Christine Havrilla Sunnuntai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Christine Havrilla Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Mikäs sinä sitten olet, infinitymiehiä ja JL audiot autossa? :)
Mä tiedän, että sun voi olla vaikea käsittää tätä, mutta mä en varsinaisesti ole merkkiuskovainen, vaan ominaisuudet merkitsevät mulle paljon enemmän, joten en tosiaankaan vanno minkään yksittäisen merkin nimeen. Tähän on tietysti lisättävä, että jotkin merkit pitää luotettavasti linjastaan kiinni ja toimittaa tasaisen varmasti sitä mitä odottaakin ja tarkkuutta palvovat hifistit tuntuvat kovasti tykkäävän ja arvostavan Geneä ja mitä noita hämiksen linkkejä on kuunnellut, niin istuu varmasti ko. musiikkityyliin.

Loppuun asti hiottua tarkkuutta tärkeämpiä mulle on tunnelma, äänen sävyt, etc, minkä puolestaan ei pitäisi olla mikään yllätys, jos on seuraillut mun tänne linkkaamaa musiikkia. Diggailen mielelläni analogimaailman sävykästä soundia ja siihen ei oikein istu kaiutin joka tuo siihen pakollisena liittyvät suhinat ja räksähdyksen liian voimakkaasti esiin, vaan mieluummin kaiutin joka on yläpään tarkkuudessa armollisempi, mutta soi lämpimästi ja toistaa soitinten sävyt kauniisti.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Christine Havrilla Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ En minä sillä, itse kuuntelen mp3-tasoista musaa autoradiolla ilman vahvistinta. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Christine Havrilla Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:^ En minä sillä, itse kuuntelen mp3-tasoista musaa autoradiolla ilman vahvistinta. :)
mp3 on oikein hyvä tapa pakata musiikkia, jotta sen saa paremmin kulkemaan mukana, kunhan ei pakkaa liikaa. Niitä minäkin autossa ja töissä kuuntelen nykyään.

Ajattelin vain hieman avata tuota hifi maailman kahteen koulukuntaan jakautumista, kun et selvästikään ole siitä täysin tietoinen, vaikka sen selittäminen lyhyesti on kovin vaikeaa, kun rajat on niin häilyvät. Yksi tapa hahmottaa jakoa olisi ehkä jakaa sitä digitaalinen vs analoginen akselilla, joskaan jako ei ole niinkään kirjaimellinen kuin tyylillinen. Maailmasta kuitenkin edelleen löytyy putkivahvistimia ja levysoittimia, sekä musiikkiakin tuotetaan edelleen tai taas ihan puhtaasti AAA periaatteella, vaikka DDD tarjoaa takuuvarmasti puhtaamman äänen.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Christine Havrilla Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aiheeseen liittyen katsoit varmaan tämän Pro Tools vihaajien dokkarin http://areena.yle.fi/tv/2050947
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Christine Havrilla Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sokkotesteissä überhifistit eivät ole pystyneet erottamaan AD-DA muunnoksen läpikäynyttä ääntä suoraan mikrofoni-kajari toistetusta. Tämä testattiin aikoinaan sinfoniaorkesterilla siten, että ääni A kävi läpi AD-DA muunnoksen, ääni B meni mikrofoneista suoraan kaiuttimiin. Sinfoniaorkesteri soitti salissaan ja toisessa huoneessa überkultakorvat kuuntelivat soittoa samaan aikaan.

Toki tämä ei poista sitä, että jotkut pitävät enemmän AAA äänestä, koska ovat mieltyneet sen virheisiin (esim. analogisten komponenttien harmonisiin säröihin). Jos kuitenkin on tarkoitus kuulla ääni mahdollisimman alkuperäisenä (esim. kuten sinfoniaorkesteri sen soitti), niin silloin DDD on oikea.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Christine Havrilla Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Ja kohta palstalla.

:grr: :axe: :matsi:
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Christine Havrilla Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:Toki tämä ei poista sitä, että jotkut pitävät enemmän AAA äänestä, koska ovat mieltyneet sen virheisiin (esim. analogisten komponenttien harmonisiin säröihin). Jos kuitenkin on tarkoitus kuulla ääni mahdollisimman alkuperäisenä (esim. kuten sinfoniaorkesteri sen soitti), niin silloin DDD on oikea.
Jep. Tykkäävät äänen virheistä tai old school purismin tuomasta fiiliksestä.

Ettei syntyis väärää mielikuvaa, niin itse en omista analogista äänilähdettä, vaan kuuntelen kaiken musiikin digitaalisista äänilähteistä, joten kaikki mun musiikki on vähintään AAD.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Vastaa Viestiin