Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Toi on kyllä paha. Suomalaisten keskustelupalstojen viestimäärät tippuvat useita kymmeniä prosentteja, sitä myötä mainostulot kaikkoavat ja finternet joudutaan sulkemaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:^ Toi on kyllä paha. Suomalaisten keskustelupalstojen viestimäärät tippuvat useita kymmeniä prosentteja, sitä myötä mainostulot kaikkoavat ja finternet joudutaan sulkemaan.
Eipä sekään haittaa, koska:

Kuva
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

http://www.ksml.fi/erikoissivut/ihana-e ... ma/1763497
Ei ole olemassa mitään kovan tason hoitotuloksia alkoholin merkittävistä terveyshyödyistä, enkä usko, että sellaisia tuleekaan.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Strandberghan (hauskasti keskustelujamme sivuten) on käyttänyt myös vertausta "Jos joka paikassa olisi viidenkympin nopeusrajoitus, liikennekuolemia olisi nykyistä vähemmän. Yhteiskunta kuitenkin haluaa liikkua nopeammin".

Tulkitsen tämän niin, että mies on tiukkapipo. Ja kitinäkeskustelija-ainesta.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

exsu kirjoitti:http://www.ksml.fi/erikoissivut/ihana-e ... ma/1763497
Ei ole olemassa mitään kovan tason hoitotuloksia alkoholin merkittävistä terveyshyödyistä, enkä usko, että sellaisia tuleekaan.
Mä en siltikään luovu tän "faktan" käyttämisestä! Vastaavalla mä oikeutan suklaankin syömisen siinä missä sen satunnaisen punkunkin... :D
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Expertistä tulisi hyvä fundamentalisti. Harvoin aikuisella muutakin koulutusta kuin peruskoulun hankkineella ihmisellä on yhtä vahva usko siihen, että oma, hyvin suppea kokemusmaailma on yleistettävissä kaikkeen, toisin kuin ilmeisesti mikään tutkimus, tilasto tai muukaan yleisemmin faktana pidetty.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Expertistä tulisi hyvä fundamentalisti. Harvoin aikuisella muutakin koulutusta kuin peruskoulun hankkineella ihmisellä on yhtä vahva usko siihen, että oma, hyvin suppea kokemusmaailma on yleistettävissä kaikkeen, toisin kuin ilmeisesti mikään tutkimus, tilasto tai muukaan yleisemmin faktana pidetty.
Kunhan kalisuttelen ketjujasi. Kaikki alkoholin ympärillä pyörivät keskustelut tuntuvat sujuvan sinulla niin mollivoittoisesti, että (jos oikein muistan) on jotakin negatiivisia kokemuksia aiheesta. Lapsuus tms?

Ja miten niin tulisi? :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

saira kirjoitti:Mä en siltikään luovu tän "faktan" käyttämisestä! Vastaavalla mä oikeutan suklaankin syömisen siinä missä sen satunnaisen punkunkin... :D
Ala pertiksi, voit foliohattuilla tämänkin salajuoneksi jolla tähdätään johonkin kepulaisen maailmanjärjestyksen kumoamiseen, esim. kieltämällä ensin punaviini ja sitten lopulta pert... kalapuikkoviiksimiehen perjantaipullo, koska isoveli valvoo ja gps.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti:Kaikki alkoholin ympärillä pyörivät keskustelut tuntuvat sujuvan sinulla niin mollivoittoisesti, että (jos oikein muistan) on jotakin negatiivisia kokemuksia aiheesta. Lapsuus tms?
Ei mulla ole mitään henkilökohtaisuuksia tähän, pl. työ, mutta ei sekään ole mikään tunneperäisiä rekatioita aiheuttava yhteys. Mä olen ihan aidosti todella ymmälläni siitä, että vielä 2014 jollekin voi tulla uutisena, että alkoholi on ihmiselle haitallista, ja että siitä puhuminen on "tiukkapipoilua" tai lapsuustrauma. Suurin osa ihmisistä pystyy hyväksymään myös ne omat valintansa, joita ei voi tutkimustiedon nimissä puolustaa, kuten nyt vaikka roskaruoan syönnin, istumatyön, alkoholinkäytön tai ylinopeuden ajamisen. Sulla on kova tarve todistella, että se on AINOA OIKEA TAPA TOIMIA, koska itse olet valinnut niin.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

