Edelleen, muistaen sekä ulkonäkökeskustelun että ne käsien toiminnan rajoittajat, suostun.Kottarainen kirjoitti:Viihdytät minua.exPertti kirjoitti:Mitä helvettiä minä oikein teen tällä palstalla?

Edelleen, muistaen sekä ulkonäkökeskustelun että ne käsien toiminnan rajoittajat, suostun.Kottarainen kirjoitti:Viihdytät minua.exPertti kirjoitti:Mitä helvettiä minä oikein teen tällä palstalla?
Mutta sinähän olet poikkeava nainen, eli et tykkää pillusi nuolemisesta?Suvinen kirjoitti:Kokemuksesta voin sanoa että ei auta iskiakseen.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Vain hermokeskuksien eli klitoristen osalta.Suvinen kirjoitti:Kellään kokemuksia hermoratahieronnasta?
Mulla shiatsu auttoi vastaavan tyyppiseen, ei se sattuisi sitä tarjoamaan?Suvinen kirjoitti:Kokemuksesta voin sanoa että ei auta iskiakseen.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Vain hermokeskuksien eli klitoristen osalta.Suvinen kirjoitti:Kellään kokemuksia hermoratahieronnasta?
Onko asia taas tapetilla vai oletko vaan valmis kaikkeen?Suvinen kirjoitti:Laskeskelen tässä miten pärjättäisiin muksun kanssa kahdestaan asuen
Voi ja ei. Osapuolet voivat tietysti keskenään toimia päivän tilanteen mukaan miten vain, mutta lapsen puolesta ei voi sopia siitä ettei oikeutta elatukseen olisi tulevaisuudessa. Lainvoimainen sopimus onkin siksi vain tuomioistuimen tai sosiaaliviranomaisten vahvistamana.Suvinen kirjoitti:Voiko sopia ilman mitään välikäsiä elatusmaksuista, tai lähinnä niiden maksamattomuudesta?
Siis jäbä tekee pitkää päivää ja ei oo rahaa maksaa elatustukia? Nyt veti kyllä sanattomaksi.Suvinen kirjoitti:Luulen että työ- ja opiskelukuvioiden takia lapsi olisi lähinnä siellä missä se olisi arjen kannalta kätevintä. Kyllähän mies haluaisi lapsen varmaan itselleen mutta on jo sanonut ettei usko että pärjäisi. Lisäksi miehen työpäivät ovat pitkiä, samoin välimatkat, eli lapsi olisi kuitenkin arkipäivät hoidossa tuommoiset kymmenisen tuntia. Itse taas työskentelen enimmäkseen viikonloppuisin ja opiskelen vähän milloin huvittaa, joten järkevämpääkin olisi jakaa muksun hoito suurin piirtein sen mukaan kumpi vaan ehtii olemaan lapsen kanssa. Tästä ollaan aika lailla samaa mieltä.
Faktahan on että ero tulee kyllä, auki on vain ajankohta ja se voi olla mitä vaan kahden kuukauden ja kymmenen vuoden välillä. Pohjustelen tässä.
Älä nyt vaan sano, että toisella ei ole varaa kun makselee pois isoa asuntolainaa? Vai mitä muuta ne jättilainat voi olla?Suvinen kirjoitti:Ja tuolla on jättilainat, mulla ei ainuttakaan.
Elari ei ole rahan ottamista itselle vaan lapsen elatukseen. Musta on aika hassua ajatella, että sä et vaadi elaria mieheltä siksi, että hän maksaa itselleen ylisuurta asuntoa ja toisaalta sitten lasket itsesi ja lapsen elintasoa, esim. asumalla kovin niukasti. Lapsen elatustarve myös kasvaa iän myötä, eli vaikka nyt pystyisit pihistämään, niin teiniä ei enää samalla rahalla elätetä. Se on ihan reilua että lapsen menot menevät tulojen ja huolenpidon suhteessa. Esim. sellaisessa tilanteessa jossa muksu on 50/50 vanhemmilla, elareita ei yleensä juuri tarvita kun lapsen menot menevät muutenkin aika lailal tasan.Suvinen kirjoitti:En siis ole ostamassa itseäni ulos huonon omatunnon takia, musta vaan on jotenkin moraalisesti väärin ottaa _itselleni_ rahaa eron sattuessa vain siksi että meillä on yhteinen lapsi. Toki raha on tarkoitettu lapsen elämiseen, mutta jos elareita tulisi esim. 400 euroa katsoisin siinä tapauksessa että lapsen elämiseen pitäisi kulua 800 euroa kuussa, onhan mullakin siis velvollisuus kustantaa puolet. Ainakaan vielä en ihan äkkiä keksi mihin saisin upotettua tuollaisen summan rahaa kuussa pelkästään muksun tarpeisiin, jos nyt en mitään ylikallista harrastusta keksi.
Just noin. Ne näkyvät lapsen kulut ovat kuitenkin pohjimmiltaan aika pienet: vaatteet, ruoka, tms.So Hard kirjoitti:Elari ei ole rahan ottamista itselle vaan lapsen elatukseen. Musta on aika hassua ajatella, että sä et vaadi elaria mieheltä siksi, että hän maksaa itselleen ylisuurta asuntoa ja toisaalta sitten lasket itsesi ja lapsen elintasoa, esim. asumalla kovin niukasti.
Kävi sama mielessä.James Potkukelkka kirjoitti:^Kannattaako sun erota noin kiltistä miehestä..