exPertti kirjoitti:
Ihan uutta? En ole sitä ajanut, vanhemmissa malleissa osa ihmisistä vierastaa rellun tapaa säätää sähköisen tehostimen ohjaustuntuma. Uudessa Cliossa oli _mielestäni_ hyvä tuntuma, tietty rellutyyliin kaiken, ohjauksenkin, pitää toimia höyhenenkevyesti.
Joo. Mä luulen, että iso ongelma on ylipäätään noi sähköiset ohjaustehostimet. Ainakaan toistaiseksi en ole ajanut sellaista sähköistä ohjaustehostinta joka olisi ollut ajotuntumaltaan parempi kuin perinteisempi ratkaisu. Toi Megane vaan oli tuntumaltaan selvästi huonoin tähän mennessä. Otanta ei kylläkään ole vielä tilastollisesti merkittävä, joten sen pohjalta ei kannata vetää liian pitkälle vietyjä johtopäätöksiä.
Joku paremmin asiaan perehtynyt voisi tietysti perustella, miksi autoteollisuus on siirtymässä sähköisiin ohjaustehostimiin? Onko ne halvempia valmistaa? Onko ne helpompia konehuoneen tilajärjestelyjen kannalta? Onko niillä oikeasti edes mahdollista saavuttaa perinteistä ohjaustehostinta parempi ajotuntuma ja jos on niin mikä automerkki on siinä onnistunut?
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
exPertti kirjoitti:Kyllä tuon kanssa kelpaisi nuoruutta uudelleen setämiehen elää. ]
Siis elää uudelleen joku nuoruuden trauma jossa on pakko ajaa uberrumalla kopimopolla???
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
exPertti kirjoitti:Kyllä tuon kanssa kelpaisi nuoruutta uudelleen setämiehen elää. ]
Siis elää uudelleen joku nuoruuden trauma jossa on pakko ajaa uberrumalla kopimopolla???
No voi luukkuperäopelin omistamista joku traumanakin pitää, mutta itse tietty nuortuisin tuon omistajana ainakin 3 minuuttia heti autoon nousemisen jälkeen.
Vagabondo kirjoitti:Joku paremmin asiaan perehtynyt voisi tietysti perustella, miksi autoteollisuus on siirtymässä sähköisiin ohjaustehostimiin? Onko ne halvempia valmistaa? Onko ne helpompia konehuoneen tilajärjestelyjen kannalta? Onko niillä oikeasti edes mahdollista saavuttaa perinteistä ohjaustehostinta parempi ajotuntuma ja jos on niin mikä automerkki on siinä onnistunut?
Käsittääkseni ne jopa alentavat polttoaineenkulutusta. Mutta eiköhän hydrauliikan korvaaminen sähkömoottorilal ole aika paljon halvempaakin. Aika harvassa ovat hydrauliset ohjaustehostimet nykyään.
Polttoaineen kulutus tai pikemminkin päästöt ovat nimenomaan se syy miksi sähköisiin ohjaustehostimiin ollaan jo pitkälti siirrytty.
Ja melkein uskaltaisin väittää, että 50 kilsan jälkeen mun mersun ohuehkoissa kuppijakkaroissa sais Daven ja Vagan tuntemaan itsensä selkänikamineen jo vähän liian vanhoiksi mersun rattiin.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
MrM kirjoitti:Ja melkein uskaltaisin väittää, että 50 kilsan jälkeen mun mersun ohuehkoissa kuppijakkaroissa sais Daven ja Vagan tuntemaan itsensä selkänikamineen jo vähän liian vanhoiksi mersun rattiin.
Voihan sitä monenlaista väittää. Kannattaa kuitenkin huomioida, että mä ajan autolla ihan sujuvasti pari tuhatta kilometriä päivässä
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Pääsin yhden projektinjohtajan Alfa Giuliettaa testaamaan, meni ihan kivasti dynamic asennossa, joku debiili golf kusti lähensi itseään kiinni takapuskuriin mutta läksi Alfa siitä lahdentien liittymän kohdalta ihan mukavasti, vaikka automaaginen laite..
Rasti seinään. Uusi Skoda Octavia RS on ensimmäinen Skoda ever jonka voisin harkita omistavani - tosin vain mustana.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
exPertti kirjoitti:^ Se on muuten ihan jetan näköinen auto. Tai siis koko mallisto on, eilen ajelin farmarigolffin perässä joka paljastui valoissa farmari passatiksi.
Ei ole. Jetan uusin painos on ihan kamalan ruma. Passat taas muuttui laatikosta linjakkaammaksi.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
^ Hienoa otsikointia taas. Se että venttiilikoneisto edellyttää F1-luokan moottoreiden venttiilikoneistojen vauhteja ei vissiin tarkota ihan samaa asiaa kuin mitä otsikosta voisi päätellä.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Olen huomannut Q7:ssa ärsyttämän ominaisuuden (en usko sitä viaksi). Kun nopeutta on 120 ja enemmän (en ole tosin yli 140:ä ajanut), niin oikean sivupeilin kohdalta kuuluu hiljaista vihellystä. Ääni on hiljainen, mutta kuultavissta. Ei tule esille kaikissa lämpötiloissa.
Ihme, että ovat tällaisen päästäneet läpi. Ilmeisesti ovat kuitenkin suunnittelun prosessin aikana korjanneet asiaa, koska sivupeilien varsissa on pienet spoilerit, joiden tarkoituksen uskon olevan vaikuttaa akustiikkaan.
Tietysti ääntä ei kuulisi, ellei auto olisi muuten niin hiljainen.
Leasing loppuu reilun vuoden kuluttua. Seuraava on tod. näk. Bemarin 500-sarjan nelivetofarmari. CO2-veron korotuksen jälkeen liian kallita noi isot maasturit. Tai rahaa on liian vähän.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.