Parhaita urheilusuorituksiasi
Jeejee! Mä olin ala-asteella ylennsä parhaimmistoa juoksuissa, pituudessa ja korkeudessa. Olinhan pisin/toiseksi pisin luokalla. Sit joskus taisin voittaa varmaan 4-luokan kaikki luokat ja mut laitettiin kouluskaboihin, joissa pääsin karsinnoissa juoksemaan.
Edellisyönä oli vettä satanut ja rata oli märkä, mulla oli myös varmaan 4 vuotta vanhat kuluneet lenkkarit, joilla vetäsin heti startista pannut ja tulin toiseksi viimeiseksi erässäni. Maalissa yksi järkkäri tuli sanomaan että "olisit jäänyt vain maahan makaamaan", niin olisin voinut päästä johonkin toiseen karsintaerään... kas kun en sitä heti tullut ajatelleeksi!!!
Edellisyönä oli vettä satanut ja rata oli märkä, mulla oli myös varmaan 4 vuotta vanhat kuluneet lenkkarit, joilla vetäsin heti startista pannut ja tulin toiseksi viimeiseksi erässäni. Maalissa yksi järkkäri tuli sanomaan että "olisit jäänyt vain maahan makaamaan", niin olisin voinut päästä johonkin toiseen karsintaerään... kas kun en sitä heti tullut ajatelleeksi!!!
Minä olen joskus ala-asteella ollut oikein yleisurheiluseurassa. Kolmannella luokalla olin koko koulun toisiksi paras keihäänheittäjä. Siis kuudesluokkalaisiin saakka. Miättikää sitä. Lopetin urheiluseurustelun kun vitutti se ainainen alkuverryyttely, joka tarkoitti useamman kilometrin maastojuoksulenkkiä.
Ai nyt mä tajuan. Se nykyajan termi "herkistely" tarkoittaakin esim just keihäänheitossa sitä, että ei jakseta vetää kilsan alkuverryttelyä ja siksi ei voida repiä täpöjä...eli herkistellään. Miehet heittää naisten keihäällä sellasta puolitehoista. Höntsääminen olis mun mielestä parempi sana.Herra Manala kirjoitti:Lopetin urheiluseurustelun kun vitutti se ainainen alkuverryyttely, joka tarkoitti useamman kilometrin maastojuoksulenkkiä.
Mä en siis urheile...mut juttuhan on niin et jos jotain tehdään ni tehdään kunnol. Välii voittaako vaiko on viimeinen jos hyvät fiilarit sen jälkeen... ja on yrittänyt parhaansa.
Maalla tuli pienenä hiihdettyä muutaman lusikallisen verran kisoja ja koulunvälisiin kisoihinkin osallistuin muutaman kerran. Koulussa vaan aina harmitti kun samana päivänä syntynyt kaveri oli puolet pidempi kuin mitä itse olin ja siitä syystä sai lykittyä enemmän vauhtia suksien alle...olin siis ikuinen kakkonen
Tanssimistakaan en siis urheiluksi katso. Sekin siis vain hauskaa ja kivaa. Mutta silloin joskus polkan SM-kisoissa tultiin parini kanssa toiseksi... (Ja taas jäi hieman harmittamaan ku ei oltu pahemmin keritty harjoittelemaan ja voittajapari oli kaikkien mielestä meitä huonompi
)
Maalla tuli pienenä hiihdettyä muutaman lusikallisen verran kisoja ja koulunvälisiin kisoihinkin osallistuin muutaman kerran. Koulussa vaan aina harmitti kun samana päivänä syntynyt kaveri oli puolet pidempi kuin mitä itse olin ja siitä syystä sai lykittyä enemmän vauhtia suksien alle...olin siis ikuinen kakkonen

Tanssimistakaan en siis urheiluksi katso. Sekin siis vain hauskaa ja kivaa. Mutta silloin joskus polkan SM-kisoissa tultiin parini kanssa toiseksi... (Ja taas jäi hieman harmittamaan ku ei oltu pahemmin keritty harjoittelemaan ja voittajapari oli kaikkien mielestä meitä huonompi

- McJanne
- Kitisijä
Taekwondossa muutama erinäinen mitali ja pokaali.
Hiihtelyssäkin sain Hippomitaleita, kerran olin lehdessäkin.
Palokuntien nuorten epävirallinen mestaruuspronssiki lentopallosta vuodelta puukko (ei uskos tällä pituudella).
Taisinpa joskus pikkutyttönä olla kova luu satasella ja pituudessakin.
Kuntotesteissä hakkasin ihan kenet vaan ja missävaan lajissa yläasteella. Koulun isoimmat tissitkin oli. (tytöt suuttu mulle, ei siitä että sanoin että näin on, mutta siitä kylläkin kun mitattiin).
Mitähä muuta. Noh, köyhän oli vaan pakko yrittää[tm]
Hiihtelyssäkin sain Hippomitaleita, kerran olin lehdessäkin.
Palokuntien nuorten epävirallinen mestaruuspronssiki lentopallosta vuodelta puukko (ei uskos tällä pituudella).
Taisinpa joskus pikkutyttönä olla kova luu satasella ja pituudessakin.
Kuntotesteissä hakkasin ihan kenet vaan ja missävaan lajissa yläasteella. Koulun isoimmat tissitkin oli. (tytöt suuttu mulle, ei siitä että sanoin että näin on, mutta siitä kylläkin kun mitattiin).
Mitähä muuta. Noh, köyhän oli vaan pakko yrittää[tm]
Kirjoitan tätä alasti
Jotenkin minusta tuntuu, että se suhteellisesti paras suoritus on vielä tulematta. Suhteellisesti siis niin että otetaan yhdeksi muuttujaksi vaikka ikä. No niin, siis minusta tuntuu _etten tähän päivään_ mennessä ole saanut itsestäni sitä parasta irti. Olen toki jotain joskus voittanut, palkintojakin saanut, yksittäisissä suorituksissa/tapahtumissa/peleissä muiden mielestä loistanut. Vielä se on tulossa – se suoritus jota tarujen jumalatkin kadehtisivat.
Ala-asteen kuulantyöntökisan voittaminen sekä yläasteen Taekwondo-kisoissa toiseksi tuleminen kalpenevat eilisen suoritukseni valossa, voitin nimittäin pool-biljardin maailmanmestarin ysipallossa.
henkilökohtaista kukoistusvastuuta rakenteellisen politiikan kustannuksella korostava puolivillainen sosiaalinen teoretisointi
Kai ne kirkkaimmat mitalit on SM- ja PM-kulta muodostelmaluistelussa.
Toisaalta ne tuli junioreissa, joten ehkä arvostan vaikkapa French Cupin hopean seniorisarjassa korkeammalle.
Joka ihmeen kisassahan noita mitaleita jaettiin, hyvässä mytyssä ovat tällä hetkellä vanhempien luona jossakin purkissa.
EDIT: Suurin saavutus taisi olla kuitenkin 18 vuotta aamuheräämisiä, myös lauantai-aamuksi harkkoihin 6.30...
Toisaalta ne tuli junioreissa, joten ehkä arvostan vaikkapa French Cupin hopean seniorisarjassa korkeammalle.
Joka ihmeen kisassahan noita mitaleita jaettiin, hyvässä mytyssä ovat tällä hetkellä vanhempien luona jossakin purkissa.
EDIT: Suurin saavutus taisi olla kuitenkin 18 vuotta aamuheräämisiä, myös lauantai-aamuksi harkkoihin 6.30...
Viimeksi muokannut Lilo, 28.12.2005 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen mäkin tullu hopeasijalle hiihtokisoissa kerran.Edith kirjoitti:Voitin kultamitalin isän työpaikan henkilökunnan lapsille järjestetyssä hiihtokisassa neljävuotiaana. Muistaakseni neljävuotiaiden sarjassa oli kaksi kilpailijaa, mutta hälläkö väliä.
Ko. sarjassa kilpailtiin minä ja mun senaikainen paras kaveri.
Kaveri voitti niukasti.

Treenasin vuodet 1993-1996 Sambian maajoukkueen uimareiden kanssa, samoin koulun uimajoukkueessa (olen uimajoukkueessa ollessani vain kerran hävinnyt 50m rintauinnin, voittoja yhteensä yli 50), futisjoukkueessa ja track&field 100&200m juoksut. Mä olin sillon kovassa kunnossa.
Jenkeissä koulun uimajoukkue 1996-1997 ja 1998-1999.
Suomessa pääsin oman kouluni (Pihlajamäen ala-aste) edustajaksi ala-asteiden mestaruuskisoihin. Olin neljäs 294:stä juoksijasta 100m - matkalla, ja pituushypyssä toinen.
Erinäisiä ratsastusrusetteja nappula-ajalta, enää tuskin pysyn selässä.
Jenkeissä koulun uimajoukkue 1996-1997 ja 1998-1999.
Suomessa pääsin oman kouluni (Pihlajamäen ala-aste) edustajaksi ala-asteiden mestaruuskisoihin. Olin neljäs 294:stä juoksijasta 100m - matkalla, ja pituushypyssä toinen.
Erinäisiä ratsastusrusetteja nappula-ajalta, enää tuskin pysyn selässä.
The great club outshines the individual, always and forever.
Ala-asteella pääsin edustamaan Vantaata yleisurheilukisoihin Tanskaan. Karsinnoissa oli kivempaa, sillä siellä työnsin kuulaa ja heitin palloa pisimmälle, itse kilpailuissa tulin "vain" toiseksi kuulantyönnössä.
Jalkavuosina kertyi erinäisiä diplomeja, tsemppareita ja mitallejakin kiitettävästi.
Joskus muutamia vuosia sitten pärjäsin oikein kivasti kuulantyönnössä, keihään- ja kiekonheitossa. Melkein joka kisoista tuli jokin mitalli. Polvi rusahti ja yleisurheilut jäi siihen.
Jalkavuosina kertyi erinäisiä diplomeja, tsemppareita ja mitallejakin kiitettävästi.
Joskus muutamia vuosia sitten pärjäsin oikein kivasti kuulantyönnössä, keihään- ja kiekonheitossa. Melkein joka kisoista tuli jokin mitalli. Polvi rusahti ja yleisurheilut jäi siihen.
Saattaa pitää hyvinkin paikkansa. Ilman kritiikkiä ja lähdeviitteitä, joskus luin lehtiartikkelin jossa väittettiin ettei miehen sydän usein edes kestäisi synnytyksen aiheuttamaa rasitusta. Tosin ainoa syy tälle epäilylle taisi olla erään synnyttävän naisen kuoleminen sydänpysähdykseen, hänellä kun oli mieheltä saatu siirtosydän.ninnithequeen kirjoitti:Hmm. Toisaalta, nyt kun mietin, kyllä se lapsen maailmaan saattaminen taisi olla kovin urheilusuoritus ever....
Mä olin oman pitäjän samaisissa kisoissa viimenen, siitä on jopa valokuvia...bedlam kirjoitti:Joskus penskana hiihdin Osuuspankin Hippohiihdoissa muistaakseni sijalle 38.
Mutta joo, on mulla ainakin joukkue piirinmestaruus kalastuksessa ja jokunen voitto jossain uintikisoissakin. Ala-asteella olin koulujenvälisissä pituushypyn neljäs ja taisin pärjätä hyvin noilla pikamatkoillakin.
Ja kun pari viikkoa sitten oltiin osaston kanssa ajamassa Vantaalla rallia, olin ylivoimaisesti paras nainen, ja sain erikoispalkinnonkin!
Joukkuelajit sucks!
Cooperin testissä 3490 metriä intin alkutesteissä, lopussa jäi 3200 metriin. Mitä tästä opimme? Intissä on liian löyssää (olin sissikomppaniassa).
Jääkiekossa löytyy pari aluemestaruutta juniorivuosilta. Ei hirveästi muuta mainittavaa.
Kädenväännössä ole voittanut lajin hallitsevan maailmanmestarin (no ok, se oli nainen
).
Jääkiekossa löytyy pari aluemestaruutta juniorivuosilta. Ei hirveästi muuta mainittavaa.
Kädenväännössä ole voittanut lajin hallitsevan maailmanmestarin (no ok, se oli nainen

Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan totaalinen nöyryyttäminen.