Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Koska joillakin ihmisillä on enemmän ongelmia, niin varmasti toisilla on niitä vähemmän:)

En kuitenkaan usko, että löytyy ihmistä, jolla niitä ei ole ollenkaan. Mutta mikään pakko niistä ei tietenkään ole keskustella julkisella nettipalstalla.
Vastoinkäymisiä ja huonoja aikoja on kaikilla, mutta ongelmia ei. Toki rahaa ja vapaa-aikaa voi aina olla enemmän, mutta jos kokisin että nykymenolla on jokin ongelma, olisin aika kiittämätön.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Millä lailla ongelma, vastoinkäyminen ja huonot ajat eroavat toisistaan?
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti:Millä lailla ongelma, vastoinkäyminen ja huonot ajat eroavat toisistaan?
Sillä tavalla, että Tixillä määritelmän mukaan ei ole ongelmia ;)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

:sir:
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:Millä lailla ongelma, vastoinkäyminen ja huonot ajat eroavat toisistaan?
Sillä tavalla, että Tixillä määritelmän mukaan ei ole ongelmia ;)
Höpsis. Ongelmia ovat esim. ura/raha-, päihde-, ihmis/parisuhde-, perhe- tai terveysongelmat tms. pysyvät tai pitkäkestoiset haittaavat asiat, jotka vaativat selvittämistä tai asioiden muuttamista että onnellisuus ei häiriinny ja ne eivät vaivaa elämää. Sitähän tuntee itsensä tavattoman hyväosaiseksi kun lukee täällä(kin) juttuja esim. millaisia perhesuhteita, parisuhdetilanteita, rahaongelmia ja päihteiden kanssa puuhastelua porukalla on/on ollut.

Tilapäinen huono fiilis tai yllättävä rahanmeno tms. jonkin ikävän sattumuksen vuoksi ei ole mikään ongelma vaan normaalia elämää. Niitä nyt vaan tulee kaikille. Miksi Dave toivot niin kovasti, että kaikilla olisi ongelmia? Lisää hommia lekureille ja lakimiehille? :D En minä usko, että olen määritelmäni mukaan ainoa ongelmaton palstalainen. Elcolla, Vagabondolla, Huimalla yms. ei oikeastaan juuri koskaan tunnu olevan ongelmia.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja MrM »

Urpiaisen kontribuution hermoon osuva ongelmakohta taitaa nimenomaan olla siinä, että urpsu diggailee ottaa osaa ehkä kaikista eniten sosioekonomisiin ja sosiaalipsykologisiin keskusteluihin.

Eihän keskustelupalstalla kenenkään tarvitse sosiaaliporskailla jos ei halua, ja suurin osa netin keskustelupalstoista onkin jollain tavalla aihe-/harrastuskeskittyneitä. Tällaisilla palstoilla harvoin näkee, että ihmiset avautuisivat omista elämistään juuri lainkaan.

Kitinä taasen on jollain tavalla vakiintuneemman sisäpiirikulttuurinsa ja aiemman miittiperunsa kautta pari astetta enemmän kaveriyhteisö, mutta tarjoaa toisaalta joidenkin anonyymien kanssakeskustelijoiden paikallaolonkin turvin näennäistä ja osittain valheellista yksityisyydensuojaa, jonka turvin monen on helpompi avautua yksityiselämänsä asioista helpommin kuin IRL. Myös kirjallinen muoto on monille helpompi tapa pukea ajatuksiaan sanoiksi kuin latoa sama tiskiin äänihuulten kautta.

Lopputulos on se, että urpsu miittaamattomana herrasmiehenä suhtautuu tähän keskustelukanavaan samanlaisella asenteella kuin mihin tahansa talouspaperi- tai kuulalaakerifanaatikkojen keskustelupalstaan, jossa puhutaan aiheista eikä ihmisistä. Toisiaan tavanneet ihmiset taas kokevat urpsun kontribuution olevan helpommin anonyymiteetin turvin tullutta, henkilöön käyvää arvostelua, vaikka todellisuudessa urpsu vaan kokee käyvänsä keskustelua aihepiiristä, jota kohtaan tuntee suurta mielenkiintoa. Kun mielenkiintoa herättävät aihepiirit ovat kuitenkin sosiaalisuuteen liittyviä ja usein sitä kautta henkilökohtaisia, on minkäänlaista rajaa vaikea vetää, mihin saisi milläkin pohjalla osallistua ja mihin ei.

Ymmärrän molempia näkökantoja aika hyvin; olenhan itsekin heilunut vaihtelevasti molemmilla puolilla välillä kevennetyllä ja välillä raskautetulla otteella, eikä palstapersoonani ole mikään suora peilikuva tosielämän minuudestani. Mikä tähän kammottavaan epäkohtaan sitten olisi ratkaisuna? No, urpsu voisi ainakin miettiä tuntisiko oman yksityisyytensä niin kamalasti siitä loukkaantuvan, jos välillä pudottaisi jotain inhimillistäviä jyväsiä omasta elämästään. Muut voisivat miettiä, kannattaako urpsua ottaa aina niin tosissaan, jos kokee urpsun kommentoivan jotain, joka tuntuu liian henkilökohtaiselta. Jos joku random tyyppi internetzissä -- jota et ole koskaan nähnytkään, tutustumisesta puhumattakaan -- antaa sulle psykiatrisen hulluusdiagnoosin, niin kannattaako siihen aina suhtautua niin verissäpäin?

Ei kukaan sanonut että se olisi kellekään meistä helppoa, mutta aina voi yrittää! Ja sitten erehtyä.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:Millä lailla ongelma, vastoinkäyminen ja huonot ajat eroavat toisistaan?
Sillä tavalla, että Tixillä määritelmän mukaan ei ole ongelmia ;)
Höpsis. Ongelmia ovat esim. ura/raha-, päihde-, ihmis/parisuhde-, perhe- tai terveysongelmat tms. pysyvät tai pitkäkestoiset haittaavat asiat, jotka vaativat selvittämistä tai asioiden muuttamista että onnellisuus ei häiriinny ja ne eivät vaivaa elämää.
---Miksi Dave toivot niin kovasti, että kaikilla olisi ongelmia? .
En kait ole kirjoittanut, että toivoisin, että kaikilla on ongelmia? Sanoin ainoastaan uskovani niin. Tarkennan; en usko, että esim. jokaisella palstalaisella jokaisella ajan hetkellä on ongelmia. Sen sijaan uskon, että jokaiselle palstalaiselle elämänsä aikana tulee ongelmia.

Jos katsoo esimerkkilistaasi, niin ainakin kohta terveysongelmat ovat tähän asti kohdannneet ennemmin tai myöhemmin jokaista ihmistä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Jos katsoo esimerkkilistaasi, niin ainakin kohta terveysongelmat ovat tähän asti kohdannneet ennemmin tai myöhemmin jokaista ihmistä.
No mä voin ruveta sossupokeilemaan mun 89-vuotiaana saamastani eturauhassyövästä sitten kun se on ajankohtaista.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Jos katsoo esimerkkilistaasi, niin ainakin kohta terveysongelmat ovat tähän asti kohdannneet ennemmin tai myöhemmin jokaista ihmistä.
No mä voin ruveta sossupokeilemaan mun 89-vuotiaana saamastani eturauhassyövästä sitten kun se on ajankohtaista.
Niin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:Ongelmia ovat esim. ura/raha-, päihde-, ihmis/parisuhde-, perhe- tai terveysongelmat tms. pysyvät tai pitkäkestoiset haittaavat asiat, jotka vaativat selvittämistä tai asioiden muuttamista että onnellisuus ei häiriinny ja ne eivät vaivaa elämää...En minä usko, että olen määritelmäni mukaan ainoa ongelmaton palstalainen. Elcolla, Vagabondolla, Huimalla yms. ei oikeastaan juuri koskaan tunnu olevan ongelmia.
Rääkätty kroppa pragaa vähän jokapuolelta. Lääkkeiden voimalla eteenpäin lääketieteen kehittymistä odotellen. Ei muita määritelmäsi mukaisia ongelmia. Asiat on itseasiassa niin hyvin, että osallistun hyvin varovaisesti ongelmia käsitteleviin ketjuihin tai vältän kokonaan niihin osallistumista, koska pelkään, että hyvää tarkoittava kommenttini tulkitaan vittuiluksi. Muutenkin haluaisin hehkuttaa enemmän elämän ihanuutta, mutta samasta syystä en kehtaa :oops:

EDIT: Oon tänäänkin tosi onnellinen, ku mulla on niin ihana perhe :dream:
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Fiona
Elämätön Kitisijä
Viestit: 342
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Vagabondo kirjoitti: EDIT: Oon tänäänkin tosi onnellinen, ku mulla on niin ihana perhe :dream:
Aaaw.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
masa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja masa »

:roll:

Vain kitinässä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

MrM kirjoitti:koko teksti
Sikäli kuin ymmärrän, niin Manala taitaa osua aivan naulan kantaan. Erittäin hyvä kirjoitus!

Erityisesti mun on aivan mahdoton ymmärtää tuota Kottaraisen implikoimaa kantaa, että jos henkilö A kertoo keskustelupalstalla jostain oman elämänsä tapahtumasarjasta, ja henkilö B sitten osallistuu keskusteluun selittämällä, miksi A:n käyttäytymistapa ei kuvatussa tilanteessa B:n mielestä ollut kovin järkevä, niin tässä B tulee jotenkin väittäneeksi olevansa itse täydellinen ja virheetön. Mun mielestä tuossa ei ole päätä eikä häntää.

No, ehkä mun ongelma on tosiaan se (kuten Manala paremmin osasi kuvata), että koska en tunne ketään palstalaista IRL, mulle tällaisena osapäiväautistina palstalaisten kuvaamat tosielämän ongelmatilanteet tyypillisetsi jäsentyvät jotenkin yli-älyllistävästi jonkinlaisina teoreettisina pähkinöinä, joita voi ikään kuin omaksi huvikseen koettaa analysoida ja ratkoa teoriassa. Mun mielestä on selvää, että itsetuntoinen ja täysijärkinen henkilö osaa jättää tällaiset nettispekulaatiot omaan arvoonsa, jos kokee, että argumentaatio ei itsessään mitään toimenpiteitä perustele. Mutta oikein pinnistelemällä mä kyllä pystyn ymmärtämään, että ei tuollainen halki-poikki-ja-pinoon suhtautuminen toisen ongelmiin anna kovin empaattista tai välittävää vaikutelmaa. Mutta jonkinlaista itsensä ylentämistä, mistä Kottarainenkin puhuu, en oikein helpolla kyllä löydä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Homman pointtihan on se, että täällä saa jakaa juuri sen, minkä haluaa. Sama kuin facebookissa. Jotkut haluavat antaa elämästään varsin säröttömän kuvan, vaikka se ei koko totuus olisikaan. Usein ei olekaan, mutta nettailu yleensäkin on pientä pakoa arjesta, eikä siellä jaetun tiedon tarvitse mennä yksi yhteen todellisuuden kanssa. Se meille jokaiselle sallittakoon, yksityisyys siis niistä asioista, jotka haluamme pitää netistä poissa.

Aamen ja siunattua tapania.


Henkilökohtaisesti mua ärsyttää kun ihmiset esittää ihqunamimarcobjurstömiä netissä, vaikka totuus on ihan jotain muuta. Ymmärrän kuitenkin sen, miksi he näin tekevät, ja se heille suotakoon.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

urpiainen kirjoitti: Mutta jonkinlaista itsensä ylentämistä, mistä Kottarainenkin puhuu, en oikein helpolla kyllä löydä.

Oothan sä nyt kuitenkin huomattavasti akateemisempi kuin suurin osa Suomen duunareista, älä nyt ole turhan vaatimaton!
Prepare for the worstest.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja MrM »

nowaysis kirjoitti:Henkilökohtaisesti mua ärsyttää kun ihmiset esittää ihqunamimarcobjurstömiä netissä, vaikka totuus on ihan jotain muuta.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
masa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja masa »

Joulusta ja sukulaisista selvitty. Vastoin odotuksiani, oli ihan muksaa vaikkakin melu ja hälinä oli välillä hirveä.

Vastavetona briteiltä tuli tarjous saada käyttöömme heidän talonsa Cornwallista ensi heinäkuuksi, joten taitaa olla hain kalastusreissu edessä.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

^
Kuva
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Bruce Kyrpäpojassa on hauska tyyppi.
Moottoritie Töölön läpi ry.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^ :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja annepa »

masa kirjoitti: Vastavetona briteiltä tuli tarjous saada käyttöömme heidän talonsa Cornwallista ensi heinäkuuksi, joten taitaa olla hain kalastusreissu edessä.
Meilläkin on sukulaisia sillä suunnalla, mennääks yhessä? :D
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

masa kirjoitti:Joulusta ja sukulaisista selvitty. Vastoin odotuksiani, oli ihan muksaa vaikkakin melu ja hälinä oli välillä hirveä..
Meidän piti vetää abort-mission kesken sukulaiskierroksen eilen. Ei kestänyt pää kellään. Penskat eivät nukkuneet öitään hotellihuoneessa ja meikäläisen "sosiaalinen selvinpäin"-kiintiö tuli täyteen. Onneksi kukaan ei vetänyt herneitä, vaikka sovittuja valtiovierailuja peruttiin. Oltiin vaan laitettu liian tiukka ohjelma.

Oma koti tosi kallis :)
Amazing shit happens!
masa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja masa »

KKK kirjoitti:
Oma koti tosi kallis

On se. vielä kun kestän vajaa 6kk varaperhettä niin olen kuivilla tästä urakasta.

Sanottava toki on, että tissuttelin kyllä koko 10 pv aika huolella, joten ilman douppia hommasta tuskin ois selvitty.

Nyt saakin sit läträäminen loppua hetkeksi. Eli tipatonta ainakin tuonne vuoden 2013 tammikuun neljänteen päivään saakka.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja McJanne »

masa kirjoitti:Nyt saakin sit läträäminen loppua hetkeksi. Eli tipatonta ainakin tuonne vuoden 2013 tammikuun neljänteen päivään saakka.
Kovan kuulonen tavote, tsemppiä kovasti!
Kirjoitan tätä alasti
masa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja masa »

McJanne kirjoitti:
masa kirjoitti:Nyt saakin sit läträäminen loppua hetkeksi. Eli tipatonta ainakin tuonne vuoden 2013 tammikuun neljänteen päivään saakka.
Kovan kuulonen tavote, tsemppiä kovasti!

Puolivälissä tavoitetta mennään. Oon tehny sillei, että aina kun oluenhimo yltyy liian hurjaksi, oon juonu vissyä. Koville ottaa mutta kiukulla loppuun asti. Ja kyllähän tää tekee hyvää ropallekin. itse asiassa ihan hirvitti eilenkin katella kun vaimo joi punkkulasillisen. Eikö se muka tajua miten paljon parempaa päihteetön elämä on?
Vastaa Viestiin