Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Playstation network vituttaa ihan lievästi. Kiva kun raahaa PS3:n kotiin että vois päivitellä sitä ja luoda tunnukset Playstation networkkiin, niin koko paska ei suostu toimimaan niinkuin vittu pätkääkään.

En pysty luomaan tunnuksia itselleni MILLÄÄN nimellä. "The online ID you entered cannot be used. Please enter another online ID" tulee vain aina. Kunnon purkkaliimapaskaviriviritööttööt.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tein ilmoituksen löytötavaratoimistoon ja sain maksaa siitä ilosta. Tavara löytyi ja sain sähköpostin siitä, tästäkin tietenkin lähettivät laskun. Kun menen noutamaan kamaa niin kai saan taas maksaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Manaaja kirjoitti:Playstation network vituttaa ihan lievästi. Kiva kun raahaa PS3:n kotiin että vois päivitellä sitä ja luoda tunnukset Playstation networkkiin, niin koko paska ei suostu toimimaan niinkuin vittu pätkääkään.

En pysty luomaan tunnuksia itselleni MILLÄÄN nimellä. "The online ID you entered cannot be used. Please enter another online ID" tulee vain aina. Kunnon purkkaliimapaskaviriviritööttööt.
Kannatti ostaa pari vuotta sitten, niin kaikki nimet ei ollu vielä varattu :D
Manaaja

Muistin muuten juuri miksi tykkään pelata mieluummin PC:llä kuin konsoleilla. Nää ruudunpäivitysnopeudet on toisinaan ihan järkyttävää kuraa. Tän GTA4:nkin OLISI voinut ostaa mieluummin PC:lle, mutta kun arvosteluissa kehuskelivat konsoliversioita enemmän. No, ei olis sentään tarvinnut katsella diashowta PC:llä, saatana!
bedlam

Manaaja kirjoitti:Muistin muuten juuri miksi tykkään pelata mieluummin PC:llä kuin konsoleilla. Nää ruudunpäivitysnopeudet on toisinaan ihan järkyttävää kuraa. Tän GTA4:nkin OLISI voinut ostaa mieluummin PC:lle, mutta kun arvosteluissa kehuskelivat konsoliversioita enemmän. No, ei olis sentään tarvinnut katsella diashowta PC:llä, saatana!
Riippuu tosiaan ihan pelistä. Noi vähän vanhemmat multiplattarit pyörii vissiin melkein kaikki huomattavasti sutjakkaammin boksilla. Mutta taas tää uus Uncharted 2 on komein peli, mitä olen millään alustalla nähnyt ja en ole huomannut ruudunpäivityksessä mitään häikkää.
Manaaja

bedlam kirjoitti:Riippuu tosiaan ihan pelistä. Noi vähän vanhemmat multiplattarit pyörii vissiin melkein kaikki huomattavasti sutjakkaammin boksilla. Mutta taas tää uus Uncharted 2 on komein peli, mitä olen millään alustalla nähnyt ja en ole huomannut ruudunpäivityksessä mitään häikkää.
Niin no. Oon tässä nyt testaillut ja pelaillut aika paljon, sekä GTA4:sta että useita kymmeniä demoversioita peleistä, ja täytyy sanoa, että vähän kylmäksi on jättänyt.

Esimerkiksi toi GTA4... Teräväpiirtoa ei huomaa mistään muusta kuin objektien reunoista/vektoreista. Itse objektien tekstuurit ovat aivan järkyttävän epätarkkaa blurrimössöä. Ja kun ei edes pyöri. Välillä tökkii niin että on todella vaikeaa ajaa autolla kovaa ihan vain siksi että konsoli ei vain suoriudu, ja homma muuttuu diashowksi. Kaikkeen PS3-hypeen nähden, aika vaatimatonta meininkiä minusta, sillä grafiikat eivät ole kovinkaan erikoisella tasolla tuossa(kaan) pelissä.

