Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Bluntly kirjoitti:No en varmasti. Nykyajan kotkotukset on ihan saatanasta, kokoajan rikki. Mitä helvettiä sitä tekee jollain keskuslukituksella, sähköisillä ikkunannostimilla, elektronisella perseenpäristimellä, ajotietokoneella tai sadetunnistimella? Osaan kääntää avainta lukossa, ikkunaveivi on melkein yhtä hyvää habatreeniä kuin runkkaaminen, perse pärisee luonnostaan, en edes tiedä mitä ajotietokone tekee ja sadevipua jaksan juuri ja juuri napsauttaa itsekkin riippuen kuinka paljon sitä kakkaa tulee taivaalta.

Pysyn autoissa, joissa vakiovarusteena on neljä rengasta ja ratti.
Tää on vähän kuin Gattaca kertomassa naisten iskuvinkkejä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Bluntly kirjoitti: No en varmasti. Nykyajan kotkotukset on ihan saatanasta, kokoajan rikki. Mitä helvettiä sitä tekee jollain keskuslukituksella, sähköisillä ikkunannostimilla, elektronisella perseenpäristimellä, ajotietokoneella tai sadetunnistimella? Osaan kääntää avainta lukossa, ikkunaveivi on melkein yhtä hyvää habatreeniä kuin runkkaaminen, perse pärisee luonnostaan, en edes tiedä mitä ajotietokone tekee ja sadevipua jaksan juuri ja juuri napsauttaa itsekkin riippuen kuinka paljon sitä kakkaa tulee taivaalta.

Pysyn autoissa, joissa vakiovarusteena on neljä rengasta ja ratti.
Lupaan kertoa jos joku noista menee joskus rikki.

Myönnän, että kun laitan matka-ajossa vakkarin päälle, sadetunnistimen odotustilaan ja säädän ilmastoinnin sopivalle asteluvulle niin kyllähän siinä melkein nelivaihteista obeliskiani tulee ikävä, vai oliko se automaattivaihteisto? :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

masa kirjoitti:Pah. Termeritkin hajoaa ja jumittaa itsensä väärille astelukemille. Turha kikkailla kun ongelman voi korjatakin.
Kannattaa kuitenkin tutustua sitruunapatongin antimiin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Pulkannaru kirjoitti:Kannattaa kuitenkin tutustua sitruunapatongin antimiin.

Kun olet kerta noin varma asiasta, niin kaivahaa nyt itse faktaa esiin että termarin vaihto on huono juttu. Muuten puheesi on pelkää lätinää.


Citikan HDI on kone on samaa common rail tekniikkaa kuin Mersun CDI. Veho suosittele CDI koneille 92 asteisia termareita keskieurooppalaisen alemman lämpötilan sijaan. HDI/CDI koneen lämmöt pitää olla maantieajossa yli 80 astetta, eikä sitä tarvitse kikkailla millään viimasuojilla.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
En viitsi. Lykkää mun puolesta vaikka 98 asteinen :D
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Onko siinä edes mekaanista termostaattia? Pohdin vaan.
Came here for school, graduated to the high life
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Näyttäs olevan 82 ja 89 saatavilla

http://alvadi.ee/fi/varaosat/citroen/c5 ... mostaatti/
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kävin pompauttamassa patongin, joten yksi hylkäys enemmän katsastustilastoissa. Syynä käsijarru, joka oli kyllä tiedossa etukäteen. Sen verran kylmä kevät ettei vaan viitsinyt korjata ennen katsastusta. Nyt on kuukausi lisäaikaa kelien lämmetä :D
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Katsastuksesta puheenollen: http://www.reilukatsastus.fi/

Toivottavasti hinnat pysyy samalla tasolla jatkossakin.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Tosi reilua:

"Avajaistarjouksena katsastus 40€ + kaasut"

Enää pitäis tietää mitä "kaasut" maksaa, mutta siitähän ei tietenkään ole sivuilla mitään infoa.

Autoliiton jäsenille K1 asemilla katsastus 35€ ja pakokaasumittausten kanssa 55€.

EDIT: Nyt kun masa on liittynyt vanhoilla ranskalaisilla ajavien joukkoon, niin kannattaa tarkastaa AL-turva jäsenyyden edut, kun ei siinä halvassa kipossa kuitenkaan kannata kaskoa pitää.
Viimeksi muokannut Vagabondo, 26.03.2013 11:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

^ Ei paha hinta. Itse käytin viimeistä kertaa helmikuussa HAkuksella:

KATSASTUSHenkilö- tai pakettiauton määräaikaiskatsastus 52,00 €
Henkilö- tai pakettiauton diesel –pakokaasutesti 39,00 €


Runkut veloitti uusintakatsastuksestakin 28€
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Käsijarrun uusintanäyttö tulee maksamaan 10€.

Tsekkaa mun edit :!:
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Ei mulla mitään kaskoja ole. Perusliikennevakuutus sekä palo, hirvi,varkaus.

