Laihdutusprojekti

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Kreivitar

Viesti Kirjoittaja Kreivitar »

vadim kirjoitti:

Uskotko tosiaan, että sinun vartaloihanteesi ovat vain ja yksinomaan sinun? Tuntuu yllättävältä, että olisit välttynyt median välittämiltä kuvilta siinä määrin, että ihanteesi perustuisi siihen, mitä mieltä itse olet. Se ei ole ihan näin yksinkertaista.

Ja siis vielä, jos suhteesi omaan kehoon on hyvä, miksi haluat silti laihduttaa?

Suhteeni kehooni on hyvä, mutta ei se estä minua huoltamasta ja muuttamasta sitä. Minä en näe elämää muutenkaan "pötkönä", vaan monia asioita voi muokata, kehittää (kehittyä) ja muuttaa siirtää jne. Ei kaiken tarvitse aina olla samaa.

Se, mikä vaikuttaa lopulliseen ihateeseeni (onko esim. medialla vaikutusta tmv.) ei ole merkityksellistä (minulle), koska olen ihan tyytyväinen nyt(kin). Eli jos vaikuttaakin, niin en minä siitä kärsi (ja se on se pointti).
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Kreivitar kirjoitti:
hebuli kirjoitti: Tämä nyt on taas näitä "pukeudun kauniisti ja näyttävästi VAIN itseäni varten, en ketään muuta"-juttuja joihin minun on ollut aiemminkin vaikeuksia uskoa.
Se on oikeastaan sinun ongelmasi - mikäli kyseessä edes on ongelma. Minulle harmonia itseni kanssa on tärkeintä ja omien mahdollisten ihanteiden johdattamana elelen muutenkin - en toisten. Voi johtua siitä, että olen aika sinut itseni kanssa. :)
Ehkä ymmärrämme ylläolevan lauseen täysin eri tavalla. Jos joku väittää minulle että hän meikkaa, pukeutuu kauniisti tai laihduttaa ulkonäkösyistä "vain itsensä takia", otaksun hänen puhuvan epärehellisesti, koska ulkonäköasioissa on mielestäni AINA mukana hyväksynnän tai muun reaktion hakemista muilta kanssaihmisiltä. Sillä ei ole mitään tekemistä "itsensä tuntemisella".

Jos oletetaan että asuisit loppuelämäsi yksin autiolla saarella ilman että tapaisit enää ketään ihmistä, vieläkö tarkkailisit painoasi ja miettisit pitäisikö vielä laihduttaa pari kiloa jotta saisi masun, perän tai sääret hieman kiinteämmäksi? Silloin voisin uskoa että tekisit sitä VAIN itsesi takia ja itseäsi varten. Juu ja Aito_Johannan kanssa käytiin jo aiemmin semantiikkakeskustelu että onhan sekin edelleen "vain itsensä takia tälläytymistä" epäsuorasti, koska muiden hyväksyntä tuottaa itselleen mielihyvää.

Ei, en minäkään väitä että käyn kuntosalilla vain itseäni varten, vaikka osasyynä onkin myös terveyteni ylläpitäminen.
Viimeksi muokannut hebuli, 04.01.2006 14:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
T3000

Viesti Kirjoittaja T3000 »

Katsokaa tämä video loppuun.

http://www.7wolf.ru/flash_show.php?id=1 ... sh/neo.swf

Se antaa ihan uuden perspektiivin tälle keskustelulle.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Viesti Kirjoittaja cardic »

hebuli kirjoitti:
cardic kirjoitti:lihavuus on paljon hyvaksyttavampaa kuin laihuus, ainakin tuntuu silta.
Uskotko oikeasti noin? Minulla on edelleen kuva että (naisten) hoikkuutta ihannoidaan, ja lähes kaikki naiset pyrkivät tai vähintään toivoisivat olevansa nykyistä hoikempia. Syömishäiriöt ovat edelleen yleisiä. Lisäksi vielä yhteiskunnalliset keskustelut siitä kuinka ylipainoisilta pitäisi vaatia kompensaatiota suuremmille terveydenhoitokuluille jne., sekö ei ole syyllistämistä?

