Kas, vastasit siihen mun alkuperäiseen kysymykseen. Kyllähän nuo ihan valideja perusteluja oli. Vallankin jos tosiaan ei ole valmis tuota 2-3 hunttia minimissään sijoittamaan. Halvoista täysautomaateista pysyisin kuitenkin erossa. Tai no, en hankkisi kallistakaan vaikka olisi varaa, koska niissä jäisi se baristan leikkiminen pois.exPertti kirjoitti:Tietty samalla vaivallahan ottaisi jo muuten samantyylisen joka jauhaisi pavuista kahvin... sellaiset vaan tapaavat olla 2-3 hunttia minimissään. Moisen rahan laitto kahvin tekoon tuo mieleen monty pythonin jakson jossa hyttysiä jahdattiin panssarivaunulla,
Mitä tulee tuohon rahamäärään, niin cappuccinot ja latet taitaa monissa paikoissa olla nykyään 4 euron seutuvilla. Kerta viikkoon tahdilla parisataa menee jo vuodessa, joten jos oma laitteisto vähentää kahvilakäyntejä, niin se maksaa itsensä aikanaan takaisin.
Halpoja myllyjä kannattaa varoa. Harmittaa tuo oma (joku 60€) tekele ja paha myllykuume taas päällä, kun tuolla ei vaan saa tarpeeksi hienoa jauhatusta. Olen ollut ymmärtävinäni, että hyvä mylly + halpa espressokeitin olisi parempi vaihtoehto kuin hyvä keitin+huono mylly. Mulla nyt molemmat on edullisesta päästä. Keitin ei ihan halvin mahdollinen vaihtoehto, mutta yhteensä vähän yli 300€ joskus 8v sitten.