En tunnista muita korkeampia voimia kuin vaimo. Vaimolla on kieltämättä merkittävä vaikutus alkoholinkäytön määrään.exsu kirjoitti:Ei ja on.Ne puhuu "korkeammasta voimasta", mutta sen saa itse määritellä, että mitä se itselle tarkoittaa.

En tunnista muita korkeampia voimia kuin vaimo. Vaimolla on kieltämättä merkittävä vaikutus alkoholinkäytön määrään.exsu kirjoitti:Ei ja on.Ne puhuu "korkeammasta voimasta", mutta sen saa itse määritellä, että mitä se itselle tarkoittaa.
Mun mielestä tämä on puolittain esillä tekstissä.So Hard kirjoitti:Tässä enemmänkin kuulostaa siltä, että tämä "sairaus" on ainoa syy miksi ollaan yhdessä. Ts. ei uskalleta elää omaa elämää siinä pelossa, että toisen elämä surkistuu.
exsu kirjoitti:Ei ja on.James Potkukelkka kirjoitti:Olen ehkä kysynyt aiemminkin, mutta onko kaikissa AA-ryhmissä uskonnollinen perusta?exsu kirjoitti:Onko Al-anon- toiminta tuttua?Ne puhuu "korkeammasta voimasta", mutta sen saa itse määritellä, että mitä se itselle tarkoittaa. Eli eivät käy raamattua tai koraania tai muutakaan pyhää kirjaa läpi, vaan se korkeampi voima (voi olla myös kohtalo tai karma tai mihin kukakin katsoo uskovansa) on mukana puheissa. Tietysti sitten eri ryhmien välillä on hyvin yksilölliset puhetavat, eli on varmasti olemassa hyvin vahvastikin julistuksellisia ryhmiä ja sitten niitä, joissa aihetta vain sivutaan.
Lisään vielä. Mulla on asiakkaita, jotka on aika vahvasti uskonnonvastaisia, ja joille noi voimista puhumiset on olleet aika iso haaste. Ovat yleensä tulkinneet sen "korkeamman voiman" esim. ryhmissä olevaksi ryhmähengeksi ja ryhmän voimaksi/tueksi.
Kun tässä kohta kuuluu tietysti katsoa asiaa zsykologisen värisilmän kautta, niin oletko ajatellut, miksi päädyt alkkissuhteisiin?Suvinen kirjoitti:En tiedä kuinka onnellinen voisin olla jos tietäisin olevani osasyy toisen alamäkeen.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mun mielestä tämä on puolittain esillä tekstissä.So Hard kirjoitti:Tässä enemmänkin kuulostaa siltä, että tämä "sairaus" on ainoa syy miksi ollaan yhdessä. Ts. ei uskalleta elää omaa elämää siinä pelossa, että toisen elämä surkistuu.
Mullahan on jo takana yksi alkkissuhde, se tosin oli väkivaltainen ja muutenkin kieroutunut. Siitä eroon pääseminen vaati kaikkien välien katkaisun. Lapsen kanssa välit olisi vähän pakko pitää. Jos lasta ei olisi voisi silmät sulkea paljon helpommin.
Sitä paitsi Jessehän muutti veden viiniksi ja heräsi kolme päivää myöhemmin jostain luolasta.Suvinen kirjoitti:Mieshän ei kuulu kirkkoon ja kävi AA:ssa sen pari vuotta, ei kauhean usein mutta kuitenkin. Ei kokenut jeesusjuttuja mitenkään ahdistaviksi.
Mutta kun et ole, et tulisi olemaan.Suvinen kirjoitti:En tiedä kuinka onnellinen voisin olla jos tietäisin olevani osasyy toisen alamäkeen.
Suvinen kirjoitti:Paradoksaalista kyllä, en ole koskaan seurustellut oman alani työntekijän kanssa. Mun suhteissani siis ravintolatyöntekijä on kallistellut kuppia keskimääräistä vähemmän!James Potkukelkka kirjoitti:^Ovatko eo. miehet olleet samalla alalla? Ravintolatyöntekijäthän kallistelevat kuppia keskimääräistä enemmän.
Tässä tulee vastaan myös se, että epäiletkö ettei korkki pysy kiinni edes lapsen takia? Koska epäilen että et vie lasta tapaamaan umpikännissä olevaa miestä.Suvinen kirjoitti:Lapsen kanssa välit olisi vähän pakko pitää. Jos lasta ei olisi voisi silmät sulkea paljon helpommin.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mun mielestä tämä on puolittain esillä tekstissä.So Hard kirjoitti:Tässä enemmänkin kuulostaa siltä, että tämä "sairaus" on ainoa syy miksi ollaan yhdessä. Ts. ei uskalleta elää omaa elämää siinä pelossa, että toisen elämä surkistuu.
Niin. Kuten tiedät, jos testin sensitiivisyyttä kasvatetaan, niin spesifisyys vähenee. Jos haluamme, että sossu esim 99%:n sensiitivisyydellä ottaisi pois lapset kaikilta vanhemmilta, joilta niin kuuluisi tehdä, se johtaisi siihen, että sossu ottaisi väistämättä pois lapset hyvin monelta silloinkin, kun niin ei pitäisi tapahtua.Kottarainen kirjoitti: Kyseisen keissin myötä oon todennut myös, ettei sossukaan pysty auttamaan lapsia, kun vanhemmat osaa heidän edessään hiukan skarpata. Ja mulkkuhan saat ilmeisesti olla lapsiasi kohtaan, jos et jää kiinni juomisesta tms. etkä vedä niitä pataan. Henkisestä väkivallasta viis, milläs sitä edes toteen näytät? Ja mitä sille tehtäis?
Oletko käyttänyt tässä mainostoimistoa apuna?James Potkukelkka kirjoitti:Minäkin sanon aina potilailleni, että eläkää terveellisesti ja välttäkää epäterveellisiä elämäntapoja!
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Oletko käyttänyt tässä mainostoimistoa apuna?James Potkukelkka kirjoitti:Minäkin sanon aina potilailleni, että eläkää terveellisesti ja välttäkää epäterveellisiä elämäntapoja!
James Potkukelkka kirjoitti:Kaikki ovat kyllä kiitelleet, että kerrankin lääkäri, jolta saa selvät ohjeet!
Mulla on sähköpostituslistoja erilaisiin tilanteisiin. Pistä heidän meiliosoitteensa, niin laitan heidät asiaankuuluvalle listalle.Kottarainen kirjoitti: Mitä jos annan sulle niiden vanhempien yhteystiedot, jotta voit sanoa heille et hoitakaa lastenne asiat kunnolla!
Just noin. Ja vielä pitää muistaa, että noita överitapauksia on aika vähän, eli päädyttäisiin helposti tilanteeseen, jossa yhtä oikein huostaan otettua kohtaan tehtäisiin useita virheellisiä huostaan ottoja.James Potkukelkka kirjoitti: Niin. Kuten tiedät, jos testin sensitiivisyyttä kasvatetaan, niin spesifisyys vähenee. Jos haluamme, että sossu esim 99%:n sensiitivisyydellä ottaisi pois lapset kaikilta vanhemmilta, joilta niin kuuluisi tehdä, se johtaisi siihen, että sossu ottaisi väistämättä pois lapset hyvin monelta silloinkin, kun niin ei pitäisi tapahtua.