102 egeä on kyllä aika paljon. Veikkaan että lisäpalikka nykyisestä vakuutusyhtiöstä tulee halvemmaks
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

masa kirjoitti:102 egeä on kyllä aika paljon. Veikkaan että lisäpalikka nykyisestä vakuutusyhtiöstä tulee halvemmaks
Perusjäsenyys on jo 54€, joten toi turvajäsenyyden vakuutus- ja palvelupaketti maksaa sen 48€/vuosi siihen lisää. Paljon matkustelevana olen kokenut ton hyväksi. Kerran testannut palvelua ulkomailla, kun auton varoitusvalot välähti päälle ja toimi kyllä hyvin. Ei tarvinnut itse alkaa säätämään mitään.

Se on tietysti makuasia paljonko tolle autoliiton perusjäsenyydelle ja sen eduille laskee arvoa, mutta mä ehdin olla vähän aikaa perusjäsen ennen turvajäsenyyteen siirtymistä, joten omalla kohdalla vähennän sen osuuden kokonaan.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vagabondo kirjoitti:Kävin pompauttamassa patongin, joten yksi hylkäys enemmän katsastustilastoissa. Syynä käsijarru, joka oli kyllä tiedossa etukäteen. Sen verran kylmä kevät ettei vaan viitsinyt korjata ennen katsastusta. Nyt on kuukausi lisäaikaa kelien lämmetä :D
Miltä tuo tuntuu, ranskiksen hylkääminen katsastuksessa? Ei ole kokemuksia siitä. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Kävin pompauttamassa patongin, joten yksi hylkäys enemmän katsastustilastoissa. Syynä käsijarru, joka oli kyllä tiedossa etukäteen. Sen verran kylmä kevät ettei vaan viitsinyt korjata ennen katsastusta. Nyt on kuukausi lisäaikaa kelien lämmetä :D
Miltä tuo tuntuu, ranskiksen hylkääminen katsastuksessa? Ei ole kokemuksia siitä. :)
Pertti, valehtelu on rumaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

^Totaalinen itsepetos saattaa hyvinkin olla levelillä, että xSpede itsekin uskoo puppuaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Megsua käytin pari kertaa, aina läpi. Tuota uudempaakin on pari kertaa tullut "köyhien jonossa" jo käytettyä ja aina läpi kerralla.

(ehkä sillä, että käytän auton vuosihuollossa hieman ennen katsastusajankohtaa voi olla asian kanssa tekemistä. Tänä keväänähän tuli puslaremppaa vuosihuoltotarkastusten seuraamuksena.)
Came here for school, graduated to the high life
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Mä olen viimeisen vuoden aikana pompauttanut katsastuksesta mersun, audin ja toyotan. Työmatkoja kun hinkkaan niin eniten teiden varsilla näkee volkkareita ja audeja..
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:(ehkä sillä, että käytän auton vuosihuollossa hieman ennen katsastusajankohtaa voi olla asian kanssa tekemistä. Tänä keväänähän tuli puslaremppaa vuosihuoltotarkastusten seuraamuksena.)
Vuosihuolto? Mikä se on?

Kyllä ne siellä katsastuksessa kertoo mitä tarvii korjata.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ merkkiliikkeitten kohtuulliset 99e vuosihuoltotyyliset tarjoukset ovat pitäneet nykyisen patonkini täydellisessä merkkihuoltohistoriassa. Saa nähdä auttaako kun poiskauppaan joskus.
Came here for school, graduated to the high life
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Kävin katsastuksessa ja muusta ei ollut sanomista tai kyselyä kuin jarrulevyistä. Kovasti suikkalakki niitä katseli ja hiplasi mutta kun jarrutuskoe oli suht täydellinen niin ei voinut hylsyä antaa. Noh luultavasti levyt ovat ainakin etupäässä liian ohuet jos kulumisrajaa katsoo (25mm => 23mm, saavat kulua vain 1mm per puoli). Täytyy tuossa renkaiden vaihdon yhteydessä katsoa, kuinka paljon ovat kuluneet. Ainahan niitä voi itse hieman säätää niin ei suikkalakki pysty hylkäämään. :lol:
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

http://www.iltalehti.fi/autot/2013040416858279_au.shtml

Sopiihan tuo, jos vastaavasti parannatte teiden kunnossapitoa rajusti. Ei meinaan raskas kalusto tule pysymään teillä mikäli kansa ajetaan kitkarenkaiden käyttäjiksi.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Joo, vahva kyllä tuolle ehdotukselle jos haittamaksu käytetään kokonaisuudessaan katujen pesemiseen.
Moottoritie Töölön läpi ry.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Mulla tuli nyt autonvaihdon johdosta kitkarenkaat alle. Ovat kohttuullisen uudet hakkapeliitat, joten pitoa pitäisi olla. Mutta kun vertaa edellisen auton nastarenkaisiin, ei voi kuin puristella päätä miten suuri ero niiden toimivuudessa on. Nastarenkailla sai pudotella rampin varjoisalle osalle huoletta, eikä musta jää tehnyt tepposia. Kitkarenkailla mennäänkin sitten kieli keskellä suuta puolet hiljaisemmalla nopeudella ja toivotaan ettei olisi mustaa jäätä..
Vastaa Viestiin