Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Pulkannaru kirjoitti:
masa kirjoitti:Siis 66kg ja 186 cm. WTF?
Oisit sit tämmönen hoikka runopoika ! Eiks ois ihq !11
Tuulen nussima vinkuheinä jopa. Tuollaisella massalla ei kyllä tehdä minkäänlaista ruumillista työtä..



Vilkuilin Personal Trainereita. Luulen että mun tapauksessa paras tapa päästä kondikseen olisi PT. Vielä kun keksisi keneen ottaa yhteyttä..
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

PT ois mullakin tarpeen. Lompsa vaan pölyää nyt tyhjyydestä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Laitoin tarjouspyyntöä PT:lle. Katsotaan saako näillä spekseillä apua.

41 vuotias, 186cm ja 101.4 mitat omaava kaljamahainen, rapakuntoinen, polvi ja olkapäävaivainen omakotitalon rakentaja.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

masa kirjoitti:Laitoin tarjouspyyntöä PT:lle. Katsotaan saako näillä spekseillä apua.

41 vuotias, 186cm ja 101.4 mitat omaava kaljamahainen, rapakuntoinen, polvi ja olkapäävaivainen omakotitalon rakentaja.
Haha kuulostaa siltä kun menin rinnekouluun tilaan opetusta lumilautailussa. "Mua pelottaa ja vituttaa, opeta mut lautaileen". Ohjaaja sanoi että "juuust...." ja sit se opetti :)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Johnny Winter

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

masa kirjoitti:Laitoin tarjouspyyntöä PT:lle. Katsotaan saako näillä spekseillä apua.

41 vuotias, 186cm ja 101.4 mitat omaava kaljamahainen, rapakuntoinen, polvi ja olkapäävaivainen omakotitalon rakentaja.
Kymppi kiloissa pois pelkästään sillä, että menet aamulla lenkille tyhjään mahaan (45 - 60 min) ja syöt 6-8 kertaa päivässä pienissä annoksissa. Mässyt ja kaljat pois. Ja nukut hyvin. Laitan laskutustiedot YV:llä ;)
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Johnny Winter kirjoitti: Kymppi kiloissa pois pelkästään sillä, että menet aamulla lenkille tyhjään mahaan ja syöt 6-8 kertaa päivässä pienissä annoksissa. Mässyt ja kaljat pois.

Olen tota aamulenkkiä kokeillut aikoinaan. Mulla on siis polvessa kierukka paskana. Sen kanssa kyllä pärjään jotenkuten, mutta penikkatauti onkin sitten se pahempi juttu. Sen kanssa on aina juostu seinään.
Johnny Winter

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

masa kirjoitti:
Johnny Winter kirjoitti: Kymppi kiloissa pois pelkästään sillä, että menet aamulla lenkille tyhjään mahaan ja syöt 6-8 kertaa päivässä pienissä annoksissa. Mässyt ja kaljat pois.

Olen tota aamulenkkiä kokeillut aikoinaan. Mulla on siis polvessa kierukka paskana. Sen kanssa kyllä pärjään jotenkuten, mutta penikkatauti onkin sitten se pahempi juttu. Sen kanssa on aina juostu seinään.
Reipas kävely riittää. Uinti olis kova juttu.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Johnny Winter kirjoitti:Reipas kävely riittää. Uinti olis kova juttu.

Kuulostan nyt varmaan gattacalta.

Reipas kävelykin saa penikat esiin ja inhoan uimahallimeininkiä.

Mutta selvähän se on, että nuo ovat helpoin ja tehokkain tapa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

masa kirjoitti:
Johnny Winter kirjoitti:Reipas kävely riittää. Uinti olis kova juttu.

Kuulostan nyt varmaan gattacalta.

Reipas kävelykin saa penikat esiin ja inhoan uimahallimeininkiä.

Mutta selvähän se on, että nuo ovat helpoin ja tehokkain tapa.
Se PT ois kyllä hyvä kun se vois kertoa vinkkejä vähentää tai poistaa penikoita, ts opettaa sua käveleen oikeen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Mun kävelystä aiheutuvaan penikointiin(!!1) auttoi uudet kengät, jotka ovat kantapäästä jämäkät tms.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pulkannaru kirjoitti:Mun kävelystä aiheutuvaan penikointiin(!!1) auttoi uudet kengät, jotka ovat kantapäästä jämäkät tms.
Pitää ensin reenata, että voi reenata. Penikat lienevät tyypillisin vaiva silloin, kun harjoitustason nosto on merkittävä.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Hyvät (lue:tarkoitukseen sopivat) kengät vähentävät penikointia.
Tai voi sitä tietty hoitaa hommat hankalamman kautta niin halutessaan.. vaikkakin nopea harjoitusmäärän nosto tuo tuon vaivan esille helposti. Mutta, voi se tulla tasaisen kovassa treenauksessa ihan muutenkin.

Mulla on keväisin penikat heikossa hapessa. Välillä jopa lihakset tulehtuvat ja vaatii jopa yli kuukauden tauon lenkkeihin. Uskon tietäväni mistä puhun, kävelylenkkiä takana kuitenkin reippaasti viisinumeroinen kilsamäärä..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Jessus perkele. 249€ kuussa puolen vuoden sopparilla. Kova on hinta vaikka toisaalta olen heti valmis maksamaan 1494€ kerralla, jos saan 15 kg painoa pois ja opin juoksemaan.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kuntoa voi nostaa myös pyörällä, soutulaitteella, krossarilla tai muulla kehon kannalta lempeämmällä tavalla. Alussa joka toinen reeni näillä, muutaman kuukauden päästä sitten enää tarpeen tullen.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2893
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

masa kirjoitti:249€ kuussa puolen vuoden sopparilla.
Montako tapaamista?
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

20
Johnny Winter

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:pyörällä
Tämä on mitä mainioin tapa jos sen pystyy yhdistämään työmatkaan. Vinkkinä voin kertoa, että jos matka on liian pitkä, niin sen fillarin voi viedä vaikka puolimatkaan autolla, jättää se auto huoltsikan pihalle ja jatkaa siitä munamankelilla. Työpaikalla sitten vasta aamupala.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Johnny Winter kirjoitti:Tämä on mitä mainioin tapa jos sen pystyy yhdistämään työmatkaan. Vinkkinä voin kertoa, että jos matka on liian pitkä, niin sen fillarin voi viedä vaikka puolimatkaan autolla, jättää se auto huoltsikan pihalle ja jatkaa siitä munamankelilla. Työpaikalla sitten vasta aamupala.

Noinkohan uskaltaisin lähteä mun vuosimallin 1972 Tunturilla duuniin. Oon vimeks käynyt sillä lähikaupassa kaks vuotta sitten. Silloin sen jarrut ei oikein toimineet, mutta ei kai sitä vaihteettomalla niin lujaa pääsekään että jarruja tarttis 8)
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

masa kirjoitti: Reipas kävelykin saa penikat esiin ja inhoan uimahallimeininkiä.
Reipas kävely on ainakin mulla se huonoin vaihtoehto penikoiden kannalta, joskin hyvät kengät ja erikoispohjalliset auttaa. Polvetkin rajoittaa urheilun lajivalikoimaa. Rullaluistelu ja (maasto)pyöräily on olleet polviystävällisiä vaihtoehtoja. Vallankin talvikaudella tulee pelattua paljon mailapelejä, jotka ei tunnu kuormittavan polvia ollenkaan niin pahasti kuin juokseminen. Jalkapallo ja salibandy tuntuu polvilleni kuormittavan polviani juoksemista enemmän, joten olen luopunut niistä kokonaan.

Peruslenkkiä en ole juossut pitkään aikaan, vaan suuntaan mieluummin iltarasteille suunnistamaan tai spurttailen intervalli treeniä. Polvien takia oli aikoinaan kyllä pakko opetella juoksemaan varvasaskeleella.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Maaliskuun katsaus hieman etuajassa, kun en ehdi huomenna tekemään. Pari ekaa kuukautta paino tuli rytinällä alas, mutta maaliskuussa vauhti hidastui merkittävästi.

