No jos nyt oikein aletaan pilkkua nussimaan, niin täsmälleen samanarvoista markkinatilannetta ei ole olemassakaan. Se on aina häviöllä joka haluaa/tarvitsee enemmän.SikaMika kirjoitti:Kysymyksen voi tietenkin asetella niin, että supistetaan molempien sukupuolten markkina-arvojen merkitys kokonaan pois, ja kysytään näin:
Kumpi vie ja kumpi vikisee, kun vastassa ovat markkina-arvoltaan keskenään täsmälleen samanarvoiset mies ja nainen (tai näistä tasaisesti koostuva joukko)?
Jos kuitenkin haluat markkina-arvot poistaa tästä yhtälöstä (jonka ympärillä koko asia ylipäätänsä pyörii) niin eihän jäljelle jää yhtään mitään muuta kuin teoreettista mussutusta sukupuolten välisestä epätasa-arvosta. Edelleenkään, minun mielestäni nainen ei vie yhtään sen enempää kuin mieskään. Paitsi toki jos on itse itsensä sellaiseen tilanteeseen alentanut, että vonkuen juoksee pillun perässä. Silloin mennään kuitenkin taas markkina-arvojen puolelle ja tullaan takaisin siihen pisteeseen, kumpi haluaa/tarvitsee enemmän. Jos se näkyy, on automaattisesti hävinnyt ottelun.
Maailmassa ei ole niin hottia ihmistä, ei miehenä kuin naisenakaan, joka voisi valita _ihan_ kenestä tahansa. Mutta kyllä se alfuus/ulkoiset piirteet tässä painaa sen verran, että markkinat toki kasvavat. Joka tapauksessa se mies jonka mielestä markkinat ovat automaattisesti naisten, on ihan itse itsensä siihen tilanteeseen asettanut, ja tekee hallaa sekä itselleen että veljilleen spoilaamalla niiden narttujen itsetunnon valheellisille tasoille.