Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

^No jos sulla on remppa ja liikaa töitä niin ei se lapsi siihen nyt ainakaan autakaan (vaikka muuten on tietty aika kiva olemassa). Akka voisi auttaa, erityisesti sellainen maatiaistamma joka on kova painamaan duunia.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

Pitäiskö sun Suvinen tehä silleen kun sulle sopii ja sun lapselle on parhaaksi? Vanhemmat on eläny omaa elämäänsä, elä sinä omas. Suvun asioita ei kannata ottaa rasitteeksi jos ei ite sitä halua ja nyt kuulostaa kyllä siltä että et halua. Miksi muuten niitä kutsuis rasitteeksi?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Suvinen kirjoitti: Molemmissa "kotitaloissa" tietenkin vielä sellainen rasite, että vanhemmat eivät millään haluaisi myydä ulkopuolisille vaan sitkeästi odottelevat jonkun tenavista lunastavan lapsuudenkodin itselleen...

Siis osto, remppa, pari vuotta kärvistelyä ja myynti.
Ekasta lauseesta kuulostaa, että vanhemmat haluaisi jättää talon kodiksi jollekin lapsistaan. Luulen, että tollasella rahastuskuviolla aiheuttaa enemmän mielipahaa lähipiirissä, kuin jos selvästi ilmoittaa, ettei asuntoa halua. Ainakin kannattaa tarkistaa vanhempien fiilikset etukäteen. Jos tavoitteena on vain kiertää lahja-/perintöveroja, niin silloinhan suunnitelma on toimiva.

Toisekseen; Taloudellisesti remontointi yleensä kannattaa vain, jos sen tekee itse. Jos töistä joutuu teettämään ison osan, remontointi kulut helposti nousee sen verran, ettei kauppahintaan saa enää voittoa mukaan. Vallankaan jos talo ei sijaitse kasvukeskuksessa. Kannattaa harkita tarkkaan minkä verran taloa remontoi. Varsinkin jos ei oikein ole remppa taitoja/halua.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Suvinen kirjoitti: Molemmissa "kotitaloissa" tietenkin vielä sellainen rasite, että vanhemmat eivät millään haluaisi myydä ulkopuolisille vaan sitkeästi odottelevat jonkun tenavista lunastavan lapsuudenkodin itselleen. .
Tätä kohtaa en ymmärrä ollenkaan. Tai no, ymmärrän mä sen, että vanhemmillla saattaa olla tälläinen toive, mutta että se jotenkin velvoittaisi lasta noudattamaan sitä.

En ikimaailmassa aio ostaa lapsuuskotiani persejönsteristä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti:Ekasta lauseesta kuulostaa, että vanhemmat haluaisi jättää talon kodiksi jollekin lapsistaan. Luulen, että tollasella rahastuskuviolla aiheuttaa enemmän mielipahaa lähipiirissä, kuin jos selvästi ilmoittaa, ettei asuntoa halua. Ainakin kannattaa tarkistaa vanhempien fiilikset etukäteen. Jos tavoitteena on vain kiertää lahja-/perintöveroja, niin silloinhan suunnitelma on toimiva.
Hyvä pointti. Meidän perheessä lahja/perintöveroa on "kierretty" perheen kesken hyvinssä ajoin sopimalla siten, että hiljalleen lapsille luovutetaan maksimisummia. Tämähän on täysin sallittua ja suositeltavaa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:En ikimaailmassa aio ostaa lapsuuskotiani persejönsteristä.
Mun lapsuudenkoti on onneksi jo myyty, mutta vanhemmat meni rakentamaan entistä isomman ja hienomman talon mökkitontille. Olen ilmoittanut, ettei nyt oikein passaa kuolla, kun ei ole tässä elämäntilanteessa taloudellisesti eikä ajankäytöllisesti järkeä ottaa talon hoitoa rasitteeksi, joten talo olisi pakko myydä. 20 vuoden päästä tilanne voi olla jo toinen.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
masa

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
En ikimaailmassa aio ostaa lapsuuskotiani persejönsteristä.

Mä voisin ostaa, jos löytäsin töitä sieltä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
En ikimaailmassa aio ostaa lapsuuskotiani persejönsteristä.

Mä voisin ostaa, jos löytäsin töitä sieltä.
Mä en voisi kuvitella pahempaa rangaistusta. Jos sä mietit, ketä sun luokkakavereistas siellä on jäljellä, niin...
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
Tätä kohtaa en ymmärrä ollenkaan. Tai no, ymmärrän mä sen, että vanhemmillla saattaa olla tälläinen toive, mutta että se jotenkin velvoittaisi lasta noudattamaan sitä.

En ikimaailmassa aio ostaa lapsuuskotiani persejönsteristä.
Juu en minäkään olisi valmis muuttamaan edes väärään kortteliin siksi että kyseessä on perintöasunto. Kaukainen teoreettinen uhkakuva voisi olla miehen isovanhempien entinen talo todellisessa persjönsterissä, Lapin perukoilla, jossa ei ole kuin poroja ja kesällä runsain mitoin hyttysiä. Tuottaa suurta tuskaa jo käydä siellä 1-2 vuoden välein.

Mies on joskus toivottavasti leikillään ehdottanut että menisin sinne tienaamaan perheelle hilloa.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
masa

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
Mä en voisi kuvitella pahempaa rangaistusta. Jos sä mietit, ketä sun luokkakavereistas siellä on jäljellä, niin...
Jäljellä? Varmaan puolet lapsuuden kavereista joo, mutta toinen puoli sitten koostuukin paluumuuttajista. Todella iso osa etelään aikoinaan lähteineistä on näet palannut takaisin kotiseudulleen.

Olisihan se iso muutos muuttaa takaisin, mutta ei mahdoton.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Mä en voisi kuvitella pahempaa rangaistusta. Jos sä mietit, ketä sun luokkakavereistas siellä on jäljellä, niin...
Jäljellä? Varmaan puolet lapsuuden kavereista joo, mutta toinen puoli sitten koostuukin paluumuuttajista. Todella iso osa etelään aikoinaan lähteineistä on näet palannut takaisin kotiseudulleen.

Olisihan se iso muutos muuttaa takaisin, mutta ei mahdoton.

Mä en ole niin seurannut, mutta ainakaan kukaan mun parhaista kavereista ei siellä asu.

Mutta toki jokainen saa tehdä niinkuin itse parhaaksi näkee.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Mä en ole niin seurannut, mutta ainakaan kukaan mun parhaista kavereista ei siellä asu.
.

Ne asuu täällä!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Mä en ole niin seurannut, mutta ainakaan kukaan mun parhaista kavereista ei siellä asu.
.

Ne asuu täällä!
Kitinässä? :D

on mulla irl kavereitakin, vaikka ei uskois!1
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Mä en voisi kuvitella pahempaa rangaistusta. Jos sä mietit, ketä sun luokkakavereistas siellä on jäljellä, niin...
Älä nyt, ei Gattiskaan oo mihinkään lähtenyt.
masa

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Suvinen kirjoitti:Omasta pankista eivät myöntäneet, kilpailijalta kevyesti. Kummaa touhua. Sinne meni niiltä 29 vuoden asiakassuhde.

Ihan normijuttua pankkien kanssa nykyään.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Suvinen kirjoitti:Voi helpotuksen huokaus, mies sai kuin saikin lainan omiin nimiinsä! Omasta pankista eivät myöntäneet, kilpailijalta kevyesti. Kummaa touhua. Sinne meni niiltä 29 vuoden asiakassuhde.
Ehkä vanha pankki tunsi miehen paremmin :twisted:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:Ihan normijuttua pankkien kanssa nykyään.
Joo. Aina kun olen ottanut lainaa, paras tarjous on tullut kilpailijalta. Minusta se on erikoinen juttu, että oma ei vastaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Pankeissa on aika isot erot. Toisesta meille myönnettiin silmää räpäyttämättä isompi laina, toisesta taas ilmotettiin että edes nykyisen kokoinen laina ei olisi mahdollinen.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

Niin kauan kun saan omasta pankista lainaa omiin tarkoituksiini (jotka siis ovat realistisia ja tarkoin harkittuja) niin en edes pyydä toisesta pankista tarjousta. Mutta heti kun menee sukset ristiin, siirrän koko rahaliikenteen muualle. Tosin, koska en ole mikään sukari, niin tuskinpa se pankkia hetkauttaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

So Hard kirjoitti:
masa kirjoitti:Ihan normijuttua pankkien kanssa nykyään.
Joo. Aina kun olen ottanut lainaa, paras tarjous on tullut kilpailijalta. Minusta se on erikoinen juttu, että oma ei vastaa.
Teillä on paska pankki? Mulla on omasta tullu aina niin hyvät diilit ettei oo kandennu alkaa ruttuilemaan. Kahta en vaihda, Nordeaa ja... No Nordeaa.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 15:06

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Miks mun poikkisfrenduli ei vieläkään oo sanonut mulle mitään söpöstelevää ja nättiä mun ulkonäöstä sen yhden kulmakarvakommentin jälkeen? Mä oon kyl sanonu sille ja vaiks kuin. Ja se kulmakarvakommenttikin oli muodossa "no, ainakin sulla on kauniit kulmakarvat". Siis onks se mun kaa vaan mun sisäisen kauneuden ja säkenöivän älyn takia?
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja BrianW »

musta muumio kirjoitti: Siis onks se mun kaa vaan mun sisäisen kauneuden ja säkenöivän älyn takia?
No eikös tuo ole täällä joskus aiemmin käytyjen keskustelujen perusteella unelmatilanne ?
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 15:05

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

musta muumio kirjoitti:Miks mun poikkisfrenduli ei vieläkään oo sanonut mulle mitään söpöstelevää ja nättiä mun ulkonäöstä sen yhden kulmakarvakommentin jälkeen? Mä oon kyl sanonu sille ja vaiks kuin. Ja se kulmakarvakommenttikin oli muodossa "no, ainakin sulla on kauniit kulmakarvat". Siis onks se mun kaa vaan mun sisäisen kauneuden ja säkenöivän älyn takia?
Voihan tuo olla ihan luonnekysymyskin. Tämä kysymyksesi toi eilen itselleni mieleen sen traagisen tosiasian, ettei armas mieheni vielä kertaakaan ollut suorasanaisesti myöntänyt rakastavansa minua edes kysyttäessä, vaan aina joko kierteli ja vältteli vastaamista tai totesi suoraan, ettei hän tiedä. Olen kyllä ollut puheissaan "kulti" tai "rakkaani", mutta eksplisiittinen lausunto :juristi: aiheesta on puuttunut. Edellisen kerran taisin kysyä pari vuotta sitten. Kysyin sitten eilen, ja myönsi rakastavansa. Tiedustelin miksei hän aiemmin ole myöntänyt, ja hän väitti, ettei hän ole voinut, kun hän ei kerran ole ollut varma, mutta nyt on. Jossain vaiheessa tässä viimeisten kahden vuoden aikana rakkauspalkki on ilmeisesti noussut yli sen tason, missä varman rakastamisen raja menee...
Manaaja

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Must ois kamalaa jos tyttöystävä sanoisi jotain söpöstelevää ja nättiä mun ulkonäöstä. Tajuaisin seurustelevani valehtelijan kanssa, johon ei voi luottaa.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Mun mielestä olis kamalan vaivaannuttavaa kuulla ulkonäkökehuja.
Meinasin kirjoittaa tuohon "poikaystävältä" mutta sana on vähän nolo. Tässä iässä :P
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Vastaa Viestiin