Ei tuollainen asennemaailma synny hetkessä eikä itsekseen. Kuten ND tuossa sanoikin, voi olla että et ole ollut täysin rehellinen itsellesi tässä maahanmuuttajiin kohdistetussa neutraaliudessa kuin koitit väittää.exPertti kirjoitti:Tämä oli se kohta jossa purin vitutustani palstalle, en lapselle/lapsille.
VapaaHäämöttääPerjantai
Re: VapaaHäämöttääPerjantai
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Voi ei, minun olisi kyllä etukäteen pitänyt olla suvaitsevampi että olisin osannut oikealla tavalla suuttua tästä. Edelleen, jos naapurin eloveena-eero olisi lyönyt lastani ja olisin sanonut että eloveena-eero joutaisi upottaa suohon tästä olisi tullut lyhyt viikonpäiväketju. Lopettakaa hesarin lukeminen tyypit.exsu kirjoitti:Ei tuollainen asennemaailma synny hetkessä eikä itsekseen. Kuten ND tuossa sanoikin, voi olla että et ole ollut täysin rehellinen itsellesi tässä maahanmuuttajiin kohdistetussa neutraaliudessa kuin koitit väittää.exPertti kirjoitti:Tämä oli se kohta jossa purin vitutustani palstalle, en lapselle/lapsille.
Came here for school, graduated to the high life
"Vitun ääliö" ehkä? Vaikea sanoa, pidetään asiaa korvan takana seuraavaan insidenttiin asti.saira kirjoitti:No itse asiassa jäin miettiin, et millä sanoilla sä olisit kantasuomalaista kutsunut?Siis jos sä sanot, et etnisyydellä ei olis ollu väliä, ni ok, hyväksyn vastauksen, mut termit, joita sä käytit kuvaamaan raapijaa, ei kuulostanu siltä mun korviini. Siksi siis mietin, et olisko kantasuomalainen saanut myös jonkinlaisen kuvauksen.
Tämä on muuten paskin keskutelu tällä palstalla ikinä. Tämä voittaa "rattoisat keskusteluni" FreddienGrugerinkin kanssa rinnanmitalla.
Iloinen lapseni muuttui masentuneeksi ja sulkeutuneeksi. Suutuin, mutta koska vastapuoli oli erilaista-etnistä-alkuperää suutuin väärin. Haistakaa paska koko palsta.
Iloinen lapseni muuttui masentuneeksi ja sulkeutuneeksi. Suutuin, mutta koska vastapuoli oli erilaista-etnistä-alkuperää suutuin väärin. Haistakaa paska koko palsta.
exPertti kirjoitti:"Vitun ääliö" ehkä? Vaikea sanoa, pidetään asiaa korvan takana seuraavaan insidenttiin asti.saira kirjoitti:No itse asiassa jäin miettiin, et millä sanoilla sä olisit kantasuomalaista kutsunut?Siis jos sä sanot, et etnisyydellä ei olis ollu väliä, ni ok, hyväksyn vastauksen, mut termit, joita sä käytit kuvaamaan raapijaa, ei kuulostanu siltä mun korviini. Siksi siis mietin, et olisko kantasuomalainen saanut myös jonkinlaisen kuvauksen.
Ok. Toivotaan, et seuraavaa ei tule, ihan lapsesi takia.

"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
~Albert Einstein
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
exPertti kirjoitti:Ja Exsu, tämä "empaattinen koulukiusaaja" kuulostaa suunnilleen samalta kuin "yksisarvinen". .

Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Mä oon empaattinen kirvesmurhaaja. Tapan vaan sellasia tyhmiä ja ilkeitä! : 

"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Jos nyt ihan rakentavasti tätä koetetaan lähestyä, niin tuskin kukaan muuhun kiinnitti erityistä huomiota kuin siihen, että erityisesti korostit raapijan etnistä taustaa.exPertti kirjoitti:Tämä on muuten paskin keskutelu tällä palstalla ikinä. Tämä voittaa "rattoisat keskusteluni" FreddienGrugerinkin kanssa rinnanmitalla.
Mutta itse olisin luultavasti tehnyt samoin. Mutta silti se on tymää.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Ryhdyn empaattiseksi raiskaajaksi ja raiskaan vain niitä, jotka haluavat sitä!Kreitsu kirjoitti:Mä oon empaattinen kirvesmurhaaja. Tapan vaan sellasia tyhmiä ja ilkeitä! :
Jotenki tosta pertin vuodatuksesta saa sellaisen kuvan, että hän on näitä ylisuojelevia ongelmavanhempia, joista on nykyään opettajille kovin paljon vaivaa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
-
- Kitisijä
EI, minä olen se riittävästi suojeleva vanhempi, josta tulee mahdollisten kiusaajien vanhemmille takuulla paljon vaivaa.Vagabondo kirjoitti:Jotenki tosta pertin vuodatuksesta saa sellaisen kuvan, että hän on näitä ylisuojelevia ongelmavanhempia, joista on nykyään opettajille kovin paljon vaivaa.
Ja lapsille. Jos vanhemmalle on täysin sietämätöntä kestää mitään lapsen pettymystä, vastoinkäymistä tai niistä seurannutta hetkellistä apeutta, ei siitä yleensä seuraa lapsellekaan mitään hyvää. Lapseen kohdistunutta väkivaltaa tai kiusaamista ei tietenkään tarvitse sietää ja siihen tulee puuttua. Tuo Pertin tapa puhua toisesta lapsesta on vaan kuvottava.Vagabondo kirjoitti:Jotenki tosta pertin vuodatuksesta saa sellaisen kuvan, että hän on näitä ylisuojelevia ongelmavanhempia, joista on nykyään opettajille kovin paljon vaivaa.
Ainut mikä on tyhmää on se, että kun esität asian "minua puukotettiin ja rahani vietiin, minut perseraiskattiin. Tekijä oli musta mies" ja ainut palaute on "miksi korostat tekijän etnistä taustaa?", "oliko ennakko-oletuksesi mustista miehistä liian negatiivinen kun se piti tähän mainita".NuoriDaavid kirjoitti:Jos nyt ihan rakentavasti tätä koetetaan lähestyä, niin tuskin kukaan muuhun kiinnitti erityistä huomiota kuin siihen, että erityisesti korostit raapijan etnistä taustaa.
Mutta itse olisin luultavasti tehnyt samoin. Mutta silti se on tymää.
Hesari ja muut ovat lopultakin onnistuneet. Pitkään siinä menikin.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Vagabondo kirjoitti:Jotenki tosta pertin vuodatuksesta saa sellaisen kuvan, että hän on näitä ylisuojelevia ongelmavanhempia, joista on nykyään opettajille kovin paljon vaivaa.
En mä nyt kyllä tällaista käsitystä saa. Onhan se /c:stä, jos omaa lasta raavitaan ja lapsi on peloissaan.
Yhdistettynä koulukiusaamishistoriaani yms. tuo on aika kaunistakin kuultavaa vielä.exsu kirjoitti:Tuo Pertin tapa puhua toisesta lapsesta on vaan kuvottava.
"I've learned so much from my mistakes...
Aika sokea sä olet Pertti omalle tekstillesi.
Tämä empatianäkemys on jännä, että jos joku tekee elämässään jotain väärää, niin ei voi mitenkään tehdä tai tuntea mitään normaalia tai inhimillistä. Paitsi jos tekee jotain väärää jonkun hyvän tarkoituksen nimissä, kuten sotilaiden ajatellaan tekevän. Mediassakin ollaan välillä jotenkin kamalan yllättyneitä siitä, miten jollain prosenttikerholaisilla/uusnatseilla/muilla yleisesti vain pahoina pidetyillä henkilöillä voi olla ihan normaalin ja lämpimän oloiset perhesuhteet.
Tämä empatianäkemys on jännä, että jos joku tekee elämässään jotain väärää, niin ei voi mitenkään tehdä tai tuntea mitään normaalia tai inhimillistä. Paitsi jos tekee jotain väärää jonkun hyvän tarkoituksen nimissä, kuten sotilaiden ajatellaan tekevän. Mediassakin ollaan välillä jotenkin kamalan yllättyneitä siitä, miten jollain prosenttikerholaisilla/uusnatseilla/muilla yleisesti vain pahoina pidetyillä henkilöillä voi olla ihan normaalin ja lämpimän oloiset perhesuhteet.
