Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Vagabondo
Kitisijä

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

pierupylly kirjoitti:Sitä kyllä ihmettelen, että miksi mukana ei tullut kunnollista ohjekirjaa.
Kun tehdään universaaleja paketteja, niin niitä pitäisi laittaa pakettiin turhan monella kielellä. Nykyaikana kun on niin helppo tarjota manuaalit sähköisessä muodossa.

http://nds1.nokia.com/phones/files/guid ... _UG_fi.pdf
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MS:llä ei ehkä olla oikein tyyväisiä Surfaceen:

http://microsoft-news.com/steve-sinofsk ... te-effect/
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:MS:llä ei ehkä olla oikein tyyväisiä Surfaceen:

http://microsoft-news.com/steve-sinofsk ... te-effect/
Balmerin sanoin myynti on ollut paskaa (eng. modest)
http://gizmodo.com/5959725/steve-ballme ... urface-pro
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

E7 ja lattia kohtasivat epäsopuisasti. Kiitos firman ahdasmielisen IT-sakin edessä on siirtyminen Lumiamaailmaan ja pelkkään räpylöintinäppikseen. Oh well, loppuupa vapaa-ajalla maileihin vastaaminen. Tosin niin se loppuu työajallakin. Olisi nyt mennyt rikki vasta sitten kun 920 on tarjolla.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:E7 ja lattia kohtasivat epäsopuisasti. Kiitos firman ahdasmielisen IT-sakin edessä on siirtyminen Lumiamaailmaan ja pelkkään räpylöintinäppikseen. Oh well, loppuupa vapaa-ajalla maileihin vastaaminen.

Nostan hattua jos viikon käytön jälkeen kehut uuttukaistasi.
So Hard
Kitisijä

masa kirjoitti:Nostan hattua jos viikon käytön jälkeen kehut uuttukaistasi.
Olen mä jo sellaista räpylöinyt ja ei siinä mun nähdäkseni mitään isompaa vikaa ole poislukien fyysisen näppiksen puute.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

^920:stä et ainakaan saa pudottamalla helposti rikki

Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
MrM
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja MrM »

NuoriDaavid kirjoitti:^920:stä et ainakaan saa pudottamalla helposti rikki
Mutta aika hirveen näköiseksi se menee mun mielestä vaikka tossa oltiinkin yllättyneitä siitä miten "vähän" puhelin otti takkiinsa. Toinen droptestihän putosi vielä kaverin kengälle, joten ei sitä voinut edes kunnolliseksi pudotukseksi oikein laskea.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

MrM kirjoitti:
Mutta aika hirveen näköiseksi se menee mun mielestä vaikka tossa oltiinkin yllättyneitä siitä miten "vähän" puhelin otti takkiinsa. Toinen droptestihän putosi vielä kaverin kengälle, joten ei sitä voinut edes kunnolliseksi pudotukseksi oikein laskea.

Njoo, mutta jos katsoo saman saitin iPhone ja Galaxy S3 testiä, niin kyllä Lumia 920 pärjäsi erinomaisesti.

Mun mielestä se muuten pikkupojan tiputamana putosi sen kenkän kärjen viereen.

MrM
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja MrM »

NuoriDaavid kirjoitti:Njoo, mutta jos katsoo saman saitin iPhone ja Galaxy S3 testiä, niin kyllä Lumia 920 pärjäsi erinomaisesti.
Mun mielestä nää testit ovat ihan tyhjänpäiväisiä jos olosuhteet eivät ole tismalleen samanlaiset. Lumia ei pudonnut kertaakaan näyttö edellä. Samaa ei voi sanoa näistä.

Mutta ei mitään nykyajan puhelinta kannata kanniskella ilman suojakuoria. Onneksi mun S2 on niin ruma mutta ohut, että kuoret pinnassa ei kovin paljoa itketä. Sen sijaan jonkun Lumian koko idea design-tuotteena menee ihan käteen jos sen päälle alkaa hiertämään jotain muovikondomia. Better safe than sorry.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

MrM kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Njoo, mutta jos katsoo saman saitin iPhone ja Galaxy S3 testiä, niin kyllä Lumia 920 pärjäsi erinomaisesti.
Mun mielestä nää testit ovat ihan tyhjänpäiväisiä jos olosuhteet eivät ole tismalleen samanlaiset. Lumia ei pudonnut kertaakaan näyttö edellä. Samaa ei voi sanoa näistä.
Tästä olen kyllä samaa mieltä. Pitäisi tehdä useammalla yksilöllä pudotukset täsmälleen samoilla tavoilla.
sivustahuutaja
Kitisijä

MrM kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Sen sijaan jonkun Lumian koko idea design-tuotteena menee ihan käteen jos sen päälle alkaa hiertämään jotain muovikondomia. Better safe than sorry.
N9 tyylin lumiat toimii luureista parhaiten sen ohuen kumikortsun kanssa. Lumiaa herkempi iphone taas menee ihan piloille kaikilla näkemilläni kuorilla.

Luurit on kulutustavaraa ja ei niitä kannata liikaa suojella. Oman suojaamattoman iphonessa ainoa käytön jälki on hieman rosoinen lasin kulma asfaltissa käymisen jäljiltä. Tosin omaa riskienhallintaa helpottaa firma betalar.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Mistä wpcentralista näitä haet? Muistan kun hain ännysiä ja jokatoisessa myytävänä olleessa käytetyssä luki pudonnut kerran ja kulma/laturiluukku/näytönreuna rikki. Design vaatii suojakuoren, mieluiten joustavapintaisen ettei hidastuvuus ole liian suuri.
Came here for school, graduated to the high life
sivustahuutaja
Kitisijä

exPertti kirjoitti:Muistan kun hain ännysiä ja jokatoisessa myytävänä olleessa käytetyssä luki pudonnut kerran ja kulma/laturiluukku/näytönreuna rikki.
Näyttö on ainoa millä on jotain väliä. Muut vauriot luurissa harvemmin vaikuttavat toimintaan.
exPertti
Kitisijä

^ en tiedä olenko ainut, mutta pidän naarmuttomasta puhelimesta.
So Hard
Kitisijä

exPertti kirjoitti:^ en tiedä olenko ainut, mutta pidän naarmuttomasta puhelimesta.
No tää on vähän sellainen juttu, että vaikka tykkää naarmuttomasta puhelimesta, mutta sen takia pitää sitä aina jossain helvetin hankalassa insinöörikortsussa, niin eihän siitä naarmuttomasta puhelimesta koskaan pääse nauttimaan. Ja se kortsu taas ei auta kun painovoima ja kova alusta tekevät yhteistyötä. Eli ei ole mitn helvetin järkeä. Toki sillä voi hyvällä munkilla saada naarmuttoman puhelimen joka abouts 2-3 vuoden maksimielinkaarensa on jälleenmyyntiarvoltaan ehkä kympin.

Tai siis ainakaan mua ei lämmitä tietää, että siellä jossain kumin tai nahkan peitossa on ihan nätti luuri.
MrM
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja MrM »

Mä oon pudottanut mun luurin varmaan kolmesti asvaltille avoimeksi jääneestä rintataskusta noin metrin korkeudelta kun oon kyykkinyt jotain esim. auton kimpussa. Lopputuloksena mun luuri on ehjä ja naarmuton edelleen koska euron kovamuovi-/alumiinikuoret jotka voi heittää menemään aina ekojen naarmujen jälkeen. Ilman noita ois pahimmassa tapauksessa paskana kokonaan. Kyllä sitten naurattaisi maksella sitä aikoinaan halvemmalla otettua kytkyä vielä vuoden verran sen jälkeen kun on paskonut puhelimensa käyttökelvottomaksi. Lisäksi puhelin sopii käteen ja taskuun paremmin suojakuoren kanssa. Ilman kuorta on liian ohut että sais mun kouraan fiksun tuntuista otetta.

Ei 3310 tarvinnut mitään suojakortsuja ollakseen hajoamatta prkl.
-Hit it.
saira
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja saira »

Mulla onkin tosi hieno kuori, jota pidän jo ihan sen takia, et se on musta nätti ja mulle täydellinen! Ja suojaa näyttöäkin.

Kuva
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
sivustahuutaja
Kitisijä

So Hard kirjoitti:No tää on vähän sellainen juttu, että vaikka tykkää naarmuttomasta puhelimesta, mutta sen takia pitää sitä aina jossain helvetin hankalassa insinöörikortsussa, niin eihän siitä naarmuttomasta puhelimesta koskaan pääse nauttimaan.
Kuva
exPertti
Kitisijä

ei minulla ole puhelimen päällä mitään suojaa ja se on kunnossa. Puhuin, että ännysidesign ei kestä pudotusta särkymättä.

Minua ärsyttää jos puhelin rakennetaan siten, että se vaatii suojan käyttöä. Nokia on yleensä ollut vahva kestävyysalueella, muttei ko. mallissa. Se tuntuu vaativan lisäsuojaa.

920 taas näyttää kestävän oloiselta, mutta perusdesign on sama. Sentään latausluukku on hävitetty (lehtijuttujen perusteella, en ole mallia livenä nähnyt) se taisi olla paskin kohta.

Mutta kun peruslähtökohtiin lisätään paino ja puolessa väreistä kiiltävä pinta soft touchin sijaan epäilen, että ilman lisäsuojaa puhelinta saa käyttää kuin kukkaa kämmenellä. Aika kertoo olenko väärässä.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ Oletko nyt ihan varma noiden lumioiden hauraudesta? Design vaikuttaisi olevan kutakuinkin kestävin mahdollinen, mitä normaaliin luuriin voi kehitellä. Rugged-luureissa joutuu sitten tinkimään jostakin.

Lasi hajoaa aina, jos se osuu johonkin kovaan riittävällä voimalla. N9 varianttien polykarbonaattikuori tuskin hajoaa missään oloissa, joten ne kolhut ovat vain kosmeettisiä kuten matkalaukuissa. Jotkut onnettomat luukut voi sitten nyppiä hemmettiin jos rupeavat repsottamaan.
So Hard
Kitisijä

exPertti kirjoitti:ei minulla ole puhelimen päällä mitään suojaa ja se on kunnossa. Puhuin, että ännysidesign ei kestä pudotusta särkymättä.
Mä en ole toistaiseksi törmännyt ehkä n. 15-20 Nokian eri mallini kanssa yhteenkään, joka ei ottaisi kolhua kun sopivasti pudottaa. Puhelin ei ole pitkäkestokulutushyödyke. Se kuluu.
exPertti
Kitisijä

^^ en ole varma. Vieno toivomus on, että oudon iso paino johtuisi rakenteen hienotuunauksesta. Kuten sanoin firma on perinteisesti ollut hyvä siinä.

^ asiaan sopivasti tiputin tämän luurin aamulla kaakeleille ja en ilman mikroskooppia ainakaan näe naarmun naarmua.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Mun testaamani Lumia on nyt palautunut jo seuraavaltakin käyttäjältä takaisin ja siirtynyt seuraavalle. Eli puhelin on käytössä nyt neljännellä tyypillä. Hyvä peli näemmä.
sivustahuutaja
Kitisijä

exPertti kirjoitti:^^ en ole varma. Vieno toivomus on, että oudon iso paino johtuisi rakenteen hienotuunauksesta. Kuten sanoin firma on perinteisesti ollut hyvä siinä.
Luurien sisuskaluista en tiedä mitään, mutta usein painon ja koon optimointi on kehittämisen viimeisiä vaiheita. Veikkaan, että aika loppui ja 920 oli pakko saada ulos w8 launchin tienoilla.
Vastaa Viestiin