Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja annepa »

nowaysis kirjoitti: nyt seretidellä eka kertaa since elokuu oon puhaltanu 380-90, ennen ei yli 370(tavoite 420-40). olo on yllättävän elävä. voimia on muuhunkin kuin välttämättömään, aika uskomatonta :cheer: vaikuttaa mielialaan 130%, varmaan myös tieto kuolemattomuudesta ;)

Hyvä että asia alkaa selviään.

Minua hymyilytti tuo tavoite. Joo, joo, tiedän että se on yksilöllistä ja riippuu esim ihmisen koosta. Minä oisin tuolla tavoitteella varmaan sairaalassa. Mun maksimi evö on 660. Nykyään normitulos on semmoinen 590-630. Riippuu vähän päivästä. Vieläkin tossa on liian paljon vaihtelua, mutta olo on kaikenkaikkiaan hyvä, niin että en ota tästä ressiä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Sola »

Sola kirjoitti:Mun nenällä on ongelma. Nykyään aina kun mä esim kumarrun laittaa kenkiä jalkaan, nostan roskan lattialta tai mitä tahansa missä joudun hetkeks pistää päätä tollain alaspäin niin tip tip tip. Nenä vuotaa. Ihan kirkasta, ku vettä tulis. Tip tip tip. Tip. Ja ei, en ole nuuskuttanut mömmöjä, liimoja tms. Ainut että viime flunssan aikaan käytin pari päivää nasolin nenäsuihketta. Siinä kaikki, joten mistä ihmeestä tää ny johtuu?
Tip.
Kreitsu kirjoitti:^Mulla on toi sama, mutta sitä esiintyy vain, jos olen huhkinut ensin. Ei tarvi mitään suurta liikuntasuoritusta tehdä, että nenän hana aukeaa. Ja tosiaan ihan "vettä" sieltä tulee. Kerran valahti vedet nenästä kaupassa, kun käänsin päätä alas kaivaakseni lompakon laukusta. Oli äkkiä vaan pakko pyyhkiä roippeet hihaan. :oops:

Niin joo, ei ole mitään hajua, mistä johtuu.
Oiskohan meillä sama kun tämä http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1 ... 56114.html :shock:
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Ai kauhee, se selittäis kyllä tätä aivotoiminnan vajavaisuutta...:? Mulla ei ole muuten tiputellut aikoihin (loppukohan nesteet) - se on kausiluontoista ja nyt ei ole kausi. Ens kerralla soitan heti ambulanssin!
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Sola »

^ Mulla tip tip tiputteli viimeks eilen.. Kohta mä varmaan kuukahdan tähän näppiksen ääreen.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Georgina »

2 päivää semmosessa mahataudissa että en olis yllättynyt vaikka oisin kuollu. Nyt kuitenkin tuntuu siltä että jään eloon.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Eilen oli jo parempi päivä, tänään taas kuvottaa siihen malliin että syömistä ei tarvi haaveillakaan.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja annepa »

No mites juomista? En tarkoita alkoholin, vaan että pysyiskö esim pirtelöt sisällä? Tai maistuisko?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Vituttaa kun on taas ties monettako viikkoa räkää pää täynnä. Viime talvena vain kolmena kuukautena, ei saatana.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Georgina »

annepa kirjoitti:No mites juomista? En tarkoita alkoholin, vaan että pysyiskö esim pirtelöt sisällä? Tai maistuisko?
vettä ja vähän mehua pystyi, muut ei. Mutta oon onneksi jo toennu! Tuli vaan perkele samantien taudin viemät kilot takas, en saa yhtään etumatkaa tällä!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ei huvita elää. Odotan, että kello tulee sen verran, että on sopivaa sekoittaa pää. Joskus sekoitan sen ottamalla relaxantteja. Minulle riittää muutama siihen, että nukahdan.

Ennen pakenin paikalta diapamien ja relaxanttien kanssa, mutta jostain kumman syystä minulle ei enää anneta diapameja. Varmaan nyttemmin saisin, jos pyytäisin, mutten oikeastaan halua. Houkuts voisi käydä liian suureksi.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Eli olet masentunut. Ilmeisesti relapsi? Eikös sulla ole ollut ennenkin. Oletko hoidossa?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Joo, reilut 20 vuotta tätä takana. Joskus ei vain jaksaisi kun tuntuu, että koko elämä on yhtä itsensä motivoimista elämään. Lääkkeet on, terapia loppu muuttaessani tänne. Mutta enpä usko, että mulle olisi enää terapiasta apua. Kaikki käsiteltävät asiat on käsitelty. Tän kanssa pitää vain opetella elämään ja joskus se on vaikeaa. Onneksi on joo hyviäkin kausia.

Hypomaniaa odotellessa...
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

^Heittääkö ne hypomaniat koskaan yli vai onko ne pelkkää positiivista?

Onko sulla mahdettu kaikki lääkevaihtoehdot käydä jo läpi vai löytyisikö jotain toimivampaa? Kurjaa jos suurin osa ajasta menee masennellessa.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kottarainen kirjoitti:^Heittääkö ne hypomaniat koskaan yli vai onko ne pelkkää positiivista?

Onko sulla mahdettu kaikki lääkevaihtoehdot käydä jo läpi vai löytyisikö jotain toimivampaa? Kurjaa jos suurin osa ajasta menee masennellessa.
Ei mene manian puolelle, mutta ei se yliaktiivisuus ja levottomuus, jotka siitä seuraa, aina niin herkkua. Joskin tietty helpompi kestää, koska silloin mieliala on levottomuutta lukuun ottamatta on melko positiivinen ja rohkea eli tulee tehtyä kaikenlaista noin 250km/h.

Kaikenlaista droppia on kokeiltu ja myös bipo on toistaiseksi suljettu pois. Kaipa tässä muutaman viinilasin ottaneena voin kertoa, että about viisi vuotta sitten testatun lääkekuurin ansiosta tulee tisseistä maitoa. Kyllä, vieläkin. Prolat on kohdillaan eikä mitään vikaa löydy verikokeista eikä mistään. Mutta mölöä vaan tulee, eli ehkä voisin ryhtyä imettäjäksi? Tosin potentiaalinen imeväinen varmaan kuolisi siihen myrkkyyn, jota tisseistä tulee!

Ps. En taida enää olla AA-kuppi, vaan pelkkä A. Kamalaa!

Ps II. Ja huomenna hävettää, hoho.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

^Niin, jos on kuitenkin hypomaniajaksoja masennuksen lisäksi, niin on se sitten bipo, tyyppi II vaan. Niille hypojaksoille on vaan tietyt kriteerit, jotta määritellään hypoksi. Jos näin, niin mielialantasaajavaihtoehtoja mahdollisesti kuurittaisella depressiolääkkeellä höystettynä kannattaa miettiä, ellei niitä tasaavia ole vielä kaikkia uusimpiakin käyty läpi. Ainakin lamotrigiini on tyypin II bipoille usein hyvä lääke.

Omat pääviat keskittyy tällä hetkellä akuuteimmin poskionteloihin. Varmaan 2 kk ollut enemmän tai vähemmän flunssaa niin kuin muksullakin ja nyt alkoi taas uudelleen kuumetta ja posket ja otsa särkee niin ettei Burana 1800 mg/vrk auta. Aloitin rouhimaan kaapista antibioottia jota sieltä sattui löytymään. Kai mulla on sitten ripuli seuraavaksi.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Keuhkot vaivaa. Kylmästä kun tulee lämpöiseen niin sattuu ja henkeä ei meinaa saada, toisinpäin ei mitään ongelmaa. Syvään hengittäminen on myös semisti tuskallista.

En taida aloittaa urheilua vieläkään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Oon saanut hoitoa jo niin kauan eri paikoissa ja purkeista jne. joten oma tila on aika hyvin selvillä, vaikkei aina ihan hallussa. Kiitosta silti mielenkiinnosta, en tämän enempää viitsi täällä avautua. Paitsi ehkä ens kerralla, kun taas kilahdan :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

No joo, ehkä vähän väärä foorumi keskustella aiheesta. Tsemii kuitenkin!
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Fiona
Elämätön Kitisijä
Viestit: 342
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Antibioottikuurista tuli todella huono olo :?
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exsu »

En enää muista mihin ketjuun oon näistä lapsettomuushommista avautunut, mutta päätin nyt että kyseessä on vaiva. Eilen oli taas lääkärikäynti vaivan tiimoilta, koeputkihommien valmistelua. Ensi viikolla pitäis hakea apteekista suunnilleen kelan maksukaton (reipas 700 euroa) verran lääkkeitä, joilla saa tuotettua itselleen vaihdevuosioireita. Ei ollutkaan edellisestä vaiheesta yhtään ikävä kuivia limakalvoja ja kuumia aaltoja. No, jos tuuri käy, niin näitä ei tarvitse ihan loputtomiin käyttää. Vielä ei ole toiveikkuus oikein heräillyt, mutta ehkä se tässä vielä jossain kohtaa taas aktivoituu. Oon jopa varovasti kutsunut meidän työhuonetta taas lastenhuoneeksi.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mie vaihtelen hajusteellista kosmetiikkaa hajusteettomaan. Borea. Toivottavasti voin pitää luomuhörhöilyjutuista kookosöljyn ja kaakaovoin. Kampaajan vaihtokin on harkinnassa, hajusteeton kampaamo houkuttaa, mutta kun nykyinen on monen tuskaisen vuoden etsinnän jälkeen about täydellinen. Pihkura. Oon kuukauden lääkkeettömällä, sen jälkeen taas jos Luoja suo flunssattoman ja himopakkasettoman helmikuun alun niin mittauksia, mittauksia ja jos vihdoin sais sen diagnoosin.

Exsulle lämpimiä ajatuksia ja hyviä hermoja! This calls for a tyttöjen hemmotteluilta instead of kostea Tallinnan risteily this year <3
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Töistä mukaan tarttuneen herra Norosen kanssa olin silleen kuus kertaa eilisen illan ja puolenyön välillä. Veti hieman voimattomaksi, mutta eiköhän se tästä taas. Nyt oottelen kauppalähetyksenä jaffaa, mustikkakeittoo, porkkanakeittoo, sämpylöitä ja vessapaperia. Thanks for visiting Mr. N !

Näin unta tätini joululeipomuksista; edustavat varmaan mulle takuuvarminta energiatankkausta rasvan ja sokerin muodossa :D
Prepare for the worstest.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

nowaysis kirjoitti: Thanks for visiting Mr. N !
Joo, Herra Noronen on vuosittaisella kierroksellaan. Tosin, jostain syystä en ole ikinä kuulunut kyseisen herran vakiovieraisiin, kuten en myöskään toisen iloisen kulkijan, A.Viruksen vierailuista en ole saanut nauttia. Eräs vuosi vahingossa suorastaan jäljitin miehen liikkeitä kyläilemällä sairastavien ihmisten luona, mutta ei, ei tullut meille asti kylään.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja annepa »

Mulla humisee korvissa, tällä hetkellä vasemmassa enemmän. Vaiva on jatkunu jonkun päivän, ehkä 2 viikkoa. Korva tuntuu huminan aikana olevan myös "tukossa", muita oireita ei ole. Ärsyttävä humina! Häirittee, mutta ei varsinaisesti haittaa eloa. Koska pitää mennä lekurille?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Voisiko kyse olla korvatulehduksesta? Toisaalta kyse voisi olla siitä, että liian paljon likaa on pakkautunut korvaan ja se haittaa kuulemista. Käytätkö puikkoja, vai oletko hankkinut terveyskeskuksesta ruiskun, jotta voit puhdistaa korvat vedellä?
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin