Urheiluosasto
Tänään ratsastusta 45 min ja sitten hevosten ottoa sisälle eli taas sen vittumaisen mäen ramppausta ylös-alas.
Hei haluisko joku ostaa multa alennettuun hintaan Elixian jumppa- ja salikortin? Se olis vielä puoli vuotta voimassa ja jäsenyyden sais kaupan päälle.. En ehdi enää tonne ikinä, kun pitää joka päivä ratsastaa.[/b]
Hei haluisko joku ostaa multa alennettuun hintaan Elixian jumppa- ja salikortin? Se olis vielä puoli vuotta voimassa ja jäsenyyden sais kaupan päälle.. En ehdi enää tonne ikinä, kun pitää joka päivä ratsastaa.[/b]
Eilen vuoden ekat treenit, tänään toiset. Huomenna välipäivä ja torstaina vuoden eka matsi. Että mä rakastan tätä olotilaa, kun tauon jälkeen lähtee taas repimään ja kroppa menee melkein shokkiin! Kaikkensa antaneena tulee uni paremmin silmään ja joka askel on vähän kivulias ja jäykkä. Tahtoo lisää! 

Mihin Elixiaan sun kortti on? Mä haaveilin Sellon Elixian jäsenyydestä, mutta 65 euroa kuussa on aika saamarin suolainen hinta mulle... Jäsenyydenkin olisi saanut ilmaiseksi, mut ei.Camilla kirjoitti:Hei haluisko joku ostaa multa alennettuun hintaan Elixian jumppa- ja salikortin?
No joo, tuskinpa mulla varaa nyt on kuitenkaan, mutta paljonko siitä pyydät?
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Laitoin sulle yksäriäVaola kirjoitti:Mihin Elixiaan sun kortti on? Mä haaveilin Sellon Elixian jäsenyydestä, mutta 65 euroa kuussa on aika saamarin suolainen hinta mulle... Jäsenyydenkin olisi saanut ilmaiseksi, mut ei.Camilla kirjoitti:Hei haluisko joku ostaa multa alennettuun hintaan Elixian jumppa- ja salikortin?
No joo, tuskinpa mulla varaa nyt on kuitenkaan, mutta paljonko siitä pyydät?

Joo sen pystyy myymään tai lahjottamaan jollekin toiselle. Kävin just tänään kysymässä nimittäinSuvinen kirjoitti:Mutta eikös Elixian jäsenyys ole henkilökohtainen?Camilla kirjoitti: Hei haluisko joku ostaa multa alennettuun hintaan Elixian jumppa- ja salikortin? Se olis vielä puoli vuotta voimassa ja jäsenyyden sais kaupan päälle..[/b]
Musta ne ainakin otti valokuvan ja luulin että juuri siihen tarkoitukseen, ettei esim. kaksi ihmistä käytä ssamaa korttia.
Vai saako sen jotenkin vaihdettua sen jäsenyyden?

Kiitos Faghag tuosta linkistä! Tuli vaihtelua kotijumppaan, olinkin vähän kyllästynyt aiempiin liikkeisiin.Faghag kirjoitti: Lähes kaikki samat liikkeet kuin punttisalilla, voit tehdä omavoimajumpan avulla, joka lisää lihaskuntoa ja voimaa käyttäen harjoituksissa apuna kehosi omaa painoa:
http://www.protraining.fi/fitness/omavo ... maohje.htm
Ei tehokkaaseen liikuntaan tarvita rahaa, vaan viitseliäisyyttä.
Kotona on hyvä. Kukaan ei katso, saa hikoilla ja kiroilla niin paljon kuin sielu sietää ja pääsee heti ikiomaan suihkuun. Vaatetus ei ole ongelma, salilla ei ilkiä veivata yläosattomissa. Plussaa myös vapaista ajoista, lattialla saa temmeltää milloin lystää eikä matkoihin kulu aikaa. Ihan mun juttu.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Silloin harvoin kun olen yksikseni/kotona treenannut, en ole silloinkaan ollut yläosattomissa koska tarvitsen paidan imemään pois mahdollista hikeä, ja muutenkin tuntuu inhalta jos nihkeä paljas selkä osuu kylmään penkkiin tai lattiaan. Sinänsä en välitä millaisissa kamppeissa olen salilla, vanha reikäinen T-paita ja samat kymmenen vuotta käyttämäni virttyneet college-housut kelpaavat hyvin.Melnais kirjoitti:Kotona on hyvä. Kukaan ei katso, saa hikoilla ja kiroilla niin paljon kuin sielu sietää ja pääsee heti ikiomaan suihkuun. Vaatetus ei ole ongelma, salilla ei ilkiä veivata yläosattomissa. Plussaa myös vapaista ajoista, lattialla saa temmeltää milloin lystää eikä matkoihin kulu aikaa. Ihan mun juttu.
Ajansäästö on hyvä pointti, itsekin huomasin aikoinaan että jo valmistautumiseen ja matkoihin kului helposti paljon kauemmin kuin itse harjoitteluun. Nykyään ei ole tuota ongelmaa kun käy työpaikan salilla viereisessä talossa.
Onhan nuo omatoimiharjoitteet ihan hyvä täydentäjä jos joskus ei pääse salille, mutta pelkän oman painon käytössä kehitys stoppaa varsin pian, ellei sitten oma paino kasva samalla selvästi. Irtopainoillahan vastuksen kasvatus onnistuu, mutta näkemäni kotiin myytävät säädeltävät irtopainot ovat yllättävän huonoja. En ymmärrä esim. Wrangen painoissa sitä kummallista kierrelukitussysteemiä, se kun tuntuu avautuvan aina melkein itsestään kun käyttää painoja missään vähääkään kiertävissä liikkeissä.
Naisilla tuo massan kerääntyminen on muutenkin työn ja vaivan takana. Jos tarkoituksena on vain kiinteytys, omavoimajumppa yhdistettynä pitkäkestoiseen aerobiseen liikuntaa kuten uinti ja sauvakävely, estävät takapuolen ja keskivartalon löllööntymisen ja allit käsivarsissa.hebuli kirjoitti:Onhan nuo omatoimiharjoitteet ihan hyvä täydentäjä jos joskus ei pääse salille, mutta pelkän oman painon käytössä kehitys stoppaa varsin pian, ellei sitten oma paino kasva samalla selvästi.
Itselläni ei ole tosin ollut mikään ongelma kasvattaa massaa, taitaa mussa olla aika paljon tota testoa. Habani on kohta isompi kuin nussulla. Ongelmani on enemmän rasvoittuminen, eli siksi teen salilla nykyään pienemmillä painoilla pitkiä sarjoja ja olen lisännyt pitkäkestoisen aerobisen harjoittelun määrää.
- McJanne
- Kitisijä
Haha, myös minun tukka+karvalakkikombinaatio on Kampin kahviloissa kohtalaisen usein tavattu näky. (Siinä vieressä olevalla Motivuksella pitäs käydä mutta on uhostuttanut vielä liikaa että olisin kahviloita/ravintoloita pitemmälle päässyt).Vaola kirjoitti: Älä hämäänny, jos törmäät joskus meikäläisen kirkuvan punaiseen naamaan siellä käydessäsi!
Notta varokaatten pärkkele. Moikaajat tullaan verbaloimaan sääliä tuntematta. (hirn. Uusiosuomea)
Viimeksi muokannut McJanne, 11.01.2006 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kirjoitan tätä alasti
Toki tätä varten on painot käytössä. Mitä hikoiluun tulee, suuri osa liikkeistä ei vaadi makoilua lattialla, jolloin yläosattomuus on ollut loistava vaihtoehto. Kotona ei sellaista sali-ilmastointia ole ja herkemmin tulee ahdistavan kuuma.hebuli kirjoitti: Kommentoi
Mutta minä olenkin perusluonteeltani laiska ja liikunnanvastainen, jolloin tällainen kerettiläisyys sallittakoon. Pääasia että pitää itsensä jonkinlaisessa kunnossa.
Elämä kantaa, jos sen antaa
- irmelianneli
- Kitisijä
Sen ainoan kerran kun jätän puhelimella varaamatta pace-tunnille, niin tottahan toki se on täynnä. Noh, menin sitten tupaten täydelle kuntosalille vääntämään pikaiset perse-olkapää-keskivartalo-höpötykset (ihan päätön treeni, kun kaikki oli varattu kokoaika) ja 20 minsaa kuntopyörällä. Sitten räntäsateessa säntäsin äkkiä kotiin turvaan, niin ja vielä rappuset täysillä kolmanteen kerrokseen tietysti poukkoilin.
