Päivän mielipidekirjoitus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Mun mielestä tuo oli hauska. Hyvin kirjoitettu tuollaisen teinixin tekstiksi.
Joo. Toihan oli aivan loistava arvostelu :D

"Kirjan ensimmäiset 100 sivua on täyttä bullshittiä. Ei tapahdu mitään. Ainoastaan istutaan ja puhutaan 'affenista'"

"Vanha Väiski on tehnyt muutenkin huonoa työtä, sillä mitään mainintaa "Jumalattoman hyvännäkösistä sixpackeist" tai "Kuumempaakin kuumemmista hauislihaksista" ei ole..... Missä on kirjan sielu?!?!" :mrgreen:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Oli se minustakin sitten kun ymmärsin kuinka pösilö oma reaktioni oli.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Joo. Toihan oli aivan loistava arvostelu :D
Oli varmaan sellaisille, joiden käsitys hyvästä kirjallisuudesta on twilight-sarja tai harlekiinit.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Joo. Toihan oli aivan loistava arvostelu :D
Oli varmaan sellaisille, joiden käsitys hyvästä kirjallisuudesta on twilight-sarja tai harlekiinit.
Minusta nyt tuntuu että sinä et arvostele arvostelua vaan sitä että arvostelija ei pitänyt kirjasta. Minusta arvostelu oli hyvin tehty ottaen huomioon että tyyppi on ihan teini.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Joo. Toihan oli aivan loistava arvostelu :D
Oli varmaan sellaisille, joiden käsitys hyvästä kirjallisuudesta on twilight-sarja tai harlekiinit.
Minusta nyt tuntuu että sinä et arvostele arvostelua vaan sitä että arvostelija ei pitänyt kirjasta. Minusta arvostelu oli hyvin tehty ottaen huomioon että tyyppi on ihan teini.
Ei missään tapauksessa ollut. Se oli täynnä ennakkoluuloja kuten "vanha", "katkera" ja "rahanhimo" ja keskittyi pelkästään elokuvamaisiin juonenkäänteisiin sen sijaan, että koettaisi edes ymmärtää tapahtumien historiallista kontekstia, henkilösuhteiden rakentelua tms. Yleissivistymättömän ja ahdasmielisen teinin tekemä märkä läjä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:Yleissivistymättömän ja ahdasmielisen teinin tekemä
Tästä en ole eri mieltä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Yleissivistymättömän ja ahdasmielisen teinin tekemä
Tästä en ole eri mieltä.
No siinä tapauksessa ollet samaa mieltä siitä, että muitakin kuin twilight-faneja silmälläpitäen parempi arvostelu olisi ollut sellainen, joka olisi arvionut kirjaa muutenkin kuin komeiden hauisten ja räjähdyksien kautta, vaikke ei olisi kirjasta pitänytkään?
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä luulen, että siinä oli myös sellaista teinix-itseironiaa. Sä oot sohari vaan liian vanha ymmärtämään meidän nuorisolaisten hauskuutuksia!
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:Mä luulen, että siinä oli myös sellaista teinix-itseironiaa. Sä oot sohari vaan liian vanha ymmärtämään meidän nuorisolaisten hauskuutuksia!
Henkinen keski-ikäni lienee 130 tienoilla mitä teinien ymmärtämiseen tulee. Valitettavasti ei haise itseironialle vaan ihan aidolle typeryydelle.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Lienen sitä mieltä että tyyppi on rakentanut arvostelun siinä maailmassa missä hän elää. Siinä maailmassa se oli hyvä. Hän kuvaili lukukokemustaan ja esimerkiksi sitä että ei ymmärtänyt kaikkea kirjan sisältöä murteiden takia. Hän ei tiedä mitään kirjan maailmasta (en minäkään omasta kokemuksesta) joten hän ei voi esimerkiksi samaistua kertomukseen. Täytyy kyllä myöntää että ilmeisesti kriitikon käsitys kirjan sielusta eroaa huomattavsti omasta käsityksestäni.

Ja kyllä siitä kieltämättä välitty hiukan semmoinen kieli poskessa -meininki. So Hard on keski-ikäisempi kuin minä :D
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:Ja kyllä siitä kieltämättä välitty hiukan semmoinen kieli poskessa -meininki. So Hard on keski-ikäisempi kuin minä :D
Kirjoittajan myöhemmässä postauksessa hän väittää tyylilajia satiiriksi, mutta toistaa "analyysissään" edelleen samaa kuin aiemmin, ts. että kirjassa ei muka tapahdu mitään ja että murre on käsittämätöntä. Mun arvostelu arvostelusta on edelleen sama; yleissivistymättömän ja ahdasmielisen tyhmän kanan märkä läjä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
"Kirjan ensimmäiset 100 sivua on täyttä bullshittiä. Ei tapahdu mitään. Ainoastaan istutaan ja puhutaan 'affenista'"
Veikkaan että kyseinen pissis ei ole Tarantinon suuri fani.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Mä luulen, että siinä oli myös sellaista teinix-itseironiaa. Sä oot sohari vaan liian vanha ymmärtämään meidän nuorisolaisten hauskuutuksia!

Mun mielestäni toi oli aivan selkeän itseironinen arvostelu, jossa ironisoitiin teinixien käsityksiä hyvistä kirjoista. Esim. kohta "Vanha Väiski on tehnyt muutenkin huonoa työtä, sillä mitään mainintaa "Jumalattoman hyvännäkösistä sixpackeist" tai "Kuumempaakin kuumemmista hauislihaksista" ei ole..... Missä on kirjan sielu?!?!" . Sokea reettakin näkee, että tuo on ironiaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja MrM »

NuoriDaavid kirjoitti:Mun mielestäni toi oli aivan selkeän itseironinen arvostelu, jossa ironisoitiin teinixien käsityksiä hyvistä kirjoista. Esim. kohta "Vanha Väiski on tehnyt muutenkin huonoa työtä, sillä mitään mainintaa "Jumalattoman hyvännäkösistä sixpackeist" tai "Kuumempaakin kuumemmista hauislihaksista" ei ole..... Missä on kirjan sielu?!?!" . Sokea reettakin näkee, että tuo on ironiaa.
Jep. Eihän toi nyt mikään viiltävin esimerkki ole puskan takaa hyökkäävästä hienostuneesta sarkasmista, joka pistää oivaltavuudellaan tuijottamaan tekstiä puoliksi suu auki, mutta aika vaikea tota tekstiä on ottaa tosissaan, jos sarkasmidetektori ja huumorikeskus on vähääkään online.

Mä en muuten ymmärrä miksi itseä kohtaan käännetty sarkasmi on itseironiaa. Mun mielestä sen pitäis loogisesti ajateltuna olla itsesarkasmia.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ironia vs. sarkasmi erottelu on ollut mulle aina vaikea.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja elco »

Mitä Tuntemattomaan tulee niin kyllähän se vallan pitkäpiimäinen opus on. Täydet pisteet teinixille siitä, että on sen lukenut ja osaa kertoa, ettei siitä pahemmin perustanut. Miksi ihmeessä kaikkien - saati jonkun teinin - pitäisi pitää Tuntenattomasta.

Minusta Citizen Kane ja Lynchin leffat ovat tappavaa tylsyyttä enkä ole onnistunut mitään niistä katsomaan loppuun. Teinixi pyyhkii minulla lattiaa, kun en oikein osaa sanoa miksi.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://blogit.iltalehti.fi/mattiesko-hy ... ta/?ref=es

Mun salainen paheeni on lukea M-E:n kirjoituksia. Kaikessa ärsyttävyydessään huvituin useammankin kerran. Voinko millään olla terve?
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
masa

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja masa »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Voinko millään olla terve?

Et, koska Hytöstä typerämpää ja huonompaa kirjoittajaa ei ole.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

masa kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti: Voinko millään olla terve?
Et, koska Hytöstä typerämpää ja huonompaa kirjoittajaa ei ole.
Luin pari ekaa lausetta M-E:tä. Tuli jotengi mieleen Jussi Parviainen...
Ruokalan kalapuikko Pena
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

masa kirjoitti:Et, koska Hytöstä typerämpää ja huonompaa kirjoittajaa ei ole.
Tätä mä just tarkoitin :(
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
masa

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti:Mitä Tuntemattomaan tulee niin kyllähän se vallan pitkäpiimäinen opus on. .

Vastalause. Pidän erittäin paljon.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja elco »

masa kirjoitti: Vastalause. Pidän erittäin paljon.
Hieno homma - ihan vapaasti. Kyllähän So Easykin piti Lynchin leffoista ja vissiin PFB tavaa Raamattua eikä kumpikaan ole minulta mitään pois.

Ongelma näissä makuasioissa on, että siitä kun joku ei pidä jostain on vain kukonaskel siihen, että ei-pitäjä, jota voidaan tässä yhteydessä kutsua kuvitteellisella nimimerkillä 'Suvinen' (ei viittaa kehenkään todelliseen henkilöön), alkaa puuhaamaan jotain kieltoja ja rajoituksia. Vastaavasti, jos joku diggailee jostakin niin ei siinä kukaan mitään uskoakseni häviä, jos vaan jatkaa diggailua, vaikka aivan jok'ikinen teini ei yhtä innolla diggailisikaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti: Voinko millään olla terve?

Et, koska Hytöstä typerämpää ja huonompaa kirjoittajaa ei ole.
Kyllä Hytösen persoonassa on jotain kiehtovaa. Esim. se, kun se aikoinaan meni kettutyttöjen tiedotustilaisuuteen täyspitkässä kettuturkissa. Tai hänen kommenttinsa "voi olla, että olen sairas, mutta en halua parantua".

Yksi hauska juttu mikä tulee mieleen oli, kun Turkka kehui jossain haastattelussa, että kun hän lenkillä menee ilman paitaa jonkun laitoskeittiön ohi, niin huomaa, että naiset sieltä katsovat ja arvioivat, että hän on edelleen vaarallinen naisille. Hytönen heti hyppäsi taksiin kysymään ko. keittiön naisilta, mitä ajattelevat, kun näkevät Turkan menevän ohi. Ensimmäinen ei ymmärtänyt kysymystä, toinen juoksi karkuun ja kolmas kertoi ajattelevansa "siinä Turkka menee".

En ole Hytösen juttuja ainakaan kymmeneen vuoteen lukenut. Sen paras aika oli, kun sillä oli Hesarissa oma palsta. Siitä on jo 20 vuotta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Kyllä Hytösen persoonassa on jotain kiehtovaa.

Tuota, ei ole. Hytönen on kuin nussivaa maailmaa vihaava murrosikäinen pentu joka on jätetty kotibileissä pihalle värjöttelemään.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Kyllä Hytösen persoonassa on jotain kiehtovaa.

Tuota, ei ole. Hytönen on kuin nussivaa maailmaa vihaava murrosikäinen pentu joka on jätetty kotibileissä pihalle värjöttelemään.

Oletko lukenut sen juttuja joskus silloin 20 vuotta sitten?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin