Laihdutusprojekti

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Sannu

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Nää yövuorot ei oikein sovi mun dieetille...kun kun...yöllä tekee koko ajan mieli syödä jotain pientä..

Nyt pitäisi kyllä ottaa itseään oikein huolella niskasta kiinni...

Hirmun vaikea lopettaa tuota joulun aikaista makean napostelua. Mulla tulee oikeasti ihan heikko olo jos en saa edes yhtä lakua päivässä
Faghag

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Melnais kirjoitti:Ehkä muistaakseni jossain näillä viidellätoista sivulla joku mainitsi lihasten painosta ja painon suhteesta ruumiinrakenteeseen. Asia tuli silmille kun duunin laihdutushaaste alkoi ja arvoisa kilpakumppani (meillä on kannustusparit) ilmoitti aloituspainonsa, joka kanssani vastaavalla pituudella olikin +15 kg omaani. Olisin arvioinut välisemme eron muutamaan kiloon, mutta kollega on tehty raskaammista tarpeista.
Sama juttu, olen tiivistä emäntämallia. Ulkopuoliset arvioivat painoni olevan 60-65 kiloa. Oikeasti painan 75 kiloa ja olen kokoa 40. Kun laihdun 5 kiloa, olen kokoa 38 ja aikamoinen ruippana.
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

En ole uskaltanut vielä vaa'alle, mutta lukioaikoina ostetut Onlyn kokoa 34 olevat suorat housut solahtivat päälle vips' vaan! Turvotus on aika hyvin lähtenyt tällä sokerilakolla. Kohta miehen kanssa syömään jättihampurilaisia. :wink:
hermine

Viesti Kirjoittaja hermine »

Exsat kirjoitti:En ole uskaltanut vielä vaa'alle, mutta lukioaikoina ostetut Onlyn kokoa 34 olevat suorat housut solahtivat päälle vips' vaan! Turvotus on aika hyvin lähtenyt tällä sokerilakolla. Kohta miehen kanssa syömään jättihampurilaisia. :wink:
Ja väität olevasi kiinteytyksen tarpeessa? Mulla on 10 kg alipainoa enkä silti saa ängettyä moisia jalkaani vetoketjua hajottamatta.
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Pahus sentään, nyt mäkin olen sitten alkanut tuijottaa vaakaa aina salilla käydessäni, kun on tällainen tarkkailukeskustelu. Sitten tiistain mulle on kertynyt jotain 300 g lisäpainoa, vaikka kävin just ennen punnitusta paskalla ja muistin pyyhkiäkin hyvin. Toivottavasti tuo saavutettu lisäpaino on lihasta.

Missäköhän saisi mitattua halvalla ja helposti rasvaprosenttinsa? Senkin mittaustapoja tuntuu olevan useita erilaisia. Seurailisin mieluummin sitä, painonseuranta olisi enintään täydentävänä mittarina. Iiiihan vaan kiinnostuksen takia, ei mulla mitään varsinaisia tavoitteita ole, ihailen itseäni mieluummin peilistä kuin vaa'asta.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Chap kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Tähän kun ei tarvitse edes itse osallistua, niin siitäkin huolimatta täällä on aiheena joka kolmannessa viestissä
No eikö ole hyvä, että saat edes Kityssä kaiken sen huomion, mistä jäit lapsena paitsi?
Jos tämä on vittuilua, niin se on aika säälittävää, ottaen huomioon sen tulevan suomenruotsalaiselta.
nypari

Viesti Kirjoittaja nypari »

kesken jäi...
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Viesti Kirjoittaja Camilla »

hebuli kirjoitti:
Missäköhän saisi mitattua halvalla ja helposti rasvaprosenttinsa? Senkin mittaustapoja tuntuu olevan useita erilaisia. Seurailisin mieluummin sitä, painonseuranta olisi enintään täydentävänä mittarina. Iiiihan vaan kiinnostuksen takia, ei mulla mitään varsinaisia tavoitteita ole, ihailen itseäni mieluummin peilistä kuin vaa'asta.
Se vedessä tehtävä testi on vissiin luotettavin, mutta ei haisuakaan missä sellaisia tehdään. Pihdeilläkin tulee vissiin luotettavampi tulos kun sillä käsissä puristettavalla laitteella. Tämmöinen vempain löytyy varmaan useimmilta kuntosaleilta.

Tolla laitteella mun tulos oli viimeksi 22%, ja olin pirun tyytyväinen koska tulos oli erinomainen mun ikäiselle ja painoiselle! Vaikken miltään rasvattomalta noin ulospäin näytäkään.
Angita

Viesti Kirjoittaja Angita »

Täällä sitä ollaan Bolognassa. Alku ei ainakaan lupaava. Ilmasta ruokaa ja juomaa - eihän sitä mitenkään pysty olemaan syömäti. Ja niin hyvää! Taidan jättää tältä viikolta pisteet laskematta. Saas nähä maanantaina kuinka paljon plussaa on tullunna. Valmistaudun pahimpaan. Aaaaargh!

No ens viikolla otetaan sit takasin.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Mä kävin tänään taas puntarilla. -3kg kahdessa viikossa on ehkä vähän liian kova tahti, mutta nälkää en oo kyllä nähnyt hetkeäkään. Näköjään toi juuston vaihtaminen raejuustoon ja namien karsiminen auttaa ihan kivasti :)
Strange-Bob
Kitisijä
Viestit: 7
Liittynyt: 08.01.2006 21:37

Viesti Kirjoittaja Strange-Bob »

Tuntuu, että toisilla tällainen alunperin terve kehonsa hyvinvoinnista huolehtiminen karkaa aina ennen pitkää käsistä. Jos joutuu jatkuvasti miettimään, kuinka ravita itsensä päivittäistasolla, ei seurauksena voi ennen pitkää olla juurikaan muuta kuin luonnollisen asian muuttuminen pakotetuksi, epäterveeksi, pakkomielteiseksi ja luonnottomaksi asiaksi. Asiaksi, joka loppujen lopuksi kääntyy ainoastaan sitä alkuperäistä, kehon hyvinvointiin kohdistuvaa tarkoitusta vastaan.

Etenkin niillä vaa'an lukemia sokeasti tuijottavilla, joilla ei tosiasiallisesti ole minkäänlaista ratkaisevaa syytä laihdutteluun. Kuten vaikka Exsatilla.
HellBell

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Mylwin kirjoitti:
HellBell kirjoitti: Kyllä se tästä lähtöö! Olen vahva! Nitistän teitit..
Pelottava mielikuva pamahti päähän, Helykkä pumppaamassa kympin sarjoja penkistä 80:llä.
Hiki ja ärräpäät lentelevät ja "MARKKU!" - huudot kaikuvat punttisalissa. Huh!
Mutta kuka juupelis soikoon on Markku?! Muutenhan toi mielikuva natsasi aivan yhteen todenperäisten tapahtumien kanssa.. ;-)
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Strange-Bob kirjoitti:Tuntuu, että toisilla tällainen alunperin terve kehonsa hyvinvoinnista huolehtiminen karkaa aina ennen pitkää käsistä. Jos joutuu jatkuvasti miettimään, kuinka ravita itsensä päivittäistasolla, ei seurauksena voi ennen pitkää olla juurikaan muuta kuin luonnollisen asian muuttuminen pakotetuksi, epäterveeksi, pakkomielteiseksi ja luonnottomaksi asiaksi. Asiaksi, joka loppujen lopuksi kääntyy ainoastaan sitä alkuperäistä, kehon hyvinvointiin kohdistuvaa tarkoitusta vastaan.

Etenkin niillä vaa'an lukemia sokeasti tuijottavilla, joilla ei tosiasiallisesti ole minkäänlaista ratkaisevaa syytä laihdutteluun. Kuten vaikka Exsatilla.
Totta. Mutta on kuitenkin ihan tervettä, jo normaalipainoisena huolestua äkillisestä painonnoususta. Muuten sitä helposti huomaa että onkin 20 kiloa ylipainoinen, ja niitä kilomääriä on aina hankalampaa lähteä pudottelemaan.

Minusta Exsatin syömiset on kyllä noiden päiväkirjojen perusteella hyvällä mallilla. Pikkujouluissa kun hänet pikaisesti tapasin niin näytti kyllä tyttö olevan todella siroa keijukaismallia.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Strange-Bob kirjoitti:Etenkin niillä vaa'an lukemia sokeasti tuijottavilla, joilla ei tosiasiallisesti ole minkäänlaista ratkaisevaa syytä laihdutteluun. Kuten vaikka Exsatilla.
:shock: ?? Halooo..
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Angita kirjoitti: No ens viikolla otetaan sit takasin.
Tää on nii se helppo tapa laihtuttaa.

Se on muuten tosi hyvä muuten mutta se vaan ei hitto toimi.
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Strange-Bob kirjoitti: Etenkin niillä vaa'an lukemia sokeasti tuijottavilla, joilla ei tosiasiallisesti ole minkäänlaista ratkaisevaa syytä laihdutteluun. Kuten vaikka Exsatilla.
Mä olen käynyt viimeeksi vaa'alla joskus viime kuun puolivälin tienoilla. Näytti 58 muistaakseni. Mä en usko, että sokeriton ruokavalio on siitä epäterveellisimmästä päästä, kiitos vaan huolehtimisesta. Dietti-sanaa olen käyttänyt tässä ketjussa merkityksessä erityisruokavalio.

Herminie: No nuokin on varmasti venyneet vuosien aikana, olleet mulla lukiosta saakka eli vähintäänkin 6 vuotta. ;) Ja mä oon sua viis senttiä lyhempi, joten kai mulla kuuluukin olla lantionkohta kapeampi.
slam

Viesti Kirjoittaja slam »

siis vitsi mun pitäs laihduttaa viis kiloo... Miettikää viis kiloo.. oon tosi läski
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Camilla kirjoitti: Tolla laitteella mun tulos oli viimeksi 22%, ja olin pirun tyytyväinen koska tulos oli erinomainen mun ikäiselle ja painoiselle! Vaikken miltään rasvattomalta noin ulospäin näytäkään.
Se käsien välissä puristettava laite mittaa vaan yläkropan rasvaa, joten tälläisellä reisi-peffa-ongelmaisella se ei oikeen toimi. Kesällä oli vissiin 18 ja nyt syksyllä 20 kun mittailin. Meidän salilla saa ainakin ilmaiseksi jäsenet mittailla.

Sellaisia pihtejä olisi vinhaa kokeilla!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

slam kirjoitti:siis vitsi mun pitäs laihduttaa viis kiloo... Miettikää viis kiloo.. oon tosi läski
No jos tukkas leikkaat, niin siinä putoo jo aika paljon painoa ;)
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
slam

Viesti Kirjoittaja slam »

Lolita kirjoitti:
slam kirjoitti:siis vitsi mun pitäs laihduttaa viis kiloo... Miettikää viis kiloo.. oon tosi läski
No jos tukkas leikkaat, niin siinä putoo jo aika paljon painoa ;)
sittenhän minusta tulisi paikallisille kaljunmetästäjille mieleinen saallis... pelottava ajatus ;)
Angita

Viesti Kirjoittaja Angita »

Yönmustaritari kirjoitti:
Angita kirjoitti: No ens viikolla otetaan sit takasin.
Tää on nii se helppo tapa laihtuttaa.

Se on muuten tosi hyvä muuten mutta se vaan ei hitto toimi.
Eikö? :shock:
Strange-Bob
Kitisijä
Viestit: 7
Liittynyt: 08.01.2006 21:37

Viesti Kirjoittaja Strange-Bob »

irmelianneli kirjoitti:
Strange-Bob kirjoitti:Etenkin niillä vaa'an lukemia sokeasti tuijottavilla, joilla ei tosiasiallisesti ole minkäänlaista ratkaisevaa syytä laihdutteluun. Kuten vaikka Exsatilla.
:shock: ?? Halooo..
Don't be shocked. Ymmärsit lauseen väärin.
Exsat kirjoitti:Mä en usko, että sokeriton ruokavalio on siitä epäterveellisimmästä päästä, kiitos vaan huolehtimisesta. Dietti-sanaa olen käyttänyt tässä ketjussa merkityksessä erityisruokavalio.
Kuulostaa ilman muuta hyvältä! Tuntui vain jotenkin arveluttavalta lukea ilmeisen hoikan ja hyvinvoivan näköisen ihmisen huolehtivan ruokavaliostaan - jotenkin sitten assosioin sen mielessäni nimenomaan laihduttamiseen, vaikkei se ilmeisesti vastaakaan tarkoitusperääsi.
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Strange-Bob kirjoitti: Tuntui vain jotenkin arveluttavalta lukea ilmeisen hoikan ja hyvinvoivan näköisen ihmisen huolehtivan ruokavaliostaan - jotenkin sitten assosioin sen mielessäni nimenomaan laihduttamiseen, vaikkei se ilmeisesti vastaakaan tarkoitusperääsi.
Mun sokeriaineenvaihdunnassa on joku häiriö, diaknoosi on tehty tosin ihan itte, mutta väittäisin olevani normaalia herkempi sokerille. Eteenkin ruokosokerin syöminen saa aikaan ns. sokeripiikin, voimakkaan hyvänolontunteen, jota mielellään tavoittelisi mahdollisimman usein. Mässyttelyn jälkeen seuraa myös "lasku", jossa verensokerin heittelehtiminen aiheuttaa huimausta ja pahaa oloa.

Joskus, esim. nyt joulun aikaan tulee mussutettua herkkuja päivät läpeensä, jolloin kroppa tottuu saamaan sokeriannoksensa ja reagoi vieroitusoireilla, jos näin ei käy. Tilanne tasaantuu helpoiten pitämällä vähän sokeritaukoa, että oppii olemaan ilman.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Exsat kirjoitti:Mun sokeriaineenvaihdunnassa on joku häiriö, diaknoosi on tehty tosin ihan itte, mutta väittäisin olevani normaalia herkempi sokerille. Eteenkin ruokosokerin syöminen saa aikaan ns. sokeripiikin, voimakkaan hyvänolontunteen, jota mielellään tavoittelisi mahdollisimman usein. Mässyttelyn jälkeen seuraa myös "lasku", jossa verensokerin heittelehtiminen aiheuttaa huimausta ja pahaa oloa.
Seuraavan mainoksen meille sponsoroi AarneAnkka.
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Herra Manala kirjoitti: Seuraavan mainoksen meille sponsoroi AarneAnkka.
Tarkoittaako tämä sitä, että saan syyttää Herra Ankkaa ongelmistani?
Vastaa Viestiin