Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Viesti Kirjoittaja par-sky »

vasen olkapää särkee jostain syystä koko ajan. sen kaverina on hirvittävät vatsan väänteet. enpä sosialisoi tänään.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Edith kirjoitti:Ties mikä ihosairaus. Eivät auttaneet silsaan määrätyt antibiootit, vaan ihottoma alkoi vain levitä päivä päivältä lisää ja lisää kiihtyvässä tahdissa. Tällä hetkellä minulla on punaisia hilseileviä laikkuja täysin punaisten kainaloiden lisäksi myös kasvoissa, rinnalla, kaulassa ja käsivarsissa ja pieniä rakkuloita kämmenselissä ja sormissa. Ja onneksi myös uusi lääkitys. Todella alan toivoa, että tämä tepsisi, koska koko kesää ei viitsisi viettää itseään raapimalla ja rapsuttelemalla. *Kriips-kraaps*
Voisiko kyseessä olla joku ihon hiivatulehdus?
Kikkelis kokkelis.
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

Keikaus kirjoitti:
Voisiko kyseessä olla joku ihon hiivatulehdus?
Tai psoriasis?
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Kid kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:
Voisiko kyseessä olla joku ihon hiivatulehdus?
Tai psoriasis?
Psoriasis taitaa kyllä tykätä auringosta eli ei luulisi sen ilmaantuvan kesällä. No jaa, nää mun arvaukset ovat kyllä ihan keittiölääketiedettä.
Kikkelis kokkelis.
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

Keikaus kirjoitti:
Psoriasis taitaa kyllä tykätä auringosta eli ei luulisi sen ilmaantuvan kesällä. No jaa, nää mun arvaukset ovat kyllä ihan keittiölääketiedettä.
Niin, voipi olla. Kunhan vaan ajattelin nuita oireita...
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Kid kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:
Psoriasis taitaa kyllä tykätä auringosta eli ei luulisi sen ilmaantuvan kesällä. No jaa, nää mun arvaukset ovat kyllä ihan keittiölääketiedettä.
Niin, voipi olla. Kunhan vaan ajattelin nuita oireita...
Voihan se olla noinkin. Kyllä me mun mielestä voitaisiin perustaa joku puoskariklinikka tällä asiantuntemuksella, vai mitä? :wink: Vaiva kuin vaiva, me arvataan!
Kikkelis kokkelis.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Kid kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:
Voisiko kyseessä olla joku ihon hiivatulehdus?
Tai psoriasis?
Sitä hiivatulehdussilsaa yleislääkäri ensin epäilikin muutamainen viikko sitten, mutta sitä tämä ei ollut. Tiistaina kävin ihotautilääkärillä ja se sanoi kyllä nähneensä tätä muillakin, vaikkei ihan tarkkaan tiennytkään, mitä tämä sitten tarkalleen on, ja sanoi tietävänsä, että nuo hänen määräämänsä kortisonilääkkeet tulisivat auttamaan. Vähän kärsimätön kyllä jo olenkin, kun taas kutisee niin.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Edith kirjoitti:kärsimätön kyllä jo olenkin, kun taas kutisee niin.
Antihistamiini auttaisi ehkä kutinaan, kannattaa kysyä siitä jos vielä asioitset lääkärissä.

Ei lääkärisi muuten sattunut ehdottamaan kolinergistä urtikariaa? Pahenevatko oireet liikkuessa tai hikoillessa? t.utelias ehdottelija
Prepare for the worstest.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

nowaysis kirjoitti:
Antihistamiini auttaisi ehkä kutinaan, kannattaa kysyä siitä jos vielä asioitset lääkärissä.

Ei lääkärisi muuten sattunut ehdottamaan kolinergistä urtikariaa? Pahenevatko oireet liikkuessa tai hikoillessa? t.utelias ehdottelija
Kolinerginen urtigaria? Ei, en ole kuullutkaan. Eivät myöskään mielestäni liikkuminen tai hikoilu vaikuta mitään. Pientä lievitystä kutinaan saan ihan apteekin perusvoiteesta ja juuri nyt esimerkiksi en kyllä pahemmin kutisekaan, iltaisin kaikkein eniten.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Edith kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:
Antihistamiini auttaisi ehkä kutinaan, kannattaa kysyä siitä jos vielä asioitset lääkärissä.

Ei lääkärisi muuten sattunut ehdottamaan kolinergistä urtikariaa? Pahenevatko oireet liikkuessa tai hikoillessa? t.utelias ehdottelija
Kolinerginen urtigaria? Ei, en ole kuullutkaan. Eivät myöskään mielestäni liikkuminen tai hikoilu vaikuta mitään. Pientä lievitystä kutinaan saan ihan apteekin perusvoiteesta ja juuri nyt esimerkiksi en kyllä pahemmin kutisekaan, iltaisin kaikkein eniten.
Voisit etsiä ihosairauksien nimiä netistä ja panna nimet sitten kuvahakuun ja katsoa, muistuttaako mikään omaa tilaasi. Englanniksi / latinaksi ja suomeksi..
Kikkelis kokkelis.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Ehkä kuitenkin ihotautien erikoislääkäri on se paras vaihtoehto elleivät voiteet ala auttaa. Maallikon silmään laikku on laikku, ja aina epänormaali, siinä ei juuri variaatioita nähdä.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Melnais kirjoitti:Ehkä kuitenkin ihotautien erikoislääkäri on se paras vaihtoehto elleivät voiteet ala auttaa. Maallikon silmään laikku on laikku, ja aina epänormaali, siinä ei juuri variaatioita nähdä.
Mua taas välillä ihmetyttää lääkärien "en osaa YHTÄÄN sanoa mikä sinua vaivaa" -tyyppiset vastaukset. Jumakeuta, harvoin kai nyt tulee vastaan tapaus, joka on niin ainutlaatuinen, ettei sellaista olisi nähnyt tai sellaisesta olisi kuullut. Monet lääkärit ovat myös todella konservatiivisia lääkintöhallituksen totuuksien (vai mistä he tietonsa ja suosituksensa saavat..) jakajia, joille viimeisimmät tutkimustulokset tai jotkut hiukankin ennakkoluulottomat alan näkemykset ovat joko aivan tuntemattomia tai niihin suhtaudutaan vähätellen. Huh, tulipa nyt haukuttua vähän lääkäreitä. No, ihan hyviä kokemuksia minulla heistäkin on ollut, etenkin kun itse vähän vaivautuu ottamaan selvää asioista.

No jaa, mä olen varmaan niin kiinnostunut sairauksista ja vaivoista, että mun arvauslista on aika melkoinen.. Ehkä mä voisin mennä jonkun lääkärin assistentiksi arvuuttelemaan ja lääkäri sitten sulkisi vaihtoehdot yksitellen pois.. Googletettaisiin yhdessä kaikenlaista ja niin poispäin.
Kikkelis kokkelis.
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Jalkaa särkee edelleen aika ajoin ja lisäksi alaselkäni on kipeytynyt. :?
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Polvet saanoo pokspokspoks.... :hevikaraoke:
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Päätä särkee.
Kahvi ei auta, parasetamoli ei auta.
Onks ukkosta ilmassa...?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Bliss kirjoitti:Päätä särkee.
Kahvi ei auta, parasetamoli ei auta.
Onks ukkosta ilmassa...?
Ota ibuprofeenia?
Tai vahvenpaa?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Korvalehdessa joku hemmetin paise, kipeä kuin mikä eikä niitä näppejään osaa pitää erossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Melnais kirjoitti: voiteet ala auttaa.
Mulla on tabletteja. Joiden sivuvaikutuksena ankara huulenpielten ja silmänkulmien kuivuminen ja vatsaoireet. Life is a bitch tai jotain tän olon kanssa.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Keikaus kirjoitti: Mua taas välillä ihmetyttää lääkärien "en osaa YHTÄÄN sanoa mikä sinua vaivaa" -tyyppiset vastaukset.
Terveyskeskuksessa pitäisi olla kokeneimmat voimat, kun siellä käytännössä ovat juuri kokemattomimmat tutustumassa tautien kirjoon. Ei käy kateeksi, kun juuri ne pienimmät oireet sopivat kymmeniin diagnooseihin, ja niistä pitäisi sekalaisen selostuksen tuella päätellä sopivat jatkotoimenpiteet. Ei tietysti yhtään helpota myöskään kävijää sillä kerralla kun olisi vakavammasta kyse, ja tämä käy selville vasta odottelun jälkeen.

Tätä arvailua harrastetaan myös kaveriporukassa melkoisen estottomasti, ihan kivaa kunhan ei täysin todesta ota. Muuan opiskelutoveri oli vakuuttunut että päänsärkyjen vuoksi hänellä on aivokasvain, ja loisi sen vuoksi koulusta riutuen kotona. Se sitten onneksi parani spontaanisti ja kaveri palasi kouluun hermoloman jälkeen latautuneena.
Edith kirjoitti: Mulla on tabletteja. Joiden sivuvaikutuksena ankara huulenpielten ja silmänkulmien kuivuminen ja vatsaoireet. Life is a bitch tai jotain tän olon kanssa.
Kuulostaa ikävältä, ilkeä aine. Ehkä joku vatsansuojalääke voisi auttaa? Meillä ainakin syötetään potilaille kortisonin kanssa samanaikaisesti Somacia juuri vatsaoireiden vähentämiseksi, henkilökohtaisesti en ole kokeillut miten hyvin tepsii.

Sensijaan kokeilin tänään henkilökohtaisesti suihkuun pyörtymistä, ei voi suositella kenellekään. Ei se verenpaine taida olla vieläkään ihan kuosissa. :(
Elämä kantaa, jos sen antaa
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Melnais kirjoitti:
Keikaus kirjoitti: Mua taas välillä ihmetyttää lääkärien "en osaa YHTÄÄN sanoa mikä sinua vaivaa" -tyyppiset vastaukset.
Terveyskeskuksessa pitäisi olla kokeneimmat voimat, kun siellä käytännössä ovat juuri kokemattomimmat tutustumassa tautien kirjoon. Ei käy kateeksi, kun juuri ne pienimmät oireet sopivat kymmeniin diagnooseihin, ja niistä pitäisi sekalaisen selostuksen tuella päätellä sopivat jatkotoimenpiteet. Ei tietysti yhtään helpota myöskään kävijää sillä kerralla kun olisi vakavammasta kyse, ja tämä käy selville vasta odottelun jälkeen.
Toi on kyllä totta. En ole kyllä onneksi (?) pitkään aikaan joutunut käymään terveyskeskuksessa, kun olen ollut työterveyshuollon piirissä ja nyt taas YTHS:n. Terveyskeskusjutut ruuhkineen ja jonotuksineen saavat aikaan sen, että ihan joka vaivan takia en jaksa siellä käydä. Tosin en ole vielä testannut oman alueeni keskusta, mutta eiköhän siellä ole kaikki Helsingin juopot ja narkkarit...
Kikkelis kokkelis.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Niba kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Päätä särkee.
Kahvi ei auta, parasetamoli ei auta.
Ota ibuprofeenia?
Enkä ota, kun sitten on masukin kipeä, ja niska, selkä ja naama täys näppylöitä :? Siispä kärsin ja kärvistelen.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Bliss kirjoitti: Enkä ota, kun sitten on masukin kipeä, ja niska, selkä ja naama täys näppylöitä :? Siispä kärsin ja kärvistelen.
Ota kiljua, paha olo tulee samantein ja kaikki siitä eteenpäin on voittoa.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nexie »

Eilen illalla oli maha aivan infernaalisen kipeä. Toivottavasti tänään on parempi päivä, ettei sama tuska toistu tädin häissä :(
Don't Panic!
Ebola

Viesti Kirjoittaja Ebola »

Ontelot huuhdeltu vähän sen sun tän tuloksella. Toinen skulaa ok, toinen ei päästä vettä läpi mitenkään päin (juuri se ongelma ontelo).
Mitäs nyt sitten :think:
millivanilli

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Lauantaisen pyörtymisen takia kolhiintunutta kyynärpäätä ja käsivartta särkee. Ei tunnu kestävän kauaa hiiren käyttämistä ja näppäimistö naputtelua.
Vastaa Viestiin