Perkeleen Perjantai!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
masa

Re: Perkeleen Perjantai!

Viesti Kirjoittaja masa »

nowaysis kirjoitti:Mä oon jotenkin toista mieltä.
Ylirasituksen aiheuttama lihaskipu
Lihaskivun aiheuttajia ei edelleenkään täysin tunneta. Kipu on merkki suhteettomasta rasituksesta, kovasta
liikunnasta. Kipu ja tulehdus kuuluvat kuitenkin lihaksen toimintaan. Rasituksen jälkeen lihakseen syntyy tulehdus,
joka kivuntuntemisen ohella pienentää lihaksen voimaa. Lihaskipu kuuluu kuitenkin lihaksen voimistumistapahtumaan.
Lihaskipuun voidaan määrätä kipulääkitystä, mutta mysteeriseksi asian tekee se, että tulehduksen
poisto hidastaa paranemista. Elimistö on suunniteltu siten, että kipu ja tulehdus kehittävät lihasta.
Lihaksen kehittymiseen kivun ja tulehduksen kautta vaikuttavia mekanismeja ei täysin tunneta.
Lihaksen verenkiertoa, hapen ja ravinnon saantia lisäämällä voidaan mahdollisesti vaikuttaa positiivisesti edellä
mainituihin asioihin. Parantunut verenkierto saattaa edistää maitohapon poistumista lihaksesta ja edistää näin
palautumista. Kevyellä liikunnalla heti intensiivisen toiminnan jälkeen vaikutetaan positiivisesti lihasverenkiertoon,
joka edistää paranemista normalisoimalla nämä tekijät.
http://www.khl.fi/pdf/liikunnan%20vaiku ... akseen.pdf
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tuo ei näy kuin rekisteröityneille käyttäjille. kaikenlaista sitä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

So Hard kirjoitti:
Tuo ei näy kuin rekisteröityneille käyttäjille. kaikenlaista sitä.
Ehtikö masa editoida tuota linkkiä? Nimittäin se näkyi mulle hetken, mutta nyt vaatisi rekisteröitymistä.

Eikä ollut kyllä mitään K-18 - materiaalia, vain perse ja hyvä perse bikineissä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
masa

So Hard kirjoitti:
Kyllä mulla on vaffa visio, että ylityökorvaukset maksetaan toteutuman mukaan.
Jos ei, niin toihan olisi loistodiili alalle jolla saa tehdä päivystyshommia hyvällä korvauksella. Bookkaa vaan itelle seuraavaksi kuukaudeksi kaikki mahdolliset päivystysvuorot ja sen jälkeen jää kuukauden mittaiselle selkäsairauslomalle!
masa

tää
Liitteet
squats.jpg
squats.jpg (53.72 KiB) Katsottu 617 kertaa
nowaysis
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

On kaksi eri asiaa, että lihakset ovat kipeät, ja ettei pysty liikkumaan. Tuossakin mainittiin, että lihashuollolla kuolemajumia voidaan ehkäistä ja hoitaa.
Prepare for the worstest.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

aasi kirjoitti:Eikä ollut kyllä mitään K-18 - materiaalia, vain perse ja hyvä perse bikineissä.
No hyvä että on piiotettu, joku vielä traumatisoituu.
Came here for school, graduated to the high life
masa

nowaysis kirjoitti:On kaksi eri asiaa, että lihakset ovat kipeät, ja ettei pysty liikkumaan..
Aha.
nowaysis
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Siis oma näkemykseni pohjautuu siihen, että voi olla tooosi isot lihakset, ja treenata paljon, ja silti olla liikkumakuntoinen treenin jälkeenkin. Toki ehkä näillä tyypeillä on tavoitteena kehon toimivuus, eikä pelkästään megalomaaniset lihakset. Teistä ja tavoitteistanne en ossoo sanoa mitään.
Prepare for the worstest.
Diddley Bow
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

