Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti: Korjaus edelliseen: ei niitä vielä ole nostettu. Löydetty vasta.

http://news.discovery.com/space/apollo- ... 20328.html
Apollo-ohjelmaa suunnitellessa oli sekin idea, että tuo ensimmäinen vaihe olisi palautettu mereen laskuvarjoilla. Sitten käsitettiin että kallein osa eli moottorit pitäisi mereen tiputtua kuitenkin heittää pois ja vaihtaa, joten annettiin olla.

Tuossa artikkelissa on hieman vähättelevästi:
"Once used, they were expendable, forgotten in their underwater junkyard. In the early days of space exploration, sustainability wasn't high on the list of priorities, so dumping spent rocket engines into the sea was the norm."

Kun juuri siihen ollaan taas palaamassa! Jus niinpäin onkin vaihteeksi sitä "nykyaikaa"!

Sukkulan pääosa eli Orbiterhan laskeutui siivilleen kiitoradalle, mutta silti se piti purkaa ja koota uudelleen niin työläästi ja kalliisti, että voi sittenkin olla edullisempaa käyttää kertakäyttöraketteja. Sukkulalla oli sitten muita avuja, kuten sivistynyt laskeutuminen, tilaa miehistölle kahdella kannella, ilmalukko, mekaaninen pitkä käsivarsi, paskahuusi ja monipuolisesti käytettävä rahtitila.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Gat kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Korjaus edelliseen: ei niitä vielä ole nostettu. Löydetty vasta.

http://news.discovery.com/space/apollo- ... 20328.html
Apollo-ohjelmaa suunnitellessa oli sekin idea, että tuo ensimmäinen vaihe olisi palautettu mereen laskuvarjoilla. Sitten käsitettiin että kallein osa eli moottorit pitäisi mereen tiputtua kuitenkin heittää pois ja vaihtaa, joten annettiin olla.

Tuossa artikkelissa on hieman vähättelevästi:
"Once used, they were expendable, forgotten in their underwater junkyard. In the early days of space exploration, sustainability wasn't high on the list of priorities, so dumping spent rocket engines into the sea was the norm."

Kun juuri siihen ollaan taas palaamassa! Jus niinpäin onkin vaihteeksi sitä "nykyaikaa"!

Sukkulan pääosa eli Orbiterhan laskeutui siivilleen kiitoradalle, mutta silti se piti purkaa ja koota uudelleen niin työläästi ja kalliisti, että voi sittenkin olla edullisempaa käyttää kertakäyttöraketteja. Sukkulalla oli sitten muita avuja, kuten sivistynyt laskeutuminen, tilaa miehistölle kahdella kannella, ilmalukko, mekaaninen pitkä käsivarsi, paskahuusi ja monipuolisesti käytettävä rahtitila.
Sukkulaohjelma ei kuitenkaan lopulta kait ollut mikään erityinen menestys. Jos muistan oikein, niin huolto oli niin kallis, että uudelleen käytettävyydestä ei ollut mitään hyötyä.

Halvempaa rakentaa kertakäyttöisiä raketteja. Esim SSME:t purettiin joka lennon jälkeen kokonaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti: Sukkulaohjelma ei kuitenkaan lopulta kait ollut mikään erityinen menestys. Jos muistan oikein, niin huolto oli niin kallis, että uudelleen käytettävyydestä ei ollut mitään hyötyä.

Halvempaa rakentaa kertakäyttöisiä raketteja. Esim SSME:t purettiin joka lennon jälkeen kokonaan.
Olihan siitä zydemistä hyötyäkin, mutta nuo sanomasi juu ja yleisön/poliitikkojen kannalta ennen kaikkea kaksi dramaattista onnettomuutta. Jotka eivät johtuneet sukkuloiden iästä, ei vain oltu tajuttu ennakoida. Ne viat paikattiin ja astronautit hyväksyivät riskin uusista ongelmista joita ei aina insinörtitkään ennaltatiedä. SSME:t oli joo kokoonsa ja painoonsa nähden (vaikkei aboluuttisesti) tehokkaimmat rakettimoottorit, riski sekin ja toki piti rassata lentojen välillä jopa enemmän kuin autopuolella formuloiden mottia.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Bill Tull's Easter Tips - CONAN on TBS
http://www.youtube.com/watch?v=6mU2CkIEIsc
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/ ... ast/sivu/1


Tän on pakko olla mun vaimo:

"kuvitelkaa miltä näyttää kun keski-iän tukevoittama konttorityöntekijämies sanoo GRRRRRRR, ja kynsäisee "käpälällä" ilmaa!"
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 15:06

