Kreikan lainan vakuudet

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Kreikan lainan vakuudet

Suomi saa vakuudet, muut eivät
1
6%
Useampi saa suomityyppiset vakuudet
0
Ei ääniä
Suomelle joku vesitetty vakuusmalli
7
41%
Suomi ei saa mitään vakuuksia, mutta osallistuu silti
6
35%
Suomi ei osallistu ja Kreikan tukipaketti tehdään ilman Suomea
1
6%
Suomi ei osallistu ja koko paketti kaatuu
2
12%
 
Ääniä yhteensä: 17

sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Joo. On se rankkaa. Mä voin ottaa vastuun kymmenellä miljoonalla! Kädenpuristus kuitenkin sitä isompi.
Minä voisin ihan ilmaiseksi rakentaa 100 miljardin johdannaispossan posautettavaksi. Onhan tuossa ihan eri meininki kuin leikkiautojen räjäyttelyssä papateilla.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Joo. On se rankkaa. Mä voin ottaa vastuun kymmenellä miljoonalla! Kädenpuristus kuitenkin sitä isompi.
Minä voisin ihan ilmaiseksi rakentaa 100 miljardin johdannaispossan posautettavaksi. Onhan tuossa ihan eri meininki kuin leikkiautojen räjäyttelyssä papateilla.
No rakenna sä se possa, niin mä otan 10 miljoonalla moraalisen vastuun!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Viesti Kirjoittaja Leevi »

NuoriDaavid kirjoitti:Nyt olen kyllästynyt tähän paskasakkiin.

http://www.hs.fi/talous/Kreikka+varautu ... 5562258243

Erotkaa eurosta!
Kyllä Käteinen ja Kokoomus kannattajineen on valmiita auttamaan. Noilla lainoillahan tienaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/om ... 1205175385

Toivottavasti Kreikka eroaa eurosta pian.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

NuoriDaavid kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/om ... 1205175385

Toivottavasti Kreikka eroaa eurosta pian.
Rasittava tuo Kauppalehden "maksumuuri", sen kyllä ohittaa parilla napin painalluksella Chromessakin, mutta silti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

aasi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/om ... 1205175385

Toivottavasti Kreikka eroaa eurosta pian.
Rasittava tuo Kauppalehden "maksumuuri", sen kyllä ohittaa parilla napin painalluksella Chromessakin, mutta silti.
Mä en vielä ole nähnyt koko muuria, lukenut vaan siitä. Eli miten se tulee sulla esiin?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

NuoriDaavid kirjoitti:Mä en vielä ole nähnyt koko muuria, lukenut vaan siitä. Eli miten se tulee sulla esiin?
Kuva galleriassa: https://kitina.net/album_page.php?pic_id=8941
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

aasi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mä en vielä ole nähnyt koko muuria, lukenut vaan siitä. Eli miten se tulee sulla esiin?
Kuva galleriassa: https://kitina.net/album_page.php?pic_id=8941
Ookka. Nyt hokasin, miksi en ole muuria nähnyt: olen rekisteröityn Kauppalehden sivuille, koska kirjoittelen sinne keskustelusivuille.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Ookka. Nyt hokasin, miksi en ole muuria nähnyt: olen rekisteröityn Kauppalehden sivuille, koska kirjoittelen sinne keskustelusivuille.
Et siis lue niitä kauppalehden uutisia ollenkaan? Itse veikkaan, että sinulla ei vain ole tullut tuo 25 uutista täyteen.

Firefoxin adblock toimi ihan hyvin, vaikka vaati vielä lisäosan lisäosan asennuksen:
http://adblockplus.org/en/elemhidehelper
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ookka. Nyt hokasin, miksi en ole muuria nähnyt: olen rekisteröityn Kauppalehden sivuille, koska kirjoittelen sinne keskustelusivuille.
Et siis lue niitä kauppalehden uutisia ollenkaan? Itse veikkaan, että sinulla ei vain ole tullut tuo 25 uutista täyteen.
Mä luulin, että se tulee heti ekasta uutisesta jos ei oo rekisteröitynyt? Jos se sallisi rekisteröitymättömien lukea vapaasti, niin sehän olisi hyvin helppo kiertää poistamalla keksit välillä.

Edit: kokeilin kirjautua ulos ja lukea uutisen: heti heitti tuon muurin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Jos se sallisi rekisteröitymättömien lukea vapaasti, niin sehän olisi hyvin helppo kiertää poistamalla keksit välillä.

Edit: kokeilin kirjautua ulos ja lukea uutisen: heti heitti tuon muurin.
Poista ne keksit? Sen pitäisi toimia.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Jos se sallisi rekisteröitymättömien lukea vapaasti, niin sehän olisi hyvin helppo kiertää poistamalla keksit välillä.

Edit: kokeilin kirjautua ulos ja lukea uutisen: heti heitti tuon muurin.
Poista ne keksit? Sen pitäisi toimia.
Eli onko niin, että kirjautumattomat saavat lukea rajatta, kun poistavat keksit välillä? Eli lukeminen ei vaadi kirjautumista?

Jos niin, niin eihän tuossa maksumuurissa ole mitään järkeä. Keksien poisto vaatii kaksi klikkausta hirellä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Daah? Mitä kuvittelit, jos satunnaisia kävijöitä ei haluta pakottaa rekisteröitymään?

Kyllä tuolla jonkun euron tienaa, ennen kuin työpaikkojen nohevimmat ovat päivittäneet tumpeloiden kaveriensa selaimet.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Viesti Kirjoittaja Leevi »

sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Urpilainen veti ässän hihasta ja tokaisi, että Kreikalle ei anneta lisäaikaa.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 1205176199

Saas nähdä kuinka pian Urpilainen joutuu pyörtämään puheensa, jos Kreikka alkaa hivuuttaa varpaitaan konkan suuntaan.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Sama uutinen vähän eri sanoin.

http://www.hs.fi/talous/Urpilainen+Krei ... 5563183744

Hämmästyttävää kyllä, mä luotan tässä asiasta Urpilaiseen enemmän kuin Kataiseen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kreikkaan uudet vaalit:

http://www.hs.fi/ulkomaat/Kreikkaan+uud ... 5563182538

Toivottavasti Syriza-puolueen Alexis Tsipras saa vielä isomman vaalivoiton ja tästä paskasta päästään.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Kuten olen jo aiemmin sanonut niin vasemmiston uusi esiinmarssi on kyllä viimeinen naula Euroopan arkkuun. Jaakonsaaren mietteitäkun lukee niin tajuaa kuinka synkkä tulevaisuus on, kun nämä tyypit pääsevät takaisin vallan kahvaan.

On hämmentävää miten näköalatonta vasureiden ajattelu on: säästöpolitiikka on nyt osoittautunut toimimattomaksi, joten se pitää lopettaa! Eiköhän ongelma pikemminkin ole julkisen sektorin turpoaminen ja epärealistiset kasvuodotukset - eli ongelma on juuri se, mitä vasurit tarjoavat ratkaisuksi! Onhan se toki kenkkua, että pitää säästää, mutta kertakaikkinen älyllinen epärehellisyys on minusta lähinnä rikollista, että resepti tähän tautiin on verottaa kansa kuivaksi ja rahojen hassaaminen jollain ihme komiteapäätöksillä sosdem puolueen hyväksikatsomiin innovaatio- ja kasvuhankkeisiin. Tosiasiassa vasemmistolainen politiikka - etenkin vihreässä muodossaan - toisella kädellä kampittaa kasvua minkä kerkiää ja toisella sitten lappaa rahaa kilpailukyvyttömään humpuukiin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Muutamia kysymyksiä. Kun nyt näyttää lähes varmalta, että Kreikka menee konkurssiin ja ottaa rupilat takaisin, niin kuinkahan paljon eri euromaille tulee takkiin? Entä EKP (ja sitä kautta myös loput euromaat)? Nauraako ruattalaiset ja engelsmannit, näin esimerkkinä, kulman takana, että "vitun tyhmät, ei persaukiselle kannata lainata, hah hah haa"? Kestääkö euro kasassa? Lähteekö pian muita (tuskin samalla ilmoituksella papadiimosten kanssa mutta myöhemmin)? Kuinka paljon Suomi tienaa Kreikan lainoittamisella (Käteinenhän sanoi, että "me tienataan tällä")?
Keksin lisää myöhemmin ...
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ numeroarviot heiluvat suuren ja helvetin suuren välillä. Mutta miksi kreikalla olisi jotain merkitystä? Ei tässä kriisissä ole kyse kreikasta, vaan euroopasta.

Jos dominot lähtevät kaatumaan, niin esim. Saksan kulut vakausrahaston kautta voisivat nousta 791 miljardiin ja suomella 52 miljardiin.
http://www.zerohedge.com/news/germany-b ... ll-too-rea

Edelliset luvut olettaen, että dominoiden kaatumine pysähtyy italiaan. Itse en moiseen usko, sillä kaiken järjen mukaan ranska kaatuu espanjan jälkeen ja luultavasti UK kaatuu kun ranska kaatuu. Noilla aimmin kerrotuilla miljardeilla ei myöskään korjata euroopan tilannetta, vaan raha kuluu kriisin patoamiseen. Miljardit poltettuaankin euroopan kitukasvu jatkuu ja eläkepommit jatkavat tikitystään. Kymmenen vuoden päästä voidaan tarvita uudet miljardit.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Se tärkeä kysymys tuosta listasta jäi vielä pois, että nyt kun Kreikassa venkoillaan tekemättä päätöksiä ja uudet vaalit ovat tulossa, niin kannattaako tukipaketin rahoja enää maksaa vai ei? Pommin varmastihan ne ovat hukkaan heitettyjä miljardeja ...
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:Kuten olen jo aiemmin sanonut niin vasemmiston uusi esiinmarssi on kyllä viimeinen naula Euroopan arkkuun. Jaakonsaaren mietteitäkun lukee niin tajuaa kuinka synkkä tulevaisuus on, kun nämä tyypit pääsevät takaisin vallan kahvaan.

On hämmentävää miten näköalatonta vasureiden ajattelu on: säästöpolitiikka on nyt osoittautunut toimimattomaksi, joten se pitää lopettaa! Eiköhän ongelma pikemminkin ole julkisen sektorin turpoaminen ja epärealistiset kasvuodotukset - eli ongelma on juuri se, mitä vasurit tarjoavat ratkaisuksi! Onhan se toki kenkkua, että pitää säästää, mutta kertakaikkinen älyllinen epärehellisyys on minusta lähinnä rikollista, että resepti tähän tautiin on verottaa kansa kuivaksi ja rahojen hassaaminen jollain ihme komiteapäätöksillä sosdem puolueen hyväksikatsomiin innovaatio- ja kasvuhankkeisiin. Tosiasiassa vasemmistolainen politiikka - etenkin vihreässä muodossaan - toisella kädellä kampittaa kasvua minkä kerkiää ja toisella sitten lappaa rahaa kilpailukyvyttömään humpuukiin.
Älyllisestä epärehellisyydestä paasaavaksi tyypiksi sun purkauksestasi on taas erinomaisen vaikea ensinnäkin erottaa sitä, mitä ne esittämäsi väitteet tarkkaan ottaen ovat (no, tämä tietysti on persupopulismin lähtökohta, eli ei sinänsä yllättävää) ja toiseksi sitä, perustuuko messuamasi tematiikka ollenkaan empiiriseen todellisuuteen vai vain sokeaan ideologiaan siitä, miten haluaisit maailman nähdä. Jos katsoo vaikkapa sitä, miten nousut Suomen kokonaisveroasteessa korreloivat vasemmistovetoisen hallitusvallan kanssa, tai onko Euroopan vahvat taloudet näitä matalaveromaita tyyliin Italia (pääomavero ainakin pari vuotta sitten 12,5% tai Baltian maat) vai korkean (Saksa ja Suomi vajaa 30%:ia, Tanskasta ja Ruotsista puhumattakaan - pohjoismaiset korkean veroasteen hyvinvointivaltiot kun vaan epäreilusti keikkuvat kaikkien elintaso-ja kilpailukykymittarien kärjessä), niin vaikuttaisi äkkiä siltä, että jälkimmäiseen kategoriaan sun kontribuutiosi taas kerran menee. Mut hyvin sä vedät.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Sä oot urppis kova jätkä tuijottamaan menneisyyttä, nyt pitäisi ajatella tulevaisuutta. Suomi on ollut taloudellisesti ja muutenkin hyvinvoiva maa, nyt ei pystytä edes nousun aikana pitämänä velankasvua kurissa, suurten ikäluokkien eläköityminen tuo sen kestävyysvajeen jota ei ole edelleenkään katettu ja päälle tulee lasku euroseikkailusta. Elintaso- ja kilpailukykymittari kun ei tuota yhtään vientituloa tai eläkerahastoeuroa.

On pomminvarmaa, että julkinen sektori tulee pienemään - joko Kreikan malliin siksi, että fyrkka loppuu, tai sitten sitä pitää pienentää hallitusti. Yhtä varmaa on se, että erityisesti työn veroasteen nostaminen kuristaa taloutta.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Eikös Elco nyt ota kantaa tähän eurokriisiin, eikä kokonaisveroasteeseen?

Talouskasvun hidastuminen ja demografiset muutokset näyttävät vääjäämättömiltä. Miten siis eurooppa ja suomi siinä mukana aikoo estää joutumisensa Kreikan ja Japanin tielle? Lupailevatko poliitikot edelleen tuhlailua, jonka perinne aloitettiin kovan talouskasvun ja edullisen demografian aikana tai oikeastaan noiden jälkimainingeissa? Vai ollaanko valmiita kohtaamaan totuus ja toteamaan, että utopistinen talouskasvu ei tule hoitamaan katteettomia lupauksia?

Jos osmo tai urpilainen osaavat kertoa, kuinka vihervasuripolitiikalla saavutetaan kovempi talouskasvu kuin markkinoiden vapauttamisella, niin kuulen siitä mielläni. Historialliset korrelaatiot ovat vähän heikko argumentti, koska tämmöistä meidän elämäämme aikaa ei länsimaissa ole aiemmin eletty. Pitäisi olla muutakin näkemysta kuin menneiden jakovaraaikojen muistelu.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:Sä oot urppis kova jätkä tuijottamaan menneisyyttä
Joo. Sinne näkee paremmin. Tosin mä pyrin käsitteellistämään sen niin, että pyrin katsomaan todellista tilannetta ja rakentamaan analyysini faktoille, ei ideologisille toiveille, joihin sekoittuvat oman lyhytaikaisen edun ja mukavuuden maksimointi. Tosiasioiden tunnustaminen on jne., kuten kokoomuksenkin vanha isäntä sanoi toisessa kontekstissa. Tai sama pateettisemmin. Mun mielestä keskustelu on jotenkin helpompaa, jos faktat tunnustetaan, ja sitten voidaan edetä argumentoiden kohti todellisesta tilanteesta lähteviä tulevaisuutta koskevia toimintasuosituksia. Tältä kannalta mä en edes ole niin tavattoman eri mieltä siitä, mitä kirjoitat. Erityisesti keskustelu tuntuu mielekkäältä, koska se on keskustelua, eikä sokean ideologista julistusta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin