urpiainen kirjoitti:Tosin voihan se olla, että olen joskus muinoin kiihdyksissäni innostunut muuhunkin. Täytynee tarkkailla omaa viestihistoriaani, koska en pidä itseäni kovin vakavana sivulausevittuilijana. Mutta toisaalta tunnen kyllä itseni aika huonosti.
Valitsen olla ymmärtämättä tuohon mahdollisesti sisällytettyä vittuilua. Koska kommentoit asiallisesti, pyörrän edeltävän valintani jättää kommentoimatta.
Kerronpa siis oman näkökulmani asiasta. Olen useammin kuin kerran törmännyt sinuun esittämässä itseäni koskevaa sivulausekommentointia ketjuissa, joihin en ole itse osallistunut ja joiden aiheena ei ole ollut itsetuntemus. En ole kertaakaan puuttunut asiaan, koska i) se ei ole ärsyttänyt minua tarpeeksi ja ii) koska muutenkin pyrin kommentoimaan ainoastaan jollakin tavoin arvokkaina pitämiäni tekstejä (jokapäiväinen bs on tietty asia erikseen). Ärsytyskynnykseni ylittyi vasta nyt, kun ensimmäistä kertaa "palautin kohteliaisuuden" - arvellen sen olevan sinulle ihan ok, kun kerran itse olet moisen toimintatavan välillemme lanseerannut - ja ryntäsitkin heti paikalle moittimaan minua.
Sanotaan kuitenkin objektiivisuuteen pyrkien, että en minäkään sinua
erityisen pahana sivulausevittuilijana pidä.
Mitä tulee kommenttiisi siitä, kuinka toistuvasti ja tyhjentävästi muka olet selventänyt itsetuntemuskysymyksiin liittyvää kantaasi: oletko tietoinen siitä, että et ole kertaakaan vastannut kantaasi koskeviin lisäkysymyksiin tilanteissa, jossa olen pyrkinyt ymmärtämään ajatteluasi? Toistat saman mantran aina vain alusta uudelleen ja tarkennuspyyntöihin reagoit vain ilmoittamalla (rivien välistä tai suoraan) olevasi oikeassa. Semmoinen ärsyttää minua niin paljon, että minua ei ole enää viime aikoina kiinnostanut keskustella kanssasi, vaikka mielenkiintoisia aiheita riittäisikin. Tämä on toinen juttu, josta on vaikea kuvitella että et olisi tietoinen, mutta toisaalta äskenkin sanomasi saa minut taas epäilemään, oletko kuitenkaan. Se on joko äärimmäisen ärsyttävää (jos olet tietoinen) tai äärimmäisen outoa (jos et ole).