Joo-o, salit ovat taas täynnä kun kaikki uudenvuodenlupauksen tehneet ovat alkaneet lunastaa sitä. Tammikuun ekalla viikolla työpaikan salilla oli vielä yllättävän hiljaista, mutta tällä viikolla sinne tietenkin pamahti ihan älyttömästi uusia kasvoja. Kunpa ihmiset muistaisivat joustavuuden että kaikki pääsevät välissä telineille, penkeille tai laitteille tekemään väliin yhden oman sarjansa. Ärsyttää tyypit jotka jäävät istuskelemaan laitteille sarjojen välissä, tai jättävät jonkun painovyön tms. penkille tai tangolle ettei kukaan vaan menisi väliin.
Voisi olla hyvä idea pitää vaikka treenitaukoa juuri tammikuussa ja keväällä kun nuo kausiharjoittelijat ovat paikalla, ja keskittää omat treeninsä niihin hiljaisempiin vuodenaikoihin.
Voisi olla hyvä idea pitää vaikka treenitaukoa juuri tammikuussa ja keväällä kun nuo kausiharjoittelijat ovat paikalla, ja keskittää omat treeninsä niihin hiljaisempiin vuodenaikoihin.

- irmelianneli
- Kitisijä
No nih, selkää, olkavarsia ja keskivartaloa treenattu salilla 45 min ja päälle uintia 500 m/15 min. Lisäksi tänään tulee hyötyliikuntaa koko päivä, sillä menen auttamaan ystävääni muutossa.
Huomasin, että Kallion Urheilutalossa on mahdollisuus myös vesijuoksuun. Onko kenelläkään kokemuksia ko. lajista ja siitä, kuinka painava juoksuvyö kannattaa ottaa (Allekirjoittaneen paino n. 75 kiloa) ja kuinka kauan aloittelijan kannattaa juosta?
EDIT: Tälläisen linkin löysin ko. lajista: http://www.mtv3.fi/poliklinikka/artikke ... 4?Lihavuus
Huomasin, että Kallion Urheilutalossa on mahdollisuus myös vesijuoksuun. Onko kenelläkään kokemuksia ko. lajista ja siitä, kuinka painava juoksuvyö kannattaa ottaa (Allekirjoittaneen paino n. 75 kiloa) ja kuinka kauan aloittelijan kannattaa juosta?
EDIT: Tälläisen linkin löysin ko. lajista: http://www.mtv3.fi/poliklinikka/artikke ... 4?Lihavuus
Ehkä ymmärsin kysymyksesi väärin, mutta eihän se vyö paljoa paina. Sen tarkoitushan on pitää pääsi pinnan yläpuolella. Nopeasti muistelisin näkeneeni vain kahta erilaista vyömallia uimahalleissa, eli "one size fits most"-tyylillä mennään.Faghag kirjoitti:Huomasin, että Kallion Urheilutalossa on mahdollisuus myös vesijuoksuun. Onko kenelläkään kokemuksia ko. lajista ja siitä, kuinka painava juoksuvyö kannattaa ottaa (Allekirjoittaneen paino n. 75 kiloa) ja kuinka kauan aloittelijan kannattaa juosta?
Tuota lajia ei ole koskaan tullut kokeiltua. Olen kuitenkin seurannut noita enemmänkin kun vedin uimakouluja, enkä koskaan kuullut kenenkään valittavan. Harjoitusaikoja on paha mun mennä sanomaan, mutta kuvittelisin että tässä pätee sama kuin seksissä, eli kokeilemalla onneen.
Ei ehtinyt palautua ja eilen tapettiin pohkeita vielä lisää. Sillä se lähtee milä se on tullutkin mutta hetken perästä on taas kahta enemmän paikat lukossa. Käveleminen sattuu niin saatanasti.
Joo´o. Nii´in. Joulutauolta palatessa olisi ehkä fiksua aloittaa hiljalleen mutta paskat. Se on pleksit tai mitään. Aina täysii. Yks ja kaputt. Kyllä se tästä. Ei tässä mitään. Perusmeininkin aina tauon jälkeen.
Tänään on pakko käydä tänään virman punttarilla polkemassa kuntopyörällä koivet kuumiksi ja venyteltävä takaisin normaalinotkeuteen.
Joo´o. Nii´in. Joulutauolta palatessa olisi ehkä fiksua aloittaa hiljalleen mutta paskat. Se on pleksit tai mitään. Aina täysii. Yks ja kaputt. Kyllä se tästä. Ei tässä mitään. Perusmeininkin aina tauon jälkeen.
Tänään on pakko käydä tänään virman punttarilla polkemassa kuntopyörällä koivet kuumiksi ja venyteltävä takaisin normaalinotkeuteen.
On muuten aika perseestä punttiksella aina syyskuussa ja tammikuussa. Kesäkilot ja uudenvuodenlupaus törttöilijät heiluu kuin heinämiehet siellä. Kuntoilussa ei mitään pahaa ja tervetuloa vaan salille, mutta tämä yleisöryntäys tuo mukanaan aina kaikenlaisia säätäjiä.hebuli kirjoitti:Joo-o, salit ovat taas täynnä kun kaikki uudenvuodenlupauksen tehneet ovat alkaneet lunastaa sitä. Tammikuun ekalla viikolla työpaikan salilla oli vielä yllättävän hiljaista, mutta tällä viikolla sinne tietenkin pamahti ihan älyttömästi uusia kasvoja. Kunpa ihmiset muistaisivat joustavuuden että kaikki pääsevät välissä telineille, penkeille tai laitteille tekemään väliin yhden oman sarjansa. Ärsyttää tyypit jotka jäävät istuskelemaan laitteille sarjojen välissä, tai jättävät jonkun painovyön tms. penkille tai tangolle ettei kukaan vaan menisi väliin.
Nooh pari viikkoa ja vikatkin "nyt mä alotan uuden elämän/tiputan 20kiloa/kesäks kuntoon" uunot ovat jälleen poistuneet saleilta.
Pitänee tänään häippästä salille viimeistään klo 15 juuri ennen tammikuulaisten yleisöryntäystä. Kunhan ehtii tekemään penkkipunnerrukset ja/tai kyykyt alta pois ennen muita, niin ei ole suuria ongelmia aikataulun pitämisessä.
Siis voi vee kun viime kerralla joku nyypiö treenasi kyynärvarsiaan ja hauiksiaan (myötäotteella) käyttäen kyykkyihin tarkoitettua telinettä ja raskasta tankoa. Kyseinen tanko on jo valmiiksi niin raskas ettei se tainnut siihen päihin laittaakaan muuta kuin jotkut 1,25kg levyt. Siinä olisi vieressä ollut useampiakin juuri hauisliikkeille/ranskalaisille jne. tarkoitettuja lyhyempiä & kevyempiä mutkatankoja, mutta ei, piti varata se ainoa kyykkyteline ja -tanko tuollaiselle mitättömälle pikkuliikkeelle.
Ärh!
En viitsinyt valittaa koska pitäähän uusiakin ymmärtää, olisi voinut ottaa itseensä. Kysyin vaan voinko tehdä hänen sarjojensa välillä yhden sarjan kyykkyjä. Hän lähti siinä vaiheessa tekemään muita liikkeitä, ei halunnutkaan vuorotella. En mä häntä poiskaan ajanut, mutta hyvä että lähti.
Siis voi vee kun viime kerralla joku nyypiö treenasi kyynärvarsiaan ja hauiksiaan (myötäotteella) käyttäen kyykkyihin tarkoitettua telinettä ja raskasta tankoa. Kyseinen tanko on jo valmiiksi niin raskas ettei se tainnut siihen päihin laittaakaan muuta kuin jotkut 1,25kg levyt. Siinä olisi vieressä ollut useampiakin juuri hauisliikkeille/ranskalaisille jne. tarkoitettuja lyhyempiä & kevyempiä mutkatankoja, mutta ei, piti varata se ainoa kyykkyteline ja -tanko tuollaiselle mitättömälle pikkuliikkeelle.
Ärh!

Sali aukeaa klo 6.15 aamulla ja olen yleensä viimeistään klo 6.30 laitteissa jo huhkimassa. Mukavan väljää on, oli sitten tammi- tai elokuu. Olen aina tykännyt harrastaa liikunnan aamulla ennen töihin menoa, jotta ilta olisi töiden jälkeen vapaa kavereitten yms. tapailuun.hebuli kirjoitti:Pitänee tänään häippästä salille viimeistään klo 15 juuri ennen tammikuulaisten yleisöryntäystä.
Nyt tosin työttämänä ollessani olen saattanu talvikaamoksen aikana nukkua jopa klo 8 asti eli olen ollut salilla viim. klo 9. Näköjään silloinkin on tilaa, vaikka tuo punttis on todella pieni.
Huomenna vois mennä sitten vesijuoksemaan. Kiitos, Kimmen, informaatiosta