No mut hei hyvää kesää kaikille! Kireitä siimoja vähän niinku joka suhteessa ;) Tällä lähdetään!
Who says you need to buy a guitar?
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

nowaysis kirjoitti:... en ossoo sanoa mitään.
Aloitetaan perusteista: lihaksen koko ja lihaksen voima eivät korreloi lineaarisesti. Osa bodareista on hyvinkin vahvoja, osa ei. He kyllä treenaavat osan vuodesta perusvoimaa, että voivat massatreeneihin kasvattaa liikkeiden progressaatiota, mutta eivät esimerkiksi piikkaa. Voimanostajissa taas harvemmin on kovinkaan matalissa rasvoissa olevia koskapa se on suoraan maksimituloksesta pois.

Lihaksen kokoa treenataan hyvinkin erityyppisesti kuin maksimivoimaa, joka on oma kohteeni tällä hetkellä. Kaikenlaiset fitness-tyypit eivät treenaa näistä kumpaakaan vaan heillä on omanlaisensa treenimetodit ja hyvinkin mahdollista, että heillä ei vedetä twilight-zonelle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nowa, sun jutuista paistaa läpi, ettet ole koskaan reenannut kovaa. Sekin muuten vaatii reeniä, siis että saa itsestään paljon irti. Kyllä maven tai kyykyn jälkeen, jos se tehdään aikuisten oikeasti kovaa, tulee ja pitääkin tulla paikat kipeiksi ainakin kahdeksi päiväksi. Ja vielä niin, ettei oikein pysty kunnolla liikkumaan. Esmes kovan kinttureenin jälkeen jalat ovat lohduttoman voimattamat ja levottomat, autolla-ajo ei ole suositeltavaa. Lihaskipua ei voi poistaa kuin ravinnolla ja levolla, venyttelystä ei apua ole.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Vagabondo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Nowa, sun jutuista paistaa läpi, ettet ole koskaan reenannut kovaa. Sekin muuten vaatii reeniä, siis että saa itsestään paljon irti. Kyllä maven tai kyykyn jälkeen, jos se tehdään aikuisten oikeasti kovaa, tulee ja pitääkin tulla paikat kipeiksi ainakin kahdeksi päiväksi. Ja vielä niin, ettei oikein pysty kunnolla liikkumaan. Esmes kovan kinttureenin jälkeen jalat ovat lohduttoman voimattamat ja levottomat, autolla-ajo ei ole suositeltavaa. Lihaskipua ei voi poistaa kuin ravinnolla ja levolla, venyttelystä ei apua ole.
Mä oon nyt eri mieltä. Jos lihakset tulee voimatreenin jälkeen pariksi päiväksi kipeiksi, niin se tarkoittaa, ettei peruskuntotreeni ennen voimakauden aloitusta ole ollut riittävä.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
exPertti
Kitisijä

Plääh, itsensä saa kipeäksi, puhumattakaan kävelemättömään kuntoon, vain jotakin lihasryhmää aloittaessa. Kaikki muu on typeryyttä. Olen puhunut. :)
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä taas lähinnä vastustan sitä, että Masan nojaama auktoriteetti(?) puhuu siitä, millaiseksi elimistö on suunniteltu! PetriFB! :paavi:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
BrianW
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BrianW »

