exPertti kirjoitti:Siis tässä on kyse siitä, että rekat haluavat ajaa kaikki kuudenkympin alueet sitä 92 km/h joka on rajoittimen yläraja
Mitäs se Pertsa liiottelee?
Finlex.fi " Nopeudenrajoittimen tulee estää N2-ja N3-luokan ajoneuvon nopeuden kohoaminen suuremmaksi kuin 90km/h."
Vai unohditko salmiakkisi mittarivihreen?
he he, vai että oikein laki. Sattumalta tiedän, että osa laitteista palauttaa kaasun takaisin alamäessä ennen satasen vauhtia mutta käyttäjät ovat aika hys hys aiheesta.
Ja tosiaan säätö on bauttiarallaa ysikympin tietämissä.
Ja en unohtanut mittarivirhettä. Ikäänkuin käyttäisin omaa autoani referenssinä muun liikenteen vauhdille.
exPertti kirjoitti:[Sattumalta tiedän, että osa laitteista palauttaa kaasun takaisin alamäessä ennen satasen vauhtia mutta käyttäjät ovat aika hys hys aiheesta.
Ai siis sen jälkeen, kun järjestelmä imaisee kaasun lattiaan maksiminopeuden ylitettyä, se palautuu käyttöön nopeuden ollessa karvan alle 100km/h?
Saahan noita ohitettuakin. Asentaja laittaa sopivat kilkeet paikalle ja jopa opastaa käytössä
Onhan noita mökkireissulla tullut tavattua puolen yön jälkeen, kun alamäessä rekkajonon vauhti kiihtyy niin ettei jonon ensimmäisestä pääse ohi ajamatta yli 120km/h
Mutta säätö on alle 90 km/h !
Eri asia onko käytössä muulloin kuin viranomaisten tutkiessa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
exPertti kirjoitti:[Sattumalta tiedän, että osa laitteista palauttaa kaasun takaisin alamäessä ennen satasen vauhtia mutta käyttäjät ovat aika hys hys aiheesta.
Ai siis sen jälkeen, kun järjestelmä imaisee kaasun lattiaan maksiminopeuden ylitettyä, se palautuu käyttöön nopeuden ollessa karvan alle 100km/h?
Juu. Kyllä tuollainen modernitehoinen yhdistelmä jaksaa reilusti yli satasta mennä. Tapaavat säästää ne ajot kyllä yömyöhälle.
exPertti kirjoitti:
Juu. Kyllä tuollainen modernitehoinen yhdistelmä jaksaa reilusti yli satasta mennä.
En sitä epäillytkään, mutta tuo polkimen ylösnousu on ihan uus juttu mulle. Oon ajanut vain sellaisia joissa poljin palautuu vasta nopeuden laskettua 80km/h..
Amusella tuossa kehä 3:lla mulla oli mittarissa 90 ja nuppi pyyhki ohitse kuin tyhjää vaan. Ja alla oli tasainen tie..
Olen aina pitänyt Himasta täytenä nollana, mutta täytyy kyllä miettiä josko kanta kaipaa tarkistamista: jos se pystyy vedättämään satoja tuhansi siihen, että se reissaa bjisneksessä hörhökamujensa kanssa niin ei se niin dorka ehkä olekaan.
Mitä jos vaan leikattaisiniliimattaisiin urpiaisen tekstejä tältä palstalta yhteen ja myytäisiin Himas-tason teos Käteiselle seitsemällä kympillä?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Olen aina pitänyt Himasta täytenä nollana, mutta täytyy kyllä miettiä josko kanta kaipaa tarkistamista: jos se pystyy vedättämään satoja tuhansi siihen, että se reissaa bjisneksessä hörhökamujensa kanssa niin ei se niin dorka ehkä olekaan.
Mitä jos vaan leikattaisiniliimattaisiin urpiaisen tekstejä tältä palstalta yhteen ja myytäisiin Himas-tason teos Käteiselle seitsemällä kympillä?
Mistä tiedät, että Urpiainen ei ole Himanen?
Mutta eniveis siistiä, että kestävää kehitystä tuetaan lentelemällä busineksessa ympäri palloa ja asumalla hyvissä hotelleissa. Mäkin haluan tukea kestävää kehitystä!!1
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
^^ Minusta on erikoista, että tuohonkin tilaukseen viitataan "tutkimuksena". En usko, että Himanen pyrkiikään olemaan tuotoksillaan missään oikean yhteiskuntatieteellisen debatin kärkirintamassa. Kyseessä on iso ja varsin nimekäs businesskonsulttiselvitys, ja siinä kategoriassa - ei perustutkimuksen - pitäisi hintatasoakin tarkastella. Ja ovathan ne Himasen proffakamut kiinnostavampia kuin McKinseyn ekonominplantut. Ties vaikka Haakon ja Tutu kirjoittaisivat esipuheen!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Olen pitkittänyt asekaapin hankintaa nyt pari vuotta, kun en tiedä millainen se pitää olla. Ei oikein huvita laittaa 600 euroa kaappiin kiinni ja kuulla kuukauden päästä että se on vääränlainen. Kaapin pakollisuutta en vastusta, mutta kyllä tämä jatkuva huopaaminen ja sählääminen on jo melkoisen koomista.
Olen pitkittänyt asekaapin hankintaa nyt pari vuotta, kun en tiedä millainen se pitää olla. Ei oikein huvita laittaa 600 euroa kaappiin kiinni ja kuulla kuukauden päästä että se on vääränlainen. Kaapin pakollisuutta en vastusta, mutta kyllä tämä jatkuva huopaaminen ja sählääminen on jo melkoisen koomista.
Kun perheessä on lapsia, en kyllä miettisi kaapin hankkimista vaan hankkimista.
Ei ne uudet säädökset mitään Fort Knoxia voi vaatia, koska se olisi poliittinen itsemurha. Eli jos ostat nyt asiallisen (ei halvimman) kaapin, niin varmasti riittää.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa kirjoitti:Kaapin pakollisuutta en vastusta, mutta kyllä tämä jatkuva huopaaminen ja sählääminen on jo melkoisen koomista.
Mä vastustan. Ei kerrostaloasuntoon voi mitään parisataakiloista rautahökötystä hankkia. Näissä kaikissa esiin tulleissa tapauksissa ei ole säilytetty nykyisten säännösten mukaan. Taas toheloiden tekemisiä ollaan maksattamassa lainkuuliaisilla. Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tämä jatkuva poliittisten irtopisteiden keräily tragedioilla ratsastaen.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Kun perheessä on lapsia, en kyllä miettisi kaapin hankkimista vaan hankkimista.
Ei ne uudet säädökset mitään Fort Knoxia voi vaatia, koska se olisi poliittinen itsemurha. Eli jos ostat nyt asiallisen (ei halvimman) kaapin, niin varmasti riittää.
Aseita voi säilyttää muutenkin turvallisesti. Kaappi ei ole pakollinen. Vielä.
masa kirjoitti:Kaapin pakollisuutta en vastusta, mutta kyllä tämä jatkuva huopaaminen ja sählääminen on jo melkoisen koomista.
Mä vastustan. Ei kerrostaloasuntoon voi mitään parisataakiloista rautahökötystä hankkia. Näissä kaikissa esiin tulleissa tapauksissa ei ole säilytetty nykyisten säännösten mukaan.
Mites toi keissi, missä toinen lapsi ampui toisen hengiltä? Lakihan vaatii säilyttämään lukitussa tilassa ja ymmärtääkseni lukollinen ulko-ovi katsotaan lukituksi tilaksi. Eli eikö voida katsoa, että kotona oleva ase oli säilytetty nykysääntöjen mukaisesti?
Olen ihan pikkuisen harkinnut itsellekkin paloturvallisen turvakaapin hankkimista ihan vain papereille. Eikös se riitä jos aseen strateginen osa on tuommoisessa lukon takana ja loput pyssystä siivouskaapin ylähyllyllä?
Mä vastustan. Ei kerrostaloasuntoon voi mitään parisataakiloista rautahökötystä hankkia. Näissä kaikissa esiin tulleissa tapauksissa ei ole säilytetty nykyisten säännösten mukaan. Taas toheloiden tekemisiä ollaan maksattamassa lainkuuliaisilla. Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tämä jatkuva poliittisten irtopisteiden keräily tragedioilla ratsastaen.
Ai miksei voisi hankkia?
Nokkakärryllä ja hissillä kaappi menee kerrostaloon helposti.
NuoriDaavid kirjoitti:Mites toi keissi, missä toinen lapsi ampui toisen hengiltä? Lakihan vaatii säilyttämään lukitussa tilassa ja ymmärtääkseni lukollinen ulko-ovi katsotaan lukituksi tilaksi. Eli eikö voida katsoa, että kotona oleva ase oli säilytetty nykysääntöjen mukaisesti?
Ei. Vaihtoehtoja on kaksi - joko erillinen asekaappi tai lukittava aseteline tai sitten niin, että ase on osissa purettuna siten, että jokin toiminnallisesti oleellinen (käytännössä lukko) osa on ihan aidosti oikeasti erillisessä lukitussa paikassa. Patruunat täytyy aina säilyttää lukitussa, erillisessä palovarmassa tilassa. Sellaista tilannetta, että kotona sisällä on ladattu toimintakelpoinen ase irrallaan tai sillä lailla, että 8-vuotias pystyy sen ottamaan käytöönsä ja lataamaan ei voi syntyä, jos noudattaa lakia.
Mulla on aseiden lukot ja kaikki patruunat omassa kassakaapissaan joka on pultattu seinään. Ei ole mitään turvallisuuslisäarvoa, että joku vaatisi minua säilyttämään aseiden tukit ja piiputkin jossain kaapissa. Ilman lukkoja varas ei tee niillä mitään.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
NuoriDaavid kirjoitti:Mites toi keissi, missä toinen lapsi ampui toisen hengiltä? Lakihan vaatii säilyttämään lukitussa tilassa ja ymmärtääkseni lukollinen ulko-ovi katsotaan lukituksi tilaksi. Eli eikö voida katsoa, että kotona oleva ase oli säilytetty nykysääntöjen mukaisesti?
Ei. Vaihtoehtoja on kaksi - joko erillinen asekaappi tai lukittava aseteline tai sitten niin, että ase on osissa purettuna siten, että jokin toiminnallisesti oleellinen (käytännössä lukko) osa on ihan aidosti oikeasti erillisessä lukitussa paikassa. Patruunat täytyy aina säilyttää lukitussa, erillisessä palovarmassa tilassa. Sellaista tilannetta, että kotona sisällä on ladattu toimintakelpoinen ase irrallaan tai sillä lailla, että 8-vuotias pystyy sen ottamaan käytöönsä ja ladataan ei voi syntyä, jos noudattaa lakia.
Ok. Siinä tapauksessa lisäsäädökset ovat sama, kuin rattijuoppousrajan laskeminen 0.2 promilleen, jotta Dave ei aja 0.9 promillessa.
Ne, jotka eivät noudata nykysäädöksiä, eivät tod. näk. noudattaisi uusiakaan säädöksiä.
Fiona kirjoitti: ampuma-aseita, joita säilytettiin asekaapissa.[/i]
Lyön munani vetoa, että muita kyllä, mutta ei tätä ladattua pienoiskivääriä. Veikkaan skenaariota; sorsajahti, kostea illan lopetus ja humalaisen unohdus poistaa aseesta patruunat.
So Hard kirjoitti:Sellaista tilannetta, että kotona sisällä on ladattu toimintakelpoinen ase irrallaan tai sillä lailla, että 8-vuotias pystyy sen ottamaan käytöönsä ja lataamaan ei voi syntyä, jos noudattaa lakia.
Kuka säilyttää avaimia niin tarkasti että samassa talossa asuva ei niitä voisi saada joskus haltuunsa. Joskus pitää nukkuakin..
aasi kirjoitti:
Kuka säilyttää avaimia niin tarkasti että samassa talossa asuva ei niitä voisi saada joskus haltuunsa. Joskus pitää nukkuakin..
MtJ kirjoitti:Minulla on asekaappi, joka on 2 eri avaimella. Lisäksi on numerolukollinen pieni kassakaappi, jossa avaimet ovat. Olen lukinnut numerolukon sarjan lukolliseen kaappiin. Tämän kaapin avain on sijoitettuna yläkertaan, toiseen seinään upotettuun numerolukolliseen kaappiin. Tämän numerosarja sen sijaan löytyy ulkorakennuksesta erään laudan taustasta kirjoitettuna väärin päin ja puolesta välistä käännettynä ympäri. Laudan pääsee näkemään, kun avaa kaksi lukollista ovea, joiden avaimet olen piilottanut kahteen eri paikkaan. Toinen on kaivettuna maahan ja toinen on sijoitettuna serkkuni luokse noin 30 kilometrin päähän.
Maastokätkössä oleva avain on lukitussa kaapissa, sen avain on sijoitettuna vanhempieni taloon, seinän sisään. Kartta avaimen sijainnista on kätketty setäni luokse, jossa se on sijoitettuna kassakaappiin. Kassakaapin numeroyhdistelmä on sijoitettuna pankin tallelokeroon ja tallelokeron avaimet sen sijaan on sijoitettuna avainnippuun, joka kulkee ihoni sisällä olevassa kotelossa joka paikkaan.
Toinen avain, jonka olen sijoittanut serkulleni, on kassakaapissa. Tämän kassakaapin numerosarja on toisessa kaapissa, jonka avain on sijoitettuna toisen pankkikonsernin Sveitsin toimistoon. Tilaan sen sieltä ja sen saa yleensä kahdessa päivässä pikatoimituksena. Niinpä keskiviikkona tilaamani avain on perillä perjantaina. Käytän koko perjantain avainten haalimiseen ja vihdoin saan hieman puolenyön jälkeen asekaapin avaimen käteeni. En nuku perjantain ja lauantain välisenä yönä, vaan valvon asekaapin avaimen vieressä koko yön, jotteivat perheenjäsenet saa tätä vaarallista välinettä käsiinsä.
Mitä aseitako minulla on? No kertalaukeava pienoiskivääri.
So Hard kirjoitti:Sellaista tilannetta, että kotona sisällä on ladattu toimintakelpoinen ase irrallaan tai sillä lailla, että 8-vuotias pystyy sen ottamaan käytöönsä ja lataamaan ei voi syntyä, jos noudattaa lakia.
Jos mulla olisi talossa lapsia, pitäisin kyllä aika tarkasti huolta, että avaimia ei voi lapsi saada haltuunsa. Aseiden haltija vain nyt on velvollinen huolehtimaan siitä, että säilytys on turvallista. Jos ei luota omaan avainten säilytykseen, niin numerolukollinen sitten.
Asekaappipakko ei, kuten mikään muukaan lainsäädäntö, auta ihmisiin jotka eivät noudata lakia joko tahallaan tai huolimattomuuttaan.
masa kirjoitti:
Lyön munani vetoa, että muita kyllä, mutta ei tätä ladattua pienoiskivääriä. Veikkaan skenaariota; sorsajahti, kostea illan lopetus ja humalaisen unohdus poistaa aseesta patruunat.
Kaikki on mahdollista. Sen takia olisikin mielenkiintoista tietää mitä tutkinnassa selvisi.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Ennen kun ostin ensimmäisen aseeni oli itselleni selvää, että ostan myös kunnollisen asekaapin. Ostin kaapin ennen asetta, hankintalupa oli jo olemassa.
Nyt kaapissa 4 asetta ja patruunat. Kaappi painaa yli 100kg tyhjänä ja on yhteensä 8:lla pultilla kiinni lattiassa ja seinässä, eli saa kannettua pois kunhan leikkaa palat lattiaa ja hirsiseinää mukaansa. Ja sitten kantaa liki 200kg kapeita puisia portaita alakertaan. Rosvot taitavat hakea aseensa muualta.
Kaapin 1. avain on piilossa, jonne ei näe eikä keskikokoisen aikuisen käsi yllä. Kakkosavain on noin 350km päässä asekaapista.
Jos purettu ase jää pöydälle ammunnan jälkeen puhdistuksen yhteydessä, niin patruunoita ei ole saatavissa kuin lukitusta asekaapista - ilman avainta se on hankalaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.