Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti: plussapuolena saa kyllä sitten kustomoitua ihan eri tavalla haluamakseen verrattuna oopperaan.
Mulle taasen operassa on kaikki ne ominaisuudet jo valmiina, joita kettuun pitää asentaa minun tapauksessani 5-10 add-onin verran.. Ja kun ne sitten vielä edes toimisivat..

Snapperi on kyllä kätevä, ja sitä ei Operassa ole.. Tosin sekin on win7:ssa..
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: plussapuolena saa kyllä sitten kustomoitua ihan eri tavalla haluamakseen verrattuna oopperaan.
Mulle taasen operassa on kaikki ne ominaisuudet jo valmiina, joita kettuun pitää asentaa minun tapauksessani 5-10 add-onin verran.. Ja kun ne sitten vielä edes toimisivat..
Vertailu tuolla tavalla ei ole koskaan ihan rehellistä, sillä jos on totuttautunut itsensä johonkin tiettyyn tyyliin, tapaan ja ominaisuuspalettiin, kokee muutokset ja erilaisuudet helposti yliärsyttävinä puutteina ja vikoina, jotka täytyy "korjata".

Tämän takia mäkään en osaa siirtyä Chromeen, sillä sen zoomaustoiminto on FF:ään verrattuna ihan perseestä ja viallinen. Tais muuten olla Operassakin. :twisted:
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Piti lähteä vartti sitten kaverin kanssa lenkille mun luota ja sen jälkeen saunaan.
8 minsaa aiemmin kaveri peruuttaa tulonsa vedoten johonkin syyhyn, mitä en kuitenkaan usko, koskapa edelliset 15(?) lenkkiäkin on peruuntunut. Joku jopa puolisen tuntia sovitun startin jälkeen. Okei, kaverilla ei mene kovin vahvasti, mutta silti. Kohta en jaksa enää pyytää lenkille.
Vituttaa sen verran paljon, että menen lenkille ja saunaan vasta huomenna :axe:
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti: Vertailu tuolla tavalla ei ole koskaan ihan rehellistä, sillä jos on totuttautunut itsensä johonkin tiettyyn tyyliin, tapaan ja ominaisuuspalettiin, kokee muutokset ja erilaisuudet helposti yliärsyttävinä puutteina ja vikoina, jotka täytyy "korjata".
Tottahan tämä. Tosin esim. image blockerin soisi olevan FF:ssä jo vakiona myös.
Manaaja kirjoitti: Tämän takia mäkään en osaa siirtyä Chromeen, sillä sen zoomaustoiminto on FF:ään verrattuna ihan perseestä ja viallinen. Tais muuten olla Operassakin. :twisted:

näppäin + tai - ?

Vaihtoehtoisesti yläpalkkiin voi lisätä zoom-namiskan joka hoitaa saman homman..
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Ei kun siis Ctrl- + ja - käytän, mutta FF renderöi paljon paremmin pilaamatta kuvia "Zoom text only" -moodissa. Veppisivut on nykyajan näyttötarkkuuksilla tehty aivan järjettömän pieneksi tihruksi, että melkein sivulla kuin sivulla saa nykästä pari pykälää plussaa, että sivu muuttuu lukukelpoiseksi. Useimmat browserit Chrome mukaanluettuna zoomaa tässä yhteydessä myös kuvat pilalle. Kuvat on sellaisia joiden mä haluan olevan 100% alkuperäisen kokoisia, vaikka tekstiä suurennettaiskin.

Ja onhan Chromellekin olemassa jotain lisäosia jotka tota yrittää "korjata", mutta kyllä useimmat sivut näytti silti jotenkin päin persettä renderöidyiltä, vaikka moista apuklunssia käyttikin.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti:Kuvat on sellaisia joiden mä haluan olevan 100% alkuperäisen kokoisia, vaikka tekstiä suurennettaiskin.
Ok, tota Opera ei tarjoa.
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

masa kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Kuvat on sellaisia joiden mä haluan olevan 100% alkuperäisen kokoisia, vaikka tekstiä suurennettaiskin.
Ok, tota Opera ei tarjoa.
Tools -> Preferences -> Advanced -> Fonts -> Minimum font size.

Tohon kun laittaa jonkun sopivan luvun ei tarvii olla zuumailemassa.
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Voi saatana. Hain viime keväänä yhteen koulutukseen, johon jäin vain varasijan päähän. En valittanut päätöksestä, sillä meitä oli ~nelinkertainen määrä kriteerit täyttäviä pyrkimässä.

Tänään sitten ihan sattumalta törmäsin tyyppiin joka sitten kertoi vuolaasti kuinka pääsi tähän koulutukseen vaikka ei täyttänyt kriteereitä ja kuinka hän toisaalta ymmärtää sen, koska rannalle jääneet kriteerit täyttäneet eivät varmaan kykene toimimaan ryhmässä, eikä sellaisia voi ottaa sotkemaan kaikkea ja jaadidaadidaa... Poistuin paikalta NIIIIIIN raivona, sanomatta mitään! :evil:

Täytynee pyytää opetushallitusta tarkistamaan asia. Saavat meinaan rahoituksen sieltä ja markkinoivat etusivuillaan koulutuksiaan ensisijaisesti niille jotka täyttävät tietyt kriteerit. (Muistan myös lukeneeni hakuoppaastani että paikkoja voidaan jakaa kriteerittömille vain jos kriteerit täyttäviä halukkaita ei ole tarpeeksi.)

Ei se mua enää auta kuitenkaan... :cry: Mutta oman mielenrauhan vuoksi on pakko ottaa selvää, mistä on kyse.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mix mun mustassa autossa jossa on musta sisusta, on HARMAAT tehdasvalmisteiset kumimatot lattialla?

Kuka vttu on keksinyt mitään noin rumaa, häh?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Mua ei vielä vituta koska olen niin ällistynyt, mutta kohta vituttaa.

Varasin junalipun Hki-Roi ens viikolle. 168€. Menomatka. 168€! Saatana, meinasin tippua penkiltä ko kuulin hinnan.

Nyt jos joku ihmettelee että miten se on noin kallis ja miksi en mene lentämällä niin

a) koiran kanssa ei lennetä, minä en ainakaan. Pönteri ei mene ruumaan. Sit voin lentää jos käytössä on yksityiskone johon saa koiran viedä sisälle.
b) koska matka on pitkä, menen yöjunalla ja otan makuuvaunupaikan. Koska olen yksin koiran kanssa, normaaliin hintaan tulee vielä joku vitun ykkösluokan lisämaksu koska siinä koirahytissä ei tietenkään voi olla ketään vierasta matkustajaa. Jos olisi, niin olisi myös mahdollista että siihen tulisi toinen, vieras koira, mikä ei nyt vaan käy.

Ostanko auton? Tulis halvemmaksi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Miten tuo hinta pystyi yllättämään, jos vaatimukset olivat nuo? Johan pelkkä intercity maksaisi 80e. Sinä saat yksityishytin ja säästät puoli vuorokautta valveillaoloaikaa. Omenahotellissä yöpyminen maksaisi 85€, joten ihan järkihinnalta tuo vr:n hinta kuulostaa.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Komppaan sivustahuutajaa. Sulla on yksityishytti Helsingistä Rovaniemelle. Eikö ole aika selvää, että se ei voi olla halpaa?
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

annepa kirjoitti: a) koiran kanssa ei lennetä, minä en ainakaan. Pönteri ei mene ruumaan. Sit voin lentää jos käytössä on yksityiskone johon saa koiran viedä sisälle.
Paljollako tuo yksityiskone pitäisi irrota? Tonnilla?

Finnairin taksa eläimelle ruumassa kotimaanlennolla on mielestäni hyvinkin edullinen 5e/kg. Edestakainen lento maksaa pari sataa, Pönteri ehkä siihen päälle satasen tai pari ja matkat kentälle/kentältä päälle.

Auton pelkät bensakulut (7l/100km, 815km) ovat 80e/suunta.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Komppaan kanssa. Jos on noin kova vaatimuslista, ei pitäisi hinnankaan yllättää.
Work like a captain, play like a pirate.
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

elco kirjoitti: Auton pelkät bensakulut (7l/100km, 815km) ovat 80e/suunta.
Ja sitten vielä se pienenpieni menoerä: auto.
Jos sitä ei ennestään ole, käytetystäkin saa maksaa ainakin 10k eur.
Siis jos tarttee auton, jolla uskaltaa ajaa +800km matkoja ja johon pitää mahtua mukavasti koira ja matkatavarat.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti:Komppaan sivustahuutajaa. Sulla on yksityishytti Helsingistä Rovaniemelle. Eikö ole aika selvää, että se ei voi olla halpaa?

Tuntuu vaan hullulta että hki-gatwick-hki menopaluu lapsen kanssa maksaa 30-40 euroa.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

masa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Komppaan sivustahuutajaa. Sulla on yksityishytti Helsingistä Rovaniemelle. Eikö ole aika selvää, että se ei voi olla halpaa?

Tuntuu vaan hullulta että hki-gatwick-hki menopaluu lapsen kanssa maksaa 30-40 euroa.
Lapsi sylissä ja sardiinipurkissa polvet suussa, eikö niin?

Ei voi verrata. Sun pitäisi verrata lentoneen yksityishytin hintaan. A380:een sellainen on kait periaatteessa mahdollinen saada, en tiedä onko minkään lentoyhtiön valikoimassa vielä.

Tommoisessa olisi aikas mukava matkustaa...

Kuva

Mikähän olisi hinta esim. atlantin ylitykselle?

Riiittäiskö neljä nollaa?
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti: Lapsi sylissä ja sardiinipurkissa polvet suussa, eikö niin?

Ei voi verrata. Sun pitäisi verrata lentoneen yksityishytin hintaan. A380:een sellainen on kait periaatteessa mahdollinen saada, en tiedä onko minkään lentoyhtiön valikoimassa vielä.
Ei noi easyjetit mitään a-luokkaa ole olleet, mutta ei kyllä sardiinipurkkejakaan. Mut joo, noilla hinnoilla lapsi sylillä. 30-40 euroa lisää, nin saa lapselle oman paikan. Silti, on hinta todella halpa.


No joo, yksityishytti muuttaa asiaa, mutta itse poidän kyllä vr:ää sikamaisen kalliina hinnoittelultaan. Halvemmalla käyn landella omalla autolla koska tahansa. Eläke ja opiskelijahinnat on ok.
Viimeksi muokannut masa, 17.09.2010 9:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

masa kirjoitti:Tuntuu vaan hullulta että hki-gatwick-hki menopaluu lapsen kanssa maksaa 30-40 euroa.
Oho, en tiennyt että hesasta pääsee noin halvalla?

Vai pitääkö ottaa töistä vapaata, juna tampereelle ja sieltä taksi kentälle? Tai kuten viimeeksi, karaoke-taksi koko matkalle.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti: Vai pitääkö ottaa töistä vapaata, juna tampereelle ja sieltä taksi kentälle? Tai kuten viimeeksi, karaoke-taksi koko matkalle.
Easyjet lentää stadista. Noihin hintoihin pääsee kun bookkaa lennot ajoissa
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

masa kirjoitti:Halvemmalla käyn landella omalla autolla koska tahansa.
Juna voittaa 10-0, jos matkustaa yksin yli tunnin matkan kahden kaupungin välillä.

Jos taas matkustaa useamman hengen seurueella tai asuu landella molemmissa päissä, niin auto on aika ehdoton.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Ihan noille hinnoille ei nyt äkkiseltään päässyt mut esim:

Tammikuun 11 - tammikuun 25 menopaluu


€24,99
Dep 21:15
Arr 22:20


€32,33
Dep 15:45
Arr 20:40


Halpaahan toi on ku saippua. Eukon sisko lensi viimeks menopaluun 17 eurolla!
Viimeksi muokannut masa, 17.09.2010 10:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti: Juna voittaa 10-0, jos matkustaa yksin yli tunnin matkan kahden kaupungin välillä.
del*


edit.

Mulla maksaisi junamatka tikkurila -sjoki välille noin 95 euroa. 70 eurolla laitan tankin täyteen ja ajan kevyesti seinäjoelle ja takaisin. Laariin jä vielä noin 300 kilsan polttoaineet.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

masa kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti: Juna voittaa 10-0, jos matkustaa yksin yli tunnin matkan kahden kaupungin välillä.
Mulla maksaisi junamatka tikkurila -sjoki välille noin 95 euroa. 70 eurolla laitan tankin täyteen ja ajan kevyesti seinäjoelle ja takaisin. Laariin jä vielä noin 300 kilsan polttoaineet.
Pendo maksaa kyllä 108€. Sinun matkasi kestää ~4h ja pendo 2:30. Löpösi maksaa ~50e. Myyt siis menopaluun aikana 8h vapaa-aikaasi 58 eurolla, eli 7€/tunti. Tosin tuosta 5h on vähempiarvoista junassaistumisaikaa sidukan ja runkkaamisen parissa ja vain 3h ihan täyttä elämää. Oletan nyt, että tuommoinen matka-ajo ei ole mielestäsi itsessään nautittavaa puuhaa.

Tuolle matkalle ja tuolla hinnalla valitsen kirkkaasti pendolinon, jos siirtymiset molemmissa päissä ovat järkeviä.

Kyllä juna joskus on fiksu, vaikka omistaisikin auton. Tuollaiset tilanteet ovat kuitenkin aika harvinaisia.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti:
Pendo maksaa kyllä 108€. Sinun matkasi kestää ~4h ja pendo 2:30. Löpösi maksaa ~50e. Myyt siis menopaluun aikana 8h vapaa-aikaasi 58 eurolla, eli 7€/tunti. Tosin tuosta 5h on vähempiarvoista junassaistumisaikaa sidukan ja runkkaamisen parissa ja vain 3h ihan täyttä elämää. Oletan nyt, että tuommoinen matka-ajo ei ole mielestäsi itsessään nautittavaa puuhaa.

Tuolle matkalle ja tuolla hinnalla valitsen kirkkaasti pendolinon, jos siirtymiset molemmissa päissä ovat järkeviä.

Kyllä juna joskus on fiksu, vaikka omistaisikin auton. Tuollaiset tilanteet ovat kuitenkin aika harvinaisia.
Laskin IC:n mukaan, mutta käy se noinkin ja aina vaan enemmän plussia autoilun hyväksi



1. ensin pitää päästä jäkestä tikkurilaa, sitten sjoelta viereiseen kotikylään 17 km. Näihin siirtymiin kuluu aikaa helposti tunti.
2. junassa voi istua mikä tahansa paskalta haiseva kaveri vieressä
3. autossa on ilmastointi/lämmitys, omat musat, omat tauot ja saat haista itse paskalta niin paljon kuin nenäsi kestää
4. autolla tavarat kulkevat 100 kertaa kätevämmin
5. istun koska tahansa mielummin 4 tuntia autossa, kuin vietän 3,5 tuntia koko matkaan vr:n avulla. Minusta junassa istuminen on kerrassaan kamalaa puuhaa.

Autoilu voittaa 6-0
Vastaa Viestiin