Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
- musta muumio
- Elämätön Kitisijä
Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
Mitä hemmettiä ovat tässä http://www.hs.fi/kotimaa/Tavela+oli+yks ... 2125689437 jutussa kolmannen kappaleen ensimmäisellä rivillä mainitut "ruiskupuristetut kilpikonnat"?
Sellaset puun koristelupolttoon tarkoitetut askartelukauppojan puunpolttokolvit maksaa jotain satasen pintaan. Voisko saman hoitaa jollain tälläisellä, jos jäljen ei tarvitse olla mitään pikkutarkkaa piperrystä? http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Hitsa ... na-203913/
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
So you could run around without them pants.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Mun käsittääkseni ne on ruiskupuristettuja kilpikonnia. Ruiskupuristus on siis muovin työstämenetelmä.musta muumio kirjoitti:Mitä hemmettiä ovat tässä http://www.hs.fi/kotimaa/Tavela+oli+yks ... 2125689437 jutussa kolmannen kappaleen ensimmäisellä rivillä mainitut "ruiskupuristetut kilpikonnat"?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Eiköhän tuo 100W riitä. Voit myös viilata siitä kärjen tarkasti muotoon, jolloin pieni piperryskin onnistuu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
- musta muumio
- Elämätön Kitisijä
Joo, kysyinkin tässä jo yhdeltä tekniikan asiantuntijalta ja googlasin myös itse pelkän ruiskupuristuksen. Ekaksi kun googlasin "ruiskupuristettu kilpikonna", en viisastunut yhtään. Kuulostaa kyllä mun mielestä hulvattomalta, että firma on erikoistunut tuottamaan vain ja ainoastaan ruiskupuristettuja kilpikonnia ja sitten, kas, ajautunut vaikeuksiin. Niin hulvattomalta, etten ollut uskoa todeksi.NuoriDaavid kirjoitti: Mun käsittääkseni ne on ruiskupuristettuja kilpikonnia. Ruiskupuristus on siis muovin työstämenetelmä.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
En tiedä ko. firmasta, mutta kuten sanottu, se on muovin työstömenetelmä, jossa puristetaan muovia metalliseen muottiin. Muotti itsessään on kallis investointi. Niin kallis, että kun kuulin hinnan ekan kerran, en ollut uskoa. JOskus 90-luvun alussa hinta oli 100 000 FIM. Eli sille pyritään sitten tekemään mahdollisimman pitkää sarjaa. Mutta tietysti muottia vaihtamalla voi sitten tehdä jotain uutta. Talvela sitten alkoikin tehdä niitä muovisia säästölippaita.musta muumio kirjoitti:Joo, kysyinkin tässä jo yhdeltä tekniikan asiantuntijalta ja googlasin myös itse pelkän ruiskupuristuksen. Ekaksi kun googlasin "ruiskupuristettu kilpikonna", en viisastunut yhtään. Kuulostaa kyllä mun mielestä hulvattomalta, että firma on erikoistunut tuottamaan vain ja ainoastaan ruiskupuristettuja kilpikonnia ja sitten, kas, ajautunut vaikeuksiin. Niin hulvattomalta, etten ollut uskoa todeksi.NuoriDaavid kirjoitti: Mun käsittääkseni ne on ruiskupuristettuja kilpikonnia. Ruiskupuristus on siis muovin työstämenetelmä.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 27.06.2013 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Tää oli vähän kun homie vitsiketjussaan.NuoriDaavid kirjoitti:En tiedä ko. firmasta, mutta kuten sanottu, se on muovin työstömenetelmä, jossa puristetaan muovia metalliseen muottiin. Muotti itsessään on kallis investointi. Eli sille pyritään sitten tekemään mahdollisimman pitkää sarjaa. Mutta tietysti muottia vaihtamalla voi sitten tehdä jotain uutta. Talvela sitten alkoikin tehdä niitä muovisia säästölippaita.
Work like a captain, play like a pirate.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Vesper kirjoitti:Tää oli vähän kun homie vitsiketjussaan.NuoriDaavid kirjoitti:En tiedä ko. firmasta, mutta kuten sanottu, se on muovin työstömenetelmä, jossa puristetaan muovia metalliseen muottiin. Muotti itsessään on kallis investointi. Eli sille pyritään sitten tekemään mahdollisimman pitkää sarjaa. Mutta tietysti muottia vaihtamalla voi sitten tehdä jotain uutta. Talvela sitten alkoikin tehdä niitä muovisia säästölippaita.
En oo varma, pitääks mun loukkaantua vai ei
Saat ite päättää!NuoriDaavid kirjoitti:En oo varma, pitääks mun loukkaantua vai ei
Work like a captain, play like a pirate.
Äskettäin Legoista tullessaa dokkarissa taisi yhden palikan muotin hinta olleen aika paljon yli tuon, euroissa. Tosin legoissa mittatoleranssit pitää olla aivan saakutin pieniä.NuoriDaavid kirjoitti: Muotti itsessään on kallis investointi. Niin kallis, että kun kuulin hinnan ekan kerran, en ollut uskoa. JOskus 90-luvun alussa hinta oli 100 000 FIM..
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Ota huomioon, että jos hinta 90-luvun alussa oli 100 000 FIM, on se nyt paljon korkeampi.Bluntly kirjoitti:Äskettäin Legoista tullessaa dokkarissa taisi yhden palikan muotin hinta olleen aika paljon yli tuon, euroissa. Tosin legoissa mittatoleranssit pitää olla aivan saakutin pieniä.NuoriDaavid kirjoitti: Muotti itsessään on kallis investointi. Niin kallis, että kun kuulin hinnan ekan kerran, en ollut uskoa. JOskus 90-luvun alussa hinta oli 100 000 FIM..
Mutta muotin hintaan vaikuttaa myös se, paljonko halutaan puristaa kerralla. Lego tekee palikoita varmaan hillittömät määrät, eli muottien pitää olla isoja.
- musta muumio
- Elämätön Kitisijä
Mihinhän niitä ruiskupuristettuja kilpikonnia on alun perin käytetty?
-
- Kitisijä
Legohan ampui 2000-luvun alussa itseään jalkaan palikoiden määrän kanssa. Palikoista tehtiin monimutkaisempia, jotta leluista tuli helpommin koottavia. Samaan aikaan tarvittavien palikoiden määrä räjähti ja luonnollisesti muottien ja varastoinnin kustannukset.NuoriDaavid kirjoitti:Ota huomioon, että jos hinta 90-luvun alussa oli 100 000 FIM, on se nyt paljon korkeampi.Bluntly kirjoitti:Äskettäin Legoista tullessaa dokkarissa taisi yhden palikan muotin hinta olleen aika paljon yli tuon, euroissa. Tosin legoissa mittatoleranssit pitää olla aivan saakutin pieniä.NuoriDaavid kirjoitti: Muotti itsessään on kallis investointi. Niin kallis, että kun kuulin hinnan ekan kerran, en ollut uskoa. JOskus 90-luvun alussa hinta oli 100 000 FIM..
Mutta muotin hintaan vaikuttaa myös se, paljonko halutaan puristaa kerralla. Lego tekee palikoita varmaan hillittömät määrät, eli muottien pitää olla isoja.
Käsittääkseni kerralla muotista ei putkahda montaakaan kappaletta palikoita, nopeus on vain helvetillinen koska muoteissa oli jonkinlainen vesijäähdytys integroituna.
Muottien valmistus- ja suunnittelutekniikat ovat tosin kehittyneet huomattavasti, työstökoneet eivät maksa enää ihan niin paljon eivätkä CAD-työasematkaan maksa sataa tonnia.NuoriDaavid kirjoitti:Ota huomioon, että jos hinta 90-luvun alussa oli 100 000 FIM, on se nyt paljon korkeampi.
Luulen että yksinkertainen muotti on nykyään aika halpa, mutta toisaalta suunnittelun kehittyminen on mahdollistanut erittäin monimutkaisten osien ja muottien tekemisen.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Riippuu kappaleesta. Yksinkertaista ja pientä kappaletta voi helposti monistaa muottiin monta,Bluntly kirjoitti:Käsittääkseni kerralla muotista ei putkahda montaakaan kappaletta palikoita, nopeus on vain helvetillinen koska muoteissa oli jonkinlainen vesijäähdytys integroituna.
mutta jos kappaleessa on sellaisia ulokkeita tai välejä johon tarvitaan liikettä jostain toisesta suunnasta, voi olla vaikeampi saada muotista yhtä tai kahta kappaletta enempää.
Jäähdytys niissä toki on.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
^Aasi taitaa olla kitinän muottiasintija
^ Sukurasite, ei voi välttyä oppimasta jotain aiheesta.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Sulla on isot Legot!
Aasi loi muotin, palikat tuli ja kirjoitti.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
Kuinka pitkiä karvojen pitikään olla, että ne saa letille?
Viikset siis.
Viikset siis.
Suunnitteliko Jony Ive tämänkin?
http://www.theverge.com/2013/6/26/44665 ... s-new-logo
"First we started with the Motorola Logo, then we made it 25% thinner!"
Came here for school, graduated to the high life
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Ensimmäinen ajatus oli, että onko tuo vitsi, mutta ilmeisesti ei.exPertti kirjoitti:Suunnitteliko Jony Ive tämänkin?
Suosittelen etsimään tuon kommentin tuolta, herra.NuoriDaavid kirjoitti:Ensimmäinen ajatus oli, että onko tuo vitsi, mutta ilmeisesti ei.exPertti kirjoitti:Suunnitteliko Jony Ive tämänkin?
Came here for school, graduated to the high life