Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Chely kirjoitti:
aasi kirjoitti: Puolet työkavereista on hurahtanut iPhoneen. Sitä lienee aika trendikästä haluta.
Tiedä siitä trendikkyydestä, mutta haluan mahdollisimman monikäyttöisen, mutta kestävän puhelimen (viimeisin kesti alle vuoden). Katselin kommunikaattoreita verkkokaupoista aikani kuluksi, mutta en bongannut mitään sellaista mikä olisi ollut ylitse muiden.

Edit: Katsastin iPhonen ja pakko sanoa, että vaikuttaa monipuoliselta. Aika heppoisen näköinen tosin.
Kannattanee kytätä myös Samsungin i8910.
Chely

Viesti Kirjoittaja Chely »

Manaaja kirjoitti:
Chely kirjoitti:
aasi kirjoitti: Puolet työkavereista on hurahtanut iPhoneen. Sitä lienee aika trendikästä haluta.
Tiedä siitä trendikkyydestä, mutta haluan mahdollisimman monikäyttöisen, mutta kestävän puhelimen (viimeisin kesti alle vuoden). Katselin kommunikaattoreita verkkokaupoista aikani kuluksi, mutta en bongannut mitään sellaista mikä olisi ollut ylitse muiden.

Edit: Katsastin iPhonen ja pakko sanoa, että vaikuttaa monipuoliselta. Aika heppoisen näköinen tosin.
Kannattanee kytätä myös Samsungin i8910.
Vietin päivän verkkokaupassa ja päädyin ostamaan Nokian E63:n. Siinä oli kaikki haluamani ominaisuudet ja vaikutti aika käyttökelpoiselta peliltä. Halusin nimenomaan Nokian, koska Samsungit, Sony Ericssonit ja kosketusnäytöt eivät kestä käytössä (voi tosin olla käyttäjästäkin kiinni).
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Olen hukannut johonkin tuon prkleen sykemittarin takuukuitin. Vittuuuuh.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Vittusaatana. Kolme viikkoa sitten kolautin koipeni eikä se vieläkään ole kunnossa. Taas särkee ja se on turvonnut. Vitunvitunvittu. Vittu.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

NuoriD kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Mustan Pörssin myymäläpäällikkö soitti ja lupaili, että menee takuukorjaukseen.
Asia on vielä vaiheessa. Nyt odotetaan Samsungin huoltopäällikön kantaa.
Sovimme, että Samsung maksaa paneelin, minä maksan työn ja kuljetukset, eli kärsin 220,-

Hyväksyttävä lopputulos.

Voin suositella Sellon Mustaapörssiä näillä tiedoilla.
McJanne
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja McJanne »

NuoriD kirjoitti:Voin suositella Sellon Mustaapörssiä näillä tiedoilla.
Näillä tiedoilla voin suositella olemaan kusematta vastatuuleen eli omaan silmään.

http://bjl-legal.com/f/article/gewleist

http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/80b ... 4e8a1.aspx
Kestoikä

Kuluttajalla on oikeus odottaa laitteen kestävän normaalikäytössä realistisen kestoikänsä ajan. Laitetta saatetaan elinkaarensa aikana joutua huoltamaan ja korjaamaankin kuluttajan laskuun. Kuitenkin kodinkoneen elinkaaren alkupuolella ja heti takuuajan jälkeen myyjäliikkeen vastuu on suuri. Vastuu pienenee kun laite ikääntyy.

Kodinkoneiden takuuaika on usein 1-2 vuotta. Niiden odotettavissa oleva kestoikä - laitteesta riippuen - on kuitenkin yleensä huomattavasti pidempi. Jos laite rikkoutuu heti takuuajan jälkeen, korjauskustannukset eivät ole vähäiset ja kuluttaja ei ole toiminut käyttöohjeiden vastaisesti, hän voi vedota kestoikään.
Kirjoitan tätä alasti
NuoriD

^ Aivan, mutta tuo "kestoikä" on laintulkinnassa vakiintunut niin, että TV:n ei tarvitse kestää kuin kaksi vuotta, ja sen jälkeen vastuu alkaa vähitellen siirtymään ostajalle ja kolmen vuoden kohdalla myyjällä ei ole tv:stä enää isoa vastuuta ja neljän vuoden jälkeen myyjän ei tarvitse vastata mitään.

Koska oman telkkarini ikä oli hajomishetkellä 2 vuotta ja 1kk, niin myyjällä ei ole enää täyttä vastuuta.

Näin ollen sopimus, että minä maksan 220 ja maahantuoja 650:n paneelin on hyväksyttävä.

Jos töllö olisi hajonnut ennen kuin 2 vuotta tuli täyteen, niin en suostuisi maksamaan mitään.

– Kahden vuoden jälkeen kustannuksia ruvetaan jo jakamaan myyjän ja ostajan välillä, kuluttajariitalautakunnan ylitarkastaja Maija Mäkinen sanoo.

Mutta tärkeä on muistaa, että 2 vuotta myyjällä on täysi vastuu, eikä esim se, että takuuksi on merkitty 1 vuosi muuta asiaa.
McJanne
Kitisijä

NuoriD kirjoitti:Koska oman telkkarini ikä oli hajomishetkellä 2 vuotta ja 1kk, niin myyjällä ei ole enää täyttä vastuuta.
Jos laite rikkoutuu heti takuuajan jälkeen, korjauskustannukset eivät ole vähäiset ja kuluttaja ei ole toiminut käyttöohjeiden vastaisesti, hän voi vedota kestoikään.
Jos takuun päättymisestä on kulunut lyhyehkö aika, myyjäliike ei voi kieltäytyä mahdollisesta virhevastuustaan vain perustelulla "Emme korjaa koska takuu on päättynyt". Sen täytyy esittää muitakin perusteluja sille, miksi liike ei ole vastuussa laitteen vikaantumisesta.
Kirjoitan tätä alasti
NuoriD

McJanne kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Koska oman telkkarini ikä oli hajomishetkellä 2 vuotta ja 1kk, niin myyjällä ei ole enää täyttä vastuuta.
Jos laite rikkoutuu heti takuuajan jälkeen, korjauskustannukset eivät ole vähäiset ja kuluttaja ei ole toiminut käyttöohjeiden vastaisesti, hän voi vedota kestoikään.
Jos takuun päättymisestä on kulunut lyhyehkö aika, myyjäliike ei voi kieltäytyä mahdollisesta virhevastuustaan vain perustelulla "Emme korjaa koska takuu on päättynyt". Sen täytyy esittää muitakin perusteluja sille, miksi liike ei ole vastuussa laitteen vikaantumisesta.
Luitko, mitä linkitin vakiintuneesta käytännöstä TV:n kestoiän suhteen?
McJanne
Kitisijä

NuoriD kirjoitti:Luitko, mitä linkitin vakiintuneesta käytännöstä TV:n kestoiän suhteen?
Luin. Etkö pidä yhtä kuukautta "lyhyenä" aikana?
Teetkö eron "päivää vaille virhevastuun päättyminen" vs. "päivä päättymisen jälkeen" kontra "kuukausi päättymisen jälkeen".
Kirjoitan tätä alasti
NuoriD

McJanne kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Luitko, mitä linkitin vakiintuneesta käytännöstä TV:n kestoiän suhteen?
Luin. Etkö pidä yhtä kuukautta "lyhyenä" aikana?
Teetkö eron "päivää vaille virhevastuun päättyminen" vs. "päivä päättymisen jälkeen" kontra "kuukausi päättymisen jälkeen".
Kyse on siitä, mikä on "oletettu kestoikä".

Jos oletetun kestoiän vähimmäismäärä (eli 2 vuotta) on ylitetty, niin minun käsitykseni (joka perustuu aiemmin linkittämääni kuluttariitalautakunnan ylitarkastajan haastatteluun) mukaan myyjällä ei ole enää täyttä vastuuta.

Olisi eri asia, jos takuu olisi ollut 1 vuosi ja laite olisi hajonnut ajan hetkellä 1 vuosi ja 1 kk.

Ymmärrätkö? Sinä puhut tilanteesta, jossa takuu on päättynyt, mutta virhevastuu ei. Minä puhun tilanteesta, jossa takuu on päättynyt JA myyjän täysi virhevastuu on päättynyt.
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

No joku voisi urputtaa, että 1-3 kk kahden vuoden jälkeen olisi vielä täysi virhevastuu, mutta se on aina epävarmaa/ylimääräistä harmia aiheuttavaa ja erityisesti käräjöiminen on myös kallista.
Paras päivä ikinä.
McJanne
Kitisijä

NuoriD kirjoitti:Ymmärrätkö? Sinä puhut tilanteesta, jossa takuu on päättynyt, mutta virhevastuu ei. Minä puhun tilanteesta, jossa takuu on päättynyt JA myyjän täysi virhevastuu on päättynyt.
Ei. Minä puhun virhevastuusta JA käsiteestä NOIN kaksi vuotta.
Kirjoitan tätä alasti
NuoriD

^ ja ^^

Viimekädessä kait asiasta päättäisi oikeus. Kuluttajariitalautakunnan päätökset eivät kait ole siinä mielessä sitovia, että ainoa rangaistus niiden noudattamatta jättämisestä on mustalle listalle joutuminen.

Minä olen tyytyväinen Mustanpörssin(/maahantuojan) tarjoukseen. Minä kuitenkin maksan vain neljäsosan kustannuksista.
Riemumieli
Kitisijä

NuoriD kirjoitti:Minä olen tyytyväinen Mustanpörssin(/maahantuojan) tarjoukseen.
Tämä taitaa olla se oleellinen juttu tässä tapauksessa. Toista se olisi, jos olisi köyhä juristi, mutta kun on varakas lääkäri, niin rahaa riittää jaettavaksi myös Mustalle Pörssille :lol:
Paras päivä ikinä.
Hyeena

Viesti Kirjoittaja Hyeena »

korjauskustannukset eivät ole vähäiset
Kyllä yli 800 euroa on enemmän kuin vähäinen kustannus. Sillähän saa uuden telkkarin.
NuoriD

Riemumieli kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Minä olen tyytyväinen Mustanpörssin(/maahantuojan) tarjoukseen.
Tämä taitaa olla se oleellinen juttu tässä tapauksessa. Toista se olisi, jos olisi köyhä juristi, mutta kun on varakas lääkäri, niin rahaa riittää jaettavaksi myös Mustalle Pörssille :lol:
"Jokainen taistelu on voitettu tai hävitty jo ennen sen käymistä"

ja

"Älä ryhdy käymään taistelua jota et voi voittaa"
Riemumieli
Kitisijä

Ja "Syöksyn Sattuessa Suuntaa Suihku SontaSuoleen" eli kuuden ässän pistämätön ehkäisyohje.
Paras päivä ikinä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

..tai: "oletko mielummin oikeassa vai onnellinen?" tai "70% parisuhdeväännöistä ei ole voittajaa!"
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Leikkaus siirty perjantaille. Arvatkaa vituttaako kun kerkesin jo Eiraan asti kun tuli soitto ajan siirrosta. Vitun vittu. Käytin sitten päiväni (esimieheni luvalla tiätty) shoppaillen ja kahvitellen ystävän kanssa.
Vituttaa kun jännitin koko alkuviikon tätä päivää ja nyt vaan jännitys jatkuu. Vittu.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minä haluaisin puhutella kadonnutta Tixiä. Keneen apuun Tix ohjasi, oli oikein, huippujäbä ja ja hyvää. Mitä Tix luuli tietävänsä, oli täysin väärin. Maksetaanko sille pellelle palkkaakin? :D

(sopii vitutusketjuun)
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mua vituttaa tuo naapurin White Trash perhe. Tai oikeastaan se perheen äiti. Kolme kuukautta olen päivittäin todistanut kolmevuotiaalle lapselleen huutamista sen kolme-neljä kertaa päivässä. "Aukase se ovi nyt nopeammin", "Tule nyt", "Kävele nopeampaa". Huutamista huutamisen päälle.

Nyt alkaa leikkaamaan jo itsellänikin tuolla aivoissa, että eipä mene kauan enää kun aukaisen suuni. Tuostakin pikkupojasta kehkeytyy oikein moniongelmainen nuori, sano. White Trasheille lisääntymiskielto, sen verran stereotyyppisiä tapauksia näkee liian usein.
NuoriD

Gat kirjoitti:Minä haluaisin puhutella kadonnutta Tixiä. Keneen apuun Tix ohjasi, oli oikein, huippujäbä ja ja hyvää. Mitä Tix luuli tietävänsä, oli täysin väärin. Maksetaanko sille pellelle palkkaakin? :D

(sopii vitutusketjuun)
Mitä sinä sanoa? Minä ei ummarta.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Rouva Pupu kirjoitti:Mua vituttaa tuo naapurin White Trash perhe. Tai oikeastaan se perheen äiti. Kolme kuukautta olen päivittäin todistanut kolmevuotiaalle lapselleen huutamista sen kolme-neljä kertaa päivässä. "Aukase se ovi nyt nopeammin", "Tule nyt", "Kävele nopeampaa". Huutamista huutamisen päälle.

Nyt alkaa leikkaamaan jo itsellänikin tuolla aivoissa, että eipä mene kauan enää kun aukaisen suuni. Tuostakin pikkupojasta kehkeytyy oikein moniongelmainen nuori, sano. White Trasheille lisääntymiskielto, sen verran stereotyyppisiä tapauksia näkee liian usein.
Älä puutu. Muuta en voi sanoa. Elämänkokemuksen tuomaa hyvää.
Came here for school, graduated to the high life
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Saatanan huolto-asemat kun ei niistä edes autonakkua saa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin