En pelaa tennistä.Stadinarska kirjoitti:Voithan sä koklata tennispallooki selkähän jos olis paree nukkua kyljellään, ts. asentoriippuvaisuus, tai eikös vaimo vois auttaa ja todeta hengityskatkokset!NuoriDaavid kirjoitti:Oon pohtinut, että mulla saattaisi olla uniapnea, kun unen tarve on niin suuri. Meen ensi viikolla hakemaan unirekisteröintilaitteen kotiin. Jos kyse ei ole uniapneasta, niin ehkä sitten atyyppinen depressio tai kolmas vaihtoehto laiskamato. Kilpirauhasen vajaatoiminnan ja diabeteksen olen sulkenut pois labralla.
Toivoisin kyllä tota uniapneaa, koska siihen olisi selvä hoito.
Kuorsaaksä vai ookko lihava? Vai molempia. Laihduta!
Kylkai aikamoniki käyttää Cpap-masiinaa, mut mää ihmettelen miten sen kaa vois olla? Silti varmaan toi uniapnea on kamalan paljon yleisempää kuin se todetaan olevan, MUTTA kun noita laitteita ei kuitenkaan olis kaikille! Ollaan sitten hiljaa ettei kaikki halua unirekisteröintii ja tarvitse laitetta. Siit syntyis katastrofi kun joka toinen tarttis hoitoo...? Huh.
Sitä mä en oo ikinä jummartannu että aiheuttaako se vaan PIKKUHILJAA se uniapnea sen, että voisi tulla aivoinfarkti vai olisko se yhtäkkinen trauma juuri hengityskatkoksen takia? kerrotko. MIKSI se aiheuttaa tai miksi riski kasvaa infarktiin?
MUTTA se siitä, sulla voi olla vaan lorvikatarri... AINIIN ONE MORE question niinkuin Columbo... Mitens ajaminen? Etkai vaan nukahda rattiin... sitten ois aika luovuttaa autosi vaikka Arskalle.
BMI on 26.8, eli jos mulla uniapnea on, niin laihdutan. nCpapista: ne, joilla uniapnea on, käyttävät sitä mielellään, koska se niin paljon parantaa heidän elämänlaatuaan.
Sitä, millä mekanismilla tarkalleen uniapnea lisää aivoinfarktin riskiä, en osaa sanoa.
En nukahtele auton rattiin.