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

http://www.mybodygallery.com/

En välttis ookaan läski.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

RUSSIAN CONVENIENCE STORE

Either this store is in an incredibly bad neighborhood, or the shop-keeper is extremely shy and/or paranoid.

http://www.liveleak.com/view?i=f2d_1334069481
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^ :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

musta muumio kirjoitti:http://www.mybodygallery.com/

En välttis ookaan läski.
*kiihottuu*
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BrianW »

musta muumio kirjoitti:http://www.mybodygallery.com/

En välttis ookaan läski.
Hyvältä näyttää.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 15:06

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Mun kuva siis ei oo tuolla.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

musta muumio kirjoitti:Mun kuva siis ei oo tuolla.
Näin olin ymmärtäväni. Mutta korjaa asia, niin yritetään arvata, mikä se on!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 15:06

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

180/77, mutta hoikistuu koko ajan silti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

musta muumio kirjoitti:180/77, mutta hoikistuu koko ajan silti.
Oot normaalipainoinen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Oot normaalipainoinen.
Ei kukaan nainen halua olla normaalipainoinen. Tai tavallinen.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 15:06

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Onks noi noiden kuvien naisten tiedot yleensä oikein? Mä en osaa arvioida, kun oon vähän sekasin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

musta muumio kirjoitti:Onks noi noiden kuvien naisten tiedot yleensä oikein? Mä en osaa arvioida, kun oon vähän sekasin.
Täällä on vain yksi valantehnyt BMI-tarkastaja, mutta sen mitta-asteikko taitaa loppua 20:een.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

musta muumio kirjoitti:Onks noi noiden kuvien naisten tiedot yleensä oikein? Mä en osaa arvioida, kun oon vähän sekasin.
Nuo jotka ilmoittaa olevansa mun kokoisia, on mun silmään läskejä. Ne ei varmaan urheile. Mun vaatekokoa käyttävät näyttää silmään samalta kun itse, mutta niiden mitat on eri.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 15:06

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Mun mielestä noilla on vähintäänkin amerikkalaisten ja europpalaisten kokojen suhde pielessä. Pitäis olla esim. 12 = 42.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

musta muumio kirjoitti:180/77, mutta hoikistuu koko ajan silti.
Tuosta tulikin mieleeni, miten tuntemamme Juhaniturbohaltija minulle kerran ällisteli, että hän sentään on keskimittaa pitempi hyväkuntoinen punteillakin treenaava mies, ja nyt on huomannut että useimmat naiset ovat häntä painavampia. Ei ollut puhe vielä sinusta.

Luusto kai sen tekee. silläkin jäbällä on esim. yhtä ohuet ranteet kuin minulla, joten metalliset kellonhihnatkin vaativat lyhennystä :shock: Meidän rääpälemutanttien tarpeita ei edes maailman teollisuus tajua.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Gat kirjoitti:
musta muumio kirjoitti:180/77, mutta hoikistuu koko ajan silti.
Tuosta tulikin mieleeni, miten tuntemamme Juhaniturbohaltija minulle kerran ällisteli, että hän sentään on keskimittaa pitempi hyväkuntoinen punteillakin treenaava mies, ja nyt on huomannut että useimmat naiset ovat häntä painavampia. Ei ollut puhe vielä sinusta.
Sinä tai turbohaltija tai molemmat puhutte ns. paskaa, mutta sitähän varten tämä palsta on.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 15:06

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Täs ei nyt niin oo kyse gattiksesta tai turbohaltijasta, vaan musta, musta ja musta. Ja vähän siitä, että jos oisin voinut olla kuvittelematta olevani läski, oisin voinut uskaltaa jotain tässä jonkin aikaa sitten.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

musta muumio kirjoitti:Täs ei nyt niin oo kyse gattiksesta tai turbohaltijasta, vaan musta, musta ja musta. Ja vähän siitä, että jos oisin voinut olla kuvittelematta olevani läski, oisin voinut uskaltaa jotain tässä jonkin aikaa sitten.
Ämmä! Sä et oo läski. Seuraava ongelma, ole hyvä!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

musta muumio kirjoitti:Onks noi noiden kuvien naisten tiedot yleensä oikein? Mä en osaa arvioida, kun oon vähän sekasin.
Laitoin haun omilla mitoillani. Kaikki saman pituiset ja painoiset, samaa vaatekokoa käyttävät näyttävät hyvin, hyvin ohkasilta :shock:
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 15:06

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

En ookaan ja siks mun tekiskin mieli vielä yrittää flirttailla vanhalle ongelmalle, mutta ei varmaan kantsis.
Vastaa Viestiin