Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Hankalalta kuulostaa. Sairaslomasta saattaisi olla apua, jos sillä saisi stressitasoa alaspäin. SSRI-lääkitys tuota pinnanpalamista tod. näk. vähentäisi. Alkoa kannattaisi ottaa mahdollisimman vähän.

Edellä hajanaisia ajatuksia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

KKK kirjoitti:Ja kun se hurrikaaniraivari tulee - nykyään niin nopeasti ettei itsekään ehdi tajuta, vanhempi poika on heti hampaat irvessä nyrkit pystyssä ja pienempi vetäytyy jonnekin. Vaimo sitten joutuu olemaan sitten välissä tahtomattaan rauhantekijänä.
Huhhuh, siis mitä ihmettä? Minkä ikäsen kanssa sä siellä meinaat välillä ottaa niitä nyrkkimatseja? Tajuanko mä jotain väärin, vai miks tää pojan nyrkit pystyssä oleminen kuulostaa jotenkin ihan käsittämättömältä?
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Manaaja kirjoitti:Huhhuh, siis mitä ihmettä? Minkä ikäsen kanssa sä siellä meinaat välillä ottaa niitä nyrkkimatseja? Tajuanko mä jotain väärin, vai miks tää pojan nyrkit pystyssä oleminen kuulostaa jotenkin ihan käsittämättömältä?
Ei, vaan vastapuolen reaktio mun flippaamiseen on tuo. Ruumiillista kuritusta täällä ei ole harrastettu.
Amazing shit happens!
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja MrM »

^ Siis just totahan mä tossa tarkotinkin enkä sua ollu syyttämässä mistään lapsenpieksennästä. Mut miks se kersa nyrkit pystyssä on? Ja siis onks se jotain leikkiä vai onko se tosiaan mättämässä sua turpiin jos kilahdat? Eiks sun vanhempikin lapsi oo vielä kohtuu kääpiö kuitenkin? Jos kakara tykkää ragee nyrkein jo pienenä, ni se kuulostaa kyl aika tosi pahalta.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ En ihan oikeasti tiedä. Normaalitilanteessa poika on tosi kiltti, tykkää "halipusutella", normaalin rasavilli mitä ton ikäinen on. Mutta jos mulla kilahtaa, niin sillä kilahtaa.

Ehkä se on joku puolustusreaktio tai pelkästään perittyä, en tiedä. Onhan meillä myös aikamoinen kokoero. Sama kuin jos The Incredible Hulk olisi tossa mun edessä riehumassa - kyllä minuakin pelottaisi ja saattaisin jonkinlaista puolustusasentoa tavoitella.
Amazing shit happens!
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Georgina »

KKK kirjoitti:En nyt sitten tiedä, pitäisikö tätä samanaikaisesti viedä toista kaistaa eli työterveyden kautta, kun toista asia kai jo (toivottavasti etenee). Nämä on mulle outoja kuvioita.
Eri erikoisala, eri kaupunki mutta silti omien kokemusten pohjalta uskaltaisin mennä sanomaan että sinne terkkariin kannattanee soittaa että onhan asia menossa eteenpäin ja millähän aikataululla ja muistuttaa että tilanne on hieman akuutti, apu olis tarpeen. Itse olen ensi viikolla menossa turhalla saikulla töihin, musta tuntuu että sä oikeasti tarvisit sen saikun tai vähintäänkin töiden kevennystä, joten suosittelisin että otat yhteyttä sinne tth. Tsemiä, hyviä unia ja itsehillintää muksujen seurassa sinne.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 15:05

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja prosessi »

KKK kirjoitti:Duuni- ja ylityökuorma, perhedynamiikka, parisuhdejutut, liialliseksi kehittynyt alkon tapakäyttö, sosiaalisen elämän näivettyminen, menneisyyden henk. koht. painolastit.
Kannattaisi varmaan ihan paperille kirjata tuo lista ja käydä se läpi vaimon kanssa. Jos vaikka pyytäisit hänen mielipidettään siitä, mitkä asiat on kiireellisintä korjata, eli pyydät häntä valitsemaan kaksi tärkeintä, kaksi keskitärkeää ja kaksi vähemmän tärkeää, ja sitten niitä korjaillaan tärkeysjärjestyksessä. Näin äkkiseltään voisi ainakin kuvitella, että ylityökuorma itsessään aiheuttaa ongelmia niin perhedynamiikassa, parisuhdejutuissa, alkon tapakäytössä ja sosiaalisen elämän näivettymisen osalta, eli sen korjaaminen voisi poistaa aika suurenkin määrän jännitteitä.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Georgina »

prosessi kirjoitti: Kannattaisi varmaan ihan paperille kirjata tuo lista ja käydä se läpi vaimon kanssa. Jos vaikka pyytäisit hänen mielipidettään siitä, mitkä asiat on kiireellisintä korjata, eli pyydät häntä valitsemaan kaksi tärkeintä, kaksi keskitärkeää ja kaksi vähemmän tärkeää, ja sitten niitä korjaillaan tärkeysjärjestyksessä.
Mä en kyllä ymmärrä miksi KKK:n pitäisi noita juttuja miettiä vaimon tärkeysjärjestyksen mukaan. Mä olisin nyt aivan helvetin itsekäs ja lähtisin ratkoon asioita ihan omasta näkövinkkelistä. Kun oma pää on oman itsensä kanssa kuosissa niin vasta sitten voi musta edes yrittää ajatella suhteita muihin. Suhteet muihin ja erityisesti vaimoon ja lapsiin on tottakai ihan todella tärkeitä mutta musta se edellyttää ensiksi sitä että on selvillä vesillä itse itsensä kanssa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 15:05