exPertti kirjoitti:Plääh, itsensä saa kipeäksi, puhumattakaan kävelemättömään kuntoon, vain jotakin lihasryhmää aloittaessa. Kaikki muu on typeryyttä. Olen puhunut. :)
Komppaan Perttiä. Mitä järkeä on noin kipeäksi itsensä treenata kyllä kohtuudellakin kehittyy. Herra Blun tapauksessa vielä tuntuu oudolta se että muistaakseni valittelee naisseuran puutetta mutta sitten menee mieluummin rääkkäämään itsensä kipeäksi kun sensijaan tekisi kohtuudella ja sitten lähtisi kauniiseen kesään ja iltaelämään hankkimaan seuraa.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti:Mä oon nyt eri mieltä. Jos lihakset tulee voimatreenin jälkeen pariksi päiväksi kipeiksi, niin se tarkoittaa, ettei peruskuntotreeni ennen voimakauden aloitusta ole ollut riittävä.
Hyvä yri, muttei kuitenkaan. Ei se maailman paraskaan peruskuntoreeni, mitä sillä nyt edes tässä tarkoitetaankaan, pelasta lihaskivulta. Lihaskipu on merkki kehittävästä reenistä, se on luonnollinen osa reenausta. Bluntlyn puhuessa kyykky vai maveko se oli, on lihaskipu kovan reenin jälkeen lihasten suuresta koosta johtuen vielä huomattavasti kovempi ja arkea haittaavampi.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Nergal
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Minä ajoissa, haastattelija myöhässä ainakin tunnin. Menee se aika parkkipaikallakin jäpittäessä.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Kiukkutipu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Niin se vaan on ohi, muksun eka kouluvuosi :shock:

Huomenna tarttee vielä koululle kiivetä, sitten näyttää lomalta. Lapsella ainakin :)
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
exPertti
Kitisijä

BrianW kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Plääh, itsensä saa kipeäksi, puhumattakaan kävelemättömään kuntoon, vain jotakin lihasryhmää aloittaessa. Kaikki muu on typeryyttä. Olen puhunut. :)
Komppaan Perttiä. Mitä järkeä on noin kipeäksi itsensä treenata kyllä kohtuudellakin kehittyy. Herra Blun tapauksessa vielä tuntuu oudolta se että muistaakseni valittelee naisseuran puutetta mutta sitten menee mieluummin rääkkäämään itsensä kipeäksi kun sensijaan tekisi kohtuudella ja sitten lähtisi kauniiseen kesään ja iltaelämään hankkimaan seuraa.
Olen kaikesta muusta samaa mieltä paitsi jäsen B:n ajanviettopreferensseistä. Tietenkin hän ei mene etsimään naisseuraa. Rima pysyy paikallaan myös kun sen alittaa.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Lihasharjoittelemattomuuden epäjumala saapuu, joka paikkaan koskee vaikka nitään tee, eilen 9541 askelta ja tänään reizikivut vaivaavat erikoisjalkaa ja vähän ehjempääkin..
Kovemmällä harjoituksella ei saa kuin kovemmat kivut jos mahdollista..
Pyyhin Netikettiin..
exsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kaverin lapsen isä tuli kaupungilla vastaan lastenvaunujen kanssa. Reagoin ehkä hieman turhan voimakkaasti :shock: uuteen tulokkaaseen, kun isähenkilö repesi nauramaan mun ilmeelle. En sitten kehdannut jäädä enää vaihtamaan kuulumisia, luulen että oma kanta tuli selväksi.

Mulla oli eilen eka kivuton päivä viime lauantain pumpin jälkeen. Sama toistuu aina, kun pidemmän tauon jälkeen tekee jotain uutta liikettä tai muuten uudella tavalla, painojen koolla ei ole niin suurta merkitystä.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
McJanne
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Minusta punttipenakeskustelu oli erittäin viihdyttävä kaikessa naurettavuudessansa :DDD

Vieläköhän jaksas lorvia ennen kun pitää hakea hankalampi osapuoli töistänsä, ei se polkupyöräily ollukkaa niin helppoa kun pitää yövuoron jälkeen tulla vielä kotiinkin tms. Noh, oppiipa leuhuuttamaan :>
Kirjoitan tätä alasti
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Kaverin lapsen isä tuli kaupungilla vastaan lastenvaunujen kanssa. Reagoin ehkä hieman turhan voimakkaasti :shock: uuteen tulokkaaseen, kun isähenkilö repesi nauramaan mun ilmeelle. En sitten kehdannut jäädä enää vaihtamaan kuulumisia, luulen että oma kanta tuli selväksi.

.
Eli mikä se kanta oli?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
exsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti: Eli mikä se kanta oli?
Kuva
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Vastaa Viestiin