Tosin kun rupesin tossa lukemaan PS3:n grafiikkapuolesta, niin eihän siellä näytä olevan mitään NVidia 7800gtx:ää erikoisempaa vaatimattomalla 256M muistilla varustettuna. Ei ihmekään että tekstuurit on vähän suttua. Pari positiivistakin poikkeusta on kuitenkin löytynyt grafiikoiden osalta, kuten se joku F1-peli minkä löysin PS storesta demoversiona ja olisiko ollut NFS shift, mikä näytti myös ihan kivalta.

Niin ja lisäksi ottaa pattiin tuo, ettei kontrolleja oikein voi säätää haluamikseen, kuten PC-miehenä olen tottunut. Esimerkiksi kaasu ja jarru olisi kiva saada GTA4:ssä oikeanpuoleiseen nänniin, muttei onnistu. Lisäksi mua jaksaa hämmästyttää se, että kaasu ja jarru ovat tuossa pelissä digitaaliset on/off-kytkimet. Ymmärtääkseni sixaxiksen liipasimetkin (ja X/O-nappulat sun muut nappulat selectiä, starttia ja homea lukuunottamatta) kykenisivät analogiseen vasteeseen, mutta tuohon peliin sitä ei ole osattu hyödyntää. Ajopainotteinen peli jossa kaasu ja jarru ovat on/off...mitä vittua, kysyy Vatanen.

Liian arcadea kaikki, saatana. Mun elämä on simulaatio! Noh, sinisädeleffoja ja GT5:sta vartenhan mä ton laatikon ostinkin, mutta note to self: Jos pelistä saa PC-version, osta se. Konsoleita ei ole tarkoitettu pelaamiseen. :-p
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Pesukoneen poistopumppu hajos. Vitun vitun vittu.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Stinky kirjoitti:Pesukoneen poistopumppu hajos. Vitun vitun vittu.
Kai olet avannut ja tarkistanut ettei ole jäänyt mitään esinettä tielle? Nimim. löysin kerran neulan poikittain poistopumpusta.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Stinky

^Toki. Ja jos mulla ois tossa lojumassa yks poistopumppu niin mä vaihtaisin sen ite. Osaan.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Stinky kirjoitti:Pesukoneen poistopumppu hajos. Vitun vitun vittu.
Pyydä korjaajan numero Geetzulta
Stinky

^Mulla kävi mein oma poika tänään heti aamusta kattomassa konetta ja selvisinkin pelkästään säikähdyksellä. Kone kunnossa :]
Tosin ei tommonen setti ois huonompi juttu ollut ollenkaan ton hepun kanssa. Aika hottis kundi nimittäin ;)
bedlam

Manaaja kirjoitti:Esimerkiksi toi GTA4... Teräväpiirtoa ei huomaa mistään muusta kuin objektien reunoista/vektoreista. Itse objektien tekstuurit ovat aivan järkyttävän epätarkkaa blurrimössöä. Ja kun ei edes pyöri. Välillä tökkii niin että on todella vaikeaa ajaa autolla kovaa ihan vain siksi että konsoli ei vain suoriudu, ja homma muuttuu diashowksi. Kaikkeen PS3-hypeen nähden, aika vaatimatonta meininkiä minusta, sillä grafiikat eivät ole kovinkaan erikoisella tasolla tuossa(kaan) pelissä.
Grand Theft Autoissahan on aina ollut "paskat" graffat alustasta riippumatta johtuen pelien laajuudesta. Jopa Pleikkarikakkosella pelit näyttivät melko kököiltä muihin nähden. Palasin itse ton pelin pariin ihan vasta melkein puolentoista vuoden jälkeen ja tuntui Unchartedien ja muiden jälkeen niinkuin olisi melkeinpä PS2:lle palannut. Tuossa pelissä ei tosiaan niitä graffoja kannata hirviästi tuijotella.

Toisekseen, en minä ole kyllä ollut tietoinen mistään hypestä liittyen PS3:n grafiikkapuoleen? Boksillahan on vissiin järjestään toistaiseksi ollut sulavammat ruudunpäivitykset ja paremmat resot molemmille alustoille julkaistuissa peleissä. Vasta nämä uudemmat yksinoikeudet Uncharted 2 ja Killzone 2 ovat oikeastaan olleet sitä, mitä itsekin odotin "uudelta sukupolvelta". Eli vaatinee ainakin toistaiseksi pleikkarin yksinoikeuden, että graffoista saadaan sillä koneella täydet irti. Kestää pelintekijöillä vissiin vieläkin sen verran kauemmin PS-version kanssa, että se Boksiversioon nähden monasti kärsii.
Manaaja kirjoitti:Pari positiivistakin poikkeusta on kuitenkin löytynyt grafiikoiden osalta, kuten se joku F1-peli minkä löysin PS storesta demoversiona ja olisiko ollut NFS shift, mikä näytti myös ihan kivalta.
Tuota F1-pelin mainintaa hieman ihmettelen, sikäli että kyseessä on kuitenkin laitteen julkaisuun kolme vuotta sitten tehty peli, eikä tuo tainnut grafiikkaosastosta hirviästi kehuja saada edes silloin...? Ei ole tullut kyllä otettua peliä hyllystä laitteen oston jälkeen ollenkaan, pitääpä testailla.

Manaaja kirjoitti:Lisäksi mua jaksaa hämmästyttää se, että kaasu ja jarru ovat tuossa pelissä digitaaliset on/off-kytkimet. Ymmärtääkseni sixaxiksen liipasimetkin (ja X/O-nappulat sun muut nappulat selectiä, starttia ja homea lukuunottamatta) kykenisivät analogiseen vasteeseen, mutta tuohon peliin sitä ei ole osattu hyödyntää. Ajopainotteinen peli jossa kaasu ja jarru ovat on/off...mitä vittua, kysyy Vatanen.
Höpöhöpö. Kyllä ainakin mun versiossa pystyy ajamaan autolla helposti vaikka kävelyvauhtiakin.
bedlam

Manaaja kirjoitti:Teräväpiirtoa ei huomaa mistään muusta kuin objektien reunoista/vektoreista.
Unehtui vielä tästä mainita, että PS3:n GTA IV:n todellinen pystyresoluutio on 640p, eli käytännössähän kyseessähän toi ei edes ole mitään teräväpiirtoa...
McJanne
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Foordi meni kappaleiksi :C
Kirjoitan tätä alasti
Manaaja

Vituttaa nää konsoliohjaimet kömpelöydessään taas ihan maksimaalisesti. Hienoa saada turpaansa jatkuvasti sen takia ettei näillä ohjaimilla yksinkertaisesti vaan pysty tekemään yhtään mitään verrattuna näppis+hiiri -yhdistelmän nopeuteen, tarkkuuteen ja tehokkuuteen. Tää on kun yrittäis airota kahdella kädellä soutuvenettä jonkun perseeseen.
sipsi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Alkaa pikkuhiljaa tosissaa vituttaa tää unettomuus. Onko se nyt niin että kuolema kuittaa ne univelat, vai joudunko kohta johonki pehmustettuun kopperoon..? Ja vitun Matti Esko, voitko nyt luvata että edes yhden kerran uni antais lainaa, pikavipin edes? *plop*
Sumppia. Ja sitäkin sormustinkupissa TUNNIN päästä. Saatana.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
NuoriD

Manaaja kirjoitti:Vituttaa nää konsoliohjaimet kömpelöydessään taas ihan maksimaalisesti. Hienoa saada turpaansa jatkuvasti sen takia ettei näillä ohjaimilla yksinkertaisesti vaan pysty tekemään yhtään mitään verrattuna näppis+hiiri -yhdistelmän nopeuteen, tarkkuuteen ja tehokkuuteen. Tää on kun yrittäis airota kahdella kädellä soutuvenettä jonkun perseeseen.
Et vaan osaa.
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

NuoriD kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Vituttaa nää konsoliohjaimet kömpelöydessään taas ihan maksimaalisesti. Hienoa saada turpaansa jatkuvasti sen takia ettei näillä ohjaimilla yksinkertaisesti vaan pysty tekemään yhtään mitään verrattuna näppis+hiiri -yhdistelmän nopeuteen, tarkkuuteen ja tehokkuuteen. Tää on kun yrittäis airota kahdella kädellä soutuvenettä jonkun perseeseen.
Et vaan osaa.
Konsoliohjaimet on lasten ohjaimia. Siinä vika. Stick to the PC.
bedlam

NuoriD kirjoitti:
Et vaan osaa.
No niinpä. Multa katosi kaikki peleihin liittyvä oheisvitutus kun annoin pc:lle kenkää ja siirryin konsoleihin. En voi kuvitellakaan, että joskus tuli pelattua tietsikkatuolilla istuen ja nokka kiinni monitorissa, kun pelailla voi sohvalla makoillen ja videotykin kuvaa tuijotellen. Padiohjaukseen tottuu äkkiä. Ja tottumista Manaajalla vielä mitä ilmeisemmin, jos liipaisimissakaan ei havaitse aluetta on/off-asentojen välissä. Nelö/kolmio/ympyrä/äxä-napitkin ovat analogisia, mutta niissä liikerata on jo melko lyhyt kieltämättä :kontrolli:
Lilo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Vituttaa Suomen ilmasto. Miksen syntynyt jonnekin, jossa aurinko paistaa edes joskus? Tai miksei tässä maassa saa nukkua kolmen kuukauden talviunia?
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Jotakin samanlaista hahmotellut itsekin vitutukseni syyksi.

+6 astetta ja ilmankosteus 95% vuoden pimeimpänä aikana. Ei auta edes jumalauta.
Came here for school, graduated to the high life
NuoriD

Omakotiasuja on aina tyytyväinen, mitä lämpimämpää on. Lämmityslasku pienenee!
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Ehkä. Kaukolämmössä ei oikein näe nopeasti vaikutusta.
Came here for school, graduated to the high life
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Lilo kirjoitti:Vituttaa Suomen ilmasto. Miksen syntynyt jonnekin, jossa aurinko paistaa edes joskus?
Jos vitutuksen aihe on auringonvalon vähäisyys eikä niinkään ilmasto, koita pistää safkaan lisää D-vitamiinia, ehkä se auttaa. Jos ei, hanki kirkasvalolamppu (ei LedLenser, vaan pöytämalli). Minua ei vituta talvessa juurikaan muu kuin lumen vähyys ja märkyys.

Mitä tulee konsoleihin, onhan niiden perusohjaimet edelleen aivan saatanasta. Sen siitä saa kun ohjausta ja suurimpaa osaa nappuloista joutuu kontrolloimaan pelkillä peukaloilla vain sen takia jotta pystyy kannattelemaan ohjainta ilmassa. Perusoletuksena kun on ettei konsoleiden luona ole mitään kunnollista tasoa jolla pitää parempia ohjaimia. Ei missään kolikkopeleissäkään koskaan ollut mitään halvatun gamepadeja. Ihan meinaa alkaa nyppiä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
bedlam

Frederik Krueger kirjoitti:Mitä tulee konsoleihin, onhan niiden perusohjaimet edelleen aivan saatanasta. Sen siitä saa kun ohjausta ja suurimpaa osaa nappuloista joutuu kontrolloimaan pelkillä peukaloilla vain sen takia jotta pystyy kannattelemaan ohjainta ilmassa. Perusoletuksena kun on ettei konsoleiden luona ole mitään kunnollista tasoa jolla pitää parempia ohjaimia. Ei missään kolikkopeleissäkään koskaan ollut mitään halvatun gamepadeja. Ihan meinaa alkaa nyppiä.
Pöh. Ite tykkään pädiohjauksesta keskimäärin enempi, kuin näppis+hiiri-yhdistelmästä. Liikkumiseenhan analogitatti on huomattavasti parempi ja antaa paljon enemmän vaihtoehtoja kuin näppäimet, vaikka tähtääminen hiirellä onkin helpompaa.
Vastaa Viestiin