PuslaTiistai
-
- Kitisijä
- Viestit: 1188
- Liittynyt: 17.12.2011 23:09
Re: PuslaTiistai
Ei kun pullatiistai. Taikina tehty ![Iso Hymy :]](./images/smilies/icon_hymy.gif)
![Iso Hymy :]](./images/smilies/icon_hymy.gif)
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Re: PuslaTiistai
Elin ihan keskiviikkoa, no säästinpä päivän. Flunssavapaa töistä eli lähden ideaparkkiin tartuttaan mahdollisimman monta.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Re: PuslaTiistai
Tänään herätys oikealla jalalla ja hyvä ja positiivinen fiilis kunnes pääsin autolle. Webaston paska ei toimi vieläkään ja sekös vituttaa. Arvatenkin syynä on joku mersun oma ohjainpiirilevy, väylä tai joku muu vika jonka minimikorjausarvio on 1800 ecua..
Huoh.
Työsuhdeauto houkuttas, mutta ei sekään ole halpa pitää.
Huoh.
Työsuhdeauto houkuttas, mutta ei sekään ole halpa pitää.
Re: PuslaTiistai
Kyllä se oman auton kulut voittaa. Ja jos ei voitakaan, niin on ainakin sata kertaa huolettomampi.masa kirjoitti:Työsuhdeauto houkuttas, mutta ei sekään ole halpa pitää.
Edelleen etsinnässä helppokäyttöinen ajopäiväkirja. Miten onkin niin vaikeaa tehdä ihan simppeli versio?
Work like a captain, play like a pirate.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Re: PuslaTiistai
Yritätätkö alentaa autoedun verotusarvoa?Vesper kirjoitti: ajopäiväkirja. Miten onkin niin vaikeaa tehdä ihan simppeli versio?
Miksi et käytä perinteistä paperivihkoa? Kuten sanoin, se on helpoin väärentääkin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
- McJanne
- Kitisijä
- Viestit: 8611
- Liittynyt: 13.11.2005 23:14
- Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!
Re: PuslaTiistai
Eilen kävin hakemassa uudet kumitassut pahemman puoliskon kulkuneuvon etupään alle. Oikea etunen pruukasi tyhjentyä omia aikojaan, kiihtyvällä tahdilla tätä nykyä ja vasemmasta oli lähtenyt nastat kun hirvi oli yrittänyt väkisin ajaa päälle tjsp.
Noh, kävi siinä ilmi, että tuon siirtymävälineen seisominen 10v tallissa on teetättänyt myös sellaisen kivan ilmiön, että kyseiset piikkipyörät ovat leppoisaa vuosimallia 1998. Ihme ettei katsastusmies vuosi sitten huomauttanut yhtään mitään asiasta.
Noh, nyt on etupäässä pyörät, jotka eivät ole epämääräisen muotoiset, tämän päivän projekti on kerätä pulloja sen verran, että saa takapyörätkin vaihdettua, minä en ainakaan uskalla ajaa metriäkään tuollaisella itsemurhalaitteella ennen sitä.
Noh, kävi siinä ilmi, että tuon siirtymävälineen seisominen 10v tallissa on teetättänyt myös sellaisen kivan ilmiön, että kyseiset piikkipyörät ovat leppoisaa vuosimallia 1998. Ihme ettei katsastusmies vuosi sitten huomauttanut yhtään mitään asiasta.
Noh, nyt on etupäässä pyörät, jotka eivät ole epämääräisen muotoiset, tämän päivän projekti on kerätä pulloja sen verran, että saa takapyörätkin vaihdettua, minä en ainakaan uskalla ajaa metriäkään tuollaisella itsemurhalaitteella ennen sitä.
Kirjoitan tätä alasti
Re: PuslaTiistai
En, vaan pitää kirjaa ajoistani, sillä työmatka on pitkä enkä aio maksaa korotettua verotusarvoa. Paperivihko on ehkä se "helpoin", mutta myös ärsyttävin. Nyt on käytössä iPadille/iPhonelle saatava piirturi, mutta se kyselee liikaa.NuoriDaavid kirjoitti:Yritätätkö alentaa autoedun verotusarvoa?Vesper kirjoitti: ajopäiväkirja. Miten onkin niin vaikeaa tehdä ihan simppeli versio?
Miksi et käytä perinteistä paperivihkoa? Kuten sanoin, se on helpoin väärentääkin.
Work like a captain, play like a pirate.
Re: PuslaTiistai
Vesper kirjoitti: Kyllä se oman auton kulut voittaa. Ja jos ei voitakaan, niin on ainakin sata kertaa huolettomampi.
?
No ei kyllä voita lähellekään. Huolettomampi se toki on.
Re: PuslaTiistai
Jaa, en sitten ehkä osaa laskea.masa kirjoitti:No ei kyllä voita lähellekään. Huolettomampi se toki on.
Work like a captain, play like a pirate.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Re: PuslaTiistai
Verottajan pyrkimys olisi, että autoedun verotusarvo olisi n 80% edun arvosta, eli edusta tulisi 20%:n hyöty.Vesper kirjoitti:Jaa, en sitten ehkä osaa laskea.masa kirjoitti:No ei kyllä voita lähellekään. Huolettomampi se toki on.
Esim. Q7:sta menee leasing-maksua ja vakuutusta lähes 2000 kuussa, mutta verotusarvo on vähän yli 1300 (käyttöetu, eli löpö maksetaan itse). Eli kyllähän se selvä etu on. Tietty leasing-maksussa on taas huomattava, että se sisältää leasing-firman voiton. Eli jos auton ostaisi omaksi, niin halvemmallahan sen saisi.
Mutta firman näkökulmasta työntekijä ei maksa verotusarvoa niin paljoa, kuin mitä edun kustantaminen maksaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Re: PuslaTiistai
^^ Riippuu mitä lasket. Vapaa autoetu, käyttöetu, oma maksettu auto, oma velkainen auto jne.
Kollega maksaa 600 ecua kuussa omastaa käyttöedulla. Sanoi että häviää pari sataa ecua kuussa edellisestä omasta autostaan. 7200 eurolla vuodessa maksaa jo ihan kivasti oman auton kuluja, joten kyllähän toi ihmetyttää.
Kollega maksaa 600 ecua kuussa omastaa käyttöedulla. Sanoi että häviää pari sataa ecua kuussa edellisestä omasta autostaan. 7200 eurolla vuodessa maksaa jo ihan kivasti oman auton kuluja, joten kyllähän toi ihmetyttää.
Re: PuslaTiistai
Ehkä etu ei ole kaikille ihan samanlainen, mutta kun oma työmatka on jo sen 110 km/pvä, menee pelkkiin polttoainekuluihin sen verran, että etu muuttuu yllättävän kannattavaksi.
Work like a captain, play like a pirate.
Re: PuslaTiistai
Onko 600 verotusarvo vai todellinen kulu? Kuulostaa melkoiselle autolle, jos todellinen kulu käyttöedusta on 600e/kk...masa kirjoitti:Kollega maksaa 600 ecua kuussa omastaa käyttöedulla. Sanoi että häviää pari sataa ecua kuussa edellisestä omasta autostaan. 7200 eurolla vuodessa maksaa jo ihan kivasti oman auton kuluja, joten kyllähän toi ihmetyttää.
Work like a captain, play like a pirate.
Re: PuslaTiistai
Vesper kirjoitti:Ehkä etu ei ole kaikille ihan samanlainen, mutta kun oma työmatka on jo sen 110 km/pvä, menee pelkkiin polttoainekuluihin sen verran, että etu muuttuu yllättävän kannattavaksi.
Sä et siis maksa itse polttoaineita?
Kaveri sanoi että 600 euroa se maksaa siitä. En tiedä speksejä tarkemmin. Joku 40k pikkubemu sillä on alla.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Re: PuslaTiistai
Jos todella _maksaa_ 600 niin sehän tarkoittaisi, edun arvo olisi vähintään 1200:n luokkaa. Ehkä kuitenkin tarkoitti, että edun arvo on 600.masa kirjoitti: Kaveri sanoi että 600 euroa se maksaa siitä. En tiedä speksejä tarkemmin. Joku 40k pikkubemu sillä on alla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Re: PuslaTiistai
En maksa polttoaineitani.masa kirjoitti:Sä et siis maksa itse polttoaineita?
Kaveri sanoi että 600 euroa se maksaa siitä. En tiedä speksejä tarkemmin. Joku 40k pikkubemu sillä on alla.
Ja kuten Dave jo sanoi, nyt kyllä kaverisi viilaa linssiin 600€ kuluillaan. Mulla on vapaan autoedun arvo tuolla kuudessa sadassa, eli siis maksan siitä kuudesta sadasta veron normaalin veroprosenttini mukaan.
Work like a captain, play like a pirate.
Re: PuslaTiistai
Kuulostaa verotusarvolta. Meillä 35k täysi autoetu, josta nettokulua meille noin 500e/kk, josta polttoaineen osuus on noin 150-200e/kk. Ei sillä jäljelle jäävällä osuudella vastaavaa auto ylläpidettäisi, mutta sellaisia vanhoja kyllä helposti mitä meidän muut autot on. Täytyy kyllä myöntää, että toi täys autoetu on äärimmäisen helppohoitoinen. Itse ei tarvitse huolehtia oikeastaan mistään.masa kirjoitti: Kaveri sanoi että 600 euroa se maksaa siitä. En tiedä speksejä tarkemmin. Joku 40k pikkubemu sillä on alla.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
Re: PuslaTiistai
Onko toi edestakainen matka kotoa työpisteeseen? Jos on, niin verottaja ei laske sitä työajoksi.Vesper kirjoitti:Ehkä etu ei ole kaikille ihan samanlainen, mutta kun oma työmatka on jo sen 110 km/pvä, menee pelkkiin polttoainekuluihin sen verran, että etu muuttuu yllättävän kannattavaksi.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
Re: PuslaTiistai
Ei tietenkään laske, mutta onneksi siinä matkalla on niin monta toimipistettä, että niistä tulee työmatkojaVagabondo kirjoitti:Onko toi edestakainen matka kotoa työpisteeseen? Jos on, niin verottaja ei laske sitä työajoksi.Vesper kirjoitti:Ehkä etu ei ole kaikille ihan samanlainen, mutta kun oma työmatka on jo sen 110 km/pvä, menee pelkkiin polttoainekuluihin sen verran, että etu muuttuu yllättävän kannattavaksi.
![Iso Hymy :]](./images/smilies/icon_hymy.gif)
Edit: ja juuri tästä syytä pidän ajopäiväkirjaa.
Work like a captain, play like a pirate.
Re: PuslaTiistai
NuoriDaavid kirjoitti:
Jos todella _maksaa_ 600 niin sehän tarkoittaisi, edun arvo olisi vähintään 1200:n luokkaa. Ehkä kuitenkin tarkoitti, että edun arvo on 600.
Sen nettopalkasta katoaa noin 600 euroa kuussa. That's all I know.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Re: PuslaTiistai
Vespallahan on sikäli optimaalinen tilanne edun kannattavuuden suhteen, että koti sijaitsee juuri niillä rajoilla työpaikasta, että ei vielä joudu maksamaan korotettua autoedun verotusarvoa. Näin saa mahdollisimman suuren autoedun.
Jos taas asuu lähellä työpaikkaa, eikä hae autoedun verotusarvon alennusta, niin silloin autoetu tulee kalliimmaksi, kun maksaa helposti veroa enemmän, kuin käyttää autoa omaan ajoon.
Jos taas asuu lähellä työpaikkaa, eikä hae autoedun verotusarvon alennusta, niin silloin autoetu tulee kalliimmaksi, kun maksaa helposti veroa enemmän, kuin käyttää autoa omaan ajoon.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Re: PuslaTiistai
Vesper kirjoitti: Ei tietenkään laske, mutta onneksi siinä matkalla on niin monta toimipistettä, että niistä tulee työmatkoja
Edit: ja juuri tästä syytä pidän ajopäiväkirjaa.

Joo, kuulostaa tilanteelta, jossa voi joutua verottajalle todistamaan ajamisiaan.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
Re: PuslaTiistai
Ei kai niitä kilometrejä tarvi tai kannata työmatka-ajoon käyttää? Kyllä meillä pääosa kilometreistä tulee harrastusten kylkiäisenä.NuoriDaavid kirjoitti:Jos taas asuu lähellä työpaikkaa, eikä hae autoedun verotusarvon alennusta, niin silloin autoetu tulee kalliimmaksi, kun maksaa helposti veroa enemmän, kuin käyttää autoa omaan ajoon.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain