Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Pertti On Idiootti.

Oisko aika laittaa internetti kiinni?
Miksi ihmeessä? Pertin ehkä, kun alkaa taas suoltaa aivopierua.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kottarainen kirjoitti:Ei tässä ollut kyse siitä, että lastenhoito olisi työnä jotenkin äärimmäisen raskasta. Kyse oli siitä että useimmat ihmiset voivat paremmin jos heillä on myös omaa aikaa. Ilmeisesti et kuulu heihin, ja sekin on ok, mutten silti ymmärrä mikset soisi omaa aikaa niille ketkä sitä kokevat tarvitsevansa.

Edit: Ok, sinulla on siis omaa aikaa kun käyt lenkillä. Parskylla ei kertomansa mukaan ole. Miten, käytkö parturissa vai leikkaatko itse peilin edessä lasten kanssa?
Minusta on jotenkin hauskaa, että pidät 25 minuutin parturikäyntiä ja puolipimeässä metsässä juoksemista "omana aikana". Jos oikeasti haluaisin omaa aikaa, minulle parasta omaa aikaa olisi olla ihan yksin kotona ja lukea vaikka kirjaa.

Ja ennen kuin tämä keskustelu karkaa ihan täysin käsistä puolisoni saa käytännössä kaiken oman ajan mitä pyytää.

Ja onhan siitä vitsikin, että työmatkat omalla autolla ovat sitä miehen laatuaikaa. Voit itse valita mitä radiokanavaa kuuntelet vai olisikohan tänään hiljaista. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Voi pertti. Jos taustoitan että mulla ei ole myöskään koko päivää aikaa puuhastella kotitöitä, vaan teen ihan rehellistä työtä kodin ulkopuolella. Tämän ajan lapsi on perhepäivähoidossa. Kotityöt hoidetaan sitten töitten jälkeen lapsen hoitamisen lomassa. Eikä tämä ole ongelma, mutta alkaa tuntumaan että on joutunut luopumaan kaikesta. Ei siinä iltapäivällä/illalla ole päiväunia. Mitä helvetin suosikkisarjoja? Mä en edes tiedä mitä sarjoja telkkarissa menee, koska ajatuksena on niin vieras että töistä tullessa lösähtäisin sohvalle kattomaan telkkaria.

Mutta pisteet pertille jos on suurimman osan aikaa yksinään pyörittänyt arkea 2,5 vuotta, eikä kiristä etkä kaipaa omaa aikaa. Ai mutta, sullahan oli sitä omaa aikaa käydä lenkillä.

Nyt siis korjaan tilannetta hommaamalla lapselle pitkäaikaisen, turvallisen hoitajan, jonka kanssa pätkän on mukava jäädä.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kiukkutipu kirjoitti:Jos siltä tuntuu niin se on perusteltua, aivan sama mitä mieltä joku satunnainen tyyppi on.

Minäkin palkkaisin hoitajan hetipaikalla jos mulla olisi siihen varaa.
Koetin sanoa, että "stereotyyppisemmällä tasolla liikutaan". Tiedän, että tässä laiva takuulla meni jo teet mitä hyvänsä. :)
Came here for school, graduated to the high life
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

par-sky kirjoitti:Ai mutta, sullahan oli sitä omaa aikaa käydä lenkillä.


Jos ei perheellisen elämässä ole 30-45 minuuttia päivässä aikaa lenkkeilyyn on jossain kyllä jo iso vika.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exPertti »

par-sky kirjoitti:Voi pertti. Jos taustoitan että mulla ei ole myöskään koko päivää aikaa puuhastella kotitöitä, vaan teen ihan rehellistä työtä kodin ulkopuolella. Tämän ajan lapsi on perhepäivähoidossa. Kotityöt hoidetaan sitten töitten jälkeen lapsen hoitamisen lomassa. Eikä tämä ole ongelma, mutta alkaa tuntumaan että on joutunut luopumaan kaikesta. Ei siinä iltapäivällä/illalla ole päiväunia. Mitä helvetin suosikkisarjoja? Mä en edes tiedä mitä sarjoja telkkarissa menee, koska ajatuksena on niin vieras että töistä tullessa lösähtäisin sohvalle kattomaan telkkaria.

Mutta pisteet pertille jos on suurimman osan aikaa yksinään pyörittänyt arkea 2,5 vuotta, eikä kiristä etkä kaipaa omaa aikaa. Ai mutta, sullahan oli sitä omaa aikaa käydä lenkillä.

Nyt siis korjaan tilannetta hommaamalla lapselle pitkäaikaisen, turvallisen hoitajan, jonka kanssa pätkän on mukava jäädä.
Sinun pitää ymmärtää, että keskustellessani täällä ehkä en niinkään puhunut sinun tilanteestasi (ja kommentissa johon kai viittaat vastaukseeni Masan kysymykseen) vaan yleisemmällä tasolla.

Ja voihan olla, että joittenkin seuraelämä kodin ulkopuolella on hivenen hienompaa hommaa kuin tällaisella paljon muuttaneella juurettomalla ihmisellä ja että siellä on muutakin "kaivattavaa" kuin loputtomat Pertin känniketjut ja sekavat viikonloppureissut ympäri suomea.

Jos sinulla on mahdollisuus hankkia hoitaja lapsellesi, että pääset menoillesi tarpeen ja se on sinun mielestäsi tarpeellista teet tietty sen.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja par-sky »

masa kirjoitti:
par-sky kirjoitti:Ai mutta, sullahan oli sitä omaa aikaa käydä lenkillä.
Jos ei perheellisen elämässä ole 30-45 minuuttia päivässä aikaa lenkkeilyyn on jossain kyllä jo iso vika.
Tämä ei varmaan ollut syytös mua kohtaan, eikä seuraavan vastauksen ole torkoitus olla uhriutuva:
Nyt miehellä on ollut vähän lyhyempää päivää pari kuukautta, niin että on tosiaan kotona 19.30-20 välillä. Ensi kuusta paluu vanhaan, jossa kotona ollaan tuntia myöhemmin. Mulla on siis normaalisti mahdollisuus lähteä lenkille yhdeksältä, jolloin ei ole (pakko myöntää) motivaatio ihan kohdallaan, kun on herännyt 6.00 aamulla.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

par-sky kirjoitti:Tämä ei varmaan ollut syytös mua kohtaan, eikä seuraavan vastauksen ole torkoitus olla uhriutuva:
Nyt miehellä on ollut vähän lyhyempää päivää pari kuukautta, niin että on tosiaan kotona 19.30-20 välillä. Ensi kuusta paluu vanhaan, jossa kotona ollaan tuntia myöhemmin. Mulla on siis normaalisti mahdollisuus lähteä lenkille yhdeksältä, jolloin ei ole (pakko myöntää) motivaatio ihan kohdallaan, kun on herännyt 6.00 aamulla.
Miksi näin, oliko aikataulun mahdottomuus tiedossa? Onko kyse siis uraisästä sovitun mukaisesti, vai onko tilanteeseen olevinaan ajauduttu?
Paras päivä ikinä.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

par-sky kirjoitti: Mulla on siis normaalisti mahdollisuus lähteä lenkille yhdeksältä, jolloin ei ole (pakko myöntää) motivaatio ihan kohdallaan, kun on herännyt 6.00 aamulla.
Koska sä pääset töistä? Koska haet muksun hoidosta? Onko duunipäivän aikana mahdollista käydä lenkillä?
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja par-sky »

exPertti kirjoitti:Ja voihan olla, että joittenkin seuraelämä kodin ulkopuolella on hivenen hienompaa hommaa kuin tällaisella paljon muuttaneella juurettomalla ihmisellä ja että siellä on muutakin "kaivattavaa" kuin loputtomat Pertin känniketjut ja sekavat viikonloppureissut ympäri suomea.

Jos sinulla on mahdollisuus hankkia hoitaja lapsellesi, että pääset menoillesi tarpeen ja se on sinun mielestäsi tarpeellista teet tietty sen.
Eh, hienoa ja hienoa. Olisi vain mukava päästä vaikka sinne lenkille jonain päivänä viikossa niin että se ei ole pois omasta nukkumisesta. Tai vaikka kampaajalle niin ettei tarvi ottaa sitä varten töistä vapaata. Tai vaikka vaatekauppaan niin että voi rauhassa sovittaa rättejä ylleen. Tai nähdä kavereita rauhassa kahvilla.

Tottakai teen sen. Alun viestisi olivat vaan kovin sen sisältöisiä mitä tuntuu kuulevan kovaan ääneen keuhkottavan, että tuli tarve puolustella.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja par-sky »

masa kirjoitti:
par-sky kirjoitti: Mulla on siis normaalisti mahdollisuus lähteä lenkille yhdeksältä, jolloin ei ole (pakko myöntää) motivaatio ihan kohdallaan, kun on herännyt 6.00 aamulla.
Koska sä pääset töistä? Koska haet muksun hoidosta? Onko duunipäivän aikana mahdollista käydä lenkillä?
Herään 6.00
lähden töihin ~7.00
työmatka 45 min
leimaan itseni sisään 7.50
leimaan itseni ulos viimeistään 16.00
työmatka 45 min
haen lapsen 16.45, juttelen pphoitajan kanssa päivästä.
kotiin 17.00
mies kotiin (normaalisti) 20.30-21
nukkumaan 21.30-22.00 (joskus valvon jopa yhteentoista jos on hyvä kirja)

Periaatteessa ruokiksella on mahdollista mennä lenkille tai firman salille, mieluummin kumminkin syön.

Riemumieli: Tilanteeseen ajauduttiin, aiemmin puhui kuinka tahtoisi olla kotona. Puhuu itseasiassa samaa yhä, mutta siellä on aina se mutta.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja MrM »

exPertti kirjoitti:Minusta on jotenkin hauskaa, että pidät 25 minuutin parturikäyntiä ja puolipimeässä metsässä juoksemista "omana aikana". Jos oikeasti haluaisin omaa aikaa, minulle parasta omaa aikaa olisi olla ihan yksin kotona ja lukea vaikka kirjaa.
Vielä kun taipuisi ottamaan itse itseltään poskeen!
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

par-sky kirjoitti: Periaatteessa ruokiksella on mahdollista mennä lenkille tai firman salille, mieluummin kumminkin syön.
.
Lyön vetoa kossupullosta että tunnin salitreenillä ja työpisteellä nautitulla raejustopurkilla ja banaanilla olet paremmissa fiiliksissä.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

masa kirjoitti:
par-sky kirjoitti: Periaatteessa ruokiksella on mahdollista mennä lenkille tai firman salille, mieluummin kumminkin syön.
.
Lyön vetoa kossupullosta että tunnin salitreenillä ja työpisteellä nautitulla raejustopurkilla ja banaanilla olet paremmissa fiiliksissä.

Ei kyllä kymmentä tuntia pärjää tolla setillä jos käy salilla :)
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kiukkutipu kirjoitti:
masa kirjoitti:
par-sky kirjoitti: Periaatteessa ruokiksella on mahdollista mennä lenkille tai firman salille, mieluummin kumminkin syön.
.
Lyön vetoa kossupullosta että tunnin salitreenillä ja työpisteellä nautitulla raejustopurkilla ja banaanilla olet paremmissa fiiliksissä.

Ei kyllä kymmentä tuntia pärjää tolla setillä jos käy salilla :)
Ei pärjäisi vaikka ei kävisi. Tuo on välipala, ei ateria.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Kiukkutipu kirjoitti:
Ei kyllä kymmentä tuntia pärjää tolla setillä jos käy salilla :)
Tarkoitinkin vaan lounastauon korviketta. Aamupalat ja välipalat tarpeen mukaan.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Ei välipaloilla jaksa, eikä kaikilla työpaikoilla ole edes mahdollista syödä välipaloja. Kyllä aamuvarhaisella alkaneen päivän keskellä on saatava kunnon ruokaa, tulee noutaja iltapäivällä muuten.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Kiukkutipu kirjoitti:Ei välipaloilla jaksa, eikä kaikilla työpaikoilla ole edes mahdollista syödä välipaloja. Kyllä aamuvarhaisella alkaneen päivän keskellä on saatava kunnon ruokaa, tulee noutaja iltapäivällä muuten.

Kumma että minä jaksan satakiloisena ihan helposti. Ei mitään ongelmaa istumatyöläisenä huidella eteenpäin ruokavaliolla:


aamupala 200 kcal
lounas 400 kcal
välipala 100 kcal
päivällinen 800 kcal
iltapala 500 kcal
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Kauheen kiva että jaksat.
Melko iltapainotteista sun syöminen, mä en pystyis.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti:Ei välipaloilla jaksa, eikä kaikilla työpaikoilla ole edes mahdollista syödä välipaloja. Kyllä aamuvarhaisella alkaneen päivän keskellä on saatava kunnon ruokaa, tulee noutaja iltapäivällä muuten.
Kumma että minä jaksan satakiloisena ihan helposti. Ei mitään ongelmaa istumatyöläisenä huidella eteenpäin ruokavaliolla:

aamupala 200 kcal
lounas 400 kcal
välipala 100 kcal
päivällinen 800 kcal
iltapala 500 kcal
Ihmisten kroppa toimii eri tavalla. En millään voisi syödä suhteellisesti päivällä noin vähän ja illalla noin paljon.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Kiukkutipu kirjoitti: Melko iltapainotteista sun syöminen, mä en pystyis.
Jos mä lataisin aamupainotteisena niin nukkuisin pulpetissa koko päivän.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:En millään voisi syödä suhteellisesti päivällä noin vähän ja illalla noin paljon.
Mä en taas nukahtaisi kirveelläkään jos ei olisi riittävästi sapuskaa koneessa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:En millään voisi syödä suhteellisesti päivällä noin vähän ja illalla noin paljon.
Mä en taas nukahtaisi kirveelläkään jos ei olisi riittävästi sapuskaa koneessa.
Tuo tuskin on mikään universaali kokemus, koska ainakin kaikki unettomuussuositukset joita olen lukenut kehottavat syömään illalla kevyesti.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti: Tuo tuskin on mikään universaali kokemus, koska ainakin kaikki unettomuussuositukset joita olen lukenut kehottavat syömään illalla kevyesti.
Onko muka 500 kcal illalla raskasta?

Ja mä en todellakaan kärsi unettomuudesta. Nukahdan parissa minuutissa ja nukun kuin tukki 8 tuntia jos ei muksut herättele.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Tuo tuskin on mikään universaali kokemus, koska ainakin kaikki unettomuussuositukset joita olen lukenut kehottavat syömään illalla kevyesti.
Onko muka 500 kcal illalla raskasta?
Puhuin suhteellisesta määrästä. Se, mikä kalorimäärä on paljon riippuu kulutuksesta. Jos katsoo tuota sun jakaumaa, niin syöt 800+500/2000 kaloria sisääntulostasi illallisesta eteenpäin. Illallinen on mulla aikaisintaan kuudelta. Jos mä söisin vuorokauden viimeiseen 6 tuntiin 65% ravinnosta niin olisin koko päivän sippi ja illalla ähky ja uni ei takuulla tulisi.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Vastaa Viestiin