Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko
Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko
http://kalajoenjuhannus.com/
http://nyt.fi/aihe/juhannus/
http://campingvonkka.fi/
http://www.punkaharjuresort.fi/fi/palve ... YCZsdKqolQ
http://www.hashtag.fi/juhannus
http://www.iltalehti.fi/viinikellari/20 ... 1_vk.shtml
http://nyt.fi/aihe/juhannus/
http://campingvonkka.fi/
http://www.punkaharjuresort.fi/fi/palve ... YCZsdKqolQ
http://www.hashtag.fi/juhannus
http://www.iltalehti.fi/viinikellari/20 ... 1_vk.shtml
Pyyhin Netikettiin..
- McJanne
- Kitisijä
Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko
Jaaha, se ois keksiviikko näemmä. Mietin tässä, että jos torstai-illan chillais kotonansa punaviinipäissään niin perjantaina ois sitten hyvä rapuloissa ajella Savoon.
Paitti etten viiti mitään viinejä killittää, paitsi ehkä lasillisen kuohuvaa. Mutta tänäänhän se ei ole sekään, joten tyydyn karauttamaan työmaalle sopparinkirjoitustalkoisiin tästä, lomps.
Paitti etten viiti mitään viinejä killittää, paitsi ehkä lasillisen kuohuvaa. Mutta tänäänhän se ei ole sekään, joten tyydyn karauttamaan työmaalle sopparinkirjoitustalkoisiin tästä, lomps.
Kirjoitan tätä alasti
On muuten takki aika tyhjä tällä hetkellä. Silleen hyvällä tavalla, kerrankin. Olen rauhallisen aamukahvini ansainnut.
"No heroes, villains, one to blame
While wilted roses fill the stage
And the thrill, the thrill is gone
Our debut was a masterpiece
Our lines we read so perfectly
But the show, it can't go on"
"No heroes, villains, one to blame
While wilted roses fill the stage
And the thrill, the thrill is gone
Our debut was a masterpiece
Our lines we read so perfectly
But the show, it can't go on"
Came here for school, graduated to the high life
YT:eet loppuu tänään, iltapäivällä saa kai kengänkuvan perseeseen.
Kannoin jo romutkin eilen kotiin työpisteeltä. Kivasti koko päivä palavereja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Onko tämä nyt varmaa vai arveletko vaan?Bluntly kirjoitti:YT:eet loppuu tänään, iltapäivällä saa kai kengänkuvan perseeseen.
Mutua, mutta vahvasti on oddsit mua vastaan bingossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ok, toivotaan parasta. Kunhan vielä tiedettäisiin mikä olisi se paras juttu tosiasiassa.Bluntly kirjoitti:Mutua, mutta vahvasti on oddsit mua vastaan bingossa.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
^^ Jäsen B, olen juossut ja räksyttänyt perässäsi tuosta Viron mahdollisuudesta, mutta et ole kommentoinut mitenkään. Yritän vielä. Miksi ei iske?
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Naurahdin.James Potkukelkka kirjoitti:olen juossut ja räksyttänyt perässäsi
Jos vaihtoehto on ansiosidonnainen Suomessa tai duuni Virossa Viron palkkatasolla, sanoisin että kukaan rationaalinen ei sitä tee ellei nimenomaisesti rakasta työntekoa.James Potkukelkka kirjoitti:^^ Jäsen B, olen juossut ja räksyttänyt perässäsi tuosta Viron mahdollisuudesta, mutta et ole kommentoinut mitenkään. Yritän vielä. Miksi ei iske?
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
500 päivää ansiosidonnaista on kyllä älytön systeemi. Ei paljon kannusta työntekoon.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Mä oon tästä eri mieltä. Ihminen joka pitää työstään/ on kiinnostunut omasta alastaan haluaa työpaikan, jossa voi toteuttaa itseään ja samalla hyödyntää sitä tutkintoa jonka tämä yhteiskunta on kivasti ilmaiseksi mahdollistanut. Kaikilla aloilla niitä ei ole ihan heti vapaana, mutta 500 päivää mahdollistaa sen, että ei ole pakko ottaa vastaan ensimmäistä vapaata laitossiivoojan pestiä, vaan voi oikeasti hakea koulutusta vastaavaa työtä.Homeboy65 kirjoitti:500 päivää ansiosidonnaista on kyllä älytön systeemi. Ei paljon kannusta työntekoon.
Tilanne on tietysti eri jos mikään työ ei ole koskaan napannut ja iloitsee vapaamatkustajana elelystä. Olettaisin, että näissä tapauksissa pääsääntöisesti ansiosidonnaista ei juuri ehdi kertymään tai se ei ainakaan ole suurudeltaan varsinaisesti palkitseva.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Olen eri mieltä. Ensiksi on 3 kk:n ammattisuoja. Toiseksi voihan sitä vaikka painaa duunia Mäkkärissä ja s a m a l l a hakea sitä koulutustaan vastaavaa työtä. Tienata samalla.exsu kirjoitti:
Mä oon tästä eri mieltä. Ihminen joka pitää työstään/ on kiinnostunut omasta alastaan haluaa työpaikan, jossa voi toteuttaa itseään ja samalla hyödyntää sitä tutkintoa jonka tämä yhteiskunta on kivasti ilmaiseksi mahdollistanut. Kaikilla aloilla niitä ei ole ihan heti vapaana, mutta 500 päivää mahdollistaa sen, että ei ole pakko ottaa vastaan ensimmäistä vapaata laitossiivoojan pestiä, vaan voi oikeasti hakea koulutusta vastaavaa työtä.
Tilanne on tietysti eri jos mikään työ ei ole koskaan napannut ja iloitsee vapaamatkustajana elelystä. Olettaisin, että näissä tapauksissa pääsääntöisesti ansiosidonnaista ei juuri ehdi kertymään tai se ei ainakaan ole suurudeltaan varsinaisesti palkitseva.
Se työstä pitäminen...olen huomannut (mielenkiintoista sinänsä) että monet korkeastikoulutetutkaan, jopa ns. status-ammateissa toimivat eivät löydä siitä työstään sitä elämän sisältöä, vaan se on keino saada paalua.
Viimeksi muokannut Homeboy65, 17.06.2015 9:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Kysehän on palkan ja kustannusten suhteesta.So Hard kirjoitti:Jos vaihtoehto on ansiosidonnainen Suomessa tai duuni Virossa Viron palkkatasolla, sanoisin että kukaan rationaalinen ei sitä tee ellei nimenomaisesti rakasta työntekoa.James Potkukelkka kirjoitti:^^ Jäsen B, olen juossut ja räksyttänyt perässäsi tuosta Viron mahdollisuudesta, mutta et ole kommentoinut mitenkään. Yritän vielä. Miksi ei iske?
http://www.workinestonia.com/
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Tässähän tämä ongelma on. Joku opiskelee alalle, josta pitää, mutta jolle ei ole töitä.exsu kirjoitti:Mä oon tästä eri mieltä. Ihminen joka pitää työstään/ on kiinnostunut omasta alastaan haluaa työpaikan, jossa voi toteuttaa itseään ja samalla hyödyntää sitä tutkintoa jonka tämä yhteiskunta on kivasti ilmaiseksi mahdollistanut. .Homeboy65 kirjoitti:500 päivää ansiosidonnaista on kyllä älytön systeemi. Ei paljon kannusta työntekoon.
Ei yhteiskunnan pitäisi kustantaa sitä, että joku haluaa toteuttaa itseään tutkimalla Mesopotamian äiti-tytär suhdetta. Toki itseään saa toteuttaa, mutta omalla ajallaan ja omilla rahoillaan.
No, tunnen tyypin joka lähti juuri Viroon 9 kk peukalonpyörittelyn jälkeen töihin. Kirosi palkkatason alimpaan helvettiin, mutta perusteli ratkaisua sillä on että on pakko päästä takaisin satulaan.James Potkukelkka kirjoitti:Kysehän on palkan ja kustannusten suhteesta.So Hard kirjoitti:Jos vaihtoehto on ansiosidonnainen Suomessa tai duuni Virossa Viron palkkatasolla, sanoisin että kukaan rationaalinen ei sitä tee ellei nimenomaisesti rakasta työntekoa.James Potkukelkka kirjoitti:^^ Jäsen B, olen juossut ja räksyttänyt perässäsi tuosta Viron mahdollisuudesta, mutta et ole kommentoinut mitenkään. Yritän vielä. Miksi ei iske?
http://www.workinestonia.com/
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Etkös sä itse ole ollut juuri pitkään työttömänä? Miksi et ole painanut duunia Mäkkärissä?Homeboy65 kirjoitti:Toiseksi voihan sitä vaikka painaa duunia Mäkkärissä ja s a m a l l a hakea sitä koulutustaan vastaavaa työtä. Tienata samalla.
Work like a captain, play like a pirate.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Minkä alan hommia tekee?So Hard kirjoitti:
No, tunnen tyypin joka lähti juuri Viroon 9 kk peukalonpyörittelyn jälkeen töihin. Kirosi palkkatason alimpaan helvettiin, mutta perusteli ratkaisua sillä on että on pakko päästä takaisin satulaan.
IT.James Potkukelkka kirjoitti:Minkä alan hommia tekee?So Hard kirjoitti:
No, tunnen tyypin joka lähti juuri Viroon 9 kk peukalonpyörittelyn jälkeen töihin. Kirosi palkkatason alimpaan helvettiin, mutta perusteli ratkaisua sillä on että on pakko päästä takaisin satulaan.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Nuo esimerkiksi tuo IT ala on hyvä esimerkki siitä, että koulutuksen oletettu varma työllistävyys ei olekaan ajan kanssa niin varma. Korkeakoulutuksessa on onneksi kiintiöinnit niin, että hämärimpiä humanistisia kokonaisuuksia opiskelevia ei oteta kovin montaa sisälle vuositasolla. Sitäpaitsi jos se Mesopotamian tutkija on ansiosidonnaisella se tarkoittaa sitä, että se on jossain kohtaa ollut työllistynyt ja saanut palkkaakin.James Potkukelkka kirjoitti: Tässähän tämä ongelma on. Joku opiskelee alalle, josta pitää, mutta jolle ei ole töitä.
Ei yhteiskunnan pitäisi kustantaa sitä, että joku haluaa toteuttaa itseään tutkimalla Mesopotamian äiti-tytär suhdetta. Toki itseään saa toteuttaa, mutta omalla ajallaan ja omilla rahoillaan.
Baby, we should hit the south of France
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Mun pointti olikin, että pitää vaihtaa alaa, jos oman alan töitä ei löydy. Jos IT-alalla ei ole töitä, pitää vaihtaa alaa.exsu kirjoitti:Nuo esimerkiksi tuo IT ala on hyvä esimerkki siitä, että koulutuksen oletettu varma työllistävyys ei olekaan ajan kanssa niin varma. Korkeakoulutuksessa on onneksi kiintiöinnit niin, että hämärimpiä humanistisia kokonaisuuksia opiskelevia ei oteta kovin montaa sisälle vuositasolla. Sitäpaitsi jos se Mesopotamian tutkija on ansiosidonnaisella se tarkoittaa sitä, että se on jossain kohtaa ollut työllistynyt ja saanut palkkaakin.James Potkukelkka kirjoitti: Tässähän tämä ongelma on. Joku opiskelee alalle, josta pitää, mutta jolle ei ole töitä.
Kyllähän noita taiteen maistereita ja medianomeja mun käsittääkseni edelleen koulutetaan pilvin pimein.
500 päivää ansiosidonnaista taitaa olla maailman pisimpiä, ellei pisin.
Ei silti liene yhteiskunnallisesti tarkoituksenmukaista, että porukka uudelleenkouluttautuu joka kuopassa toiselle alalle, vain aloilla joilla on ylitarjontaa jatkuvasti. Jos työttömyys on 10% luokkaa, kyllähän se meinaa ettei töitä ole useallakaan alalla jolla normaalisti olisi. Taloudellisen toimeliaisuuden määrään on yhden palkkatyöläisen kovin vaikea vaikuttaa.James Potkukelkka kirjoitti:Mun pointti olikin, että pitää vaihtaa alaa, jos oman alan töitä ei löydy. Jos IT-alalla ei ole töitä, pitää vaihtaa alaa.
Kyllähän noita taiteen maistereita ja medianomeja mun käsittääkseni edelleen koulutetaan pilvin pimein.
500 päivää ansiosidonnaista taitaa olla maailman pisimpiä, ellei pisin.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
^Toki pitää yrittää tunnistaa, onko oman alan työttömyys suhdanneluonteista vai rakenteellista.
Mutta jossain vaiheessa, jos töitä ei löydy, pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen.
Mutta jossain vaiheessa, jos töitä ei löydy, pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen.