin