Autoilu 2
Re: Autoilu 2
^ ei kitkarenkaissa vikaa ole, siis paitsi jos on liukasta. Silloin niillä ei tee mitään.
Came here for school, graduated to the high life
Missä on 90 hevosvoimaa ja 898 kuutiota?
Etuvilkun hajonneen koteloinnin vaihto olikin yllättävän helppo operaatio. Vain yksi ruuvi ja alle viisi minuuttia aikaa. Hajonneen pyyhkijänvarren vaihto vaatiikin sitten viiden euron sijoittamista ulosvetäjään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
- Pulkannaru
- Kitisijä
^
ZF esittelee huomenna oman 9-vaihteisen automaattivaihteistonsa Detroitissa. Kykenee tämän hetken malleilla käsittelemään maksimiväännöt alueella 200-480Nm.
ZF esittelee huomenna oman 9-vaihteisen automaattivaihteistonsa Detroitissa. Kykenee tämän hetken malleilla käsittelemään maksimiväännöt alueella 200-480Nm.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Luulisi noiden pienempien vääntöjen menevän CVT:llä. Tosin tuossa linkkaamassani väitettiin CVT:n olevan kalliimpi. Näin maallikkona ihmettelen, miten CVT on kalliimpi kuin 9-vaihteinen laatikko.Pulkannaru kirjoitti:^
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
- Pulkannaru
- Kitisijä
^
Ainakaan tuotantomäärien pienuus ei auta CVT:tä tuotantokustannuksien suhteen. Ja lisäksi ulkomuoto usein poikkeaa manuaalilaatikosta, joka taasen lisää suunnittelukustannuksia moottorin ja moottoritilan osalta.
Näiden edellisten suhteeen DSG on manuaalin kanssa CVT:hen verrattuna etulyöntiasamessa.
Luulisin.
Ainakaan tuotantomäärien pienuus ei auta CVT:tä tuotantokustannuksien suhteen. Ja lisäksi ulkomuoto usein poikkeaa manuaalilaatikosta, joka taasen lisää suunnittelukustannuksia moottorin ja moottoritilan osalta.
Näiden edellisten suhteeen DSG on manuaalin kanssa CVT:hen verrattuna etulyöntiasamessa.
Luulisin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
CVT:t on ehkä uusinta Subarun laatikkoa lukuunottamatta aika todella surullista kräppiä. Yök.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
Naapurinmiestä vähän kyrsi, kun hänellä oli ALDin auto, ALDin soppari Euromasterin kanssa ja varattu kelloaika tarkalleen vaihtoa varten. Ja lopulta rengasmies sanoi, ettei me tänään ehditäkään mitään vaihtamaan. No kaveria vitutti ja soitti ALDille, että tämmöistä paskaa täällä taas tänään. Illalla puhelin soi ja Euromasterin jamppa kysyi, ollaanko kotona. 30min myöhemmin asentajaukko tuli autollaan pihaan ja vaihtoi hiekkapihalla käsin renkaat tunkilla ja ristikkoavaimella Varmaan ALDi kysyi, että vaihtuuko rengas vai vaihtuuko firma. Kymmeniä tai satoja autoja koskeva soppari.
ALD onkin muuten sitten tosi mulkku lafka. Kaveri sai juuri liisariauton palautuksesta 1500 euron laskun, kun siitä löyty 3 kpl pienenpieniä naarmuja joiden omavastuuosuus oli 500€ kpl. Autoliikkeetkään ei mielellään niiden kanssa tarjouksia tekisi, koska vaativat aina 15% alennuksen. Muut liisarifirmat ovat kuulemma paljon helpompia ja jostavampia.Bluntly kirjoitti:Naapurinmiestä vähän kyrsi, kun hänellä oli ALDin auto, ALDin soppari Euromasterin kanssa ja varattu kelloaika tarkalleen vaihtoa varten. Ja lopulta rengasmies sanoi, ettei me tänään ehditäkään mitään vaihtamaan. No kaveria vitutti ja soitti ALDille, että tämmöistä paskaa täällä taas tänään. Illalla puhelin soi ja Euromasterin jamppa kysyi, ollaanko kotona. 30min myöhemmin asentajaukko tuli autollaan pihaan ja vaihtoi hiekkapihalla käsin renkaat tunkilla ja ristikkoavaimella Varmaan ALDi kysyi, että vaihtuuko rengas vai vaihtuuko firma. Kymmeniä tai satoja autoja koskeva soppari.
Ihan vain aiheeseen kaukaa liittyen sanon, että on aika nätti auto Tojotaksi. Väri toki karmea.

^ "Touran 1.4TSI DSG" !!!!1! En pystynyt lukemaan pitemmälle. DSG ja 1.4pikkuturbo Touranissa. Onnea matkaan.
Tää mun autoilutuuri on kyllä uskomatonta. Huihaista on nyt ATM laatikosta monentimuunnin paskana. Onneksi, tehdastakuu korvaa kaiken, mutta vaivahan tuosta taas minulle siunaantuu kun autoa pitää viedä komolle ja alistua julkisten kyytiin.
