NuoriDaavid kirjoitti:
Ajan sun saippuakippos yli!
Joo. Eihän noita hevosvoimia kauheasti ole. Vääntömomentti on kuit kiva 550 nm. Lähtee pienillä kierroksilla kuin talonmies peltikatolta. Käytännön suorityskyky on mukavampi kuin kierroskoneella.
Täällähän on jotain ihme keulimista mikä on mennyt täysin ohi.
Mulla on bemarissa 400nm mutta onpahan toisaalta massaakin rättisitikan verran vähemmän. Täytyy tosin odotella kesäkelejä ennen kun voi alkaa aivan täysillä vastakeulimaan - ei nimittäin mennyt tänään matkalla kentälle tiehen paljon enemmän kuin mitä rättisitikalla olisi mennyt.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
NuoriDaavid kirjoitti:
Ajan sun saippuakippos yli!
Joo. Eihän noita hevosvoimia kauheasti ole. Vääntömomentti on kuit kiva 550 nm. Lähtee pienillä kierroksilla kuin talonmies peltikatolta. Käytännön suorityskyky on mukavampi kuin kierroskoneella.
Täällähän on jotain ihme keulimista mikä on mennyt täysin ohi.
Mulla on bemarissa 400nm mutta onpahan toisaalta massaakin rättisitikan verran vähemmän. Täytyy tosin odotella kesäkelejä ennen kun voi alkaa aivan täysillä vastakeulimaan - ei nimittäin mennyt tänään matkalla kentälle tiehen paljon enemmän kuin mitä rättisitikalla olisi mennyt.
Noi voihan sitä laittaa ruohonleikkuriinkin vaikka kuinka ison moottorin
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Startissa haukuttiin Volkswagen Tiguanin kaksivetoista ihan turhaksi kun neliveto on saatavilla.
Anteeksi jos muistin auton merkin väärin.
Mua kummastuttaa että vaikka olen pitänyt itseäni järkevänä niin minunkin tekisi mieli ostaa nelivetoinen vaikka en sitä niinkään tarvitsisi. Mistä johtuu??
tai onhan se suomen talvessa mahtava, mut kun sitä keliä ei kuitenkaan niin paljoa oooo.
Huono päivä JUUR tänään sanoa ...Sohjoa ja mäkilähtöjä, ääh. Mutta hyvin etuvetoinen autoni käyttäytyi.
STADIN AUTOARSKA
"Tää on vähän kuin seuraisi ruuhka-aikaan hernerokkasumussa tapahtuvaa auto-onnettomuutta moottoritiellä. Hidastettuna." MrM 05/13
Gat kirjoitti:Minua häiritsee tämän ketjun homoseksuaalisuus.
Onhan täysin homoa keskustella muista kuin nelivetoisista autoista.
Vähän ihmetyttää miten on edes laillista myydä noita vajaavetoisia tientukkoja muiksi kuin harrasteautoiksi joilla ei saisi ajaa joulukuusta helmikuuhun julkisen liikenteen seassa lainkaan.
Oon periaatteessa erittäin kiinnostunut sähköautoista, mutta reaalielämässä hinta on vielä liian paha kakkosautoksi ja ajomatka pitäisi olla talvellakin varmuudella päälle 100km.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Samalla myös sen että jos talvella vedät liinat kiinni, niin takana tuleva saattaa osua puskuriin. Et sä vittu voi Kehä I:llä pysäyttää autoa ja toivoa että kaikki pysähtyy, saatana.
Samalla myös sen että jos talvella vedät liinat kiinni, niin takana tuleva saattaa osua puskuriin. Et sä vittu voi Kehä I:llä pysäyttää autoa ja toivoa että kaikki pysähtyy, saatana.
Eipä tämä vielä mitään, on käynyt talvellakin niin, että jos etuajo-oikeutetulla tiellä ajat liikennevalojen vilkuttaessa keltaista joku pysäyttää jonon päästääkseen sivuavalta tieltä liikennettä eteen.
Em. asioista on onneksi olemassa ennakkopäätökset, joiden mukaan autoilijan ei tarvitse varautua siihen, että edelläoleva ei noudata liikennesääntöjä.
On keissejä, joissa edelläajava on äkisti jarruttanut päästäkseen kolmion takaa tulevan tielle, takana tuleva törmännyt edelläajavaan. Jarruttaja oli syyllinen. Niinkuin tietysti pitikin olla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Noista väistämisistä vielä: mua vatuttaa, kun monet jarruttelee, kun bussi heittää yli 60:n rajoitusalueella vilkun päälle lähtiessään pysäkiltä. Veikkaan, että suurin osa ei tee kohteliaisuuttaan, vaan luulevat, että bussilla on etuajo-oikeus.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
NuoriDaavid kirjoitti:Noista väistämisistä vielä: mua vatuttaa, kun monet jarruttelee, kun bussi heittää yli 60:n rajoitusalueella vilkun päälle lähtiessään pysäkiltä. Veikkaan, että suurin osa ei tee kohteliaisuuttaan, vaan luulevat, että bussilla on etuajo-oikeus.
Mä teen osin kohteliaisuudesta, osin siksi että pari kertaa on pitänyt väistää kylkeen tulevaa suharia joka ei vilkun laitettuaan edes vilkaise että tuleeko joku.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa kirjoitti:Voisko jokainen autoilija lukea ja sisästää taas tämän kiitos.
Keskieurooppalaiseen liikennekulttuuriin oppineena olen erimieltä ja mielestäni lakia olisi syytä tämän osalta muuttaa, joskin vaadin tilaatekevältä autolta järjenkäyttöä siinä, milloin vasemmalle on mahdollista väistää ja oletan sen tapahtuvan normaaleja kaistanvaihtoa koskevia sääntöjä noudattaen. Ei siis mikään viimetipan äkkipikainen nykäisy ilman vilkkua nopeammin kulkevan auton eteen.
Yleensä, jos rampilta tuleva auto ajaa liikennevirtaan sopivaa vauhtia, niin autojen väliin mahtuu hieman ajonopeutta muuttamalla, eikä kaistanvaihtoon ole välttämätöntä tarvetta.
Sanoisin myöskin, ellei artikkelissa mainittua liittymää kehä I:stä pitkin ruuhka-aikana lähestyvä, jommalla kummalla kaistalla ajava, ei varaudu mukaan tulevien aiheuttamiin ajonopeudenmuutoksiin, olisi syytä kerrata omia ajotapoja ja asenteita.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
NuoriDaavid kirjoitti:silloin ei tietenkään väistetä, kun ollaan oikeassa
Mä väistän kyllä kans silkasta kauhusta. Ne bussit rynnii sieltä melkoisella isomman oikeudella, eikä puhettakaan, että vilahtaisi katse hetkeäkään peilistä.
Vagabondo kirjoitti:
Keskieurooppalaiseen liikennekulttuuriin oppineena olen erimieltä ja mielestäni lakia olisi syytä tämän osalta muuttaa, .
Kaistanvaihtajat minua eivät vituta, vaan ne torvelot jotka tulevat rampilta motariliikenteeseen kuin ajaisivat etuajo-oikeutettuina. Ne aiheuttavat enemmän vaaratilanteita kuin mikään muu.
Yksi autoilijoille tuntemattomimpia bussin väistösääntöjä on bussin lähtö pysäkiltä, kun erillistä pysäkkialuetta ei ole. Bussihan saa tällöin kaksikaistaisella tiellä tulla vilkun kanssa suoraan ulommalle kaistalle, siis alle 70 alueella.
NuoriDaavid kirjoitti:Mun muistaakseni tästä on ennakkotapaus myös, että bussi ei saa etuajo-oikeutettunakaan tulla kylkeen. Eli jos oot jo rinnalla, niin kaasua vaan!
Juu ei saa. Poliisi yleensä näissä tapauksissa on erittäin kiinnostunut mihin kohtaan bussia olet törmännyt. Mitä edemmäs sitä parempi vakuutusmielessä.
masa kirjoitti:
Kaistanvaihtajat minua eivät vituta, vaan ne torvelot jotka tulevat rampilta motariliikenteeseen kuin ajaisivat etuajo-oikeutettuina. Ne aiheuttavat enemmän vaaratilanteita kuin mikään muu.
Pahin liike minkä voi tehdä on painaa jarru pohjaan kaistan lopussa. Toiseksi pahin, ettei kiihdytä autoaan liikennevirran nopeuteen kiihdytyskaistalla. Kolmanneksi pahin, ettei käytä vilkkua.
Oliko ongelma nyt kuitenkin, että ne tulevat liian hiljaisella vauhdilla vai mikä, koska liikenne ei vaan toimi, jos rampilla kattellaan, että ei täältä nyt taida mahtua tonne. Pysäytänpä tähän ja oottelen, että tulee hiljaisempi väli. Kyllä kaikille pitäisi olla selvää, että kun kiihdytyskaistalla on auto, niin viimeistään kaistan päättyessä se tulee liittymään liikenteeseen. Ei sen pitäisi tulla mitenkään yllätyksenä.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain