Typerimmät uutiset
Re: Typerimmät uutiset
En tiedä pitäiskö tää ennemmin laittaa huumorketjuun.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201209 ... 2_ul.shtml
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201209 ... 2_ul.shtml
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Re: Typerimmät uutiset
Kirjassaan Schramm muun muassa arvostelee kulttuurilla rahaa tekevää "sisältömafiaa", ja sitten lehdelle puolustelee oman kustantajansa toimintaa sillä, että "tavoittelee eri yleisöä." Eli rahaa saa tehdä, kunhan määrittelee ettei tavoittele nettiä käyttävää yleisiö. Mummoille ja papoille tehtävät schlagerit sitten vissiin ainoa muusiikki, josta saa ottaa tekijänoikeuskorvauksia.aasi kirjoitti:Noo, käsittääkseni poliitikko itse ei ole mitään jahtaamista tehnyt, vaan kustantaja, mutta saahan tästä taas toimittaja tehtyä repäisevät otsikot. Ja kustantaja ilmaista mainosta...
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Re: Typerimmät uutiset
Ehkä Jumala on sittenkin olemassa?!So Hard kirjoitti:En tiedä pitäiskö tää ennemmin laittaa huumorketjuun.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201209 ... 2_ul.shtml
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Re: Typerimmät uutiset
Tutkin tuota tarkemmin kun ehdin.urpiainen kirjoitti:Carlos Lamuelan diplomityö Länsiväylän muuttamisesta bulevardityyppiseksi kaduksi
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Re: Typerimmät uutiset
Palaisin vielä tähän tiheään rakentamiseen. Käytännössähän vihreät lopulta aina vastustavat sitä, vaikka periaatteessa kannattavatkin. Sipoon korpeen vedetään metro, mutta sitten sinne ei kuitenkaan haluta kaavoittaa kunnolla taloja.
Lienee vähän sama homma kuin mulla. Mä toki vastustan kiivaasti kaikkia elinkeinotukia, mutta toki vastustan lääkärinkäyntien kela-korvausten alentamista! Eli teoriassa hyvä asia, käytännössä ei.
Lienee vähän sama homma kuin mulla. Mä toki vastustan kiivaasti kaikkia elinkeinotukia, mutta toki vastustan lääkärinkäyntien kela-korvausten alentamista! Eli teoriassa hyvä asia, käytännössä ei.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Re: Typerimmät uutiset
Voit olla oikeassa. En osaa sanoa varmuudella, mitä todellisissa tapauksissa oikeassa päätöksentekotilanteessa on käynyt. Mutta alustavasti olen kyllä yllättynyt. Ne vihreät, joiden juttuja nykyisin kaupunkipolitiikassa seuraan (lähinnä siis tännekin ad nauseam linkittämäni Soininvaraa, Särelä, Kivekäs), kantavat aina huolta tiiviistä rakentamisesta ja pitävät nimenomaan kokoomusta sinä tahona, joka tiiviin kaupunkirakenteen estää autofetissillään (erityisesti parkkipaikat ja motarit) sekä pelolla siitä, että amerikkalaista pientalolähiötä tiiviimpi kaupunkirakenne merkitsee väistämättä huumeghettoa. Ikään kuin nämä olisivat kovia ongelmia Töölössä tai Munkkiniemessä. Sipoossakin olen ollut ymmärtävinäni, että nämä minun seuraamani vihreät koettavat ajaa sinne kaupunkirakennetta, jossa raideyhteyden asemien lähelle rakennetaan riittävän tiivistä kaupunkirakennetta, ja väleihin mahdutetaan virkistyslaueita, kun taas nämä sinun aatetoverisi haluavat pikemminkin rakentaa laajasti kuin tiiviisti: koko alue vaan väljäksi pientaloalueeksi siten, että tiiviys ei missään nimessä riitä viheralueille, pitämään yllä palveluja tai tukeutumaan julkiseen liikenteeseen. Siis lisaa Prisma-ABC-landiaa.NuoriDaavid kirjoitti:Palaisin vielä tähän tiheään rakentamiseen. Käytännössähän vihreät lopulta aina vastustavat sitä, vaikka periaatteessa kannattavatkin. Sipoon korpeen vedetään metro, mutta sitten sinne ei kuitenkaan haluta kaavoittaa kunnolla taloja.
Viimeksi muokannut urpiainen, 19.09.2012 13:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Re: Typerimmät uutiset
En vielä ehtinyt tsekata linkkiäsi.urpiainen kirjoitti:Voit olla oikeassa. En osaa sanoa varmuudella, mitä todellisissa tapauksissa oikeassa päätöksentekotilanteessa on käynyt. Mutta alustavasti olen kyllä yllättynyt. Ne vihreät, joiden juttuja nykyisin kaupunkipolitiikassa seuraan (lähinnä siis tännekin ad nauseam linkittämäni Soininvaraa, Särelä, Kivekäs), kantavat aina huolta tiiviistä rakentamisesta ja pitävät nimenomaan kokoomusta sinä tahona, joka tiiviin kaupunkirakenteen estää autofetissillään (erityisesti parkkipaikat ja motarit) sekä pelolla siitä, että amerikkalaista pientalolähiötä tiiviimpi kaupunkirakenne merkitsee väistämättä huumeghettoa. Ikään kuin nämä olisivat kovia ongelmia Töölössä tai Munkkiniemessä. Sipoossakin olen ollut ymmärtävinäni, että nämä minun seuraamani vihreät koettavat ajaa sinne kaupunkirakennetta, jossa raideyhteyden asemien lähelle rakennetaan riittävän tiivistä kaupunkirakennetta, ja väleihin mahdutetaan virkistyslaueita, kun taas nämä sinun aatetoverisi haluavat pikemminkin rakentaa laajasti kuin tiiviisti: koko alue vaan väljäksi pientaloalueeksi siten, että tiiviys ei missään nimessä riitä viheralueille, pitämään yllä palveluja tai tukeutumaan julkiseen liikenteeseen. Siis lisaa Prisma-ABC-landiaa.NuoriDaavid kirjoitti:Palaisin vielä tähän tiheään rakentamiseen. Käytännössähän vihreät lopulta aina vastustavat sitä, vaikka periaatteessa kannattavatkin. Sipoon korpeen vedetään metro, mutta sitten sinne ei kuitenkaan haluta kaavoittaa kunnolla taloja.
Ainakin kaikki nämä tänne linkkaamani vihreät kunnalisvaaliehdokkaat puhkuvat toistuvasti lähes raivoa siitä, miten autokokoomus estää rakentamasta lisää tiivistä kantakaupunkia sen nykyisille rajoille.
Mutta voi olla, että minulla on osin (?) väärä käsitys sen takia, että helposti laitan yhtäläisyysmerkit ympäristöväki/luonnonsuojelujärjestöt = Vihreät rp. Vaikka näin toki ei ole. Vaikka aika suuri osa em. porukasta varmaan äänestää Vihreitä.
Esim. tässä Sensei Ode tosiaan kritisoi luonnonsuojelujärjestöjä heidän Sipoo kaavakannoistaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Re: Typerimmät uutiset
Sain luettua. Mielenkiintoinen esitys, mutta en lämpene. Pidän noita vallalla olevia suunnitelmia moottiritien kattamiseksi parempina, vaikka ovatkin kalliimpia.urpiainen kirjoitti:Carlos Lamuelan diplomityö Länsiväylän muuttamisesta bulevardityyppiseksi kaduksi
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
Re: Typerimmät uutiset
No tuollaisia te puna-viher-humanistit just olette! Hinnalla ei ole väliä, numerot ovat pelkkiä sisällöttömiä viivoja! Yhteisistä rahoista ammennetaan loputtomasti!Vagabondo kirjoitti:Sain luettua. Mielenkiintoinen esitys, mutta en lämpene. Pidän noita vallalla olevia suunnitelmia moottiritien kattamiseksi parempina, vaikka ovatkin kalliimpia.urpiainen kirjoitti:Carlos Lamuelan diplomityö Länsiväylän muuttamisesta bulevardityyppiseksi kaduksi
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Re: Typerimmät uutiset
Mun mielestä moottoritiet on kivoja, enkä näe niitä sellaisina kaupungin rikkovina rumina muureina kuin suunnitelman tekijä. En myöskään pidä loputtomana jatkuvaa umpikortteliblokkia ideaalina kaupunkimallina, vaan tykkään nopeiden yhteyksien toisiinsa liittämistä pienemmistä kokonaisuuksista, kuten Espoo. En erityisemmin innostu Mechelininkadun tai Mannerheimintien tyylisestä ympäristöstä.urpiainen kirjoitti:Hinnalla ei ole väliä, numerot ovat pelkkiä sisällöttömiä viivoja!
Ulkomaan keisseissä oli kyllä ihan hyvin onnistuneita ratkaisuja, mutta parhaannäköinen lopputulos oli niissä missä ei ollut sitä bulevardiakaan.
Lisäksi tien välityskapasiteetti oli yleensä aina laskenut ja matkanopeus pahimpien ruuhkien ulkopuolella luonnollisesti pienentynyt. Itsehän toki liikun yleensä aina ruuhka-aikojen ulkopuolella. Yleensä bulevardiksi muutetut tiet sijaitsivat ruutukaava-alueella, jolloin tien laskenut kapasiteetti pääsi purkautumaan rinnalla olevaan tiestöön. Länsiväylän tapauksessa tätä mahdollisuutta ei ole. Jos oikein ymmärsin ehdotuksessa ideana oli saada liikennemääriä pienennettyä vastaamaan bulevardin kapasiteettia jonkinlaisilla ruuhkamaksuilla.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Typerimmät uutiset
Munkassahan on tosi hyvin tilaa autoille? En ymmärrä miksi 2 parkkipaikkaa kämppää kohden tekisi tiiviistä rakentamisesta hankalaa.urpiainen kirjoitti:... pitävät nimenomaan kokoomusta sinä tahona, joka tiiviin kaupunkirakenteen estää autofetissillään (erityisesti parkkipaikat ja motarit) sekä pelolla siitä, että amerikkalaista pientalolähiötä tiiviimpi kaupunkirakenne merkitsee väistämättä huumeghettoa. Ikään kuin nämä olisivat kovia ongelmia Töölössä tai Munkkiniemessä.
Re: Typerimmät uutiset
Vaativan, markkinoista piittaamattoman pysäköintinormin vaikutuksia on eritelty vaikka tuossa: http://www.ihmistenkaupunki.fi/2012/08/31/pysakointi/ Mä nyt ajaisin tässä vähän enemmän markkinalähtöisyyttä kuin tätä autopuolueen ajamaa keskussuunnittelulautakunnan määräysvaltaa.sivustahuutaja kirjoitti:Munkassahan on tosi hyvin tilaa autoille? En ymmärrä miksi 2 parkkipaikkaa kämppää kohden tekisi tiiviistä rakentamisesta hankalaa.urpiainen kirjoitti:... pitävät nimenomaan kokoomusta sinä tahona, joka tiiviin kaupunkirakenteen estää autofetissillään (erityisesti parkkipaikat ja motarit) sekä pelolla siitä, että amerikkalaista pientalolähiötä tiiviimpi kaupunkirakenne merkitsee väistämättä huumeghettoa. Ikään kuin nämä olisivat kovia ongelmia Töölössä tai Munkkiniemessä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Re: Typerimmät uutiset
^ Hear, hear!
Ja miettikää porvarilliset keskusta-asujat miten leveenä voisitte sen jälkeen olla bemulla tai Audilla ajellessanne, kun kaikki tietäisivät että maksatte siitä ilosta pelkkänä parkkipaikkana enemmän kuin lähes persaukinen duunari autostaan. Eikös se olisi kaikkien etu?
Ja miettikää porvarilliset keskusta-asujat miten leveenä voisitte sen jälkeen olla bemulla tai Audilla ajellessanne, kun kaikki tietäisivät että maksatte siitä ilosta pelkkänä parkkipaikkana enemmän kuin lähes persaukinen duunari autostaan. Eikös se olisi kaikkien etu?
Re: Typerimmät uutiset
Ihan hyvä kirjoitus ja paljon asiaa, jos tarkastellaan Helsingin sisäistä politiikkaa. Asukaspysäköintitunnus kieltämättä kuulostaa melkein ilmaiselta ja mielestäni on varmasti ihan järkevää myös spekuloida, kuuluuko kaupungin edes moista tunnusta järjestää. Onko moista muuten missään muussa Suomen kaupungissa?urpiainen kirjoitti:http://www.ihmistenkaupunki.fi/2012/08/31/pysakointi/ Mä nyt ajaisin tässä vähän enemmän markkinalähtöisyyttä kuin tätä autopuolueen ajamaa keskussuunnittelulautakunnan määräysvaltaa.
Samoin on outoa miksi koko kaupungin pitäisi olla tarjonnaltaan homogeeninen. Mielestäni olisi järkevää rakentaa myös lähes autottomiksi tarkoitettuja alueita, jotta ihmisillä olisi mahdollisuus valita elämäntyyliinsä sopivia alueita. Toisinaan tulee tunne, että urpiainen dissaa aika voimakkaasti Espoota ja sen rakennuspolitiikkaa, vaikka se nimenomaan voisi olla se autollisen elämäntyylin vaihtoehto tässä vieressä, jonne ne autoilijat voi Helsingistä häätää. Uskoisin, että pysäköintipaikkojen rajallisuus ja ennen muuta hinta pitäisi Espoosta Helsinkiin suuntautuvan autoliikenteen edelleen aisoissa. Niin kuin on pitänyt jo parikymmentä vuotta.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Typerimmät uutiset
En jaksanut kaikkea lukea, mutta mielestäni tuossa missattiin oleellisin: vapaamatkustus. Asukaspysäköintipaikkoja on, joten täysin vapaassa markkinassa uusilla taloilla on hyvin pieni insentiivi rakentaa autopaikkoja, koska vaikeutuneen kadunvarsipysäköinnin maksavat pääasiassa muut. Markkinoiden toimivuuden suhteen vaatimus autopaikkojen rakentamisesta on siis ihan perusteltu. Tyypillisesti keskuskomitean pakko johtaa parempaan lopputulokseen kuin vapaamatkustus.urpiainen kirjoitti:Vaativan, markkinoista piittaamattoman pysäköintinormin vaikutuksia on eritelty vaikka tuossa: http://www.ihmistenkaupunki.fi/2012/08/31/pysakointi/ Mä nyt ajaisin tässä vähän enemmän markkinalähtöisyyttä kuin tätä autopuolueen ajamaa keskussuunnittelulautakunnan määräysvaltaa.
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Typerimmät uutiset
Kalasatamaan on tulossa autottomia alueita. Kohta näemme miten tuo vaikuttaa hintatasoon.Vagabondo kirjoitti:Mielestäni olisi järkevää rakentaa myös lähes autottomiksi tarkoitettuja alueita, jotta ihmisillä olisi mahdollisuus valita elämäntyyliinsä sopivia alueita.
Helsingissä kaikkein paras systeemi olisi umpikorttelimalli, jossa piha olisi nostettu kannen päälle. Kivijaloissa voisi edelleen olla liiketilaa, mutta parkkipaikkoja mahtuisi silti pihakannen alle rutkasti. Hissillä pääsisi suoraan halliin, joten kengät eivät kuraantuisi. Pihakannen päällä piisaisi tilaa grillata ja leikkiä, koska siellä ei olisi roskakatoksia, pölkupyöriä tai autoja. Malli olisi myös erittäin kustannustehokas, koska lisäkuluna olisi simppeli betonikansi. Kannella ei sis tarvitsisi edes olla mitään nurmikenttää, koska nytkin umpikorttelien sisus on yleensä pääasiassa asfalttia ja betonia. Kiveys, istutuksia, tekonurmi ja kumikenttä; siinä hyvä kombo kaikenlaiseen toimintaan.
Re: Typerimmät uutiset
Jos keskustaan tulisi uusia asuntoja, olisi tuo hemmetin hieno ajatus, mutta vanhoihin taloihin aivan järjettömän kallis ratkaisu, riippuen tosin maapohjasta.sivustahuutaja kirjoitti:Kalasatamaan on tulossa autottomia alueita. Kohta näemme miten tuo vaikuttaa hintatasoon.Vagabondo kirjoitti:Mielestäni olisi järkevää rakentaa myös lähes autottomiksi tarkoitettuja alueita, jotta ihmisillä olisi mahdollisuus valita elämäntyyliinsä sopivia alueita.
Helsingissä kaikkein paras systeemi olisi umpikorttelimalli, jossa piha olisi nostettu kannen päälle. Kivijaloissa voisi edelleen olla liiketilaa, mutta parkkipaikkoja mahtuisi silti pihakannen alle rutkasti. Hissillä pääsisi suoraan halliin, joten kengät eivät kuraantuisi. Pihakannen päällä piisaisi tilaa grillata ja leikkiä, koska siellä ei olisi roskakatoksia, pölkupyöriä tai autoja. Malli olisi myös erittäin kustannustehokas, koska lisäkuluna olisi simppeli betonikansi. Kannella ei sis tarvitsisi edes olla mitään nurmikenttää, koska nytkin umpikorttelien sisus on yleensä pääasiassa asfalttia ja betonia. Kiveys, istutuksia, tekonurmi ja kumikenttä; siinä hyvä kombo kaikenlaiseen toimintaan.
Itselläni on taas umpikortteleiden osalta pitkään muhinut ajatus, että kattaisivat koko sisäpihan alueen teräsprofiileilla ja lasilla. Tuloksena olisi talvellakin plussan puolella oleva sisäpiha, ilman lumenluonteja jne. Ihmo todella hyvä ratkaisu, eikä maksaisi järjettömiä summia - ellei olisi Museoviraston kohde.
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Typerimmät uutiset
^ Jos ruikutetaan autopaikkojen kustannuksista, niin silloin puhutaan uusista asunnoista. Ja jos vaaditaan kaupungilta tiiviyttä, niin puhutaan umpikortteleista. Eli betonikantta vaan ja 2-3 autopaikkaa per asunto = 2 autoa ja yksi paikka mottoripyörän remppaamiselle tai vaikkapa tavarapolkupyörän säilytykseen.
Re: Typerimmät uutiset
Kiva että kiteytit tämän amatöörille.sivustahuutaja kirjoitti:^ Jos ruikutetaan autopaikkojen kustannuksista, niin silloin puhutaan uusista asunnoista. Ja jos vaaditaan kaupungilta tiiviyttä, niin puhutaan umpikortteleista. Eli betonikantta vaan ja 2-3 autopaikkaa per asunto = 2 autoa ja yksi paikka mottoripyörän remppaamiselle tai vaikkapa tavarapolkupyörän säilytykseen.
Re: Typerimmät uutiset
^^ Ei kukaan oikea veronmaksaja halua asua missään betonikansilasikuutiossa vaan omakotitalossa.
Moottoritie Töölön läpi ry.
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Typerimmät uutiset
^ sano tuo vehviläiselle.
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Typerimmät uutiset
Oulun outlet-kylään on vaikea löytää vuokralaisia.
Ihanko totta? Kuka olisi arvannut?
Suomessa on kaksi sijaintia, joissa oikea outlet voi menestyä: Helsinki ja mahdollisesti fiksusti brändättynä Lappeenranta.
Ihanko totta? Kuka olisi arvannut?
Suomessa on kaksi sijaintia, joissa oikea outlet voi menestyä: Helsinki ja mahdollisesti fiksusti brändättynä Lappeenranta.