Kuva

Kyllähän tuo käyrä vielä alaspäin osoittaa, mutta oli toivonut 3 kg pudotusta tälle kuukaudella ja todellisuudessa on alle 2 kg. Peiliin on kyllä ollut kiva katsella, joten elättelen toiveita, että kevään urheilut on alkaneet muuttamaan rasvaa lihakseksi, mikä selittäisi odotettua pienempää pudotusta. Ruokailumäärät on kuitenkin pysyneet edellisten kuukausien tasolla ilman merkittäviä retkahduksia.

Tässä olis vielä parikuukautta aikaa ja noin -5kg matkaa -15kg ennen kesää tavoitteeseen. Jos huhtikuussa lähtee 3 kg, niin ollaan edelleen ihan hyvin aikataulussa. Jos putoamistahti jää maaliskuun tasolle, joutunee tavoitteesta joustamaan.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vagabondo kirjoitti: Kyllähän tuo käyrä vielä alaspäin osoittaa, mutta oli toivonut 3 kg pudotusta tälle kuukaudella ja todellisuudessa on alle 2 kg. Peiliin on kyllä ollut kiva katsella, joten elättelen toiveita, että kevään urheilut on alkaneet muuttamaan rasvaa lihakseksi, mikä selittäisi odotettua pienempää pudotusta. Ruokailumäärät on kuitenkin pysyneet edellisten kuukausien tasolla ilman merkittäviä retkahduksia.

Tässä olis vielä parikuukautta aikaa ja noin -5kg matkaa -15kg ennen kesää tavoitteeseen. Jos huhtikuussa lähtee 3 kg, niin ollaan edelleen ihan hyvin aikataulussa. Jos putoamistahti jää maaliskuun tasolle, joutunee tavoitteesta joustamaan.
Älä nyt jaksa tuijottaa sitä vaakaa niin orjallisesti. Vaikka läski ei muutu lihakseksi (kuten väitit) edes alkemialla, niin jos läski vähenee ja lihakset kasvaa niin paino ei välttämättä tipu yhtään mutta ulkomuoto muuttuu hurjasti. Vaa'an sijaan voisit katsella vielä enemmän peiliin, kokeilla erikokoisia vaatteita ja mittailla mittanauhalla.

Ootko miettiny, että voi olla niinkin että kun mittanauha näyttää jo sopivaa lukemaa niin alkuperäisen suunnitelman mukaan pudotettavaa olisi vielä esim 2 kg? Mites sitten suu pannaan? :D

Hvyin sulla menee! Ihan mahtava suoritus!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

annepa kirjoitti: Ootko miettiny, että voi olla niinkin että kun mittanauha näyttää jo sopivaa lukemaa niin alkuperäisen suunnitelman mukaan pudotettavaa olisi vielä esim 2 kg? Mites sitten suu pannaan? :D
Mulla on tuolla taulukossa toi 85 kg alareunassa vanhaa perua, mutta olen alkanut epäillä, että lihasmassa on kasvanut viimeisen 7 vuoden aikana, joten luultavasti tyydyn 90 kg painoon. Toivottavasti läski ei lopu ennen sitä, kun parin harrastuksen kannalta olisi hyvä saada painoa vähän alemmas.

Siitä huolimatta vastaan kysymykseesi, että suu pannaan näin :]
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 15:06

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Pirskatti, ei tää laihtuminen enää näköjään onnistu pelkästään suklaan jättämisellä ja muutoin pienellä syömisen tarkkailulla ja uimisen lisäämisellä. Pitää siis alkaa sietää pientä nälkää ilmeisesti.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 15:06

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Nyt tää sentään on alkanut toimia. Vielä kymmenen kilo pois - ja topatut rintsikat tilalle - niin oon aika hottis.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 15:06

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Onks mitään Pirkka-niksiä näiden Skyr-kansien ja pakollisten Skyr-lusikoiden uusiokäyttöön? Vituttaa, että pakko ostaa noikin aina.
Vastaa Viestiin