So Hard kirjoitti:
saira kirjoitti:Mä en siltikään luovu tän "faktan" käyttämisestä! Vastaavalla mä oikeutan suklaankin syömisen siinä missä sen satunnaisen punkunkin... :D
Ala pertiksi, voit foliohattuilla tämänkin salajuoneksi jolla tähdätään johonkin kepulaisen maailmanjärjestyksen kumoamiseen, esim. kieltämällä ensin punaviini ja sitten lopulta pert... kalapuikkoviiksimiehen perjantaipullo, koska isoveli valvoo ja gps.
Mä en taida jaksaa. Foliohattu ei sovi mun hiusten väriin ja latistaa kampauksen.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Kaikki alkoholin ympärillä pyörivät keskustelut tuntuvat sujuvan sinulla niin mollivoittoisesti, että (jos oikein muistan) on jotakin negatiivisia kokemuksia aiheesta. Lapsuus tms?
Ei mulla ole mitään henkilökohtaisuuksia tähän, pl. työ, mutta ei sekään ole mikään tunneperäisiä rekatioita aiheuttava yhteys. Mä olen ihan aidosti todella ymmälläni siitä, että vielä 2014 jollekin voi tulla uutisena, että alkoholi on ihmiselle haitallista, ja että siitä puhuminen on "tiukkapipoilua" tai lapsuustrauma. Suurin osa ihmisistä pystyy hyväksymään myös ne omat valintansa, joita ei voi tutkimustiedon nimissä puolustaa, kuten nyt vaikka roskaruoan syönnin, istumatyön, alkoholinkäytön tai ylinopeuden ajamisen. Sulla on kova tarve todistella, että se on AINOA OIKEA TAPA TOIMIA, koska itse olet valinnut niin.
Jos tarkkaan luet kommenttini aiheen ympäriltä aiemmin huomanet, että tartuin ainoastaan tähän "erittäin haitallisuuteen". Jos jotakin tänään olen sanonut on se lähinnä vastamussutusta näihin loputtomiin terveyssaarnaajiin. Lyön vetoa, että jos tarpeeksi monelta asiantuntijalta kysytään niin tiedot yhdistämällä terveellisintä olisi itsemurha. Ja sekin vasta vessassa käynnin jälkeen ettei tule niin iso sotku. :)

Minulla on muutamia tapauksia, joissa alkoholin käyttö selkeästi on ollut liiallista ja sen käytön lopettaminen/vähentäminen olisi tarpeen. Itsekin sain alkoholista tarpeekseni jonkun pahamaineisen pertin känniketjun jälkeen ja olen ollut noin 1-2 känniä per vuosi linjalla siitä asti. On täysraittiuttakin kokeiltu parin vuoden pätkissä muutamaan otteeseen.

Mutta mitä tämä palsta näin yleensäottaen olisi jos täällä ei olisi kaikilla kova tarve todistaa että oma tapa toimia on ainoa oikea tapa toimia? :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

saira kirjoitti:Mä en taida jaksaa. Foliohattu ei sovi mun hiusten väriin ja latistaa kampauksen.
Älähän nyt, markkinarako on jo haistettu ja naisille on oma tuotelinjastonsa:

Kuva
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Mä en oikein tiedä mitä pitäis ajatella tuosta. Kuinka monelle tulis mieleen postailla jostain toisesta maasta, jossa ihmisiä kuolee nälkään tai kylmyyteen että "LOL, mun hotlan verhot niiq tippu katosta!" "Siis vessapaperia ei saa vetää pöntöstä!"
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

^Totta tuokin. Toisaalta se, mitä olen tuolla nähnyt, niin tuo on täysin normaalia meininkiä, niin tuttua. Kuitenkin mua asiassa hymyilyttää se, kuinka suurella sitä on tehty. Ja mä ihmettelen et on noinkin valmista, ottaen huomioon miten siellä mikään ei yleensä toimi niinkuin odottaisi. Tämän piti olla Putinille se ylpeyden hetki, ja siitä huolimatta tämäkin meni niin venäläisen kaavan mukaan. Mies, joka tappaa karhuja paljain käsin yms ei saa "kansaansa niin kuriin", että yhden olympialaiset sujuisi. Mutta niin, jos venäläistä kulttuuria katsoo, niin Putin on luonteeltaan täydellinen presidentti, miesten mies. "Niinistö" ei siihen tehtävään olis päässytkään.

Jos moraalilla miettii, niin onhan nää olympialaiset nyt niin boikotoitavat. Kaikin mahdollisin tavoin.
Viimeksi muokannut saira, 05.02.2014 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Jenkit on muutenkin ihme vikisijöitä omasta maastaan poistuessa. Tripadvisorissakin pitää jättää jenkkien kommentit omaan arvoonsa, niille paikka on välittömästi paska jos ei ole 2 hengen huoneessa molemmille omia kylpyhuoneita.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

saira kirjoitti:Jos moraalilla miettii, niin onhan nää olympialaiset nyt niin boikotoitavat. Kaikin mahdollisin tavoin.
Mulla on vaikeuksia tämän kanssa. Kuten Mahtisaari tapaa sanoa, terroristit, roistovaltiot, diktaattorit ja muut vastaavat tulee repiä vaikka väkisin dialogiin ja läheisempään yhteyteen demokraattisen, kansainvälisen yhteisön kanssa. Tätä kautta niitä asioita parannetaan ja muutetaan, ei sulkemalla pois ja jättämällä oman onnensa nojaan. On esimerkiksi ollut melkeinpä vähän hupaisaa lukea, miten suomalaisetkin tiedotusvälineet vähättelevät Venäjän uusia lakeja huligaaneina tuomittujen toisinajattelijoiden ja oppostiopoliitikkojen tuomioiden kumoamisesta sillä perusteella, että nehän ovat vain olympialaisten takia suoritettua kasvojen kohennusta. Eikö se vain tarkoita, että olympialaisten anto Putinistaniin on ainakin osin hyvä idea? Vai olisiko parempi, että poliittiset vangit pidetään tuomittuna siihen asti, kunnes Putin aidosti katuu aiempia tekojaan ja häpeää itseään? (Nämä ovat siis ns. retorisia kysymyksiä eivätkä kenellekään osoitettuja. Toisaalta on totta, että hyvä suhtautuminen retorisiin kysymyksiin on ottaa ne ei-retirisina ja vastata niihin.) Voisi kai ajatella, että keskeistä on käytäntöjen muuttaminen ja epäeettisetsi vangittujen henkilöiden vapauttaminen, ei Putinaattorin motiivien puhtaus ja katumus.

Toisaalta on kyllä totta, että on varmaan siinä ja siinä, toimivatko olympialaiset Venäjällä kokonaisuutena näin, vai kääntyykö homma Putinin propagandakoneiston käyttövoimaksi ja taloudelliseksi eduksi. Varmaan jotkut Valko-Venäjän jääkiekon mm-kisat ovat ainakin sellaiset, että vaikutus on pääasiassa kielteinen. Ja voi olla, että nämä olympialaisetkin ovat boikotoitavat, mutta eivät minusta itsestäänselvästi tai epäproblemaattisesti, tai edes kaikin mahdollisin tavoin. Ikävähän sen Putinin kanssa on kaveerata, mutta ehkä tässä tarkoitus pyhittää keinot? Vai onko niin, kuten Claes Thune sanoo, että tarkoitus ei koskaan pyhitä keinoja, vaan valitsemissamme keinoissa näkyy inhimillisyytemme laatu, joten vankilaan vaan kaikki sinisaarelat ja muut, kunah ei tarvitse suomettua Putinin kaverina? (Mistä näitä retorisia kysymyksiä tänään oikein tulee koko ajan?)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

saira kirjoitti:jos venäläistä kulttuuria katsoo, niin Putin on luonteeltaan täydellinen presidentti, miesten mies. "Niinistö" ei siihen tehtävään olis päässytkään.
No naputetaan nyt tästäkin. Olet varmaan oikeassa venäläisitsä, mutta kontrastin hakeminen juuri Suomesta on ehkä vähän problemaattista. Eivätkö suomalaiset ole aika venäläisiä tässä asiassa? Suuri osa kansasta kaipaa vieläkin Kekkosta, joka lapsena hiihti kouluun kesät talvet ja vielä 145-vuotiaanakin oli "todistetusti" kovemmassa kunnossa kuin suurin osa 2-kymppisistä? Ja joka koska tahansa kalasti, metsästi, hiihti tai ryyppäsi pöydän alle kenet tahansa? (ai saakeli näiden retoristen kysymysten kanssa...) Ja Kekkiksen jälkeisistä presidenteistä Koivisto oli ensin melkein ok, koska oli sentään satamajätkä Turusta, kaukopartiomies jatkosodasta ja muutenkin hirveä pessimisti. Ahtisaari oli sitten läski demarihöttöilijä ja Halonen onneton kukkahattutäti - mutta onneksi sitten saatiin valittua Niinistö, jolla sentään on lapsiaan nuorempi trophy wife, eikä jotain homoa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exsu kirjoitti:Tripadvisorissakin pitää jättää jenkkien kommentit omaan arvoonsa, niille paikka on välittömästi paska jos ei ole 2 hengen huoneessa molemmille omia kylpyhuoneita.
Kyl joo. Tosin kylpyhuoneinformaatio on minusta ihan relevanttia läppää siihen verrattuna, että vähintään 95% jenkkien tripadvisor-hotelliarvioista perustuu lähinnä kahteen tekijään: (i) jaksaako henkilökunta aina hymyillä loputtomasti amerikkalaisen selvitellessä erinäisiä valituksenaiheitaan ja (ii) ovatko sängyt upottavan pehmeitä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

urpiainen kirjoitti:
saira kirjoitti:Jos moraalilla miettii, niin onhan nää olympialaiset nyt niin boikotoitavat. Kaikin mahdollisin tavoin.
Mulla on vaikeuksia tämän kanssa. Kuten Mahtisaari tapaa sanoa, terroristit, roistovaltiot, diktaattorit ja muut vastaavat tulee repiä vaikka väkisin dialogiin ja läheisempään yhteyteen demokraattisen, kansainvälisen yhteisön kanssa. Tätä kautta niitä asioita parannetaan ja muutetaan, ei sulkemalla pois ja jättämällä oman onnensa nojaan. On esimerkiksi ollut melkeinpä vähän hupaisaa lukea, miten suomalaisetkin tiedotusvälineet vähättelevät Venäjän uusia lakeja huligaaneina tuomittujen toisinajattelijoiden ja oppostiopoliitikkojen tuomioiden kumoamisesta sillä perusteella, että nehän ovat vain olympialaisten takia suoritettua kasvojen kohennusta. Eikö se vain tarkoita, että olympialaisten anto Putinistaniin on ainakin osin hyvä idea? Vai olisiko parempi, että poliittiset vangit pidetään tuomittuna siihen asti, kunnes Putin aidosti katuu aiempia tekojaan ja häpeää itseään? (Nämä ovat siis ns. retorisia kysymyksiä eivätkä kenellekään osoitettuja. Toisaalta on totta, että hyvä suhtautuminen retorisiin kysymyksiin on ottaa ne ei-retirisina ja vastata niihin.) Voisi kai ajatella, että keskeistä on käytäntöjen muuttaminen ja epäeettisetsi vangittujen henkilöiden vapauttaminen, ei Putinaattorin motiivien puhtaus ja katumus.

Toisaalta on kyllä totta, että on varmaan siinä ja siinä, toimivatko olympialaiset Venäjällä kokonaisuutena näin, vai kääntyykö homma Putinin propagandakoneiston käyttövoimaksi ja taloudelliseksi eduksi. Varmaan jotkut Valko-Venäjän jääkiekon mm-kisat ovat ainakin sellaiset, että vaikutus on pääasiassa kielteinen. Ja voi olla, että nämä olympialaisetkin ovat boikotoitavat, mutta eivät minusta itsestäänselvästi tai epäproblemaattisesti, tai edes kaikin mahdollisin tavoin. Ikävähän sen Putinin kanssa on kaveerata, mutta ehkä tässä tarkoitus pyhittää keinot? Vai onko niin, kuten Claes Thune sanoo, että tarkoitus ei koskaan pyhitä keinoja, vaan valitsemissamme keinoissa näkyy inhimillisyytemme laatu, joten vankilaan vaan kaikki sinisaarelat ja muut, kunah ei tarvitse suomettua Putinin kaverina? (Mistä näitä retorisia kysymyksiä tänään oikein tulee koko ajan?)
Tässä kohtaa täytyy sanoa, että käytin sanaa boikotoida ehkä sen vuoksi, että se on se helpoin reaktio suurimpaan osaan asioista, miltei yleissana vastustamiselle. Totta, joskus sekin on toimiva, mutta keinot tilanteen mukaan. Eli dialogia monessa asiassa kannatan minäkin.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Mutta mitä tämä palsta näin yleensäottaen olisi jos täällä ei olisi kaikilla kova tarve todistaa että oma tapa toimia on ainoa oikea tapa toimia? :)
Ymmärrät (taas) väärin aika täysin. Mä luulen, että aika monella täällä on tapana esim. käyttää alkoholia jonkun verran tai enemmänkin, mutta silti he eivät tunne tarvetta kieltää sitä, että tutkimustiedon valossa - ja siis parhaan tietomme mukaan - alkoholin käyttö ei ole terveydelle hyväksi. Edelleen, varmaan aika monia täällä riepoo se, että yhteiset säännöt välillä vaikeuttavat omien mielihalujemme toteuttamista, mutta silti heillä ei ole perttimäistä tarvetta rakentaa täydellisen perusteetonta ja tosiasioiden kanssa aivan päinvastaista salaliittoteoriaa siitä, miten isoveljen kuristusote vain tiukentuu tiukentumistaan. Toi sun kyvyttömyytesi käsitellä sitä, että moni toimintatapasi ei olisikaan objektiivisesti ottaen optimaalinen tapa edistää vaikka terveyttä muistuttaa vähän sitä EW:n messiasharhaa, jonka mukaan hänen kitinäkirjoittelunsa määrä oli optimaalisin hänelle mahdollinen tapa poistaa nälänhätää koevien afrikkalaislasten kärsimystä. Ihan jees, mutta ei sillä paljon tekoa tosiasioiden kanssa ole.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja McJanne »

exsu kirjoitti:Kuinka monelle tulis mieleen postailla jostain toisesta maasta, jossa ihmisiä kuolee nälkään tai kylmyyteen että "LOL, mun hotlan verhot niiq tippu katosta!" "Siis vessapaperia ei saa vetää pöntöstä!"
Tai semmosia kuvia missä läski juoksee kuumimmassa kesäkelissä ympyrää talvivaatteissa saarella, jossa kansankomisaarin määräävät riutuneet vanhukset kalastaa saastejoesta päivittäistä mutakalakiintiötään täyteen. Läski ei kun virnuilee vaan. Eiku.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:Ymmärrät (taas) väärin aika täysin.

Edelleen, varmaan aika monia täällä riepoo se, että yhteiset säännöt välillä vaikeuttavat omien mielihalujemme toteuttamista, mutta silti heillä ei ole perttimäistä tarvetta rakentaa täydellisen perusteetonta ja tosiasioiden kanssa aivan päinvastaista salaliittoteoriaa siitä, miten isoveljen kuristusote vain tiukentuu tiukentumistaan. Toi sun kyvyttömyytesi käsitellä sitä, että moni toimintatapasi ei olisikaan objektiivisesti ottaen optimaalinen tapa edistää vaikka terveyttä muistuttaa vähän sitä EW:n messiasharhaa, jonka mukaan hänen kitinäkirjoittelunsa määrä oli optimaalisin hänelle mahdollinen tapa poistaa nälänhätää koevien afrikkalaislasten kärsimystä. Ihan jees, mutta ei sillä paljon tekoa tosiasioiden kanssa ole.
Tämä lähentelee uskomatonta. Ainut ihminen joka oli sitä mieltä, että alkoholi on minusta täysin vaaratonta oli Exsu. Edes minä itse en kuulunut siihen joukkoon. :lol:

Ja tarkalleen ottaen omat mielihaluni pääosin mahtuvat kokolailla hyvinkin yhteisien sääntöjen sisään. Se ei taas tarkoita sitä, että silti pitäisin tästä yleisholhoavasta yhteiskuntamallistamme. Yhteiskuntamalliimme tuntuu olevan sisäänrakennettu se, että enemmistön pitää koko ajan kärsiä meluisasta vähemmistöstä ja heidän mukaansa säädetyistä laeista.

Mitkä mahtavat olla ne toimintatapani, jotka eivät edistä terveyttä(ni)? Vaikuttaa, että kehittelet nyt ihan omiasi. Haluan todisteet.

Jos jotakuta vielä tässä kohtaa ihmetyttää miksi minua ainainen terveydellä saarnaaminen kiusaa niin itselleni syy on seuraava. Minusta ainainen terveyssaarnaaminen toimii ainoastaan niille, jotka jo valmiiksi tuntevat maailmantuskaa terveydentilansa hoidosta. Ja tavallaan masentaa heitä vaan lisää, että tämäkin juttu minulta on tekemättä. Ne, jotka tosiaan ovat valinneet ne toimintatavat, joilla tekevät ne todelliset suuret tuhot terveydelleen eivät ehkä edes lue näitä juttuja.

Varsinaisen nuoruudentrauman tästä terveysjauhamisesta sain aikoinaan jo lukion terveystiedosta. Puhumattakaan legendaarisesta höpöhöpö nutrasweet-dokumentista.

Yritämme parhaamme, älkää saarnatko.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Pakko lisätä, että eniten terveydelleni haitallista toimintaa tuntuu olevan tämän palstan typeryyksien lukeminen. :D

Tai tämä siis ennen kuin keksin vihamieslistan.
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin