Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vagabondo kirjoitti:Niinpä tietysti. Se selittääkin paljon. Toi on kuitenkin musiikillisesti se merkittävin levy Palefacen uralla ja yksi tärkeimmistä suomalaisessa rap scenessä.

Noin muuten tunnut lähestyvän aihetta kovin sanoituspainotteisesti. Mielestäni musiikillisia arvoja pohdittaessa kappaleen sanoma on aika irrelevantti vaikkakin se saattaa jollekin yksittäiselle kuulijalle ollakin hyvin tärkeä kokemus ja teoksen merkittävin anti. Ei cheekiä itsensä korostamisen takia dissata. Itsensä kehuminenhan kuuluu olennaisesti rap-musiikkiin.
Siis se on se sama levy, jota jotkut hehkuttivat jo silloin ja kuulin kyllä otteita siitä radiossa. Se oli mielestäni täyttä paskaa.

Siis nimenomaan sanoitusten ja taustojen yhdistelmä on se hip hopin olennainen osa. Mutta tyhjänpäiväinen saarnaava kommunistipaska ei vaan uppoa itselle, niitten kanssa saa taustat ja tuotanto olla vaikka miten hyviä niin ei uppoa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Mielestäni musiikillisia arvoja pohdittaessa kappaleen sanoma on aika irrelevantti vaikkakin...
Siis nimenomaan sanoitusten ja taustojen yhdistelmä on se hip hopin olennainen osa. Mutta tyhjänpäiväinen saarnaava kommunistipaska...
Flow, riimit ja tyyli on tärkeitä. Ei se mitä sanotaan vaan miten sanotaan. Sanoitusten sanoma on samanlaista ulkomusiikillista täytettä kuin laulajan ulkonäkö ja imago. Ymmärrän, että ne on joillekin tärkeitä ja riittävä peruste jonkun bändin tai artistin fanittamiseen, mutta musiikillisten arvojen kanssa niillä on kovin vähän tekemistä. Mutta tämähän karkaa ihan oftopiciksi. Muahan kiinnosti vain oliko sun heiton takana jotain mutua parempia perusteluja ja tämä tuli käsittääkseni jo selväksi.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vagabondo kirjoitti:Muahan kiinnosti vain oliko sun heiton takana jotain mutua parempia perusteluja ja tämä tuli käsittääkseni jo selväksi.
Tuli, olen kuullut Palefacea ihan tarpeeksi muodostaakseni mielipiteeni.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Sillä välin ihmiset, jotka haluavat _viihtyä_ kuunnellessaan musiikkia tuntematta maailmantuskaa kuuntelevat Cheekiä.
Kyllä mun maailmantuska kumpuaa juuri Cheekin kaltaisista kusipäistä ja siitä maailmasta, jota he edustavat.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Kyllä mun maailmantuska kumpuaa juuri Cheekin kaltaisista kusipäistä ja siitä maailmasta, jota he edustavat.
Kerro lisää.

"Ylpee mies oman egonsa vanki
ympäri maailmaa tääl lennossa taaskin
istun koneessa nainen mun vieressäni
pidän kädestä kiinni, sä mun mielessäni

Mul on kaikki ihan vaan jees jees
nää tytöt tekstaa mulle, et olin ihana teevees
mä elän taas tätä samaa mitä ennen meitä
toiset törmäilee ja löytää enkeleitä

Huomaan hokevani, et kuka mä luulen olevani
kun taas turhiin kissanristiäisiin mallaan smokkejani
olit parasta mulle sen näki sokeakin
syyllisyyttä tunnen potevani"
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Musta tää pertin teinityttömäinen on cheek-fanitus on jo ihan mahtavaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Näkisin hauskuuden pikemminkin tulevan siitä "kaiken paremmin tietävien" ihmisten hädästä, kun Cheek onkin suosittu. Enää ei voi hekotella. Nyt pitää jo harkita koko kansan vaihtamista.

Lohdutan Teitä kriisissä olevia, että kyllä se suosio siitä vielä joskus laantuu.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

^Miksi tässä nyt olis hekotellu? Mulle se on sama mitä muut kuuntelee. Ite en välitä Cheekin biiseissä ihannoidusta elämäntyylistä, enkä siis kuuntele itse. Mut jos joku muu kuuntelee, ni mitä se multa pois on? Ja kyllä, ennemmin Paleface tai Steen1 iskee sanoitusten puolestakin. Makuasioistahan ei voi kiistellä, joten mikä mä olen paskaa muilta kieltämään. :wink: (Huom. edellinen lause huumoria!) Mutta niinkuin Ylppö totes, ni Cheek ei todellakaan pelannu tota hommaa toimittajan kanssa oikein, vaan teki itsestään herkän diivan.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eihän se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka maksaa moisesta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Näkisin hauskuuden pikemminkin tulevan siitä "kaiken paremmin tietävien" ihmisten hädästä, kun Cheek onkin suosittu.
Se, että jokin on suosittua, ei tarkoita että se olisi hyvää. Mutta nyt kun satuin lukemaan sen bannatun toimittajan levyarvostelun, niin täytyy myöntää, että on xp:llä jotain pointtiakin, joskin huonosti muotoiltuna ja vähän holtittomasti yleistettynä. En nimittäin muista huonompaa levyarvostelua lukeneeni ja kehtaa vielä vihjailla kokeneensa jonkinlaista vääryyttä.

http://www.rumba.fi/arviot/cheek-kielsi ... ta-asiaan/

Siis voi hyvänen aika. Pelkkää henkilöön kohdistuvaa arvostelua, kun artistin maailmankuva ei satu vastaamaan toimittajan omaa. Ei sanaakaan itse musiikista. Artistin ja levyn nimi sentään mainittu ja kaksi (2) riviä poimittu erilleen pilkattavaksi. Perin ammattitaidotonta. Vallankin kun ottaa huomioon, että kyseessä oleva lehti pyrkii olemaan vakavasti otettava musiikkilehti. Ei cheekin musiikki niin täydellistä ole, ettei siitä olisi löytynyt ihan asiallistakin arvosteltavaa, mutta rehellisellä arvostelulla ei olisi sitä yhtä tähteä voinut antaa, koska ei se musiikki niin huonoa ole.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

^Mut mä nään tähän liittyvän kysymyksen siitä, kuinka kääntää paska voitoksi. Loppu viimein sillä ei ole edes merkitystä mitä on kirjoitettu, jos asian olis hoitanu toisin, tää juttu olis joko tuonu Cheekille positiivista julkisuutta tai ei mitään. Näin hoidettuna Cheek (oli sit oikeassa tai väärässä) sai negatiivista kirjoittelua osakseen.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti:Musta tää pertin teinityttömäinen on cheek-fanitus on jo ihan mahtavaa.
Eipäs nyt: minusta sokea kanahaukka on vihdoinkin löytänyt kanalan, ts. xspede puhuu poikkeuksellisesti asiaa.

Viimekädessähän paleface, steenygönen ja cheek ovat kaikki sitä Arhinjuuren hirveetä sontaa - kuten kaikki räppi yleensäkin. Cheek kuitenkin vie pisteet, koska on
1) menestynyt
2) pilke silmämunassa
3) tiedostavan ja vakavasti itsensä ottavan vasemmistopaskasakkikaturäppiskenen mollaama
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti:2) pilke silmämunassa
Tää viimeisin episodi juuri osoittaa, että hän ottaa itsensä äärimmäisen vakavasti. Vähän niinku stadinarska.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ihanaa ku tää keskustelu liikkuu nyt kulttuurin pualel, olinki vaihteeksi hiukan kyllästyny politiikkaan. Rädylle kyllä pisteet minultakin, se taitaa olla yks noista suht' harvalukuisista kokkarimisukoista, joilla suurin osa muumeista hengaa ainakin jossain laakson lähettyvillä.
Prepare for the worstest.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Nyt pukkaa joka puolelta ilmoituksia poliittisten virkanimitysten lakkaamisesta, koskas ne seuraavat vaalit olikaan?
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

http://www.tampabay.com/blogs/gradebook ... sd/2132049

Researchers from the University of South Florida have discovered that low doses of the psychedelic drug may help treat people suffering from post-traumatic stress disorder, anxiety and addictions. It was a shroomy, serendipitous discovery they didn’t set out to find.

It started with psilocybin, the psychedelic ingredient found in certain mushrooms. Juan Sanchez-Ramos, a professor of neurology at USF, wanted to see how the substance affected short-term memory and learning. Sanchez-Ramos and his colleagues thought it might speed learning, maybe one day helping people who, for instance, had lost cognitive function to chemotherapy.
----

Mielenkiintoista, jälleen yksi osa-alue jossa psilocybiinillä vaikuttaisi olevan potentiaalia tarjota uusia hoitomuotoja. Mitä enemmän näitä tulee vastaan, sitä enempi vituttelee se monen kymmenen vuoden takapakki mitä otettiin lääketieteellisissä tutkimuksissa poliittisen ilmapiirin ja vainoilun takia.

No, parempi myöhään kun ei milloinkaan.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Koskahan Orimattilan miekkamies?
Ehkä viiden tuhannen vuoden kuluttua, ellei melankolia yllätä ensin?

Muuten hyvä mutta YLEllä moka uutisessa, ei tuhatkaan vuotta vanha ole esihistoriallinen, esihistoriallinen tarkoittaa aikaa ennen kirjoitttua historiaa ja kirjoitustaitoa?
Pyyhin Netikettiin..
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vapaakauppamaa Argentiina – investointisuoja johtaa korppikotkarahostojen kynsiin
http://yle.fi/uutiset/vapaakauppamaa_ar ... in/6948642

Luin tätä silmiä hieroen. Sitten lopussa näin kirjoittajan kuvan:
Kuva

Kai se rastapään mielestä sitten on väärin, että Argentiinaa rankaistaan sen demokraattisesti valittujen populististen poliitikkojen sössittyä talouden.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:Kai se rastapään mielestä sitten on väärin, että Argentiinaa rankaistaan sen demokraattisesti valittujen populististen poliitikkojen sössittyä talouden.
Kyllä noissa investointisuojissa on isoja ongelmia. Ei suvereenin valtion pitäisi antaa investointisuojia, joista päättää joku välimiesmenettelykerho.

Aika korni esimerkki se, että philip morris vaatii vahingonkorvauksia Australialta, koska Australia suitsii tupakointia.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:Kyllä noissa investointisuojissa on isoja ongelmia. Ei suvereenin valtion pitäisi antaa investointisuojia, joista päättää joku välimiesmenettelykerho.
Argentiina on jättänyt velkojaan maksamatta ja uhkailee yksityistämisellä. Miten tuommoinen saisi niitä investointeja, jos ei tarjoaisi jotain suojaa?
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Eikös toveri venäläinen ole tuossa suhteessa hieman epäluotettava?
En tiedä varmaksi mutta eikös näitä kotimaassa toimivia puun jalostajia ole houkuteltu jotain 10v pystyttämään paperi tai sellutehtaita ja sahalinjoja itänaapuriin (itänaapurin toimesta)? Olikos ne puun vientitullit tuota ajatusta varten? Enää ei taida kovin suuria tulleja olla? Mutta ovatko metsäyhtiöt investoineet rajan taakse? On sellainen tuntuma että siellä voi aika nopeasti tulla lappu luukulle että tämä tehdas on nyt valtion omaisuutta. Voin olla toki täysin väärässä. Ainakin monella länsifirmalla on ollut monenlaisia ongelmia kyseisessä maassa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Niba kirjoitti:Koskahan Orimattilan miekkamies?
Ehkä viiden tuhannen vuoden kuluttua, ellei melankolia yllätä ensin?

Muuten hyvä mutta YLEllä moka uutisessa, ei tuhatkaan vuotta vanha ole esihistoriallinen, esihistoriallinen tarkoittaa aikaa ennen kirjoitttua historiaa ja kirjoitustaitoa?
Jälkimmäisessä kappaleessa olet oikeassa. Kyllä tuolta ajalta on jo kirjallisia lähteitä. Hautojen miekkalöydöt ovat meille tärkeitä. Mutta hämmästelen, että niin kunnioittivat vainajiaan, että laittoivat hautaan mukaan arvokkaita miekkoja ja joskus vielä "käyttökelpoisia" orjattariakin sun muita hevosia. Olisivat pitäneet itse. Tuskin olisivat tykänneet, että arkeologit varastavat ne haudoista ja vievät museoon. Sitäpaiten Manaajan miekka saattaa olla spekseiltään parempi kuin mun. Teräs oli mulle tuntematon, googlasin ja käyhän se. Osittaiskarkaisu on aina plussaa, vaikkei välttämätön. Mutta onhan mullakin ihan oikea miekka eikä edes itämaisen käyrä!!
Vastaa Viestiin