Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hassu juttu muuten, että elco, joka tunnetusti on sitä mieltä, että yhteiskunnan menoja pitää karsia ja Vagis (joka muistaakseni on samaa mieltä) vastustavat (?) sitä, että tietoisen erittäin suuren riskin ottavat vaadittaisiin maksamaan kulunsa itse.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:No karkeasti voi sanoa, että jos ei ole vakuutukset kunnossa tai muuten riittävästi maksuvalmiutta, niin potilasta ei hoideta, joka puolestaan on lähinnä itsensä vaarantaneen henkilökohtainen ongelma. Huolesi on siis turha. Voit taas hengittää rennosti :paijaa:
185 000 eurolla saa kyllä ambulanssilennon Suomeen, mutta se ei maksa pitkäaikaishoidon kustannuksia.
Luitko sä mun viestiä? Jos sitä pitkäaikaishoitoa haluaa enemmän kuin kisajärjestäjän vakuutus korvaa, niin sitä varten pitää olla erillinen vakuutus, maksaa itse tarpeen mukaan, saada hoito jonkun vapaaehtoisen maksamana tai olla ilman pitkäaikaishoitoa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

En muista vastustaneeni riittävää vakuutusturvaa. Muistuttaisin tässä, että avauspositiosi oli kieltäminen ihmisten suojelemiseksi itseltään eikä kattava vakuutusturva.

Jos aletaan sulkemaan ihmisiä harrastusten pohjalta tämän sinänsä vastustettavan hyvinvointivaltion suojaverkon ulkopuolelle niin ehdotan köyhille ja/tai lihaville preemioita regressiivisen verotuksen muodossa, koska ne tunnetusti ovat sairaampia kuin hoikat ja rikkaat.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti:Eihän Jameksella ollut mitään kuolemista vastaan, oli vain huolissaan vakavasti loukkaantuvien hoitokuluista.
Kuolema ei ole mikään tekosyy. Kisaajilta pitää vaatia myös henkivakuutus menetettyjen verotulojen turvaksi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:No karkeasti voi sanoa, että jos ei ole vakuutukset kunnossa tai muuten riittävästi maksuvalmiutta, niin potilasta ei hoideta, joka puolestaan on lähinnä itsensä vaarantaneen henkilökohtainen ongelma. Huolesi on siis turha. Voit taas hengittää rennosti :paijaa:
185 000 eurolla saa kyllä ambulanssilennon Suomeen, mutta se ei maksa pitkäaikaishoidon kustannuksia.
Luitko sä mun viestiä? Jos sitä pitkäaikaishoitoa haluaa enemmän kuin kisajärjestäjän vakuutus korvaa, niin sitä varten pitää olla erillinen vakuutus, maksaa itse tarpeen mukaan, saada hoito jonkun vapaaehtoisen maksamana tai olla ilman pitkäaikaishoitoa.
Ei Suomessa ainakaan. Ei Suomessa eikä ainakaan muissa pohjoismaissa (ja tuskinpa Euroopassa missään) jätetä neliraajahalvaantunutta kuolemaan nälkään tai hengityshalvaantuneelta sammuteta hengityskonetta sen takia, että vakuutus ei korvaa kustannuksia.

Kyllä Suomessa tarvittaessa haetaan suoraan lentokentältä pitkäaikaishoitoon, oli vakuutus tai ei.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti:Jos aletaan sulkemaan ihmisiä harrastusten pohjalta tämän sinänsä vastustettavan hyvinvointivaltion suojaverkon ulkopuolelle niin ehdotan köyhille ja/tai lihaville preemioita regressiivisen verotuksen muodossa, koska ne tunnetusti ovat sairaampia kuin hoikat ja rikkaat.
Läskeille tuota on jo väläytelty. Tupakoitsijat ja alkon lipitäjät jo veroa maksavatkin.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

sivustahuutaja kirjoitti: Kuolema ei ole mikään tekosyy. Kisaajilta pitää vaatia myös henkivakuutus menetettyjen verotulojen turvaksi.
Hetken harkittuani en oikein näe muuta vaihtoehtoa kun toteuttaa Suomessa jonkinmoinen maaorjuus. Perustelu on se, että koska köyhät eivät ikinä pysty maksamaan kulujaan yhteiskunnalle takaisin niin orjuus lienee ainoa asianmukainen ratkaisu, että saadaan edes jotain takas. Kaivakoon paljain käsin vaikka kanavia järvien väliin tjsp.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti: Muistuttaisin tässä, että avauspositiosi oli kieltäminen ihmisten suojelemiseksi itseltään eikä kattava vakuutusturva.
Joo. Tämä oli alkupohdinta, jonka suhteen olen edelleen epävarma kannastani.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti: 185 000 eurolla saa kyllä ambulanssilennon Suomeen, mutta se ei maksa pitkäaikaishoidon kustannuksia.
Luitko sä mun viestiä? Jos sitä pitkäaikaishoitoa haluaa enemmän kuin kisajärjestäjän vakuutus korvaa, niin sitä varten pitää olla erillinen vakuutus, maksaa itse tarpeen mukaan, saada hoito jonkun vapaaehtoisen maksamana tai olla ilman pitkäaikaishoitoa.
Ei Suomessa ainakaan.
Puhutaanko me sittenkin Suomesta? Joo, Suomessa ei jää ilman hoitoa, koska valtio on vakuuttanut kaikki kansalaiset. No, koska terminologia on sulle tärkeää, niin kysynkin millä nimellä sä haluat Suomen terveydenhoitojärjestelmän kustannusrakennetta nimittää? Minun mielestäni kyseessä on vakuutus, koska se toimii kuin vakuutus, mutta sille saattaa olla joku ihan virallinenkin nimi jonka joku sivistyneempi tietää.

Kuitenkin eduskunta on kaikessa viisaudessaan säätänyt, että kaikkien kansalaisten pitää olla yhdenvertaisessa asemassa terveydenhoidon piirissä. Sitä varten on päätetty, että kaikille pakollinen maksu kerätään tulojen perusteella, eikä riskiluokituksen perusteella, kuten perinteiset vakuutusyhtiöt tekee, jotta kaikkien hoito saadaan turvattua. Jokainen Suomalainen maksaa terveydenhoidosta vuosittain sen verran kun maksettavaa on säädetty riippumatta siitä minkä verran järjestelmää kuormittaa. Ainoat erot normaaliin vakuutukseen on se miten maksuosuus määräytyy ja se että maksu peritään verojen yhteydessä.

Vaatimuksesi, että esim. TT kisoihin asallistuvien pitäisi maksaa itse hoitokulunsa on siis siksi absurdi, että niinhän ne jokatapauksessa joutuvat tekemään, jos mielivät hoitoa saada. Maksutavat vain vaihtelevat kunkin maan terveydenhoitojärjestelmien mukaan.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Muuten ok, mutta Suomen systeemi ei ole vakuutus, koska hoidon saa, vaikka ei maksaisikaan. Vakuutuskorvauksen saaminen taas edellyttää vakuutusmaksun maksamista.

Vaikka sut Suomessa olisi tuomittu törkeästi veropetoksesta siten, että olisit tienannut 100 miljoonaa ja ulosotossa ollut varaton, saat silti hoidon kuten muutkin. Vaikka lain mukaiset vakuutusmaksut olisivatkin maksamatta.

Mutta eo. menee ehkä ohi aiheesta.

Pystyn kyllä näkemään pointtisi, eli sen mukaan kaikki suomalaiset on jo vakuutettu.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:^Muuten ok, mutta Suomen systeemi ei ole vakuutus, koska hoidon saa, vaikka ei maksaisikaan. Vakuutuskorvauksen saaminen taas edellyttää vakuutusmaksun maksamista.
Mä niin arvasin tän ja siksi kysyinkin millä nimellä haluat sitä kutsuttavan. Kelpaisko joku sosiaaliperusteinen valtiollinen vakuutus tai vakuutuksen kaltainen vakuutusinstrumentti? Nimityksellä ei ole mulle mitään merkitystä, mutta mulla vaan ei ole vakuutusta kuvaavampaa termiä tiedossa.

Mä voin kyllä lohduttaa sua sen verran, että vaarallisia lajeja harrastavat yleensä pitävät lisävakuutuksia, koska haluavat nopeampaa ja laajenpaa palvelua kuin normaali terveyskeskus tarjoaa. Mullakin on varsin kattava vapaa-ajan-, matka- ja henkivakuutusten kattaus.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Lisäsinkin jo edelliseen viestiini virkkeen.

Tajuan pointtisi ja en ehkä ole eri mieltä.

Oli avartava keskustelu.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:^Lisäsinkin jo edelliseen viestiini virkkeen.
:sir:

Huomasin kun olin viestin kirjoittanut ja lähettänyt.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mun hoodeilta! Tosin kartalle Heinäpää on sijoitettu ihan päin helvettiä...
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

5 lasta kaikki ilmeisesti tapettu synnytyksen jälkeen.. Erittäin todennäköisesti usealta eri raskauskerralta, koska viitosiahan ei juuri synny.

Aikamoinen juttu. Voisi sanoa vaihtoehtoiseksi elämäntyyliksi.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:^Muuten ok, mutta Suomen systeemi ei ole vakuutus, koska hoidon saa, vaikka ei maksaisikaan. Vakuutuskorvauksen saaminen taas edellyttää vakuutusmaksun maksamista.
Mun piti lähteä vähän googlaamaan tätä terminologiaa kun jäi vaivaamaan. Onneksi aina luotettava (koska ihmiset uskovat mitä tahansa ilmeistä roskaa jos se vain tukee heidän aiempia ennakkoluulojaan :wink: ) wikipedia auttaa:

Vakuutuksia käsittelevän artikkelin sosiaalivakuutusten luokasta löytyy sairausvakuutus, jonka määritelmässä sanotaan:

"Useimmissa maailman maissa sairausvakuutusjärjestelmä on lakisääteinen ja valtion kansalaisilleen verotuloja vastaan tarjoama, mutta voi perustua myös yksityisten vakuutusyhtiöiden ja vapaaehtoisten vakuutusten käyttöön..."

Ja vielä edeltävään keskusteluun liittyen esittämääni pointtia tukeva lainaus Suomalaista järjestelmää käsittelevästä kappaleesta:

"Kaikki Suomessa asuvat ihmiset kansalaisuudesta riippumatta, on vakuutettu syntymästään lähtien sairauden, raskauden ja synnytyksen varalta."
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

aasi kirjoitti:
Mun hoodeilta! Tosin kartalle Heinäpää on sijoitettu ihan päin helvettiä...
Olivatko sun sutaisemia?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti:"Kaikki Suomessa asuvat ihmiset kansalaisuudesta riippumatta, on vakuutettu syntymästään lähtien sairauden, raskauden ja synnytyksen varalta."
Sairausvakuutus on vähän hassu vakuutus kun siinä maksun määrä ei korreloi saamapuolen kanssa. Eläke ja työttömyysvakuutuksissa saa enemmän, jos maksaa enemmän.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

"Naapuri ei olisi uskonut, että nainen pystyisi surmaamaan lapsensa"

Jopas jotain.

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/na ... en/666373/
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

sivustahuutaja kirjoitti: Olivatko sun sutaisemia?
En ole ikinä käynyt Oulussa, mutteivät ne kai nyt missään merinorsutyyppisissä haaremiyhteiskunnissa siellä sentään elä? Vai elävätkö?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Eikö olisi paljon loogisempaa vaatia sääntömuutosta kisaan että neliraajahalvaantuneet pitää ampua. Tai liian hitaat.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jos Oulun lapsipakkaajan fb sivut kiinnostavat, niin linkki niihin löytyy esim. murobbs:n aihetta käsittelevästä ketjusta. Profiili on julkinen ja auki edelleen. Fb profiili on täysin tavallinen uusioperheen mamma. Tai noh, mustasta silmästä on puhetta parissakin päivityksessä. Mutta se ei nyt liittyne itse asiaan.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Onko tässä kyse on nyt ns. virallisesta sarjamurhaajasta eli sellaisesta, joka tappaa vähintään kolme ja kaikki samalla tavalla erotuksena massamurhaajasta, joka tappaa muttei aina samalla tavalla ja tekee kaiken kerralla tjsp.?
Paras päivä ikinä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Riemumieli kirjoitti:Onko tässä kyse on nyt ns. virallisesta sarjamurhaajasta eli sellaisesta, joka tappaa vähintään kolme ja kaikki samalla tavalla erotuksena massamurhaajasta, joka tappaa muttei aina samalla tavalla?
Varmaan mikään ei ole virallista ennen kuin patologi on antanut lausuntonsa siitä, ovatko lapset syntyneet elävinä ja oikeus kopauttanut nuijalla. Tietysti mielentilatutkimuskin tehdään.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Vastaa Viestiin