Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
Aidonkokoinen hevoslamppu. :mrgreen:
Kuuluu jokaisen valkoisen sivistyneen miehen perustarpeisiin!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tänään saadaan kaksi kiinnostavaa uutista: Erikan vanhempien tuomio ja Hautalan tiedotustilaisuus.

Veikkaukset:

-10 vuotta törkeästä kuolemantuottamuksesta ja muusta

-Hautala eroaa
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 19.03.2013 9:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:-Hautala eroaa
Viskipullo vetoa, että ei eroa. Paitsi siitä haistapaska-työryhmästä, joka ei saa mitään aikaan ja mikä ei vaikuta Hautalan ansioihin tai ministerieläkkeeseen mitenkään.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:-Hautala eroaa
Viskipullo vetoa, että ei eroa. Paitsi siitä haistapaska-työryhmästä, joka ei saa mitään aikaan ja mikä ei vaikuta Hautalan ansioihin tai ministerieläkkeeseen mitenkään.
No en mäkään oikeasti usko, että eroaa. Mutta aina voi toivoa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Eikös sen asiantuntijana just pitäis pysyä siinä työryhmässä.
Work like a captain, play like a pirate.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Hautalan ei pitäisi erota hallituksesta. Rike on kuitenkin varsin pieni.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Riippuu kuka viherpiiperöistä tulisi Hautalan tilalle. Turha vaiva jos poolista putkahtaa vielä pahempi vaihtoehto ja riski tähänkin on melko suuri.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Hautalan ei pitäisi erota hallituksesta. Rike on kuitenkin varsin pieni.
Oon samaa mieltä siitä, että rike on pieni, mutta ero olisi oikeutettu tän kaiken kiemurtelun takia. Jos mokaat, kannat vastuun.

Luulis että tässä viime aikoina olis ollut ihan tarpeeks esimerkkejä siitä, että paskaa puhumalla tekee vaan itselleen lisää hallaa.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Hautalan ei pitäisi erota hallituksesta. Rike on kuitenkin varsin pieni.
Olen eri mieltä. Ministerin pitää olla nuhteettomampi kuin taviksen ja Hautala on nimenomaan profiloitunut muiden omatuntona ja harmaan talouden vastaisena taistelijana.

Hautala ja Luhtanen

http://tinyurl.com/dy7xl2r

Hautala ja Vehviläinen:

"Tärkeää on, miltä asiat näyttävät"

Kun on noin ponnekkaasti ollut muiden omatuntona, pitäisi harjoittaa samaa myös itsensä suhteen
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 19.03.2013 10:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kaikki poliitikot kiemurtelee kiinni jäätyään, vaikkei se mikään oikeutuskortti olekaan. On jotenkin moralisoivaa, halpaa ja populistista huudella eroa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kaikki poliitikot kiemurtelee kiinni jäätyään, vaikkei se mikään oikeutuskortti olekaan. On jotenkin moralisoivaa, halpaa ja populistista huudella eroa.
Ylermi:

Olet pihalla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Olet pihalla.
Mielipiteeni perustuu eniten siihen, että minun silmissäni luottamus ministeritoimeen ei ole mennyt. Kyllä mä tiedostan, että olisi omalla tavallaan suoraselkäistä erota jne.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Olet pihalla.
Mielipiteeni perustuu eniten siihen, että minun silmissäni luottamus ministeritoimeen ei ole mennyt. Kyllä mä tiedostan, että olisi omalla tavallaan suoraselkäistä erota jne.
Toki tämä on mielipidekysymys. Mutta onko Hautala sun mielestäsi jatkossa uskottava vaatiessaan muilta moraalista nuhteettomuutta ja taistellessaan pontevasti harmaata taloutta vastaan?

Minä tietenkin kierrän veroja aina kun se on mahdollista. Myös laittomasti, jos riski-tuotos suhde on kannattava (se harvoin on, lasken riskiksi myös oman huoleni kiinnijäämisestä). Mutta minä en olekaan harmaata taloutta vastaan taisteleva ministeri, joka erityisesti on profiloitunut vaatiessaan kaikilta korkeaa moraalia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kukaan moralisoiva ihminen ei ole uskottava sitä tehdessään.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Mutta minä en olekaan harmaata taloutta vastaan taisteleva ministeri, joka erityisesti on profiloitunut vaatiessaan kaikilta korkeaa moraalia.
Toisekseen, me maksamme Hautalalle aika isoa palkkaa siitä, että se on nuhteeton ja toimii kuten opettaa. Hautala siis kusetti työnantajaansa, joten ei tuosta nyt ihan päänsilittelylläkään voi selvitä.


Olen eroamisen kannalla.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

JOS tämä juttu pitää paikkansa, niin mielestäni Hautala ei ole tehnyt mitään väärää.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

saira kirjoitti:JOS tämä juttu pitää paikkansa, niin mielestäni Hautala ei ole tehnyt mitään väärää.
Katos vaan. Tuo kyllä mun mielestäni tarkoittaa, että Hautala oli syytön. Yrityksen olemassaolohan ei ole mielipidekysymys.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kaikki poliitikot kiemurtelee kiinni jäätyään, vaikkei se mikään oikeutuskortti olekaan. On jotenkin moralisoivaa, halpaa ja populistista huudella eroa.
Niin että sopii kyllä teettää pimeää työtä kunhan muistaa pyytää anteeksi?
Mikä logiikka on puolustaa yhtä vääryyttä toisella vääryydellä?
"On jotenkin moralisoivaa..." Pitäisikö sitä eroa pyytää, öh jotenkin tyylikkäämmin? Tulee mieleen vitsi väärin sammutetusta tulipalosta. :perse:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ei eronnut. Ehkä se oli oikein, viitaten tuohon SK:n juttuun.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Elinkautinen napsahti molemmille. Positiivinen yllätys. Toivottavasti ei muutu hovissa. Eli onko se nyt kuitenkin niin, että murhasta voidaan tuomita, vaikka ei tarkoituksella tapa uhria?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031 ... 8_uu.shtml

Mun ei kannata veikata :D

Edit: Ilmeisesti se on tosiaan murha, jos jompi kumpi täyttyy; "vakaasti harkiten" TAI "erityisen raa'alla ja julmalla tavalla"?

http://www.oikeus.fi/60471.htm

Edit nro2: täytyy kuitenkin tappaa tahallaan. Mä en usko, että vanhemmat tappoivat tahallaan. Veikkaan, että muuttuu hovissa. Toivottavasti olen väärässä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Leevi »

NuoriDaavid kirjoitti:Elinkautinen napsahti molemmille. Positiivinen yllätys. Toivottavasti ei muutu hovissa. Eli onko se nyt kuitenkin niin, että murhasta voidaan tuomita, vaikka ei tarkoituksella tapa uhria?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031 ... 8_uu.shtml

Mun ei kannata veikata :D

Edit: Ilmeisesti se on tosiaan murha, jos jompi kumpi täyttyy; "vakaasti harkiten" TAI "erityisen raa'alla ja julmalla tavalla"?

http://www.oikeus.fi/60471.htm

Edit nro2: täytyy kuitenkin tappaa tahallaan. Mä en usko, että vanhemmat tappoivat tahallaan. Veikkaan, että muuttuu hovissa. Toivottavasti olen väärässä.
Ei kai murha sitä tarkoita, että ne kaikki kohdat pitäisi toteutua vaan riittää kun jokin niistä toteutuu.
Tosin vähän kummalliset perustelut laitettu tuossa kun ensin mainitaan että ei ollut vakaasti harkittu mut vähän myöhemmin, että suunnitelmallisesti valmistettu annos ja erehdytetty toinen juomaan se. Vielä sokerina päälle, että kuolinkamppailu on kestänyt tunteja. Että näin näitä pajatsopäätöksiä hovistakin tulee. Käräjät on myös oma lukunsa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kirjoittelin tuossa sekavasti. Kyllä mulle se on ollut selvää, että se on "vakaasti harkiten" tai "erityisen raa'alla ja julmalla tavalla", mutta tämän Eerikan tapauksen takia vähän aikaa rupesin arpomaan, että riittääkö pelkkä "erityisen raa'alla ja julmalla tavalla", mutta ei se riitä, vaan teon pitää myös tahallinen. Mun pointtini on se, että en usko, että vanhemmat tahallaan tappoivat. Eli veikkaan, että tämä muuttuu hovissa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Leevi kirjoitti:Että näin näitä pajatsopäätöksiä hovistakin tulee. Käräjät on myös oma lukunsa.
Mistä ihmeen hovista? Tämä oli käräjiltä.

Luulen, että päätös muuttuu viimeistään KKO:ssa, tai sitten menee iso pino oikeuskirjallisuutta uusiksi. Tietysti toivoisi ettei muutu, mutta olen skeptinen.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
Leevi kirjoitti:Että näin näitä pajatsopäätöksiä hovistakin tulee. Käräjät on myös oma lukunsa.
Mistä ihmeen hovista? Tämä oli käräjiltä.

.
Leevi viittasi tuohon linkittämääni Vaasan hovioikeuden päätökseen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Leevi viittasi tuohon linkittämääni Vaasan hovioikeuden päätökseen.
Tjaa. En mä näe kyllä siinä mitään pajatsoa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Vastaa Viestiin