masa kirjoitti:Ulkoistus taitaa olla jo tänä päivänä synonyymi irtisanomisille tai yt-neuvotteluille.
Eihän ulkoistuksessa olisi mitään järkeä, jos se ei tapahtuisi tahoille jotka voivat nakata hommia halvempiin maihin tai jotenkin muuten rationalisoida puuhastelua. Kuitenkin toinen firma ottaa toimintakulujen päälle jonkun profitin.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
So Hard kirjoitti:
Eihän ulkoistuksessa olisi mitään järkeä, jos se ei tapahtuisi tahoille jotka voivat nakata hommia halvempiin maihin tai jotenkin muuten rationalisoida puuhastelua. Kuitenkin toinen firma ottaa toimintakulujen päälle jonkun profitin.
Nokian tapauksessa se käytännön järki on ollut sitä, että pystyvät tarvittaessa kilpailuttamaan tai irtisanomaan sopimukset nopeasti.
Se mikä tuossa on perseestä on, että ehdottomia parin vuoden vankeuksia vastavuoroisesti kevennetään.
Näen jo miten tuo menee käytännössä. Ne jotka sai aiemmin 2-3 vuotta kovaa saa jatkossa 6 kk kovaa ja loput ehdollisena jota ei koskaan panna täytäntöön.
Voi vittuvitunvittu tätä päähänpaijaamisen määrää. Ymmärtäisin tuon, jos se olisi niin että pelkkää ehdotonta ei saa enää ollenkaan antaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Jokin aika sitten googlejuristina ihmettelin, eikö Suomessa lain mukaan pidä noudattaa suomalaisia työehtoja, vaikka firma ja työntekijät ovat ulkomaisia. Ihmettelen edelleen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Pliittinen Kriisi! Ei mitään jos amerikkalaiset ei hyväksy mutta kun ruotsalaiset hyljeksii! Ehkä ne pelkää edellisen avecin tirkistelyjen vaihtuvan ihan sormilla hiplaamiseksi? Niinistö arajärveä viriilimpi??
Jokin aika sitten googlejuristina ihmettelin, eikö Suomessa lain mukaan pidä noudattaa suomalaisia työehtoja, vaikka firma ja työntekijät ovat ulkomaisia. Ihmettelen edelleen.
Ydinvoimalan rakennusporukat?
Niin?
Noitahan liitot on juuri ratsanneet kun on epäilty, että ei makseta suomalaisten työsopimusten mukaista palkkaa.
Tietenkin lakia voi rikkoa. Voihan pankkejakin ryöstää. Ei se silti tee pankkiryöstöistä laillisia.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 25.04.2013 8:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Riemumieli kirjoitti:Miami Vicen hengessä pastellinen pikkutakki päälle hihat käärittynä totta kai, ja kyllä lähtee (tamperelaisia lohduttava Kummeli-heitto).
Veikkaan että Daven kaapista löytyy purkkaritkin tohon yhdistelmään!
Riemumieli kirjoitti:Miami Vicen hengessä pastellinen pikkutakki päälle hihat käärittynä totta kai, ja kyllä lähtee (tamperelaisia lohduttava Kummeli-heitto).
Veikkaan että Daven kaapista löytyy purkkaritkin tohon yhdistelmään!
Ei enää
NuoriDaavid kirjoitti:Mun mielestäni toi olisi nolo.
Testarossassa ja siinä toisessa aikakauden jopa tyylikkäämmässä fefessä ei ole mitään noloa. 308GTB taisi olla.
Kyllä mullekin yks F40 kelpaisi.
Itse oikeasti olen Miami Vicestä lähtien haaveillut valkoisesta testarossasta. Voisi sitten poliisin kanssa käydä kädenvääntöä kun tulisivat sanomaan, että "valkoinen testarossa on nähty törttöilemässä". "Oletteko varma, että se on minun valkoinen testarossani?"
NuoriDaavid kirjoitti:Mun mielestäni toi olisi nolo. JOs ajaa vanhalla Ferrarilla, sen pitäisi sitten olla riittävän vanha.
Mun mielestäni 20 vuotta vanhalla autolla ajossa ei sinänsä ole mitään noloa, mutta 20 vuotta vanhalla Ferrarilla ajamisessa on.
Hirvittävän vaikeaksi menee autonsa kanssa harrastaminen. Jos vaikka kolmekymppisenä rikastuu ja ostaa uuden Ferrarin niin sen joutuu myymään nelivitosena pois ja ostamaan kuusvitosena takaisin että selviytyy noloudestaan.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.