Mitä seuraavaksi? Pitkät ja lihaksikkaat miehet alkavat valittaa kokevansa jatkuvaa syrjintää ja halveksuntaa?
jospa vaikka lukisit koko tekstin ja YMMARTAISIT sen sisallon. ei sit tartte lainailla kontekstista irti olevia lauseita
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Kreivitar

Viesti Kirjoittaja Kreivitar »

hebuli kirjoitti:
Jos joku väittää minulle että hän meikkaa, pukeutuu kauniisti tai laihduttaa ulkonäkösyistä "vain itsensä takia", otaksun hänen puhuvan epärehellisesti, koska ulkonäköasioissa on mielestäni AINA mukana hyväksynnän tai muun reaktion hakemista muilta kanssaihmisiltä. Sillä ei ole mitään tekemistä "itsensä tuntemisella".

Jos oletetaan että asuisit loppuelämäsi yksin autiolla saarella ilman että tapaisit enää ketään ihmistä, vieläkö tarkkailisit painoasi ja miettisit pitäisikö vielä laihduttaa pari kiloa jotta saisi masun, perän tai sääret hieman kiinteämmäksi? Silloin voisin uskoa että tekisit sitä VAIN itsesi takia ja itseäsi varten. Juu ja Aito_Johannan kanssa käytiin jo aiemmin semantiikkakeskustelu että onhan sekin edelleen "vain itsensä takia tälläytymistä" epäsuorasti, koska muiden hyväksyntä tuottaa itselleen mielihyvää.

Ei, en minäkään väitä että käyn kuntosalilla vain itseäni varten, vaikka osasyynä onkin myös terveyteni ylläpitäminen.
Saivartelua. Minulle riittää, että olen itse tyytis. Onko se niin kauhea asia, että siitä pitää vääntää ja vääntää vääntää vääntää....

Joo, jos olisitkin autiolla saarella (joo, kun pääsiskin!) niin sitten sitä ja tätä ja blaa blaa. Miten vaikuttaa nykyiseen? Ei mitenkään. Mietin asiaa, jos tulee ajankohtaiseksi.

(En muuten ole väittänyt meikkaavani/pukeutuvani/laihduttavani/muokkaavani omaa kehoani tekeväni sitä ja tätä VAIN itseni takia jne. Lue se ihanne-kohta uudelleen, kiitos, ja muuten: elämme vain kerran: kannattaa miettiä KENEN IHANTEIDEN mukaan elää. Tämän jos sisäistää, voi ehkä ymmärtää ajatusmaailmaani sikäli kuin se ketään kiinnostaa. Pointtihan tässä nyt on vain mäkättää ja yrittää etsiä pers... Siis porsaanreikiä joka sanasta niin kuin täällä yleensäkin.)
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

cardic kirjoitti:jospa vaikka lukisit koko tekstin ja YMMARTAISIT sen sisallon. ei sit tartte lainailla kontekstista irti olevia lauseita
Okei, otetaas uusiksi:
cardic kirjoitti:tama minuakin on jo ihmetyttanyt kauan. miksi laihoille/hoikille 'saa' sanoa tyyliin 'soisit kunnolla etta saat lihaa luittes ymparille', mutta on kiellettya sanoa lihavalle 'soisit vahemman, niin nakisit varpaas'. tulee jotenkin semmoinen olo, et lihavuutta ihannoitaisiin... nojoo, ihannointi on turhan voimakas sana, mut kuiteski. lihavuus on paljon hyvaksyttavampaa kuin laihuus, ainakin tuntuu silta.
Uskotko oikeasti noin? Minulla on edelleen kuva että (naisten) hoikkuutta ihannoidaan, ja lähes kaikki naiset pyrkivät tai vähintään toivoisivat olevansa nykyistä hoikempia. Syömishäiriöt ovat edelleen yleisiä. Lisäksi vielä yhteiskunnalliset keskustelut siitä kuinka ylipainoisilta pitäisi vaatia kompensaatiota suuremmille terveydenhoitokuluille jne., sekö ei ole syyllistämistä?

No niin, nyt pistin koko lainauksesti jotta et pääse valittamaan että se olisi irroitettu kontekstista. Vai pitääkö seuraavaksi lainata koko aikaisempi käyty keskustelu?

Jos tarkoitit jotain muuta kuin mitä siihen kirjoitit, voit toki selittää mitä tarkoitit. Vaikka lainasin tekstisi kokonaisuudessaan, edelleen en ymmärrä näkemystäsi että lihavuutta muka pidettäisiin yleisesti hyväksyttävämpänä kuin laihuutta tai että lihavuutta "ihannoitaisiin" juuri ollenkaan, saati sitten että yhtä paljon kuin hoikkuutta/laihuutta. Ehkä sitten elämme ihan eri maailmoissa.
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Kreivitar kirjoitti:Pointtihan tässä nyt on vain mäkättää ja yrittää etsiä pers... Siis porsaanreikiä joka sanasta niin kuin täällä yleensäkin.)
Ei pidä hermostua jos päästää sammakoita suustaan. :wink: Omat henkilökohtaiset itseemme kohdistuvat ihanteemme määräytyvät mielestäni edelleen lähinnä ympäristömme (ihanteiden) mukaan. Saat olla eri mieltä.
Viimeksi muokannut hebuli, 04.01.2006 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T3000

Viesti Kirjoittaja T3000 »

hebuli kirjoitti:Jos tarkoitit jotain muuta kuin mitä siihen kirjoitit, voit toki selittää mitä tarkoitit. Vaikka lainasin tekstisi kokonaisuudessaan, edelleen en ymmärrä näkemystäsi että lihavuutta muka pidettäisiin yleisesti hyväksyttävämpänä kuin laihuutta tai että lihavuutta "ihannoitaisiin" juuri ollenkaan, saati sitten että yhtä paljon kuin hoikkuutta/laihuutta. Ehkä sitten elämme ihan eri maailmoissa.
Tiedät kuitenkin mihin ilmiöön c-dickkuli viittas. Ei saa sanoa että syö vähemmän, mutta saa sanoa että syö enemmän. Kaksinaismoralismia. Ei ilkeys tai epäkohteliaisuus ole yhtään sen enemmän hyväksyttävää, että sen motiivina on kateus tai katkeruus toisen hoikkuudesta. En ole koskaan kuullut kenenkään hoikan ja kauniin sanovan toiselle hoikalle ja kauniille, että söisit enemmän.

Omien tyttöystävien kohdalla olen huomannut, että jopa näiden omat ystävättäret (eturintamassa eräs 100+ kg keijukainen) katsovat aiheelliseksi huomautella painosta, pepun pienuudesta tai ulkonäöstä näennäisesti ystävälliseen mutta todellisuudessa vittumaiseen sävyyn. Jos vielä joskus näen ko. neidin, taidan sanoa suoraan että voisit syödä muuten vähemmän ja että sun perse on 4x neiti X:n pyllyn kokoinen. Katsotaan miten "ystävällisinä neuvoina" hän ottaa tällaiset kommentit.

Itseäni ei painosta huomauttele ole koskaan rassannut vaikka sitäkin toki tapahtuu, osaan onneksi antaa takaisin jos alkaa tuntua siltä.
Kreivitar

Viesti Kirjoittaja Kreivitar »

hebuli kirjoitti:
Kreivitar kirjoitti:Pointtihan tässä nyt on vain mäkättää ja yrittää etsiä pers... Siis porsaanreikiä joka sanasta niin kuin täällä yleensäkin.)
Ei pidä hermostua jos päästää sammakoita suustaan. :wink:
Ihme vääntöä joka asiasta: ihan sama mitä sanoo, niin ei - se ei voi olla totta, koska aina joku muu tietää paremmin, mitä ajattelet tai olet jne. Veikkaanpa, etten ole ainoa, jota tällainen kyllästyttää.

Minulla ei ole enää mitään annettavaa tähän keskusteluun, koska en jaksa puolustella omia arvojani sellaisille, joita ei edes kiinnosta yrittää ymmärtää, vaan etsiä vain niitä aukkoja kaikesta, mitä sanotaan. Ihme jengii.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Viesti Kirjoittaja cardic »

hebuli kirjoitti: en snaijaa...
eli et ymmartanyt vielakaan mita kirjoitin. siis tarkoitin, etta on sallittua 'haukkua' laihoja, mutta kiellettya motkottaa lihaville. tama saa aikaan tunteen, etta lihavuus on hyvaksyttavaa.

en ole vaittanyt lihavuutta ihannoitavan
en ole vaittanyt uskovani lihavuutta ihannoitavan
comprende?
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Kreivitar

Viesti Kirjoittaja Kreivitar »

hebuli kirjoitti: Saat olla eri mieltä.
Kiitos. Niin sinäkin - tämän kerran.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Mistä täällä puhutaan?
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

T3000 kirjoitti:Tiedät kuitenkin mihin ilmiöön c-dickkuli viittas. Ei saa sanoa että syö vähemmän, mutta saa sanoa että syö enemmän. Kaksinaismoralismia.
Kyllä ja ei. :wink: Riippuu myös siitä mistä ihmisryhmästä puhutaan. Haukuttiinko hoikkia tyttöjä koulussa hoikkuudestaan? Enemmän kuin lihavia tyttöjä lihavuudestaan?

Ei hoikkia toki saisi haukkua, mutta en välty ajattelemasta sen olevan loukkaamisasteikolla paljon alempana kuin lihavan haukkuminen, koska hoikkuutta kuitenkin edelleen kadehditaan, joten haukkujat voi helposti maalata kateellisiksi, toisin kuin lihavien haukkujia. Ehkä vähän samantapainen ilmiö kuin jos hyvin säilynyttä kaunista naista haukuttaisiin plastiikkakirurgin luomukseksi (vaikka ei olisikaan), tai jos uhkeaa naista haukuttaisiin silikoni-implanttien hankinnasta. Tai kauniisti pukeutuva nainen on huora tai hyvin pukeutuva mies homo vaaleassa ihonmyötäisessä paidassaan. Suomi on kateellisten sarvikuonojen maa joten voihan nuo olla yleisiäkin haukkumisenkohteita nykyisin, mutta niihin pystyy vastaamaan helposti "Vituttaako? Oletko kateellinen?".
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Viesti Kirjoittaja sipsi »

:off: En oo ylpeä tästä, mut mä oon kerran sanonu yhdelle huonostikäyttäytyvälle pissikselle, että "kyllä muakin vituttais, jos oisin läski". Tosin sit meinasinkin joutua suuremman luokan tappeluun, joten ehkä ois kannattanu harkita kyseistä kommenttia parisen kertaa. Frendejäni puolustan silti aina. (Vaikka meninkin "vähän" lapsellisuuden puolelle..:)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
T3000

Viesti Kirjoittaja T3000 »

hebuli kirjoitti:
T3000 kirjoitti:Tiedät kuitenkin mihin ilmiöön c-dickkuli viittas. Ei saa sanoa että syö vähemmän, mutta saa sanoa että syö enemmän. Kaksinaismoralismia.
Kyllä ja ei. :wink: Riippuu myös siitä mistä ihmisryhmästä puhutaan. Haukuttiinko hoikkia tyttöjä koulussa hoikkuudestaan? Enemmän kuin lihavia tyttöjä lihavuudestaan?
No riippuu mistä riippuu, mutta hyväksyttävämpää jos roikkuu? Kyllä meillä oli koulussa balettitanssijakaksoset jotka saivat kuulla olevansa "luukaloja" tai "lautoja" kaiken aikaa. Kumma kyllä molemmat lopettivat harrastuksensa, ja poikien suosion tavoittelussa heistä tuli sitten normaaleja, terveitä tupakkaa polttavia viinasieniä. Sen sijaan en muista yhtään kiusattua läskiä tyttöä.

En myöskään lähtisi aikuisten ihmisten standardeja asettelemaan peruskouluikäisten käytösstandardien mukaan. Aikuisen pitäisi osata käytöstavat. Lapset ovat ilkeitä paskiaisia ihan luonnostaan, mutta jotkut kasvavat siitä ulos kun alkavat ymmärtää tekojensa seurauksia. Siihen asti kaikki erilaiset tai heikommat ovat vain vallankäytön kohteita ja yksi vallankäytön muodoistahan on iva. Aiheeksi käy painon lisäksi vaikka lääkitys, vamma, ihonväri, hammasraudat, puhevika tai koulumenestys.
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Kreivitar kirjoitti:Ihme jengii.
Ihme marttyyri. Mutta minähän olinkin se joka ei vielä tunne itseään?
Kreivitar

Viesti Kirjoittaja Kreivitar »

hebuli kirjoitti:
Kreivitar kirjoitti:Ihme jengii.
Ihme marttyyri. Mutta minähän olinkin se joka ei vielä tunne itseään?
Hei älä jaksa tota marttyyrijuttua. Ja tuota kysymystäsi en ymmärrä: vain sinä itse osaat siihen vastata. Näin minä uskon, usko pois vaan.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Vadim »

cardic kirjoitti:siis tarkoitin, etta on sallittua 'haukkua' laihoja, mutta kiellettya motkottaa lihaville. tama saa aikaan tunteen, etta lihavuus on hyvaksyttavaa.
Tämä tietysti johtuu siitä, että useimmat haluaisivat olla laihoja eivätkä lihavia. Lihavan haukkuminen lihavuudesta tarkoittaisi lyödyn lyömistä, mikä olisi epäreilua; toisaalta laihaa sopii arvostella, koska hänen arvellaan olevan tältä osin vahva. (Tämä muistuttaa minua jossain määrin nietzscheläisestä tasa-arvon kritiikistä.)

Edellä sanottu ei tietenkään tarkoita, että lihavuus olisi hyväksyttävää, vaan pikemminkin päinvastoin. Koska lihavuus ei ole hyväksyttävää, sitä ei saa arvostella; tilanne olisi tietenkin päinvastainen jos siitä tulisi hyväksyttävää.
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

T3000 kirjoitti:No riippuu mistä riippuu, mutta hyväksyttävämpää jos roikkuu? Kyllä meillä oli koulussa balettitanssijakaksoset jotka saivat kuulla olevansa "luukaloja" tai "lautoja" kaiken aikaa. ... Sen sijaan en muista yhtään kiusattua läskiä tyttöä.

Okei, ja minulla on vastakkaisia muistikuvia omilta kouluajoiltani.
En myöskään lähtisi aikuisten ihmisten standardeja asettelemaan peruskouluikäisten käytösstandardien mukaan. Aikuisen pitäisi osata käytöstavat.
Joo, olen sanonut moneen kertaan ettei laihojakaan saa haukkua, se ei ole yhtään kivaa. Ei se kuitenkaan muuta sitä että varsinkin naisten kohdalla hoikkuus on lihavuutta tavoitellumpaa ja ihaillumpaa, mikä osaltaan syö pontta niiltä kateellisten haukkumisilta ja panetteluilta. Vadim kiteytti mielko hyvin tuossa aiemmassa vastauksessaan.

Sen myönnän että miesten kohdalla tilanne ei ole täysin sama kuin naisten kohdalla, mutta kyllä miehissäkin laihoja miehiä tunnutaan preferoivan selvästi ylipainoisiin nähden. Yhteiskunnassa miehillä vallitsevat ulkonäköihanteet ovat hieman erilaisia kuin naisille asetetut.
Viimeksi muokannut hebuli, 04.01.2006 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lilo

Viesti Kirjoittaja Lilo »

T3000 kirjoitti: Sen sijaan en muista yhtään kiusattua läskiä tyttöä.
Olikohan meidän koulumme sitten tässäkin asiassa viehättävä poikkeus? Kyllä meidän luokalla saivat hieman pyöreämmät (yhtään aidosti lihavaa en muista) tytöt varsin ilkeitä huutoja peräänsä. Kaksi tällaista tyttöä luokaltani on ollut pahasti syömishäiriöisiä jo pitkään.

Toisaalta, omalla luokkatasollani niitä syömishäiriöisiä oli kyllä koko joukko. En enää edes jaksa muistaa moniko on ollut sairaalahoidossa...
T3000

Viesti Kirjoittaja T3000 »

Lilo kirjoitti:Olikohan meidän koulumme sitten tässäkin asiassa viehättävä poikkeus? Kyllä meidän luokalla saivat hieman pyöreämmät (yhtään aidosti lihavaa en muista) tytöt varsin ilkeitä huutoja peräänsä. Kaksi tällaista tyttöä luokaltani on ollut pahasti syömishäiriöisiä jo pitkään.

Toisaalta, omalla luokkatasollani niitä syömishäiriöisiä oli kyllä koko joukko. En enää edes jaksa muistaa moniko on ollut sairaalahoidossa...
En tiedä. Jos on vesipäistä sakkia niin mikä tahansa erilaisuuden merkki riittää. Veikkaisin että jos samalla luokalla on ollut isompikin joukko syömishäiriöisiä, niin sakin vesipäisyysaste on ollut tavallista korkeampi.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Vadim »

hebuli kirjoitti:
T3000 kirjoitti:No riippuu mistä riippuu, mutta hyväksyttävämpää jos roikkuu? Kyllä meillä oli koulussa balettitanssijakaksoset jotka saivat kuulla olevansa "luukaloja" tai "lautoja" kaiken aikaa. ... Sen sijaan en muista yhtään kiusattua läskiä tyttöä.

Okei, ja minulla on vastakkaisia muistikuvia omilta kouluajoiltani.
Tyypillisesti puberteetti-ikäisillä on tapana keksiä kaikenlaista ilkeää kanssasiskoistaan ja -veljistään, ja jos mitään sormella osoitettavaa ei löydetä, niin sitten käytetään mielikuvitusta. Liian laiha, liian lihava, liian fiksu ja liian tyhmä saavat huutia varmaan helpommin, mutta kyllä keskiarvotahvokin saa yleensä osansa. Kaikista löytyy lukuisia esimerkkejä.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Toisaalta, en ole ihan varma, voiko syömishäiriötä pistää ihan kokonaan ympäristön piikkiin. Useimmille huudellaan mitä sattuu ilman, että heistä tulee syömishäiriöisiä.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nexie »

Lilo kirjoitti: Toisaalta, omalla luokkatasollani niitä syömishäiriöisiä oli kyllä koko joukko. En enää edes jaksa muistaa moniko on ollut sairaalahoidossa...
Mä väittäisin (esimerkkitapaukset tietäen), että asiassa on enemmänkin ollut kyse yleisemmästä kiltin tytön syndrooman ilmentymästä ja toisaalta jonkinlaisessa itsensä piiskaamisen joukkohysteriasta; syömishäiriöt kun tuppasivat järjestäen kerääntymään tiettyyn kaveriporukkaan kuuluville. Surullista.
Don't Panic!
T3000

Viesti Kirjoittaja T3000 »

vadim kirjoitti:Toisaalta, en ole ihan varma, voiko syömishäiriötä pistää ihan kokonaan ympäristön piikkiin. Useimmille huudellaan mitä sattuu ilman, että heistä tulee syömishäiriöisiä.
Ja monet syömishäiriöisistä ovat valmiiksi hoikkia, otetaan vaan vääriä ihanteita ja minäkuvakin on kiero.
Vastaa Viestiin