^Osta niin monta settiä, että riittää jokaisen pultin paikalle
Oon yrittänyt nyt viime viikon torstaista asti saada yhteyttä Automaan huoltoon että saisin renkaat vaihdettua. Ei noin muuten mutta kun kesäkumit on Olarin Automaan rengasvarastossa...
Olen nyt todennut pitäneeni kitkoja kaksi kertaa alla. Tiedätte varmaan loput sanonnasta.
Huomenna kuulema multa viedään auto ja se tuodaan putsattuna, suvigummeilla varustettuna ja katsastettuna takaisin kiitoksena kärsivällisyydestä ja yleisjoviaaliudesta.
Pulkannaru kirjoitti:Pertsan vanteissa ja navoissa lie korroosion jäljiltä kakkia, joka estää vannetta menemästä plumps paikalleen?
En tiedä mitä oli vai oliko edellisen auton keskireikä 0,05 mm kapeampi, mutta kyllä tuo vielä ihmisvoimalla vannetta rikkomatta paikalle meni.
Mitä tulee kireälle laittamiseen niin rengasliike käski laittamaan ne tiukemmalle kuin peltivanteet. Tämä tapahtui viime kesänä kun ajoin renkaitten vaihtoon ja herra renkaanvaihtaja sanoi vanteitten olevan käytännössä irti. Kyllä käsittääkseni ainakin nuo saa laittaa 110 nyyttoniin asti, eli käsivoimalla niin kireälle kuin menee naurettavuuksiin menemättä.
Menee just vaihtoon. Huomasin eilen pullistuman (2x2cm) eturenkaan kyljessä, toisessa eturenkaan kyljessä oli pieni palkeenkieli. Ei tartte enää käyttää näitä kitkoja...
exPertti kirjoitti:Kyllä käsittääkseni ainakin nuo saa laittaa 110 nyyttoniin asti, eli käsivoimalla niin kireälle kuin menee naurettavuuksiin menemättä.
Tuo ohje tuolla sanamuodolla on ristikkoavainta (tai vastaavaa muuta vipuvarren pituutta) käyttäen heiveröisille naisille, tai oikeille Pulkannaruille.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Pulkannaru kirjoitti:Tuo ohje tuolla sanamuodolla on ristikkoavainta (tai vastaavaa muuta vipuvarren pituutta) käyttäen heiveröisille naisille, tai oikeille Pulkannaruille.
Itse olen peltivanteet kiristänyt ristikkoavaimella yhdellä kädellä, nyt alut sitten kahdella kädellä. Enkä pidä ihan päistä kiinni.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja kirjoitti:Onko olemassa pumppuja/rengaspainemittareita kotikäyttöön, joilla ihan oikeasti pystyisi täyttämään autonrenkaita esim. kolmeen bariin asti?
En suoraan keksi että miksei tuollaisella jalkapumpulla saisi autonrenkaisiin kolmea baaria, jos sillä saa polkupyörän renkaaseen kuusi baaria. Tiedä sitten että miten luotettava tuo mittari on.
Manaaja kirjoitti:Onko olemassa pumppuja/rengaspainemittareita kotikäyttöön, joilla ihan oikeasti pystyisi täyttämään autonrenkaita esim. kolmeen bariin asti?
En suoraan keksi että miksei tuollaisella jalkapumpulla saisi autonrenkaisiin kolmea baaria, jos sillä saa polkupyörän renkaaseen kuusi baaria. Tiedä sitten että miten luotettava tuo mittari on.
Käväisin Liidelissä ja siellä sattui just sopivasti olemaan tyrkyllä kaksisuuntaisia jalkapumppuja autonrenkaille yms, jotka kykenee paketin mukaan viiteen bariin. Hintaa oli 6,99, joten ei tarvinnut miettiä kahdesti lähteekö mukaan.
Käväisin Liidelissä ja siellä sattui just sopivasti olemaan tyrkyllä kaksisuuntaisia jalkapumppuja autonrenkaille yms, jotka kykenee paketin mukaan viiteen bariin. Hintaa oli 6,99, joten ei tarvinnut miettiä kahdesti lähteekö mukaan.
Tarkoitat sellaista putkipumppua? Asiallisen oloinen oli, tosin ruuvasin sen pyörääni kiinni.
Itsellä on pyörä/autokäyttöön Bilteman jalkapumppu painamittarilla (n. 20e). Laadukkain tuote koko lafkassa. Ja ainoita tuotteita, jossa ei lue Biltema. Valmistaja ei vissiin suostunut?
No, sillä tulee tarkistettua paineet ja minulla on varuilta joku digitaalinen varmistusmittari jossa on myös uransyvyysmitta.
Manaaja kirjoitti:
Pumppasin sillä jo Mustangin renkaat + vararenkaan sekä jaggen alla vielä toistaiseksi olevat talvigummit.
Ihan hyvin sillä tuntui saavan päälle 3 bar painetta auton alla oleviin kumeihin + päälle 4 bar painetta vararenkaaseen. Mittari näyttänee kohtuullisen oikein sillä Mustangin renkaissa oli kaikissa vehkeen oman mittarin mukaan noin 2,6 baria ja jaggessa 2,4-2,6 baria myös ennen paineidenlisäilyä. Onhan se melkoinen vinkurimpula, mutta toimii.