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Georgina kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Kannattaisi varmaan ihan paperille kirjata tuo lista ja käydä se läpi vaimon kanssa. Jos vaikka pyytäisit hänen mielipidettään siitä, mitkä asiat on kiireellisintä korjata, eli pyydät häntä valitsemaan kaksi tärkeintä, kaksi keskitärkeää ja kaksi vähemmän tärkeää, ja sitten niitä korjaillaan tärkeysjärjestyksessä.
Mä en kyllä ymmärrä miksi KKK:n pitäisi noita juttuja miettiä vaimon tärkeysjärjestyksen mukaan. Mä olisin nyt aivan helvetin itsekäs ja lähtisin ratkoon asioita ihan omasta näkövinkkelistä. Kun oma pää on oman itsensä kanssa kuosissa niin vasta sitten voi musta edes yrittää ajatella suhteita muihin. Suhteet muihin ja erityisesti vaimoon ja lapsiin on tottakai ihan todella tärkeitä mutta musta se edellyttää ensiksi sitä että on selvillä vesillä itse itsensä kanssa.
Ihan siksi, että KKK totesi ettei hän itse tiedä mistä lähteä liikkeelle, ja ainakin KKK:n kuvauksista päätellen hänen vaimonsa kuulostaa sekä fiksulta että tehokkaalta organisoijalta, joten olisi hassua käpertyä yksikseen vatvomaan asioita.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja MrM »

Joo. Kun oma elämänhallinta ei tunnu enää olevan omissa näpeissä, on vähän vaikeaa lähteä toimimaan itsekkäästi, varsinkin jos ympärillä on tärkeitä ihmisiä jotka pitää kuvioissa mukana. Ne pelkästään omasta itsestä lähtevät muutosratkaisut voi silloin olla aika ylilyöviä ja epätoivoisia, ja kasvattaa vain ongelmia. Auttaa melko tavalla jos lähellä on ihmisiä jeesaamassa. Tyydyttävän perhe-elämän tavoittelu on aina tiimipeliä, ei oman edun tavoittelua, vaikka ois miten paha olla.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Kuva
Amazing shit happens!
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Georgina »

ok, hyvä näin :)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Viime yönä "sisäinen shrinkki" kehtasi herättää 90 min unen jälkeen pariksi tunniksi puimaan juttuja. Jos sitä olis voinu lyödä, niin olisin lyönyt.

Tosin siinä vaiheessa tää koko case alkaisi muistuttaa "Fight Clubia".. setä mielikuvittelee alter-egon, jonka kanssa luulee tappelevansa, mutta tosiasiassa vetelee vaan itseään turpaan. :x

EDIT:
Huonosti alkanut päivä muuttuu koko ajan huonommaksi, mutta ei kai tässä voi muuta kuin sinnitellä kehänurkkauksessa, ottaa iskuja vastaan ja odottaa erätaukoa ja erotuomarin väliintuloa. Jos jaksan tätä p*skaa täydet 15 erää, ja voitan edes yhdellä dumariäänellä, se riittää.
Amazing shit happens!
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

^

Kyllä se siitä!

Kuva
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Avoin keksustelu työnantajan kanssa tuotti tulosti. Duunitaakka kevenee loppuvuodeksi, jotta jää aikaa hotfixata himahommeleita :varovainen hymy:
Amazing shit happens!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

KKK kirjoitti:Avoin keksustelu työnantajan kanssa tuotti tulosti. Duunitaakka kevenee loppuvuodeksi, jotta jää aikaa hotfixata himahommeleita :varovainen hymy:
Hienoa!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja elco »

KK, paljon sulla tulee tehokkaita työtunteja viikossa?

Mun mielestä toi sun case on niin päivänselvä burn out kuin vain voi olla. Fiksu kaveri kehittää tuohon toleranssia joka iteraatiolla ja osaa tunnistaa oireet aikaisemmin - vielä fiksumpi haarukoi työkuorman kestäväksi pitkällä tähtäimellä.

Oma stressinhallintakyky on parantunut jatkuvasti. Vaikka homma menisi kuinka vituiksi tahansa mantrat "shit always works out/aurinko nousee huomenna/voisi mennä huonomminkin/ei tämä nyt niiin huonosti ole mennyt" auttavat. Toinen mikä auttaa on, että mulla on aina joku loma tai muu helpotus plänättynä, joka on vähänniinq majakka pimeässä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ "Tehokkaita" normaali lakisääteinen ja siihen se varallaolo + sen poikimat työtunnit päälle. Ylitöitä per vuosi tulee kyl sen verran, ettei kehtaa tähän kirjoittaa.

Kuten tosiaan aikaisemmin kirjoitin, työkuorma on vain yksi pieni osa tätä isompaa vyyhteä. En sitten tiedä millä nimellä tätä pitää kutsua, mutta duuni on vain yksi osa kokonaisongelmaa. Peiliinkatsomisen paikka. Komea kundihan sieltä katsoo, mutta alfaukon pinnan alla ryömii sitten jotain muuta.

Tuo stressinhallinta on semmoinen juttu, joka mun on pakko oppia. On ollut paha tapa haalia itselle liikaa hommia, laiminlyödä tauot yms > paskaa kertyy niskaan, tunnetuin seurauksin. Ja kun pinna on kireenä, sen pahan fiiliksen vie mukanaan himaan > lisää pahaa oloa kaikille siellä asuville > oma vitutus lisääntyy, korkki narskahtaa > aamulla vituttaa entistä enemmän. Loppumaton kierre, joka on nyt katkaistava.

:kele:
Amazing shit happens!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^en tiedä, paljonko otat kuppia, mutta sehän on tietysti kovin huono stressilääke. Mutta senhän toki tiesit. Joskus itsestäänselvyyksiäkin kannattaa kuitenkin toistaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja masa »

KKK kirjoitti: Ja kun pinna on kireenä, sen pahan fiiliksen vie mukanaan himaan

Kolmen vartin duunimatka omalla autolla auttaa mulla tohon hyvin. Siinä ajassa omissa hajuissa ja musiikeissa ehtii jo hyvin painamaan duuniasiat taka-alalle, eikä niitä tule raahattua kotiin.

En tosin kyllä tee vuoden aikan ylitöitä sekuntiakaan. Jos tänään teen, pidän sen jo huomenna vapaana joten tulos on 0+0.
masa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:^en tiedä, paljonko otat kuppia, mutta sehän on tietysti kovin huono stressilääke.

Alko on kyllä oikeastaan huono lääke ihan mihin tahansa. Toki se nousuhumala hyvissä fiiliksissä on melkoista euforiaa, mutta ei se fiilis kyllä seuraavana päivänä ole ikinä mikään voittaja.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja annepa »

Hyvä että TA tajusi ja toimi. Tosi hyvä alku, mut tätä vuotta on jäljellä 1,5kk. Minä toivoisin että sun työtaakka vähenis niin että se on "normaalilla" tasolla ihan toistaiseksi tai jopa pysyvästi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja MrM »

NuoriDaavid kirjoitti:^en tiedä, paljonko otat kuppia, mutta sehän on tietysti kovin huono stressilääke. Mutta senhän toki tiesit. Joskus itsestäänselvyyksiäkin kannattaa kuitenkin toistaa.
Sen takia lääkärit vois joskus ottaa noita ongelmia vakavastikin, ja määrätä jotain muutakin mirtazapinia samalla jotain psykohoitsujen puhelinpäivystysnumeroita jaellen, jos oleminen selvinpäin lähinnä ahdistaa. Alko jää liian monelle ainoaksi lääkkeeksi lääkitä vitutusta ja ahdistusta, joka vain lisää vitutusta ja ahdistusta huomiseksi.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja BrianW »

MrM kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^en tiedä, paljonko otat kuppia, mutta sehän on tietysti kovin huono stressilääke. Mutta senhän toki tiesit. Joskus itsestäänselvyyksiäkin kannattaa kuitenkin toistaa.
Sen takia lääkärit vois joskus ottaa noita ongelmia vakavastikin, ja määrätä jotain muutakin mirtazapinia samalla jotain psykohoitsujen puhelinpäivystysnumeroita jaellen, jos oleminen selvinpäin lähinnä ahdistaa. Alko jää liian monelle ainoaksi lääkkeeksi lääkitä vitutusta ja ahdistusta, joka vain lisää vitutusta ja ahdistusta huomiseksi.
Lääkärit eivät oikein voi ottaa noita juttuja vakavasti, koska heille valehdellaan aivan suoraan noista alkoholijutuista.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Luulisi mitään päihdeongelmista ymmärtävän ammattilaisen osaavan multiploida ilmoitetut kulutusmäärät lähemmäksi todellisuutta.

Alkoholiongelmaiset vähättelevät usein juomistaan ja paisuttavat alkoholin myönteisiä vaikutuksia
- Terveyden ja hyvinvoinnin laitos

Eihän lekurille valehtelemisessa useimmiten mitään järkeä ole. Paitsi ehkä vakuutusyhtiön lääkärille.
Amazing shit happens!
Vastaa Viestiin