-
- Kitisijä
Perdestähän huomaa jo perssilmällä, että miehellä on OMIA traumoja vailla työstöä. Hän on kuin kävelevä avohaava. Reagointi on tätä kautta usein yliampuvaa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Tähän tangoon tarvitaan kyllä kaksi. Siis ihan oikeasti kirjoitit äsken ylle:"Jos vanhemmalle on täysin sietämätöntä kestää mitään lapsen pettymystä, vastoinkäymistä tai niistä seurannutta hetkellistä apeutta, ei siitä yleensä seuraa lapsellekaan mitään hyvää."exsu kirjoitti:Aika sokea sä olet Pertti omalle tekstillesi.
Tämä oli siis käsittääkseni täysin suunnattu minulle. Aika kattava psykoanalyysi siitä, että haluan vain että lapseni saavat tuntea olonsa perusturvalliseksi jopa kotitalon ulkopuolella. Ja tämä kaikki aika vähällä havaintoaineistolla. Turhempi kaveri voisi vaikka suuttua.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
exsu kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että minäkin tykkään koiristani!
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 30.08.2013 12:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No jos vilkaiset tätä ketjua, niin en ole ihan yksin tämän päätelmäni kanssa.
Jotenkin tuntuu, että olisin voinut itse kirjoittaa samaa sinusta. Tai no siis aika useastakin palstalaisesta. Selkeästi useilla meistä on jotakin juttuja, joista olisi hyvä puhua jollekin.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Perdestähän huomaa jo perssilmällä, että miehellä on OMIA traumoja vailla työstöä. Hän on kuin kävelevä avohaava. Reagointi on tätä kautta usein yliampuvaa.
Mitä tulee traumoihini vs. vanhemmuuteeni olen koettanut tasapainoilla sen kanssa ja jos ylhäältä luet(te) tarkkaan koetin oman lapseni näkökulmasta nimenomaan positiivisuuden kautta saada hänen toimintakykynsä palautettua. Tuloksista päätellen onnistuin kohtuullisesti.
Lopetetaanko tämä keskustelu ihan kokonaan ennen kuin se menee liian pitkälle. Olet aika hyvin jo puolustuskannalla, enköhän itsekin pääse pitemmälle sinne "haist itte" osastolle jos tätä tarpeetonta päänlyöntiä palstaseinään jatketaan. Pussnuss ja silleen menisi aika hyvin nyt näin viikonlopun korvilla.exsu kirjoitti:No jos vilkaiset tätä ketjua, niin en ole ihan yksin tämän päätelmäni kanssa.
Luulen, että se oli paljolti suunnattu mun viestin esittelemään ihmistyyppiin. Ei välttämättä koske sinua.exPertti kirjoitti:Tähän tangoon tarvitaan kyllä kaksi. Siis ihan oikeasti kirjoitit äsken ylle:"Jos vanhemmalle on täysin sietämätöntä kestää mitään lapsen pettymystä, vastoinkäymistä tai niistä seurannutta hetkellistä apeutta, ei siitä yleensä seuraa lapsellekaan mitään hyvää."
Tämä oli siis käsittääkseni täysin suunnattu minulle. Aika kattava psykoanalyysi siitä, että haluan vain että lapseni saavat tuntea olonsa perusturvalliseksi jopa kotitalon ulkopuolella. Ja tämä kaikki aika vähällä havaintoaineistolla. Turhempi kaveri voisi vaikka suuttua.
Mua vaan hieman hämää tässä sun vuodatuksessa mustavalkoinen asenne, jossa oma kullannuppu ei ole tehnyt yhtään mitään ja kaikki on vain ja ainoastaan tän raapineen vika. Onhan toki mahdollista, että tämä on tilanne, mutta kuten itse kirjoitit, niin tangoon tarvitaan kyllä kaksi.
We used to laugh a lot