PetriFB kirjoitti:
Älkää syökö minkään lihan verta. Sillä kaiken lihan sielu on sen veri; jokainen, joka sitä syö, hävitettäköön.
Korjaa nyt jos olen ihan hakoteillä, mutta eikös Jeppe todennut jossain kohtaa joskus, "Ei sinua saastuta se, mitä suuhusi laitat vaan se mitä suustasi ulos päästät..." Tuli vaan mieleen, en mää tiiä varsinkaan kun en esim. kiroile koskaan.
PetriFB kirjoitti:
Älkää syökö minkään lihan verta. Sillä kaiken lihan sielu on sen veri; jokainen, joka sitä syö, hävitettäköön.
Korjaa nyt jos olen ihan hakoteillä, mutta eikös Jeppe todennut jossain kohtaa joskus, "Ei sinua saastuta se, mitä suuhusi laitat vaan se mitä suustasi ulos päästät..." Tuli vaan mieleen, en mää tiiä varsinkaan kun en esim. kiroile koskaan.
Apt 15:
28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
PetriFB kirjoitti:
Apt 15:
28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
tonttu kirjoitti:
Apt 15:
PetriFB kirjoitti:Mutta ravinnoksi veri ei kelpaa!
Saako verisen pihvin syödä?
Room 6:
20 Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
21 Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
22 Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa
Uskova ei syö, mutta uskomaton on vapaa vanhurskaudesta sekä synnin orja ja siksi hän tekee syntiä, kunnes nöyrtyy parannukseen.