Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Ajan sun saippuakippos yli!

Joo. Eihän noita hevosvoimia kauheasti ole. Vääntömomentti on kuit kiva 550 nm. Lähtee pienillä kierroksilla kuin talonmies peltikatolta. Käytännön suorityskyky on mukavampi kuin kierroskoneella.
Täällähän on jotain ihme keulimista mikä on mennyt täysin ohi.

Mulla on bemarissa 400nm mutta onpahan toisaalta massaakin rättisitikan verran vähemmän. Täytyy tosin odotella kesäkelejä ennen kun voi alkaa aivan täysillä vastakeulimaan - ei nimittäin mennyt tänään matkalla kentälle tiehen paljon enemmän kuin mitä rättisitikalla olisi mennyt.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Ajan sun saippuakippos yli!

Joo. Eihän noita hevosvoimia kauheasti ole. Vääntömomentti on kuit kiva 550 nm. Lähtee pienillä kierroksilla kuin talonmies peltikatolta. Käytännön suorityskyky on mukavampi kuin kierroskoneella.
Täällähän on jotain ihme keulimista mikä on mennyt täysin ohi.

Mulla on bemarissa 400nm mutta onpahan toisaalta massaakin rättisitikan verran vähemmän. Täytyy tosin odotella kesäkelejä ennen kun voi alkaa aivan täysillä vastakeulimaan - ei nimittäin mennyt tänään matkalla kentälle tiehen paljon enemmän kuin mitä rättisitikalla olisi mennyt.
Noi voihan sitä laittaa ruohonleikkuriinkin vaikka kuinka ison moottorin :twisted:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Johnny Winter

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Mä äänestän Davea voittajaksi, jos sillä äänellä saadaan Dave pois bussikaistalta!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minua häiritsee tämän ketjun homoseksuaalisuus.
Onhan täysin homoa keskustella muista kuin nelivetoisista autoista.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti:Minua häiritsee tämän ketjun homoseksuaalisuus.
Onhan täysin homoa keskustella muista kuin nelivetoisista autoista.
Osta nyt ensin itsellesi auto sen traktorisi sijaan.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Startissa haukuttiin Volkswagen Tiguanin kaksivetoista ihan turhaksi kun neliveto on saatavilla.

Anteeksi jos muistin auton merkin väärin.

Mua kummastuttaa että vaikka olen pitänyt itseäni järkevänä niin minunkin tekisi mieli ostaa nelivetoinen vaikka en sitä niinkään tarvitsisi. Mistä johtuu??

tai onhan se suomen talvessa mahtava, mut kun sitä keliä ei kuitenkaan niin paljoa oooo.

Huono päivä JUUR tänään sanoa ...Sohjoa ja mäkilähtöjä, ääh. Mutta hyvin etuvetoinen autoni käyttäytyi.

STADIN AUTOARSKA
"Tää on vähän kuin seuraisi ruuhka-aikaan hernerokkasumussa tapahtuvaa auto-onnettomuutta moottoritiellä. Hidastettuna." MrM 05/13
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:Minua häiritsee tämän ketjun homoseksuaalisuus.
Onhan täysin homoa keskustella muista kuin nelivetoisista autoista.
Vähän ihmetyttää miten on edes laillista myydä noita vajaavetoisia tientukkoja muiksi kuin harrasteautoiksi joilla ei saisi ajaa joulukuusta helmikuuhun julkisen liikenteen seassa lainkaan.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

http://www.iltalehti.fi/autotestit/2012 ... 8_at.shtml

Oon periaatteessa erittäin kiinnostunut sähköautoista, mutta reaalielämässä hinta on vielä liian paha kakkosautoksi ja ajomatka pitäisi olla talvellakin varmuudella päälle 100km.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Voisko jokainen autoilija lukea ja sisästää taas tämän kiitos.

http://www.iltalehti.fi/autot/2012012015097338_ae.shtml


Siis eka kysymys ja sen vastaus.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

masa kirjoitti:Voisko jokainen autoilija lukea ja sisästää taas tämän kiitos.

http://www.iltalehti.fi/autot/2012012015097338_ae.shtml


Siis eka kysymys ja sen vastaus.
Samalla myös sen että jos talvella vedät liinat kiinni, niin takana tuleva saattaa osua puskuriin. Et sä vittu voi Kehä I:llä pysäyttää autoa ja toivoa että kaikki pysähtyy, saatana.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Dumiz kirjoitti:
masa kirjoitti:Voisko jokainen autoilija lukea ja sisästää taas tämän kiitos.

http://www.iltalehti.fi/autot/2012012015097338_ae.shtml


Siis eka kysymys ja sen vastaus.
Samalla myös sen että jos talvella vedät liinat kiinni, niin takana tuleva saattaa osua puskuriin. Et sä vittu voi Kehä I:llä pysäyttää autoa ja toivoa että kaikki pysähtyy, saatana.
Eipä tämä vielä mitään, on käynyt talvellakin niin, että jos etuajo-oikeutetulla tiellä ajat liikennevalojen vilkuttaessa keltaista joku pysäyttää jonon päästääkseen sivuavalta tieltä liikennettä eteen.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Em. asioista on onneksi olemassa ennakkopäätökset, joiden mukaan autoilijan ei tarvitse varautua siihen, että edelläoleva ei noudata liikennesääntöjä.

On keissejä, joissa edelläajava on äkisti jarruttanut päästäkseen kolmion takaa tulevan tielle, takana tuleva törmännyt edelläajavaan. Jarruttaja oli syyllinen. Niinkuin tietysti pitikin olla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Noista väistämisistä vielä: mua vatuttaa, kun monet jarruttelee, kun bussi heittää yli 60:n rajoitusalueella vilkun päälle lähtiessään pysäkiltä. Veikkaan, että suurin osa ei tee kohteliaisuuttaan, vaan luulevat, että bussilla on etuajo-oikeus.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Veikkaan, että suurin osa ei tee kohteliaisuuttaan, vaan luulevat, että bussilla on etuajo-oikeus.
Kyllä se on ihan itsesuojeluvaisto mikä käskee pysymään poissa kiharapäisen moniosaajan tieltä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Noista väistämisistä vielä: mua vatuttaa, kun monet jarruttelee, kun bussi heittää yli 60:n rajoitusalueella vilkun päälle lähtiessään pysäkiltä. Veikkaan, että suurin osa ei tee kohteliaisuuttaan, vaan luulevat, että bussilla on etuajo-oikeus.
Mä teen osin kohteliaisuudesta, osin siksi että pari kertaa on pitänyt väistää kylkeen tulevaa suharia joka ei vilkun laitettuaan edes vilkaise että tuleeko joku.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

masa kirjoitti:Voisko jokainen autoilija lukea ja sisästää taas tämän kiitos.
Keskieurooppalaiseen liikennekulttuuriin oppineena olen erimieltä ja mielestäni lakia olisi syytä tämän osalta muuttaa, joskin vaadin tilaatekevältä autolta järjenkäyttöä siinä, milloin vasemmalle on mahdollista väistää ja oletan sen tapahtuvan normaaleja kaistanvaihtoa koskevia sääntöjä noudattaen. Ei siis mikään viimetipan äkkipikainen nykäisy ilman vilkkua nopeammin kulkevan auton eteen.

Yleensä, jos rampilta tuleva auto ajaa liikennevirtaan sopivaa vauhtia, niin autojen väliin mahtuu hieman ajonopeutta muuttamalla, eikä kaistanvaihtoon ole välttämätöntä tarvetta.

Sanoisin myöskin, ellei artikkelissa mainittua liittymää kehä I:stä pitkin ruuhka-aikana lähestyvä, jommalla kummalla kaistalla ajava, ei varaudu mukaan tulevien aiheuttamiin ajonopeudenmuutoksiin, olisi syytä kerrata omia ajotapoja ja asenteita.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^ ja ^^^silloin ei tietenkään väistetä, kun ollaan oikeassa :)

No ei vaiskaa... kyllähän sitä on fiksumpaa väistää kuin jäädä alle.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti:silloin ei tietenkään väistetä, kun ollaan oikeassa :)
Mä väistän kyllä kans silkasta kauhusta. Ne bussit rynnii sieltä melkoisella isomman oikeudella, eikä puhettakaan, että vilahtaisi katse hetkeäkään peilistä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Vagabondo kirjoitti:
Keskieurooppalaiseen liikennekulttuuriin oppineena olen erimieltä ja mielestäni lakia olisi syytä tämän osalta muuttaa, .
Kaistanvaihtajat minua eivät vituta, vaan ne torvelot jotka tulevat rampilta motariliikenteeseen kuin ajaisivat etuajo-oikeutettuina. Ne aiheuttavat enemmän vaaratilanteita kuin mikään muu.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Yksi autoilijoille tuntemattomimpia bussin väistösääntöjä on bussin lähtö pysäkiltä, kun erillistä pysäkkialuetta ei ole. Bussihan saa tällöin kaksikaistaisella tiellä tulla vilkun kanssa suoraan ulommalle kaistalle, siis alle 70 alueella.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Ei se nyt ihan katsomatta sieltä saa tulla.

Miten niin ei ole tunnettu?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mun muistaakseni tästä on ennakkotapaus myös, että bussi ei saa etuajo-oikeutettunakaan tulla kylkeen. Eli jos oot jo rinnalla, niin kaasua vaan!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:Mun muistaakseni tästä on ennakkotapaus myös, että bussi ei saa etuajo-oikeutettunakaan tulla kylkeen. Eli jos oot jo rinnalla, niin kaasua vaan!
Juu ei saa. Poliisi yleensä näissä tapauksissa on erittäin kiinnostunut mihin kohtaan bussia olet törmännyt. Mitä edemmäs sitä parempi vakuutusmielessä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

masa kirjoitti: Kaistanvaihtajat minua eivät vituta, vaan ne torvelot jotka tulevat rampilta motariliikenteeseen kuin ajaisivat etuajo-oikeutettuina. Ne aiheuttavat enemmän vaaratilanteita kuin mikään muu.
Pahin liike minkä voi tehdä on painaa jarru pohjaan kaistan lopussa. Toiseksi pahin, ettei kiihdytä autoaan liikennevirran nopeuteen kiihdytyskaistalla. Kolmanneksi pahin, ettei käytä vilkkua.

Oliko ongelma nyt kuitenkin, että ne tulevat liian hiljaisella vauhdilla vai mikä, koska liikenne ei vaan toimi, jos rampilla kattellaan, että ei täältä nyt taida mahtua tonne. Pysäytänpä tähän ja oottelen, että tulee hiljaisempi väli. Kyllä kaikille pitäisi olla selvää, että kun kiihdytyskaistalla on auto, niin viimeistään kaistan päättyessä se tulee liittymään liikenteeseen. Ei sen pitäisi tulla mitenkään yllätyksenä.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Vagabondo kirjoitti:
Pahin liike minkä voi tehdä on painaa jarru pohjaan kaistan lopussa.
Kyllä pahin ongelma on se että tullaan kolmion takaa eteen siten, että kuvitellaan 120kmh ajavan kyllä väistävän.
Vastaa Viestiin