Samaan aikaan tiimistä on kahdella muullakin jannulla auto-ongelmia. 2 vuotta vanha ja muutaman kympin ajettu Passatti hajotti turbonsa, ja hivenen vanhempi Octavia DSG-askinsa. Turbo meni myyjäliikkeen piikkiin, mutta DSG saattaa pudota kokonaan kaverin niskaan.
Nykyautot on kyllä ihan ihan totaalista paskaa.
Samaan aikaan tiimistä on kahdella muullakin jannulla auto-ongelmia. 2 vuotta vanha ja muutaman kympin ajettu Passatti hajotti turbonsa, ja hivenen vanhempi Octavia DSG-askinsa. Turbo meni myyjäliikkeen piikkiin, mutta DSG saattaa pudota kokonaan kaverin niskaan.
Nykyautot on kyllä ihan ihan totaalista paskaa.
Edelleen saa uutena autoja, joissa ei ole turhaa tauhkaa.masa kirjoitti:Nykyautot on kyllä ihan ihan totaalista paskaa.
Jos se on liikkeestä ostettu, niin kyllä se menee valmistajan/myyjän piikkiin 100% ellei kyse ole jostain 200+ TKM ajetusta. Muuta lopputulosta ei pidä hyväksyä. Vaihdelaatikon pitää kestää 200 TKM käyttöä.masa kirjoitti:DSG saattaa pudota kokonaan kaverin niskaan.
Mä en ikinä ostaisi käytettyä autoa yksityishenkilöltä juuri noista syistä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
So Hard kirjoitti: Jos se on liikkeestä ostettu, niin kyllä se menee valmistajan/myyjän piikkiin 100% ellei kyse ole jostain 200+ TKM ajetusta. Muuta lopputulosta ei pidä hyväksyä. Vaihdelaatikon pitää kestää 200 TKM käyttöä.
Ok. Kerrotaan tämä.
No kerrohan nyt kovana automiehenä että mikä on sellainen auto?Bluntly kirjoitti:Edelleen saa uutena autoja, joissa ei ole turhaa tauhkaa.masa kirjoitti:Nykyautot on kyllä ihan ihan totaalista paskaa.
Tata Nano.masa kirjoitti:No kerrohan nyt kovana automiehenä että mikä on sellainen auto?Bluntly kirjoitti:Edelleen saa uutena autoja, joissa ei ole turhaa tauhkaa.masa kirjoitti:Nykyautot on kyllä ihan ihan totaalista paskaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
McJanne kirjoitti:^Lada Niva?
Lisätään listaan arvattu Bluntlyn veikkaus: Dacia Duster.So Hard kirjoitti:Tata Nano.
Veikkaan että noissa hajoaa kuski ja auto samaan aikaan kun alkaa vuodessa tuuppaamaan 30-40 tkm lukuja.
Korjaan vähän. Näköjään 100TKM jälkeen tulee osavastuuta.masa kirjoitti:So Hard kirjoitti: Jos se on liikkeestä ostettu, niin kyllä se menee valmistajan/myyjän piikkiin 100% ellei kyse ole jostain 200+ TKM ajetusta. Muuta lopputulosta ei pidä hyväksyä. Vaihdelaatikon pitää kestää 200 TKM käyttöä.
Ok. Kerrotaan tämä.
Vaihdelaatikon hajoaminen ja kustannusten jako
Uutena ostetun auton vaihdelaatikko vaurioitui ja tuhosi auton kytkimen, kun autolla oli ajettu 121 000 kilometriä. Maahantuoja maksoi 2/3 korjauskustannuksista ja vetosi takuun umpeutumiseen. Maahantuojan mukaan 4 vuotta vanha auto oli tullut siihen asennettujen osien myötä ajomääräänsä nähden parempaan kuntoon.
Vaihdelaatikolle ei ollut annettu huolto- tai vaihtoväliohjetta. Vaihdelaatikon olisi pitänyt kestää huomattavasti kauemmin kuin 121 000 kilometriä, joten se oli rikkoutunut ennenaikaisesti. Kuluttaja oli maksanut kolmasosan eli 1 208 euroa korjauskustannuksista. Auto oli tullut siihen asennettujen osien myötä ikäänsä ja ajomääränsä nähden parempaan kuntoon.
Kuluttajariitalautakunta piti osapuolten välistä kustannusten jakoa asianmukaisena eikä suosittanut lisähyvitystä. Takuun umpeutuminen ei rajoita virhevastuuta, eikä takuun umpeutumisella ei ollut asian kannalta merkitystä.
Tämähän se meikäläisen unelma on.McJanne kirjoitti:^Lada Niva?
Sun unelmas on aika lähellä. Mikset lunasta sitä?Bluntly kirjoitti:Tämähän se meikäläisen unelma on.McJanne kirjoitti:^Lada Niva?
Ooppeli toimii vielä kohtuu vähillä investoinneilla. Katsotaan kun laukeaa isosti.