Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti: Mutta ajokunto taas on turhan kova vaatimus juhannusaatolle.
Luonnollisesti pidän tätä täysin naurettavana väitteenä.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Mutta ajokunto taas on turhan kova vaatimus juhannusaatolle.
Luonnollisesti pidän tätä täysin naurettavana väitteenä.
No siis tottakai voi olla, jos on tarve. Mutta en koe, että mun pitää parin tunnin ajomatkan päässä päivystää. Tilanne kuitenkin on se, että jos oikeasti on tilanne, jossa tarvitaan akuuttia apua joskus klo 00, niin silloin tarve on sellainen, että viranomainen hoitaa. Jos esim. on joku tikattava haava, niin en mä kuitenkaan sitä pysty hoitamaan ilman välineitä. Siellä on kuitenkin joka tapauksessa selväjärkiset aikuiset paikalla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Mutta ajokunto taas on turhan kova vaatimus juhannusaatolle.
Luonnollisesti pidän tätä täysin naurettavana väitteenä.
Ei tästä näytä tulevan yhtään mitään.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
exsu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Mutta ajokunto taas on turhan kova vaatimus juhannusaatolle.
Luonnollisesti pidän tätä täysin naurettavana väitteenä.
No siis tottakai voi olla, jos on tarve. Mutta en koe, että mun pitää parin tunnin ajomatkan päässä päivystää. Tilanne kuitenkin on se, että jos oikeasti on tilanne, jossa tarvitaan akuuttia apua joskus klo 00, niin silloin tarve on sellainen, että viranomainen hoitaa. Jos esim. on joku tikattava haava, niin en mä kuitenkaan sitä pysty hoitamaan ilman välineitä. Siellä on kuitenkin joka tapauksessa selväjärkiset aikuiset paikalla.
Minäkin haluan tulla osallistumaan keskusteluun, johon minulla ei kerta kaikkiaan voi olla relevanttia annettavaa!

Kuinka vanha muuten tämä poika on? Ja kyseessä on siis se holokaustin kieltäjä, eikö (tää voi olla vähän irrelevanttia, mutta kertonee jotain tyypin arvostelukyvystä sekä siitä sosiaalisesta ympäristöstä, jossa liikkuu)? Yleisellä tasolla kyllä kuulostaa siltä, että Dave voisi koettaa vähän panostaa enemmän jatkuvaan, osallistuvaan ja molemminpuoliseen arvostukseen ja luottamukseen perustuvaan keskusteluyhteyteen lapsostensa kanssa sen sijaan, että jättäytyy etäiseksi rajoittajaksi ja ratsaajaksi (aamun Pravdassa muuten joku espoolaisrehtori puhui viisaita samasta teemasta koulukontekstissa).

Tämän sanottuani olen kyllä sitä mieltä, että eiköhän tämän nimenomaisen tapauksen hoitamisesas järkevä linja ole kutakuinkin juuri se, mitä olet noudattanut: hyvä keskusteluyhteys kaverin vanhempiin sekä itse poikaan, jotta kaikille on selvää, mitä on sovittu. Ajokunnossakaan ei varmaan tarvitse olla - mutta kuitenkin ehdottomasti riittävän vähän juopuneena siihen, että tarvittaessa pystyy edes puhelimitse keskustelemaan normaalisti pojan, kaverin vanhempien tai hankolaisten viranomaisten kanssa vaikka keskellä yötä. Ja tarvittaessa aamulla aikaisin ajamaan Hankoon.

Noin niinku pidemmällä tähtäimellä tulee lisäksi mieleen, että pitäisiköhän sun jättää vähemmälle sekä se puhalluttamislinja että lasten kanssa seurustelu pääasiassa erilaisissa näyttävissä erikoistilanteissa kuten konserteissa jne. ja koettaa panostaa enemmän ihan siihen arjen yhdessäoloon? Ja arjen lisäksi miksei juhlankin - voisihan se olla hyvä, että selincron jarruttama isä antaisi esimerkkiä yhdessäolosta, jossa alkoholi voi olla mukana mutta ei kuitenkaan pääosassa tai persoonallisuuden muuttamisvälineenä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Mä en tiedä miten suhtautuisin tähän postaukseen. Siitä kun henkii se, että oletat tietäväsi perhe-elämästämme paljon. Itse luulen olevani lasteni arjessa läsnä saman verran, kuin vanhemmat yleensä.

Teni-ikäiset lapset nyt eivät paljon kaipaa noloja vanhempiaan ympärilleen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti: Tämän sanottuani olen kyllä sitä mieltä, että eiköhän tämän nimenomaisen tapauksen hoitamisesas järkevä linja ole kutakuinkin juuri se, mitä olet noudattanut: hyvä keskusteluyhteys kaverin vanhempiin sekä itse poikaan, jotta kaikille on selvää, mitä on sovittu. Ajokunnossakaan ei varmaan tarvitse olla - mutta kuitenkin ehdottomasti riittävän vähän juopuneena siihen, että tarvittaessa pystyy edes puhelimitse keskustelemaan normaalisti pojan, kaverin vanhempien tai hankolaisten viranomaisten kanssa vaikka keskellä yötä. Ja tarvittaessa aamulla aikaisin ajamaan Hankoon.
:komp:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:^Mä en tiedä miten suhtautuisin tähän postaukseen. Siitä kun henkii se, että oletat tietäväsi perhe-elämästämme paljon. Itse luulen olevani lasteni arjessa läsnä saman verran, kuin vanhemmat yleensä.
No joo, mä koetin avata postaukseni toteamalla, että minulla ei oikein voi olla relevanttia annettavaa keskustelulle. Tarkoitukseni oli viitata juuri siihen, että kaikki perhetilanteet ovat ainutkertaisia, eikä niihin voi oikein (tietenkään) ottaa kantaa kaltaiseni, joka ei tiedä kyseisen perheen tilanteesta yhtään mitään. Siksi koetinkin sanoa, että kertomasi perusteella olet tässä nimenomaisessa tilanteessa toiminut juuri niin fiksusti, kuin ainakaan itse osaan edes kuvitella voitavan toimia.

Mutta noin niinku yleisemmällä tasolla koetin lisäksi avata keskustelua siihen suuntaan, että jotenkin ajassa tuntuisi olevan tällainen jotenkin korostetun rangaistus- ja valvontapohjainen lähestymistapa nuorten toimiin. Mun täytyy myöntää, että ne juttusi tyttäresi säännöllisestä puhalluttamisesta kuulostavat mun korvaan jotenkin vähän hämmentäviltä yleisellä tasolla - vaikka toki perheesi nimenomaisessa tilanteessa saattavat olla hyvinkin perusteltuja, en voi tietää. Mutta ilmeisesti tämä yritykseni yleisemmäksi tarkasteluksi oli aivan yhtä epäonnistunut kuin Perden horoskooppipläjäys.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja saira »

^Mun mielestä sun aiempi postaus oli yleisesti ottaen järkevä lähestyminen aiheeseen. Ja tää on se, mitä yritän oman tyttäreni kanssa, pitää keskusteluyhteyttä mahdollisimman avoimena ja opettaa alkoholin kohtuukäyttöä esimerkin kautta. Tyttäreni on tosin vasta 8-vuotias, joten ihan heti en tule näkemään miten tämä keino on onnistunut, mutta tällä samalla tavalla minutkin on kasvatettu.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:
exsu kirjoitti:Oon aika monta kertaa soitellut hyvin humalaisen nuoren hyvin humalaisille vanhemmille vaan todetakseni, että niistä ei ole nyt tueksi teinilleen. Se on aika surkea tilanne varsinkin silloin, jos jotain vakavampaa on oikeasti sattunut.
Olet kyllä oikeassa tuossa. Mutta ajokunto taas on turhan kova vaatimus juhannusaatolle.
Jätä nyt ne nalfet kerrankin narikkaan. Otat sitten reteesti vaan taksin tarvittaessa. Vähennät sitten sen pojan viikkorahoista.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

annepa kirjoitti:No jos taustalla on rankasti pöljäilyä, niin sanoisin ehkä että nou kän duu ja perustelisin just sillä aikaisemmalla pöljäilyllä, tyyliin "luottamus menetetty, nyt se pitää saada takasin".
Miten sen saa takaisin, jos kaikessa vahditaan ja kielletään?
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ en tietämättä ota siis Daven jälkikasvuun kantaa, mutta yleisesti sanon että osalle porukkaa sitä luottamusta on turha ikinä antaa takaisin. Seuraa vain sivusta kuin auto-onnettomuutta jota et voi enää estää.

Voipahan sanoa edes yrittäneensä kun kolahtaa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti:
annepa kirjoitti:No jos taustalla on rankasti pöljäilyä, niin sanoisin ehkä että nou kän duu ja perustelisin just sillä aikaisemmalla pöljäilyllä, tyyliin "luottamus menetetty, nyt se pitää saada takasin".
Miten sen saa takaisin, jos kaikessa vahditaan ja kielletään?
No siten, että kun on tarpeeksi kieltoja noudatettu (ja osoitettu, että niitä pystyy noudattamaan), niin lieka löysää. Jos vieläkään ei pöljäillä, vaan luottamus säilyy, niin lieka löysää lisää.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Miten 13-vuotiaan vanhemmat pääsevät ryyppäämään? 3-vuotiaan voi viedä kerran kuussa isovanhemmille parkkiin, lähteä baanalle ja mönkiä sitten seuraavana päivänä hakemaan. Mutta mihin se 13-vuotias sitten laitetaan?
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja MrM »

KKK kirjoitti:Haluan että pojat oppivat terveen auktoriteettien kunnioittamisen jo skidinä.
Mistä terve kunnioitus syntyy?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Khyl mä oon jotenkin jo sisäistänyt sen, että jo 3-vuotias on oma erillinen yksilönsä ja sillä on oma tahto ja sitä pitää pyrkiä kunnioittamaan. Muuten sitä alkaa vituttaa ja se rupeaa yhteistyökyvyttömäksi. Voin vaan kuvitella millä tasolla toi on teinin kohdalla. Ei me niitä omisteta, vaikka se vähän joskus kirpaiseekin. Ei muu auta kuin yrittää tehdä parhaansa että se valitsee fiksusti itse. Koska itse se kuitenkin valitsee, ennemmin tai myöhemmin. Ja sellainenkin klisee pitää paikkansa, että jokaisen on pakko saada tehdä omat virheensä. Se ei valitettavasti riitä että äiti teki ne virheet jo sen puolesta ja kertoo nyt ettei ollut fiksua.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

MrM kirjoitti:
KKK kirjoitti:Haluan että pojat oppivat terveen auktoriteettien kunnioittamisen jo skidinä.
Mistä terve kunnioitus syntyy?
Sanoisin että siitä kun auktoriteetit on viisaita, rauhallisia, hyväntahtoisia ja oikeudenmukaisia.

Rähinästä ei opi kuin kapinoimaan.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Em.perheen poika oli viime yönä meillä. Pojan vanhemmat ovat jo mökillä. Aamulla poikaa ei näy ja meidän poika puhalsi 1.3. Eli mökkireissu on peruttu.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Tsemppiä yritykseen, ei taida olla helpoimmasta päästä.
Came here for school, graduated to the high life
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Em.perheen poika oli viime yönä meillä. Pojan vanhemmat ovat jo mökillä. Aamulla poikaa ei näy ja meidän poika puhalsi 1.3. Eli mökkireissu on peruttu.
Otan osaa. Sitten vaan siirryt maustamaan aamumurot nalfella.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja MrM »

Kottarainen kirjoitti:
MrM kirjoitti:
KKK kirjoitti:Haluan että pojat oppivat terveen auktoriteettien kunnioittamisen jo skidinä.
Mistä terve kunnioitus syntyy?
Sanoisin että siitä kun auktoriteetit on viisaita, rauhallisia, hyväntahtoisia ja oikeudenmukaisia.

Rähinästä ei opi kuin kapinoimaan.
Näin.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Em.perheen poika oli viime yönä meillä. Pojan vanhemmat ovat jo mökillä. Aamulla poikaa ei näy ja meidän poika puhalsi 1.3. Eli mökkireissu on peruttu.
Otan osaa. Sitten vaan siirryt maustamaan aamumurot nalfella.
Tämä on kyllä joo vähän hankalaa. Aika röyhkeästihän nämä pojat uhmaavat sopimuksia. Toivottavasti kapinointi pysyy suhteellisen harmittomana.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja annepa »

urpiainen kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Em.perheen poika oli viime yönä meillä. Pojan vanhemmat ovat jo mökillä. Aamulla poikaa ei näy ja meidän poika puhalsi 1.3. Eli mökkireissu on peruttu.
Otan osaa. Sitten vaan siirryt maustamaan aamumurot nalfella.
Tämä on kyllä joo vähän hankalaa. Aika röyhkeästihän nämä pojat uhmaavat sopimuksia. Toivottavasti kapinointi pysyy suhteellisen harmittomana.
Tiedän kyllä että teini-ikäinen on tyhmä, mutta eihän tuossa ole järjellä yhtään mitään sijaa! Jos poika ois oikeasti halunnut sinne "mökille", se ois oottanu viinanhimojensa kanssa yhden päivän. Tai sitten vaan teini-ikä. Tai riippuvuus. Ehkä oli kuitenkin parempi näin, siis että jäi kiinni kotona, eikä "mökillä" missä ois saattanu käydä huonomminkin.

Tsemppiä Dave!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 15:05

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Ehkä poika ei oikeasti halunnut sinne mökille, muttei halunnut myöntää sitä kavereilleen, ja järjestytti siksi itselleen kotiarestin?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exPertti »

prosessi kirjoitti:Ehkä poika ei oikeasti halunnut sinne mökille, muttei halunnut myöntää sitä kavereilleen, ja järjestytti siksi itselleen kotiarestin?
No on kaverilla iso äo.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja annepa »

Hmm ehkä sillä onkin enemmän älliä, kuin mitä ensin ajattelin. Eikös tää ollut hiukan vietävissä tämä jannu? Jos oli, niin se, että ei kehtaa sanoa kaverille, ettei mökkeily kiinnosta on ihan ymmärrettävää. Tämmönen kiertoteitse tapahtuva mökkeilyn epäonnistuminen on ihan mahdolista silloin.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vastaa Viestiin